abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 april 2013 @ 19:17:42 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125239004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 18:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Mosterd. Daar is een compleet apart onderwerp over, waar dat hele idee al richting prullenbak is verwezen.
Maar er is geen andere wayout
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125246411
Blijft toch schrijnend om te zien dat ze in Portugal brood uitdelen op school omdat sommige kinderen niet normaal meer kunnen eten.

Dat is toch absurd als je erover nadenkt? De trojka heeft zodanig de duimschroeven aangedraaid dat mensen honger gaan lijden. En dan je afvragen waarom de EU ter discussie staat. Het is echt te bezopen voor woorden.
pi_125247033
Over Nederland kun je vast ook een dramatische rapportage maken over rijen mensen voor de voedselbank. Maar dat zegt natuurlijk bijna niks.
pi_125247471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:19 schreef Igen het volgende:
Over Nederland kun je vast ook een dramatische rapportage maken over rijen mensen voor de voedselbank. Maar dat zegt natuurlijk bijna niks.
Geen idee of dat niks zegt.. dat vind ik nogal makkelijk gezegd. In Nederland zijn we behoorlijk welvarend en zijn er voldoende vangnetten. Maar ik vind het persoonlijk nogal bezopen dat we in de EU de boel uiteindelijk toch afwentelen op de burger. Die vaak part noch deel heeft gehad in de rat-race van derivaten-handel enzo.

Het gaat mij erom dat er gedaan wordt alsof Portugal 'gered' is door Europa, maar eigenlijk worden ze keihard genaaid. Zo benepen bezuinigen (op commando van de trojka) en zodoende je bevolking honger laten lijden....
pi_125247734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:29 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Geen idee of dat niks zegt.. dat vind ik nogal makkelijk gezegd. In Nederland zijn we behoorlijk welvarend en zijn er voldoende vangnetten. Maar ik vind het persoonlijk nogal bezopen dat we in de EU de boel uiteindelijk toch afwentelen op de burger. Die vaak part noch deel heeft gehad in de rat-race van derivaten-handel enzo.

Het gaat mij erom dat er gedaan wordt alsof Portugal 'gered' is door Europa, maar eigenlijk worden ze keihard genaaid. Zo benepen bezuinigen (op commando van de trojka) en zodoende je bevolking honger laten lijden....
Hongerende mensen interesseerd ze niks in Brussel, een zo'n groot mogelijk europa is het doel (en er zelf beter van worden). Europa is er niet voor de burger.
pi_125247858
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:29 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Portugal heeft door alle hervormingen net ongeveer een handelsevenwicht bereikt, zowel door verminderde consumptie en verhoogde export. Als ze niet waren gered maar failliet waren gegaan dan had dat ook moeten gebeuren, maar dan in één klap zonder dat zo snel ook de export verbeterd had kunnen worden. Dat had dus minstens dezelfde problemen voor de burger opgeleverd als nu.

Wat ik maar wil zeggen, is dat het heel makkelijk is om een of ander zielig anecdotisch filmpje te maken (ook in Nederland) maar dat je daar eigenlijk niks aan hebt om zo'n ontzettend ingewikkeld probleem als deze crisis op te lossen.

Ga ook maar na: als de oplossing zo simpel was, waarom hebben we 'm dan nog niet uitgevoerd? Alleen maar omdat politici duivelse mensen zijn die burgers expres pesten? Dat geloof je toch zelf niet.
pi_125247982
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:37 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Hongerende mensen interesseerd ze niks in Brussel, een zo'n groot mogelijk europa is het doel (en er zelf beter van worden). Europa is er niet voor de burger.
Even voor de goede orde: "Brussel", dat zijn bij echt belangrijke beslissingen de premiers en ministers. Concreet: Rutte en Dijsselbloem.
  zaterdag 13 april 2013 @ 22:57:01 #58
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_125248404
Reggie zegt,

Ierland is weer aan de beurt:

http://www.boombustblog.c(...)im-about-to-show-you
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 14 april 2013 @ 11:39:35 #59
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125260469
http://www.telegraaf.nl/b(...)een_goed_plan__.html

Kijk dat is nu een man met visie, die krijgt wel een goede baan in Brussel binnenkort
quote:
zo 14 apr 2013, 10:39 | 6 reacties
lees voor
Zijlstra: 3,2 procent tekort geen goed plan
DEN HAAG - Het begrotingstekort mag echt niet hoger zijn dan 3 procent en moet gewoon naar 0. Dat zei Halbe Zijlstra, de fractievoorzitter van de VVD, zondag bij Eva Jinek op Zondag.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_125260538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 22:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: "Brussel", dat zijn bij echt belangrijke beslissingen de premiers en ministers. Concreet: Rutte en Dijsselbloem.
Ik heb het idee dat van Rompuy, Barosso en Draghi toch ook wel een aardig aandeel hebben.
  zondag 14 april 2013 @ 12:33:45 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125261806
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)een_goed_plan__.html

Kijk dat is nu een man met visie, die krijgt wel een goede baan in Brussel binnenkort

[..]

Ik lees hier een sarcastische ondertoon bij jou maar ik ben het helemaal met hem eens. Die 3% is geen arbitrair getalletje maar de limiet waarmee alle landen accoord zijn gegaan. Dus het maakt heel veel uit of het 3,0% is of 3,1%. Het is één van de belangrijkste fundamenten van het hele euro project. Als je je daar niet aan wilt houden dan zou de consequentie moeten zijn dat je de euro verlaat.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_125261819
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:42 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat van Rompuy, Barosso en Draghi toch ook wel een aardig aandeel hebben.
Draghi wel ja, omdat de ECB onafhankelijk is. Maar van Rompuy en Barroso kunnen in hun eentje niks, die kunnen vrijblijvend met ideetjes komen maar als puntje bij paaltje komt dan zijn het Rutte en Dijsselbloem & co. die beslissen.
pi_125261862
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik lees hier een sarcastische ondertoon bij jou maar ik ben het helemaal met hem eens. Die 3% is geen arbitrair getalletje maar de limiet waarmee alle landen accoord zijn gegaan. Dus het maakt heel veel uit of het 3,0% is of 3,1%. Het is één van de belangrijkste fundamenten van het hele euro project. Als je je daar niet aan wilt houden dan zou de consequentie moeten zijn dat je de euro verlaat.
Is het sowieso niet heel gek dat we 3% überhaupt als doelstelling zien, dat sommige partijen zelfs doen alsof je extra geld uit kan geven als het tekort toevallig 2,9% blijkt te zijn?
  zondag 14 april 2013 @ 12:54:23 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125262403
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:33 schreef SeLang het volgende:

. Het is één van de belangrijkste fundamenten van het hele euro project. Als je je daar niet aan wilt houden dan zou de consequentie moeten zijn dat je de euro verlaat.
Inderdaad en deze afspraak zal dus ook het deflatoir einde van de euro betekenen, een steeds sterkere Euro en steeds sneller krimpende economieën, een straatarme uitgeknepen bevolking en een rijke EU overhead

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-04-2013 13:10:34 ]
  zondag 14 april 2013 @ 13:11:23 #65
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125262866
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het sowieso niet heel gek dat we 3% überhaupt als doelstelling zien, dat sommige partijen zelfs doen alsof je extra geld uit kan geven als het tekort toevallig 2,9% blijkt te zijn?
Die 3% was gedefinieerd als maximum, zodat je wat ruimte had als de economie een keer tegenzat.
Mijn reisverslagen
  zondag 14 april 2013 @ 13:15:02 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125263008
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:42 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De invloed van Barosso is er de afgelopen jaren behoorlijk op achteruit gegaan. Van Rompuy heeft nooit veel invloed gehad, die fungeert vooral als liaison tussen regeringsleiders.
  zondag 14 april 2013 @ 13:18:38 #67
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125263118
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die 3% was gedefinieerd als maximum, zodat je wat ruimte had als de economie een keer tegenzat.
Ik zou zeggen dat bij de introductie van de euro is onderschat hoe sterk de prikkel is voor verkozen politici om tegen de rand aan te gaan zitten, of deze te overschrijden. structureel een begrotingstekort van drie procent is tenslotte ook op middellange termijn niet haalbaar.
  zondag 14 april 2013 @ 13:19:45 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125263148
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Inderdaad en deze afspraak zal dus ook het deflatoir einde van de euro betekenen, een steeds sterkere Euro en steeds sneller krimpende economieën, een straatarme uitgeknepen bevolking en een rijke EU overhead
Het hoeft geen einde te betekenen. Maar je moet dan wel accepteren dat je af en toe intern moet devalueren als je niet mee kunt met de rest. Als economieën voldoende convergent zijn (zoals NL en D bijvoorbeeld) dan hoeft dat ook geen probleem te zijn. Als NL iets minder productief is dan D dan kun je dat corrigeren door lonen en pensioenen minder snel te laten stijgen dan in D.

Het probleem dat we nu hebben komt omdat een aantal landen totaal uit de pas lopen en dan betekent dan dat je lonen en pensioenen echt ver moet gaan terugschroeven (tientallen procenten) tot het punt dat het politiek niet meer te doen is.
Mijn reisverslagen
pi_125263154
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar die 3% is ook maar een getalletje wat in principe op drijfzand regeltjes gebaseerd is. Het zou ook in combinatie met de financieringsrente bekeken moeten worden.
  zondag 14 april 2013 @ 13:23:54 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_125263304
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 13:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat bij de introductie van de euro is onderschat hoe sterk de prikkel is voor verkozen politici om tegen de rand aan te gaan zitten, of deze te overschrijden. structureel een begrotingstekort van drie procent is tenslotte ook op middellange termijn niet haalbaar.
die 3% heeft een relatie met een jaarlijkse 3% monetaire verruiming per land en is niet zomaar een getal
  zondag 14 april 2013 @ 13:24:27 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125263325
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar die 3% is ook maar een getalletje wat in principe op drijfzand regeltjes gebaseerd is. Het zou ook in combinatie met de financieringsrente bekeken moeten worden.
Die 3% is gebaseerd op de schatting dat een reële GDP groei van 3% mogelijk is. Als schuld en GDP beiden jaarlijks met 3% groeien dan blijft de ratio constant en verwacht je geen probleem op lange termijn. Echter, ik denk dat 3% groei veel te optimistisch is en het realistischer is om uit te gaan van 1,5% ofzo.
Mijn reisverslagen
pi_125263403
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die 3% is gebaseerd op de schatting dat een reële GDP groei van 3% mogelijk is. Als schuld en GDP beiden jaarlijks met 3% groeien dan blijft de ratio constant en verwacht je geen probleem op lange termijn. Echter, ik denk dat 3% groei veel te optimistisch is en het realistischer is om uit te gaan van 1,5% ofzo.
3% nominale BBP-groei is toch genoeg? En daar zit je wel op, als je uitgaat van 1,5% reële groei plus de 2% inflatie die de ECB als hoofddoelstelling heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2013 13:27:00 ]
  zondag 14 april 2013 @ 13:28:54 #73
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_125263478
Als je tekort 3% is en de inflatie is ook 3%, dan gaat het goed toch?
Say what?
  zondag 14 april 2013 @ 13:29:13 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_125263484
quote:
2s.gif Op zondag 14 april 2013 13:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Toen die 3% werd bedacht (jaren '90) toen was dat nog wel een realistisch getal. Nu niet meer.

Verder had die norm keihard moeten zijn en had die niet bij het eerste zuchtje tegenwind losgelaten moeten worden. De eerste zondaren waren.... Frankrijk en Duitsland! Sja, daarna voelt niemand zich natuurlijk meer verplicht om zich eraan te houden.
Mijn reisverslagen
  zondag 14 april 2013 @ 13:29:53 #75
66825 Reya
Fier Wallon
pi_125263507
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:26 schreef Igen het volgende:

[..]

3% nominale BBP-groei is toch genoeg? En daar zit je wel op, als je uitgaat van 1,5% reële groei plus de 2% inflatie die de ECB als hoofddoelstelling heeft.
Klopt, die combinatie zou de schuld-BNP-ratio op termijn moeten laten dalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')