Hoe kon het volk weten dat hij slecht was?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Hem ontslaan zou ondemocratisch zijn. Het volk is zo dom geweest om hem te kiezen.
Salaris stop zetten zou wel een goeie zijn.
Ontslaan wanneer je niet meer in de gemeente woont is gewoon volgens de letter van de wet en ook niet ondemocratisch.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:08 schreef jatochneetoch het volgende:
Hem ontslaan zou ondemocratisch zijn. Het volk is zo dom geweest om hem te kiezen.
Salaris stop zetten zou wel een goeie zijn.
Gemixte gevoelens, je ziet niet dagelijks dat graaiers hun graaien toegeven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:04 schreef Tocadisco het volgende:
Dat 'raadslid' dat geïnterviewd wordt. Hoe is het mogelijk dat iemand zo schaamteloos gewoon gaat vertellen op TV dat ie duizenden euro's onterecht gecasht heeft
![]()
.
Hier iets meer info:quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:04 schreef Tocadisco het volgende:
Dat 'raadslid' dat geïnterviewd wordt. Hoe is het mogelijk dat iemand zo schaamteloos gewoon gaat vertellen op TV dat ie duizenden euro's onterecht gecasht heeft
![]()
.
Bron: http://www.binnenlandsbes(...)raadslid.82124.lynkxquote:Jean-Paul Voets, die vorig jaar namens de SP in de raad kwam maar na de verkiezingen werd geroyeerd, zit er zelf ook mee, zo vertelt hij, maar hij behapt het raadswerk gewoon niet. ‘Het niveau is te hoog en ik heb er de energie niet voor. Ik mis de steun van een eigen fractie. De tweede op de SP-lijst bleek niet te deugen, hij bedreigt mij en valt mij lastig. Als ik mijn lidmaatschap opgeef, komt hij in de gemeenteraad. Dat is nog veel erger dan dat ik niet op de vergaderingen verschijn.’
Voets zegt te overwegen zijn raadvergoeding aan een goed doel te schenken.
Omdat er geen enkele regel is die het verbiedt. En aangezien wij hier in Nederland niet meer aan lastige zaken als moraal of zelfstandig nadenken doen betekend dat dus dat er helemaal niks verkeerds is aan wat zij doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:51 schreef TLC het volgende:
Waarom zitten zulke mensen niet in de gevangenis ?
Stel jezelf kandidaat.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:50 schreef arjan1212 het volgende:
1700 euro? ik wil ook een zwijgend raadslid worden, ik geef mijn spreektijd aan de fractievoorzitter die ook zegt of ik voor of tegen moet stemmen
Salarisverhoging wat ik je brom. Die man is als smeerolie in de raderen van de raad.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:19 schreef DS4 het volgende:
Fraai is het niet, maar het is aan de kiezer om er wat mee te doen. Als hij wel op komt draven en alleen maar onzin uitkraamt schiet dat ook niet op, integendeel!
Mijn ervaring met de raads- en commissievergaderingen is dat hoe minder man op komt dagen, hoe beter!quote:Op woensdag 10 april 2013 11:11 schreef NomanIW het volgende:
Salarisverhoging wat ik je brom. Die man is als smeerolie in de raderen van de raad.
Dat lijkt mij geen verbetering.quote:Op woensdag 10 april 2013 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet het totale systeem gewoon op de schop. Laat raadsleden verplicht een presentielijst tekenen bij raadsvergaderingen. Zonder die krabbel ook geen maandelijkse vergoeding. En dan ook gelijk zo regelen dat iemand zich bij ziekte (cq. plausibele redenen) kan laten vervangen door de eerstvolgende op de kieslijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |