abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:56:29 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125076759

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

Agenda:

18 mei 2013
- PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #11

In de planning:
- Voorjaarsrit met BBQ

Honda CBR600F '94 - (dribbel79)
Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085)
Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje)
Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier)
Suzuki GS500e- (Cocktailprikker)
Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie)
Suzuki GSX750F '05 - (bwt)
Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie)
Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon)
Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK)
Yamaha SZR660 - (-XX-)
Yamaha XJ600 '91 - (Geerd)
Yamaha XJ900 '92 - (whY...)
Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-)

Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982)
Honda Transalp XL600V '94 - (Anne)
Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria)
Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam)
Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys)
Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r)
Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee)
Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker)
Suzuki GSX600F '98 - (lipjes)
Suzuki SV650S '01 - (Tankiej)
Suzuki SV650S '07 - (mstx)
Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi)
Yamaha SRX 600 '86 - (Skv)
Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel)

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard.
Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

:? Mag ik nog even de olie verwisselen voor een rit?
Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden.

*; Waar komen jullie vandaan?
Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

(8> Wie maakt de topics?
Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden :)

B-) Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt.
Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Alles van nul tot ?2.500,00
Occasions
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Mobile.de
Duitse motoren op Scout24
BPM-Calculator
Tarieven snelheidsovertredingen

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Ontwerp je eigen TankPad
Ontwerp je eigen motorpak
Reflectiestickers

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez

Motorreparatie
Motorcycle repair
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

pi_125076791
Mosterd-na-de-maaltijd-TT
Ja doei.
  dinsdag 9 april 2013 @ 17:58:54 #3
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125076843
Ik zat ook aan iets met sloten en buikschuivers te denken. Leek me deze toch beter :)

Kijk us SD w/

dinsdag 9 april 2013 @ 18:00:09 #4
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_125076887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:55 schreef Dekatria het volgende:
vol
Vieze lapo-hunter :P
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:00:44 #5
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125076907
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:00 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

>:)
pi_125076970
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:00 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

:D

Post 299 om 17:55:44
Post 300 om 17:55:48
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:04:55 #8
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125077052
quote:
Godsamme _O-
pi_125077151
quote:
Mooi dit _O-
pi_125077155
Zuur wel 10.gif
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:09:52 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125077192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:08 schreef BlackLining het volgende:
Zuur wel [ afbeelding ]
Je vraagt er dan mijns inziens gewoon om hoor. Het is niet alsof die wetomzet niet in het nieuws is geweest.
pi_125077225
Even naar de motorzaak :W
pi_125077413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:10 schreef Vinniiee het volgende:
Even naar de motorzaak :W
Nieuwe kopen? :7
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:17:12 #14
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125077440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nieuwe kopen? :7
Foto's maken van z'n fiets lijkt me.
pi_125077476
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Foto's maken van z'n fiets lijkt me.
Nou ja, als ie er toch is..

Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat? :{

[ Bericht 17% gewijzigd door BlackLining op 09-04-2013 18:44:34 ]
pi_125078403
Rotterdamse automobilisten zijn wel vriendelijk zeg

nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan O+ O+
pi_125078464
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:

nog nooit zoveel gekkigheid uitgehaald en nog nooit zoveel mensen die voor mij aan de kant gaan O+ O+
Dat is mij ook wel eens opgevallen ja, toen ik Leiden - Den Bosch reed.

Kon met de meest weirde shit wegkomen :D
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:48:57 #18
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125078511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:18 schreef BlackLining het volgende:
Zullen we een poule openen om te kijken wie de volgende is die met het rubber naar boven gaat? :{
Alsjeblieft niet zeg.
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:46 schreef Yreal het volgende:

Ze zijn mij gewend he ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125078769
Ik reed vanmiddag op de A1 (in een Audi S4 jawel 8-) ) waar de rechter rijstrook werd afgesloten in verband met een brandende auto. Iedereen reed stond dus op de linkerbaan. Gaan jullie dan links (smalle strook) langs de file, of rechts (dus op de afgekruiste baan)? Zijn daar regels voor of mag het dan juist helemaal niet?

Naar aanleiding van een motorrijder die me opeens aan de linkerkant voorbij kwam terwijl ik juist altijd naar de buitenkant uitwijk in de file.
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:57:29 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_125078835
Links lijkt me daarbij de optie ja, omdat rechts inhalen hier twelerlij illegaal is.

Volgens mij mag het overigens heulemaal niet - ik sluit dan meestal netjes aan in de rij.
pi_125078924
Normaal gesproken haal je in tussen de twee meest linkse rijen. Dit omdat je dan op de normale weg blijft in plaats van de redresseerstrook, terwijl je doorgaans niet naast vrachtverkeer zit. Beide wil je niet namelijk.

Ik denk dat ik er links langs gegaan zou zijn. Als je rechts over de streep komt rijd je namelijk op een afgekruisde baan en dat mag niet. Redresseerstrook mag ook niet, maar van beide lijkt me dat in jouw geval de beste oplossing. Anders loop je kans hulpdiensten en dergelijken in de weg te rijden.

Misschien ook maar gewoon het beste om in de rij aan te sluiten ja. Even tricky zolang je achteraan staat, maar als je weer stilstaande auto's achter je hebt is dat niet zo'n probleem. En die paar keer dat je dan tóch in de file staat.. kan ik me niet zo druk over maken.

Overigens heb ik in een vergelijkbare situatie laatst wel over de vluchtstrook ingehaald (lees: tussen rechter- en vluchtstrook in) Niet netjes, absoluut niet, maar ik was al 2 uur onderweg, moest er nog 2, het was hooguit 3 graden en het zeek als een malle. Dan word ik langzaamaan steeds makkelijker in het breken van regels. :{
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:31:44 #22
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_125080437
quote:
Wat een klootviool eerste klas :D _O-

Sukkeltje :')
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_125080806
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:55 schreef Daantke het volgende:
Ik reed vanmiddag op de A1 (in een Audi S4 jawel 8-) ) waar de rechter rijstrook werd afgesloten in verband met een brandende auto. Iedereen reed stond dus op de linkerbaan. Gaan jullie dan links (smalle strook) langs de file, of rechts (dus op de afgekruiste baan)? Zijn daar regels voor of mag het dan juist helemaal niet?

Naar aanleiding van een motorrijder die me opeens aan de linkerkant voorbij kwam terwijl ik juist altijd naar de buitenkant uitwijk in de file.
Lastige vraag. Ik ga meestal waar het kan en waar het veilig kan.
pi_125080830
Maar beter ook dat zo iemand niet meteen op 25kw begint >:)
pi_125080832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:48 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg.

[..]

Ze zijn mij gewend he ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O-

Maar even serieus, bijna iedereen gaat braaf voor je opzij als je door de rijen auto's heen komt. Dat heb ik in andere grote steden nooit meegemaakt O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')