Heb een BMW; kneiterhardquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
Je hebt een auto met harde lak? Aangezien de Monello vrij agressief kan zijn en marring kan achterlaten op de wat zachtere lakken.
Ik gebruik nu klei van Chemical Guys. In alle 3 de varianten (net wat ik nodig acht). De medium variant werkt prima op BMW, zonder marring achter te latenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:46 schreef jitzzzze het volgende:
Tweede serieuze vraag: ik ben toe aan nieuw stuk klei. Heb een stuk monello klei, en dat bevalt me prima. Maar wellicht zijn er betere, dus wat gebruiken jullie/raden jullie aan?
De Monello is niet echt agresief hoor. Beetje tussen fijn en medium in.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:55 schreef Goddelijker het volgende:
Je hebt een auto met harde lak? Aangezien de Monello vrij agressief kan zijn en marring kan achterlaten op de wat zachtere lakken.
Het verschilt echt per auto inderdaad.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:46 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hier is de lak juist zo zacht als maar kan
Zo veel verschillende mensen, zo veel verschillende meningen. Wat Perry zegt is correct en daar komt dan nog bij of je marring accepteerd (dus of je wil polijsten) of niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:53 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat zou een geschikte klei zijn, of bestaat die niet? Is het puur wat je zelf fijn vind om mee te werken?
Dat is een mooie bestelling! Citrus Wash + Gloss is zeker een goede keuze. Meng je hem sterk aan, kan je hem als een cleaner gebruiken, en meng je hem normaal aan, heb je een mooie shampoo die een frisse glans geeft aan een gewaxte lak.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik ga binnenkort eerst de auto laten polijsten voordat ik zelf aan het waxen sla, maar eerst maar wat mooie autowasspullen besteld.
[ afbeelding ]
Niet normaal wat een toelie er altijd uit komt hequote:Op dinsdag 28 mei 2013 15:46 schreef JohnB52 het volgende:
[ afbeelding ]
Vies water van de vloermatten van voren.
Apparaat doet t goed, als ie het doet. Eerst lekte de hogedrukslang aan een kant, beetje teflontape deed wonderen, daarna schoot de hogedrukslang aan een andere kant er af, en daar zat ie vast met een slangklem die je maar 1x kan gebruiken...
En nu heb ik er geen zin meer in
Heb 1 kant van de auto kunnen doen, en een stoffen bank binnen.
Ja, gewoon om te wassenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:45 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dat is een mooie bestelling! Citrus Wash + Gloss is zeker een goede keuze. Meng je hem sterk aan, kan je hem als een cleaner gebruiken, en meng je hem normaal aan, heb je een mooie shampoo die een frisse glans geeft aan een gewaxte lak.
Je moet die vaste wax wel aanbrengen met een foam- of MF pad. Die kan je van Meg's zelf kopen (werken erg fijn) maar er zijn goedkopere alternatieven zoals die Monello. Je brengt de wax aan, voert na een poosje een swipe test uit en bij goed resultaat neem je het af met een MF doek.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:18 schreef keesos het volgende:
Oké bedankt, ja dat vroeg ik me ook al af, hoe dat zat met die pasta variant.
Dat is mooi om te weten dat ie langer zitten blijft.
Toevallig nog een aanrader voor shampoo? (ook weer niet de duurste t'liefst)
Of ook voor de NXT generation shampoo gaan?
Bedenk je wel dat je best lang doet met zo'n 'klein' flesjequote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:27 schreef keesos het volgende:
Top, daar kan ik wel wat mee.
En ik zie dat de shampoo (die ik op t oog heb) van meguiars, NXT gen ook in kleine flesjes van 532ml te krijgen is. Zal hem komende week kopen en kijken of t bevalt. Tzt, als ik weer ga wassen zal ik dan ook hier nog wel weer posten.
Mooi resultaat! Het is niet je eigen auto? Of 206 ingeruild?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 17:29 schreef Goddelijker het volgende:
Voor:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Tijdens, geeft altijd een lekker gevoel als je Trim Restorer gebruikt:
[ link | afbeelding ]
Na:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Heb je de 9-3 nog gedaan?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:31 schreef JohnB52 het volgende:
De 9-5 weer helemaal gewassen en schoongemaakt van binnen....
Komt mn vrouw daarna: doe je de 9-3 ook nog? Want daarmee gaan we morgen op vakantie!
Alles zit er al in!
Een hele fijne vacantie toegewenst en een goede reis!quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef JohnB52 het volgende:
Ja met de hand in de wasstraat.
We gaan naar Frankrijk, lekker niet naar de zon
Nee, deze is van mijn ouders. Ik heb zelf mijn 206 nog gewoon.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:53 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Mooi resultaat! Het is niet je eigen auto? Of 206 ingeruild?
Ik heb vandaag een cadeautje van dodo juice ontvangen omdat ik de 8000ste liker was op facebook
[ afbeelding ]
[..]
Heb je de 9-3 nog gedaan?
Waar gaat de vakantie naar toe?
Op zich zou je alles van een merk kunnen kopen.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:51 schreef Dementor het volgende:
Ik ga een Chevrolet Spark zwart metallic onderhouden, ik zou graag advies willen hebben m.b.t. aan te schaffen spullen.
Ik heb de lijstjes in de OP gelezen maar wie weet heeft er iemand nog tips.
Wat mij opvalt is dat men van verschillende merken verschillende spullen gebruikt, is het ook mogelijk om van 1 merk alles wat nodig is te gebruiken of levert dit niet zulke mooie resultaten op?
Hoezo?quote:Op vrijdag 7 juni 2013 15:15 schreef jitzzzze het volgende:
De wax wordt door velen als erg prettig ervaren. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als je toch wat euro's stuk wilt slaan zou je dezelfde wax in vast vorm kunnen kopen; de standtijd is over het algemeen langer. En een beter shampoo zou je ook kunnen overwegen.
Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
Nu ik dit weekend een DAP500 gekocht heb, moet ik nu ook eens op zoek naar pads & polijstmiddel.
Welke pads raden jullie aan en welk polijstmiddel? Je leest veel over de Monello serie, maar hoe is de SSR serie bijvoorbeeld?
Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:45 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Hoe is de staat van je wagen? Als het niet te erg is zou je ervoor kunnen kiezen om de lichtere middelen aan te schaffen en de zware voor alsnog niet.
Ik heb zowel de monello serie als de SSR serie en ik ben met beide erg tevreden. Het resultaat van de Monello is misschien iets beter, maar het nadeel hiervan is dat je deze niet in de zon moet gebruiken. Een plekje binnen is dan wel een vereiste (of schaduw, indien de lak niet alsnog erg warm wordt).
Poorboys staat erom bekend dat je hun producten ook in de zon kan toepassen, dus dat is een groot voordeel van de SSR. de SSR vind ik misschien iets fijner in gebruik dan de Monello.
Een overzicht van welke pads je kan gebruiken vind je hier:
[ afbeelding ]
Zelf heb ik de meeste pads van Lake Country, maar deze zijn momenteel niet leverbaar bij carclean :/
De kleuren van de Monello pads zijn komen overigens overeen met die van de Lake Country pads, qua cutting factor. (correct me if I'm wrong!).
Beetje warm maken/wrijven met je vingers en dan wat er op je vingers zit op de pad aanbrengen.quote:Op maandag 10 juni 2013 07:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Mijn auto is eigenlijk 1 grote swirl. Weinig (op 1 hand te tellen) echte defecten en krassen, maar swirls niet normaal. Maar het blijft een BMW, ik ben erg benieuwd hoe hard de lak is.
Het gebruik in de zon is wel een pre voor mij, ik kan wel een ruimte binnen gebruiken maar ik zal toch 90% van de tijd buiten in de zon staan. Misschien koop ik wel zo'n SSR sample set, dan heb ik van alles een beetje en kan ik kijken wat er werkt.
Wat pads betreft; zou je met een gele, een witte en een zwarte genoeg hebben? Of heb echt meer pads nodig om je hele auto te doen? Daarnaast heb ik nog Black Hole, waar ook een zwarte pad voor nodig is en Natty's paste wax wat weer op een rode zou moeten.
Hoe ik de paste wax op die pad ga krijgen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.
Check, thanksquote:Op maandag 10 juni 2013 12:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Beetje warm maken/wrijven met je vingers en dan wat er op je vingers zit op de pad aanbrengen.
Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)quote:
Je zou al heel veel verschil zien als je hem een keer in de wax zou zetten en een product als Poorboys Trim Restorer op je bumpers zou smeren, zodat deze weer netjes zwart worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gewoon gewassen met wat sop een zeem en een sponsje. (Ben er absoluut nog niet in thuis)
Wil hem volgende maand even goed laten wassen/poetsen bij een bedrijfje, en dan wil ik zelf gaan kijken hoe ik kan poetsen etc etc
"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."quote:Op maandag 10 juni 2013 13:01 schreef Metalfreak het volgende:
Ik wil binnenkort mijn (zwarte) auto ook onderhanden nemen. Die heeft nogal last van poetsswirls, dus heb ik al Meguiar's Swirl X aangeschaft als extra tussenstap voor het in de wax zetten. hoe kun je die trouwens het beste aanbrengen?
Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)quote:Op maandag 10 juni 2013 13:03 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
"Gebruik SwirlX handmatig in combinatie met een Meguiar’s Applicator pad of Lake Country Euro Hand Pads (polishing of light-cutting)."
http://www.carclean.nl/pr(...)hing_Pad_MHPD_100972quote:Op maandag 10 juni 2013 13:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb nog wel zo'n applicator pad liggen geloof ik uit de tijd dat de Honda-club waar ik toen lid van was gesponsord werd door Meguiar's. Maar zijn er ook nog alternatieven of hebben jullie aanraders? Die pads van Meguiar's zijn toch niet zo speciaal? (maar wel heel duur)
En wat leren wij hiervanquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....
afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.
Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
"Mijn straat" staat vol met bladluis-bomen. Na een kwartier zit mijn auto alweer onder de plakkerige bende.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef Nerdmans het volgende:
neeeeeee....
afgelopen weekend auto spik en span gemaakt.
gisteren onder een boom gezet en terug gekregen met niet minder dan 23 duiven poepjes erop.
Waarvan 6 eigenlijk niet poepje mogen heten maar vlaai.
En bedankt.
Moet jij niet eens stoppen?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Blijven detailen als je zo eigenwijs bent om em onder een boom te zetten
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:32 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook altijd even godver als ik hem onder de stront zie zitten.
Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef M3rcury het volgende:
[..]
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.
Als ik voor klanten bezig ben baal ik ook altijd een beetje als dat soort dingen opzitten. Soms heb ik dan wel het gevoel alsof ik het voor niks doe, maargoed
Elke keer als ik denk; 1 droogdoek, 1 shampoo, 1 wax...quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:19 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Moet jij niet eens stoppen?Of is dit juist de manier waarom jij toch bent blijven detailen. Kut, heb ik hem "per ongeluk" weer onder een boom gezet. Sorry schat, ik moet toch mijn hobby blijven houden
![]()
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel waarderen. Ik heb laatst een schitterende Aprilia Tuono Factory gedaan. 1 van de weinige waar ik zelfs geen vuil van de velgen af hoefde te halen. Zelfs de moeilijk bereikbare plekken waren daarvan schoon.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn auto ziet er ook écht niet uit op het moment.
Maar heb gewoon niet de zin en tijd om er aan te beginnen.
Het is inderdaad jammer dat als jij je uitslooft, iemand de volgende keer hem door de wasstraat rijdt.
Of zoals ik laatst zag, iemand met een splinternieuwe auto (paar maand), lekker stond te wassen met de borstel van de wasbox. Altijd het gevoel om er op af te lopen en te zeggen van, weet je wel wat je doet?
Binnenkort weer één of twee auto's een was-en-wax geven. Een daarvan heeft laatst zijn velgen schoongemaakt, die 'zwarte plekjes' weggehaald met een schuurspons.
Toen hij dat vertelde voelde ik een steen in mn maag vallen, dus ik voorzichtig vragen: "Toch niet met de schuurkant?"
Hij: Jawel, anders ging het niet weg.
Ik: Kom eens mee, kijk, allemaal krasjes...
Hij: Ja, dat had ik ook al gezien, was ik al bang voor.
Die zijn er zeker, thank god.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:21 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig ook mensen die het wel waarderen. Ik heb laatst een schitterende Aprilia Tuono Factory gedaan. 1 van de weinige waar ik zelfs geen vuil van de velgen af hoefde te halen. Zelfs de moeilijk bereikbare plekken waren daarvan schoon.
Oja, stom; omgeving Heemstede is de woonplaats, werk in omgeving Schiedam, ben ook met enige regelmaat in omgeving Hoorn te vinden. Dus ergens op die lijn van noord naar zuid is voor mij geen probleem om naartoe te rijden, want tankpas.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:34 schreef Goddelijker het volgende:
Waar kom je vandaan? Misschien wel even handig om te vermelden.
Doe je dit als werk of hobby?quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:38 schreef M3rcury het volgende:
[..]
ik heb op dit moment alleen een motor. Die wordt na elke rit weer netjes gemaakt.
Als ik voor klanten bezig ben baal ik ook altijd een beetje als dat soort dingen opzitten. Soms heb ik dan wel het gevoel alsof ik het voor niks doe, maargoed
Werkquote:
Ik detail alleen als mensen dat toevallig aan mij vragen, maar dat is de laatste tijd een beetje veel, dus ik ben ze ook al aan het doorschuiven. Ik bepaal de prijs aan de hand van wat er moet gebeuren en hoe lang ik er mee schat bezig te zijn. Dus niet alles is gelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:53 schreef JohnB52 het volgende:
Aha, wat doe je dan wel?
En heb je ook n eigen site? Zijn detail prijzen per grootte v voertuig? Of alle auto's gelijk?
Plekken na afspoelen insprayen met verdunde Poorboys Bugsquash, gewoon auto wassen als normaal, maar ingesprayde plekken wassen met de de Poorboys Microfiber Mesh Towel.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Craptacular het volgende:
Hoe haal je nou hardnekkige insectenresten weg van de voorkant zonder de lak te beschadigen?
Lekker handig, Zeker de auto's in de brandende zon in de wax zetten?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:29 schreef Nerdmans het volgende:
Aangezien het te warm is om te werken,
gaan we de auto's mooi maken.
Ook belangrijk voor de uitstraling van de zaak
Chemical Guys Bug bugger (strong wash) door je shampoo heen mengen. Dan hoef je niet speciaal een andere doek te gebruiken. Belangrijkste is gewoon om het bij te houden en snel weg te halen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Plekken na afspoelen insprayen met verdunde Poorboys Bugsquash, gewoon auto wassen als normaal, maar ingesprayde plekken wassen met de de Poorboys Microfiber Mesh Towel.
Die doek gewoon in je emmer dopen en delen wassen als normaal. Door de BS en de structuur van de doek verdwijnen insecten zonder extra hard je best te doen en zonder beschadigingen.
Speciale doek hoeft ook niet per se, maar maakt het alleen makkelijker. Met alleen insprayen en dan normaal wassen ben je er ook.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:56 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Chemical Guys Bug bugger (strong wash) door je shampoo heen mengen. Dan hoef je niet speciaal een andere doek te gebruiken. Belangrijkste is gewoon om het bij te houden en snel weg te halen.
Whehehe crossed our minds inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lekker handig, Zeker de auto's in de brandende zon in de wax zetten?
Je kan toch ook gewoon de sproeier pakken?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
Vandaag de wagen in de Dodo Juice purple haze gezet. Wat een prachtige wax is het toch, had het panelpotje al een tijdje liggen en pas nu aan toe gekomen. En het resultaat is echt prachtig, nu maar wachten tot het gaat regenen
Welke middelen en pads heb je staan? Welke voorbereiding heb je gedaan? Welke auto + laksoort + kleur? Wat was je werkwijze m.b.t. het polijsten?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:00 schreef JohnB52 het volgende:
Nèt een poging gedaan om een deel van de motorkap te polijsten met de hand. Maar ik zie weinig tot geen.resultaat.
Wat is de juiste werkwijze, en met welke producten?
Ah, hoe heb je de Sonax aangebracht? En welke heb je, want er zijn er drie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ik dacht al dat die vraag zou komen.
Auto: Saab 9-3 in steel grey.
Gedaan: gewassen met meguiars (1 gallon jerrycan)
Gekleid met mothers kit.
En omdat ik niks anders had:
Polijsten met Sonax extreme polish+wax
Ik ben ook ooit begonnen met de Sonax Polish & Waxquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm, ooit gehad van mijn vrouw voor vaderdag, van de Halfords.
Met een mf pad aangebracht
Beter niet white diamond over de SRP heen. White diamond doet dan gewoon zijn werk niet meer goed. Kan je beter gewoon polijsten met Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad. White diamond op een zwarte pad en dan een wax.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:31 schreef jitzzzze het volgende:
Met de hand zou ik autoglym Super Resign Polisch aanbrengen met een oranje of witte handpad. Daarna zou je nog Poorboys White Diamond kunnen aanbrengen met een zwarte handpad. En om het af te maken waxen of sealen met een zwarte/rode handpad.
Ook dit zal geen echte correctie maken, maar het zal de swirls wel een heel stuk beter verstoppen dan P&W. En het blijft langer zitten, ook niet geheel onbelangrijk.
Ah oke, dan kan je misschien beter één van beide kiezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:24 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Beter niet white diamond over de SRP heen. White diamond doet dan gewoon zijn werk niet meer goed. Kan je beter gewoon polijsten met Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad. White diamond op een zwarte pad en dan een wax.
Helemaal goedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
http://carclean.nl/produc(...)s_3_5_MRM0105_101575
Deze?
http://carclean.nl/produc(...)ting_Pad_MHPO_102314
Deze pad?
http://carclean.nl/produc(...)473ml_PB_WD16_100901
En welke pads dan erbij?
http://carclean.nl/produc(...)ad_Black_MHPB_101164
Jep, dat is een betere keusquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ah oke, dan kan je misschien beter één van beide kiezen.
Ik zou ook nog een witte pad erbij pakken. Zwart doe je dan icm de white diamond. Oranje en wit met mezzoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
http://carclean.nl/produc(...)s_3_5_MRM0105_101575
Deze?
http://carclean.nl/produc(...)ting_Pad_MHPO_102314
Deze pad?
http://carclean.nl/produc(...)473ml_PB_WD16_100901
En welke pads dan erbij?
http://carclean.nl/produc(...)ad_Black_MHPB_101164
Want nu ik er pas goed over nadenk; ze doen beide hetzelfde, met als enige verschil dat de SRP ook een vorm van wax bevat,quote:
Omdat je met de lichtst polijstende pad begint; de witte. Mocht dat niet genoeg correctie bieden dan pak je een zwaarder polijstende pad; de oranje.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:06 schreef JohnB52 het volgende:
Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad
Waarom 2 verschillende?
@m3rcury, welk bedrijf heb jij nou? Mag via pb.
Zou eigenlijk wel de 9-3 gepolijst willen hebben, maar zoek een betrouwbaar iemand die ook nog in de buurt woont.
Ik had t zelf kunnen bedenken, maar zo slim ben ik nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat je met de lichtst polijstende pad begint; de witte. Mocht dat niet genoeg correctie bieden dan pak je een zwaarder polijstende pad; de oranje.
Daar is een forum toch ook voor?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik had t zelf kunnen bedenken, maar zo slim ben ik niet
Dat klopt inderdaad. En dan is het afhankelijk waar je het voor wil gebruiken. Puur als filler + glansversterker is dan Poorboys en als je het ook als wax wil gebruiken de SRP. Nadeel van SRP vind ik wel dat glans een beetje dof is ofzo. Niet helemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want nu ik er pas goed over nadenk; ze doen beide hetzelfde, met als enige verschil dat de SRP ook een vorm van wax bevat,
Dat klopt ja, daarom doen veel mensen er nog een waslaag overheen zetten. En omdat de standtijd van SRP uit zichzelf niet zo gek lang is. Met een extra waxlaag nog steeds niet, maar wel acceptabel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:33 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. En dan is het afhankelijk waar je het voor wil gebruiken. Puur als filler + glansversterker is dan Poorboys en als je het ook als wax wil gebruiken de SRP. Nadeel van SRP vind ik wel dat glans een beetje dof is ofzo. Niet helemaal natuurlijk.
Andere mooie optie voor een glaze is trouwens Glossworkz van Chemical Guys. Is ook geschikt voor lichte en donkere kleuren.
ja, opnieuw wassen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de auto gepolijst met eerst Veloce op geel en daarna finale op wit. Wou vandaag verder gaan met black hole en waxen met natty's limited edition.
Echter is mijn vader ermee naar het werk gereden. Moet ik hem dan nog zo opnieuw wassen?
En dit kreeg ik er ook niet uit![]()
Betreft een passat uit 2007.
Wassen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de auto gepolijst met eerst Veloce op geel en daarna finale op wit. Wou vandaag verder gaan met black hole en waxen met natty's limited edition.
Echter is mijn vader ermee naar het werk gereden. Moet ik hem dan nog zo opnieuw wassen?
En dit kreeg ik er ook niet uit![]()
Betreft een passat uit 2007.
Ja, de ergste. Maar veroorzaakt ook weer nieuwe krasjes, daarom is het nabewerken ook zo belangrijk. Probeer het eens op je motorkap; veloce met geel, groen met mezzo en finale op wit. Dit is maar een voorbeeld; je kan nu ook direct oranje met mezzo doen. Of nog een rondje finale op lichtgroen/wit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:34 schreef Gkhn het volgende:
Maar zou veloce de krassen er niet uit moeten halen?
Dat dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, de ergste. Maar veroorzaakt ook weer nieuwe krasjes, daarom is het nabewerken ook zo belangrijk. Probeer het eens op je motorkap; veloce met geel, groen met mezzo en finale op wit. Dit is maar een voorbeeld; je kan nu ook direct oranje met mezzo doen. Of nog een rondje finale op lichtgroen/wit.
Gewoon proberen welke afwerking een resultaat naar tevredenheid geeft.
Je moet alleen wel oppassen waar je nagellak remover op gebruikt. Glas wil het perfect, maar interieur delen en andere delen(Lak) zou ik het niet aanraden..quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Pindakaasquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Was idd op mun raam.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef practics het volgende:
[..]
Je moet alleen wel oppassen waar je nagellak remover op gebruikt. Glas wil het perfect, maar interieur delen en andere delen(Lak) zou ik het niet aanraden..
Hangt een beetje van de sticker af maar over het algemeen ja.quote:
Een goede glasreiniger is goudwaard. Dat spuit je op je ruiten neem je af met een doek en klaar. 100% streeploos en glashelder. Dat zul je met glassex niet hebben, zeker als jij nog was resten aan je ruiten hebt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Wat is het grote verschil tussen gewone Glasex en de speciale glass cleaners?
Niet elke combinatie op elke lak werkt even goed. Ook Monello is niet compleet heilig. Zijn zat voorbeelden te noemen dat je bijvoorbeeld met inizio of veloce op een wollen pad, de krassen niet weghaalt, maar met een in theorie lichtere combinatie het makkelijk wegtrekt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:47 schreef Gkhn het volgende:
Ik weet het niet hoor. Misschien verwacht ik teveel. Heb een kennis gebeld die poetser van beroep is. Met zijn rotary en pasta kreeg hij de krassen er wel uit.
Is agressief. Op die manier al eens een kuipruitje van de motor kunnen weggooien... Was helemaal dof geworden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:55 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb een potje stickerverwijderaar van de Karwei, werkt ook goed!
Sowieso is afplakken slimmer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:26 schreef jitzzzze het volgende:
Vrijdag weer eens mijn best doen om de wagen schoon te krijgen. Heb wel zin om de wagen in de BH te zetten en de Natty's paste wax. Zo met de DAP is dat een fluitje van een cent.
Maar kan BH over de trims heen, of is afplakken beter? En kan het zomaar over de bestaande waxlaag heen of zo een rondje SSR1 van te voren nodig zijn?
Want BH slaat wit uit? De Natty's kan overal overheen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Sowieso is afplakken slimmer.
En eerst rondje SSR1 is wel aan te raden!
Gewoon de pad met minste cutting die je hebt. Of gewoon je auto wassen met flinke overdosis shampoo, die je waxlaag stript.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want BH slaat wit uit? De Natty's kan overal overheen.
SSR1 op een MF polish pad, MF cutting pad of geel? Polish pad denk ik he?
Ik heb minimale ervaring met de DAP, vandaar dat ik misschien wel domme domme zeg nuquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon de pad met minste cutting die je hebt. Of gewoon je auto wassen met flinke overdosis shampoo, die je waxlaag stript.
Wit uitslaan durf ik niet te zeggen, maar beter voorkomen dan genezen.
Anders test je het op een heel klein stukje, dan weet je genoeg?
Ik doe het ook niet op glas/kunststof, alleen op plaatwerk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:15 schreef Repeating het volgende:
[..]
Is agressief. Op die manier al eens een kuipruitje van de motor kunnen weggooien... Was helemaal dof geworden.
Ja, als je rondje SSR1 doet, verwijder je de waxlaag en kleine krasjes/verontreinigingen (kleien?).quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb minimale ervaring met de DAP, vandaar dat ik misschien wel domme domme zeg nu
Maar de SSR1 doe ik om de waxlaag te strippen en niet om de lak te reinigen?
Ik heb ook nog wel een zwarte en gouden pad maar die wil ik gebruiken voor de BH en wax.
Dus het is of kleien, of SSR1?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, als je rondje SSR1 doet, verwijder je de waxlaag en kleine krasjes/verontreinigingen (kleien?).
Als je alleen veel shampoo erin doet, verwijder je alleen de waxlaag.
Voor het beste resultaat: ja.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het is of kleien, of SSR1?
Heb laatst nog de motorkap gekleid en daar kwam eigenlijk niets af.
Liefst kleien en ssr1. Maar als er niks af komt, gewoon even wassen met veel shampoo en daarna ff een rondje ssr1 doenquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus het is of kleien, of SSR1?
Heb laatst nog de motorkap gekleid en daar kwam eigenlijk niets af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |