Whehehe crossed our minds inderdaad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:26 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Lekker handig, Zeker de auto's in de brandende zon in de wax zetten?
Je kan toch ook gewoon de sproeier pakken?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:56 schreef jitzzzze het volgende:
Vandaag de wagen in de Dodo Juice purple haze gezet. Wat een prachtige wax is het toch, had het panelpotje al een tijdje liggen en pas nu aan toe gekomen. En het resultaat is echt prachtig, nu maar wachten tot het gaat regenen
Welke middelen en pads heb je staan? Welke voorbereiding heb je gedaan? Welke auto + laksoort + kleur? Wat was je werkwijze m.b.t. het polijsten?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:00 schreef JohnB52 het volgende:
Nčt een poging gedaan om een deel van de motorkap te polijsten met de hand. Maar ik zie weinig tot geen.resultaat.
Wat is de juiste werkwijze, en met welke producten?
Ah, hoe heb je de Sonax aangebracht? En welke heb je, want er zijn er drie.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:16 schreef JohnB52 het volgende:
Ik dacht al dat die vraag zou komen.
Auto: Saab 9-3 in steel grey.
Gedaan: gewassen met meguiars (1 gallon jerrycan)
Gekleid met mothers kit.
En omdat ik niks anders had:
Polijsten met Sonax extreme polish+wax
Ik ben ook ooit begonnen met de Sonax Polish & Waxquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm, ooit gehad van mijn vrouw voor vaderdag, van de Halfords.
Met een mf pad aangebracht
Beter niet white diamond over de SRP heen. White diamond doet dan gewoon zijn werk niet meer goed. Kan je beter gewoon polijsten met Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad. White diamond op een zwarte pad en dan een wax.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:31 schreef jitzzzze het volgende:
Met de hand zou ik autoglym Super Resign Polisch aanbrengen met een oranje of witte handpad. Daarna zou je nog Poorboys White Diamond kunnen aanbrengen met een zwarte handpad. En om het af te maken waxen of sealen met een zwarte/rode handpad.
Ook dit zal geen echte correctie maken, maar het zal de swirls wel een heel stuk beter verstoppen dan P&W. En het blijft langer zitten, ook niet geheel onbelangrijk.
Ah oke, dan kan je misschien beter één van beide kiezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:24 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Beter niet white diamond over de SRP heen. White diamond doet dan gewoon zijn werk niet meer goed. Kan je beter gewoon polijsten met Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad. White diamond op een zwarte pad en dan een wax.
Helemaal goedquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
http://carclean.nl/produc(...)s_3_5_MRM0105_101575
Deze?
http://carclean.nl/produc(...)ting_Pad_MHPO_102314
Deze pad?
http://carclean.nl/produc(...)473ml_PB_WD16_100901
En welke pads dan erbij?
http://carclean.nl/produc(...)ad_Black_MHPB_101164
Jep, dat is een betere keusquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:20 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ah oke, dan kan je misschien beter één van beide kiezen.
Ik zou ook nog een witte pad erbij pakken. Zwart doe je dan icm de white diamond. Oranje en wit met mezzoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:46 schreef JohnB52 het volgende:
http://carclean.nl/produc(...)s_3_5_MRM0105_101575
Deze?
http://carclean.nl/produc(...)ting_Pad_MHPO_102314
Deze pad?
http://carclean.nl/produc(...)473ml_PB_WD16_100901
En welke pads dan erbij?
http://carclean.nl/produc(...)ad_Black_MHPB_101164
Want nu ik er pas goed over nadenk; ze doen beide hetzelfde, met als enige verschil dat de SRP ook een vorm van wax bevat,quote:
Omdat je met de lichtst polijstende pad begint; de witte. Mocht dat niet genoeg correctie bieden dan pak je een zwaarder polijstende pad; de oranje.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:06 schreef JohnB52 het volgende:
Monello Raffini Mezzo + oranje en witte hand pad
Waarom 2 verschillende?
@m3rcury, welk bedrijf heb jij nou? Mag via pb.
Zou eigenlijk wel de 9-3 gepolijst willen hebben, maar zoek een betrouwbaar iemand die ook nog in de buurt woont.
Ik had t zelf kunnen bedenken, maar zo slim ben ik nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Omdat je met de lichtst polijstende pad begint; de witte. Mocht dat niet genoeg correctie bieden dan pak je een zwaarder polijstende pad; de oranje.
Daar is een forum toch ook voor?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik had t zelf kunnen bedenken, maar zo slim ben ik niet
Dat klopt inderdaad. En dan is het afhankelijk waar je het voor wil gebruiken. Puur als filler + glansversterker is dan Poorboys en als je het ook als wax wil gebruiken de SRP. Nadeel van SRP vind ik wel dat glans een beetje dof is ofzo. Niet helemaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Want nu ik er pas goed over nadenk; ze doen beide hetzelfde, met als enige verschil dat de SRP ook een vorm van wax bevat,
Dat klopt ja, daarom doen veel mensen er nog een waslaag overheen zetten. En omdat de standtijd van SRP uit zichzelf niet zo gek lang is. Met een extra waxlaag nog steeds niet, maar wel acceptabel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:33 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. En dan is het afhankelijk waar je het voor wil gebruiken. Puur als filler + glansversterker is dan Poorboys en als je het ook als wax wil gebruiken de SRP. Nadeel van SRP vind ik wel dat glans een beetje dof is ofzo. Niet helemaal natuurlijk.
Andere mooie optie voor een glaze is trouwens Glossworkz van Chemical Guys. Is ook geschikt voor lichte en donkere kleuren.
ja, opnieuw wassen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de auto gepolijst met eerst Veloce op geel en daarna finale op wit. Wou vandaag verder gaan met black hole en waxen met natty's limited edition.
Echter is mijn vader ermee naar het werk gereden. Moet ik hem dan nog zo opnieuw wassen?
En dit kreeg ik er ook niet uit![]()
Betreft een passat uit 2007.
Wassen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:55 schreef Gkhn het volgende:
Ik heb gister de auto gepolijst met eerst Veloce op geel en daarna finale op wit. Wou vandaag verder gaan met black hole en waxen met natty's limited edition.
Echter is mijn vader ermee naar het werk gereden. Moet ik hem dan nog zo opnieuw wassen?
En dit kreeg ik er ook niet uit![]()
Betreft een passat uit 2007.
Ja, de ergste. Maar veroorzaakt ook weer nieuwe krasjes, daarom is het nabewerken ook zo belangrijk. Probeer het eens op je motorkap; veloce met geel, groen met mezzo en finale op wit. Dit is maar een voorbeeld; je kan nu ook direct oranje met mezzo doen. Of nog een rondje finale op lichtgroen/wit.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 16:34 schreef Gkhn het volgende:
Maar zou veloce de krassen er niet uit moeten halen?
Dat dus.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, de ergste. Maar veroorzaakt ook weer nieuwe krasjes, daarom is het nabewerken ook zo belangrijk. Probeer het eens op je motorkap; veloce met geel, groen met mezzo en finale op wit. Dit is maar een voorbeeld; je kan nu ook direct oranje met mezzo doen. Of nog een rondje finale op lichtgroen/wit.
Gewoon proberen welke afwerking een resultaat naar tevredenheid geeft.
Je moet alleen wel oppassen waar je nagellak remover op gebruikt. Glas wil het perfect, maar interieur delen en andere delen(Lak) zou ik het niet aanraden..quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Pindakaasquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Nerdmans het volgende:
Ongetwijfeld weten jullie dit al..
Maar nun tip voor de onwetenden
Ik heb me het schompes lopen poetsen op lijmresidu van een sticker.
Alles geprobeerd.
Wondermiddeltje van carclean, ruikt lekker naar sinasappel, maar lukte niet.
Wasbenzine, thinner enz....
Wilde allemaal niet lukken.
Totdat de buurvrouw me zag stuntelen en me haar potje nagellak remover gaf.
2x vegen en weg lijmresidu.
Werkt als een malle!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |