abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125166483
haaknaaldenmapje _O_
pi_125166715
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:59 schreef wild-r0se het volgende:
yay! Mijn haaknaaldenmapje is af ^^ :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
alles met de hand genaaid aangezien ik geen naaimachine heb.. wat een werk! maar ben er wel trots op ^^
^O^ _O_
By DMB
pi_125166916
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:56 schreef CREADO het volgende:

[..]

^O^ _O_
+1 Mooooi!
pi_125167566
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:27 schreef trui het volgende:

[..]

Bietel, ik had hier een beetje overheen gekeken, maar die is flink gekrompen inderdaad. :p De volgende keer toch maar iets groter beginnen? Ik vind het ook altijd lastig inschatten... Trouwens een leuk idee om zo'n tube dubbel te vouwen als basis voor een tas!
Thanks! Ik denk dat je niet de enige was :P
Ik wil 'm nog een keer maken en dan met Eskimo van Drops. Dat heb ik 1x eerder gebruikt en dat kwam er echt piepklein uit! Inderdaad maar groot beginnen!
Ach, ruimt weer lekker op in de kast :P

Dat naaldenmapje is mooi geworden zeg! Heel mooi patroontje! Ga ik onthouden... ;)
  donderdag 11 april 2013 @ 20:59:58 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125169559
Wow, dat haaknaaldenmapje is mooi!

Ik heb inmiddels 10 vierkantjes voor mijn shawl, nog flink wat te gaan dus. Maar hoe kan ik ze nou het beste aan elkaar maken? Ik probeerde het zoals je granny squares aan elkaar maakt. Maar dan worden het hele lelijke dikke randen terwijl het geheel juist open moet blijven.
Daarna heb ik het geprobeerd met gewoon een knoopje in de twee tegenover elkaar liggende boogjes, dat geeft wel het gewenste effect, maar het knoopje blijft helaas niet zitten. -O-
Ik denk er nu dus over om dat van dat knoopje te doen, maar dan met gewoon garen. Zou dat wat zijn? Of heeft iemand een andere tip?

pi_125169908
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 14:46 schreef trui het volgende:
trovey, is je log cabin blanket nu af? hij zag er al zo groot uit laatst op de foto. heel mooi geworden!
Ja, die is af. :Y Je kan oneindig doorgaan met het ding maar ik vond hem groot (en zwaar) genoeg, moet ook nog handelbaar zijn als je het ding eens moet wassen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125170398
Owwww dat haaknaaldenmapje!! GEWELDIG!!!!!
pi_125171239
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, dat haaknaaldenmapje is mooi!

Ik heb inmiddels 10 vierkantjes voor mijn shawl, nog flink wat te gaan dus. Maar hoe kan ik ze nou het beste aan elkaar maken? Ik probeerde het zoals je granny squares aan elkaar maakt. Maar dan worden het hele lelijke dikke randen terwijl het geheel juist open moet blijven.
Daarna heb ik het geprobeerd met gewoon een knoopje in de twee tegenover elkaar liggende boogjes, dat geeft wel het gewenste effect, maar het knoopje blijft helaas niet zitten. -O-
Ik denk er nu dus over om dat van dat knoopje te doen, maar dan met gewoon garen. Zou dat wat zijn? Of heeft iemand een andere tip?

[ afbeelding ]
NOOIT KNOPEN :'(

Wat je zou kunnen proberen is van boogje naar boogje lossen doen. Dus bv. vaste-2x lose-vaste in hetzelfde (of boogje ernaast) boogje op de andere square.

Zoals dit patroon de joining doet, maar dan evt. aan allebei de kanten asynchroon een boogje overslaan zegmaar:
http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=4714&lang=us

en je kan het aantal lossen natuurlijk gewoon aanpassen waardoor het zo open blijft als je zelf wil.
pi_125172908
mooi haaknaaldenmapje zeg!! O+
Kwak
  donderdag 11 april 2013 @ 22:41:54 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125175260
BE, eigenlijk is het het mooist als je de squares tijdens het haken van de laatste toer aan elkaar maakt. door op vaste punten om een lossenboogje van het naastliggende vierkantje een vaste heen te haken. of, wat ik ook altijd wel leuk vind, is pico'tjes maken, en die dan in elkaar vasthaken. zoals bij deze bijvoorbeeld.

je maakt picotjes door 3 of 4 lossen te haken, en dan weer met een halve vaste aan de eerste losse vast te zetten. zie de tekening bij 't voorbeeld.
hoe is de laatste toer van jouw vierkantjes gehaakt, zijn dat lossenboogjes of zijn dat vasten om lossenboogjes heen? dat kan ik niet zo goed zien op de foto. als 't lossenboogjes zijn zou je er nog een rijtje vasten omheen kunnen haken, met op bepaalde punten zo'n pico'tje eraan. zodra je met het tweede vierkantje begint kun je dan dus telkens als je een pico'tje maakt aan de zijde die grenst aan het eerste vierkantje het rijtje lossen door het pico'tje van het andere vierkantje heenhalen (even je naald uit de lus, door 't picotje heensteken en weer in de lus & verder gaan).

en anders misschien een extra toer overwegen? stond het niet in het patroon trouwens, hoe je ze aan elkaar zou moeten maken?
in de haak.
  vrijdag 12 april 2013 @ 06:41:04 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125184711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 22:41 schreef trui het volgende:
BE, eigenlijk is het het mooist als je de squares tijdens het haken van de laatste toer aan elkaar maakt. door op vaste punten om een lossenboogje van het naastliggende vierkantje een vaste heen te haken. of, wat ik ook altijd wel leuk vind, is pico'tjes maken, en die dan in elkaar vasthaken. zoals bij deze bijvoorbeeld.
Ja, dat bedacht ik me dus ook net. :o
Dus ik ga ze maar gewoon los maken en opnieuw doen. :Y
quote:
je maakt picotjes door 3 of 4 lossen te haken, en dan weer met een halve vaste aan de eerste losse vast te zetten. zie de tekening bij 't voorbeeld.
hoe is de laatste toer van jouw vierkantjes gehaakt, zijn dat lossenboogjes of zijn dat vasten om lossenboogjes heen? dat kan ik niet zo goed zien op de foto. als 't lossenboogjes zijn zou je er nog een rijtje vasten omheen kunnen haken, met op bepaalde punten zo'n pico'tje eraan. zodra je met het tweede vierkantje begint kun je dan dus telkens als je een pico'tje maakt aan de zijde die grenst aan het eerste vierkantje het rijtje lossen door het pico'tje van het andere vierkantje heenhalen (even je naald uit de lus, door 't picotje heensteken en weer in de lus & verder gaan).

en anders misschien een extra toer overwegen? stond het niet in het patroon trouwens, hoe je ze aan elkaar zou moeten maken?
Ja, achteraf bezien wel. Maar het is een wazige scan in het Russisch. ;)
  vrijdag 12 april 2013 @ 09:47:09 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125186865
oei, dat is wel zonde van 't werk. :o succes!
in de haak.
pi_125193797
gelukkig hoef je alleen de laatste ronde los te halen :D en 1 mag helemaal inelkaar blijven ^^ succes
  vrijdag 12 april 2013 @ 13:41:44 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125194592
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 09:47 schreef trui het volgende:
oei, dat is wel zonde van 't werk. :o succes!
Nee, valt wel mee, want ik heb er nu 10 en ik heb er ongeveer 7 nodig voor de langste zijde, dus dat is een kwestie van 1 zijkantje losmaken, en weer opnieuw doen.
  vrijdag 12 april 2013 @ 19:56:55 #165
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125207192
Ik heb een kussen gemaakt van african flower squares.
Op de Diezijn Leuk markt in Groningen van afgelopen zondag heb ik 9 bolletjes Catania en 1 bolletje Phildar gekocht. Na het in elkaar puzzelen van een kleurenschema begon ik te haken. Hier is het eerste vierkantje opgespannen:

De 9 vierkantjes haakte ik aan elkaar met de petrolkleurige Phildar en ik haakte er een bobble shell sierrandje omheen:

Deze vierkante lap maakte ik met kleine steekjes vast op een kussenhoes (een paarse, mijn lievelingskleur O+ ):

Dit is het eindresultaat:

pi_125208386
Spuug, wat mooi! O+
Echt fantastisch!

Ik heb een vraag, ik haak een deken van hexagons, maar wil eigenlijk uiteindelijk een rechte deken, zonder 'golven' zeg maar. Hoe kan ik dat doen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125208744
wauw! mooi spuug! Heb je niet gezien, toevallig was ik er ook die dag! (al weet ik natuurlijk niet hoe je er uit ziet :P)
pi_125208804
Ik vind m meer dan prachtig, Spuug.
pi_125209174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:22 schreef Morretje het volgende:
Spuug, wat mooi! O+
Echt fantastisch!

Ik heb een vraag, ik haak een deken van hexagons, maar wil eigenlijk uiteindelijk een rechte deken, zonder 'golven' zeg maar. Hoe kan ik dat doen?
Opvullen met halfjes. Dit idee.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:32:15 #170
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_125211741
Hallo dames, ben nog steeds aan de haak hoor. Maar het loopt iets anders dan gepland. Baby is veel te vroeg geboren... Nu dus eerst wat andere prioriteiten, voordat het randje om het dekentje gaat.
pi_125212571
ai Harrie,, hoop dat verder alles naar omstandigheden goed gaat? Veel sterkte de komende periode!
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:48:54 #172
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_125212688
Het gaat niet om mij hoor, maar wel iemand die dicht bij me staat. Baby ligt op de IC, maar tot nu toe naar omstandigheden goed.
Oh en bedankt wildr0se.
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:53:21 #173
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125212950
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 19:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een kussen gemaakt van african flower squares.
Op de Diezijn Leuk markt in Groningen van afgelopen zondag heb ik 9 bolletjes Catania en 1 bolletje Phildar gekocht. Na het in elkaar puzzelen van een kleurenschema begon ik te haken. Hier is het eerste vierkantje opgespannen:

[ afbeelding ]

De 9 vierkantjes haakte ik aan elkaar met de petrolkleurige Phildar en ik haakte er een bobble shell sierrandje omheen:

[ afbeelding ]

Deze vierkante lap maakte ik met kleine steekjes vast op een kussenhoes (een paarse, mijn lievelingskleur O+ ):

[ afbeelding ]

Dit is het eindresultaat:

[ afbeelding ]
deze kleuren zijn wel heel mooi, en wat netjes gemaakt compliment ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_125213521
Vraagje: ik ben een geitenpoot aan het haken en moet nu mn werk keren. Klopt het de kant die normaal binnen zit dan aan de buitenkant komtte zitten?
pi_125213596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:48 schreef HarrrrieH het volgende:
Het gaat niet om mij hoor, maar wel iemand die dicht bij me staat. Baby ligt op de IC, maar tot nu toe naar omstandigheden goed.
Oh en bedankt wildr0se.
alsnog lijkt het me zwaar, zeker omdat het iemand betreft die dichtbij staat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')