quote:Op donderdag 11 april 2013 12:59 schreef wild-r0se het volgende:
yay! Mijn haaknaaldenmapje is af ^^
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
alles met de hand genaaid aangezien ik geen naaimachine heb.. wat een werk! maar ben er wel trots op ^^
Thanks! Ik denk dat je niet de enige wasquote:Op donderdag 11 april 2013 12:27 schreef trui het volgende:
[..]
Bietel, ik had hier een beetje overheen gekeken, maar die is flink gekrompen inderdaad. :p De volgende keer toch maar iets groter beginnen? Ik vind het ook altijd lastig inschatten... Trouwens een leuk idee om zo'n tube dubbel te vouwen als basis voor een tas!
Ja, die is af.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:46 schreef trui het volgende:
trovey, is je log cabin blanket nu af? hij zag er al zo groot uit laatst op de foto. heel mooi geworden!
NOOIT KNOPENquote:Op donderdag 11 april 2013 20:59 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, dat haaknaaldenmapje is mooi!
Ik heb inmiddels 10 vierkantjes voor mijn shawl, nog flink wat te gaan dus. Maar hoe kan ik ze nou het beste aan elkaar maken? Ik probeerde het zoals je granny squares aan elkaar maakt. Maar dan worden het hele lelijke dikke randen terwijl het geheel juist open moet blijven.
Daarna heb ik het geprobeerd met gewoon een knoopje in de twee tegenover elkaar liggende boogjes, dat geeft wel het gewenste effect, maar het knoopje blijft helaas niet zitten.
Ik denk er nu dus over om dat van dat knoopje te doen, maar dan met gewoon garen. Zou dat wat zijn? Of heeft iemand een andere tip?
[ afbeelding ]
Ja, dat bedacht ik me dus ook net.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:41 schreef trui het volgende:
BE, eigenlijk is het het mooist als je de squares tijdens het haken van de laatste toer aan elkaar maakt. door op vaste punten om een lossenboogje van het naastliggende vierkantje een vaste heen te haken. of, wat ik ook altijd wel leuk vind, is pico'tjes maken, en die dan in elkaar vasthaken. zoals bij deze bijvoorbeeld.
Ja, achteraf bezien wel. Maar het is een wazige scan in het Russisch.quote:je maakt picotjes door 3 of 4 lossen te haken, en dan weer met een halve vaste aan de eerste losse vast te zetten. zie de tekening bij 't voorbeeld.
hoe is de laatste toer van jouw vierkantjes gehaakt, zijn dat lossenboogjes of zijn dat vasten om lossenboogjes heen? dat kan ik niet zo goed zien op de foto. als 't lossenboogjes zijn zou je er nog een rijtje vasten omheen kunnen haken, met op bepaalde punten zo'n pico'tje eraan. zodra je met het tweede vierkantje begint kun je dan dus telkens als je een pico'tje maakt aan de zijde die grenst aan het eerste vierkantje het rijtje lossen door het pico'tje van het andere vierkantje heenhalen (even je naald uit de lus, door 't picotje heensteken en weer in de lus & verder gaan).
en anders misschien een extra toer overwegen? stond het niet in het patroon trouwens, hoe je ze aan elkaar zou moeten maken?
Nee, valt wel mee, want ik heb er nu 10 en ik heb er ongeveer 7 nodig voor de langste zijde, dus dat is een kwestie van 1 zijkantje losmaken, en weer opnieuw doen.quote:
Opvullen met halfjes. Dit idee.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:22 schreef Morretje het volgende:
Spuug, wat mooi!![]()
Echt fantastisch!
Ik heb een vraag, ik haak een deken van hexagons, maar wil eigenlijk uiteindelijk een rechte deken, zonder 'golven' zeg maar. Hoe kan ik dat doen?
deze kleuren zijn wel heel mooi, en wat netjes gemaakt complimentquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een kussen gemaakt van african flower squares.
Op de Diezijn Leuk markt in Groningen van afgelopen zondag heb ik 9 bolletjes Catania en 1 bolletje Phildar gekocht. Na het in elkaar puzzelen van een kleurenschema begon ik te haken. Hier is het eerste vierkantje opgespannen:
[ afbeelding ]
De 9 vierkantjes haakte ik aan elkaar met de petrolkleurige Phildar en ik haakte er een bobble shell sierrandje omheen:
[ afbeelding ]
Deze vierkante lap maakte ik met kleine steekjes vast op een kussenhoes (een paarse, mijn lievelingskleur):
[ afbeelding ]
Dit is het eindresultaat:
[ afbeelding ]
alsnog lijkt het me zwaar, zeker omdat het iemand betreft die dichtbij staatquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:48 schreef HarrrrieH het volgende:
Het gaat niet om mij hoor, maar wel iemand die dicht bij me staat. Baby ligt op de IC, maar tot nu toe naar omstandigheden goed.
Oh en bedankt wildr0se.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |