Het gaat hier om een handeling waarbij ernstige complicaties op kunnen treden terwijl er veel minder risico's zijn verbonden aan het niet besnijden.quote:Op maandag 8 april 2013 19:54 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
In de Trouw van 8 april 2013 werd bericht over een burgerinitiatief: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte, die van het religieuze gebruik af wil, probeert besnijdenis op de Kameragenda te krijgen: "Laat er een wet komen dat ouders die hun zoon wensen te besnijden kennis moeten nemen van de risico's", zegt voorzitter Anton van Hooff. "Als ze de besnijdenis toch willen doorzetten, zouden ze met een handtekening moeten bezegelen dat ze de medische, juridische en seksuele risico's voor hun rekening nemen"
Het volledige bericht is hier te vinden.
Mijn stelling: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte toont zich met dit initiatief van de hypocriete kant.
Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken. Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.
Ik vraag me af hoe jullie dit zien?
Ze hebben er net zoveel verstand van als dat jij dat hebt dus ik zie niet in waarom jouw mening en de mening van andere bijgelovige idioten in deze kwestie meer waard moet zijn. (of zijn de religieuzen onder ons spontaan allemaal medici geworden, ik heb de memo dan niet gehad)quote:Op maandag 8 april 2013 19:54 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
In de Trouw van 8 april 2013 werd bericht over een burgerinitiatief: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte, die van het religieuze gebruik af wil, probeert besnijdenis op de Kameragenda te krijgen: "Laat er een wet komen dat ouders die hun zoon wensen te besnijden kennis moeten nemen van de risico's", zegt voorzitter Anton van Hooff. "Als ze de besnijdenis toch willen doorzetten, zouden ze met een handtekening moeten bezegelen dat ze de medische, juridische en seksuele risico's voor hun rekening nemen"
Mijn stelling: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte toont zich met dit initiatief van de hypocriete kant.
Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken. Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.
Ik vraag me af hoe jullie dit zien?
zie : medischquote:Op dinsdag 9 april 2013 08:15 schreef TerryStone het volgende:
Medisch gezien heeft dit ritueel geen enkel nut, sterker nog er kunnen gevaarlijke consequenties optreden en de hele procedure zou zonder religieus sausje (terecht) gezien worden als kindermishandeling.
quote:Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef Pikkebaas het volgende:
Als God de mens naar Zijn evenbeeld heeft geschapen, waarom moet dat stukje er dan af ?? Hmmm ?
Atheïsten : 1
God : 0
De dochter van Barbie kreeg oorbellen, het land stond op zijn kop over deze kindermishandeling. En men zwijgt over penismutilaties: "ies koeltoer"quote:Op maandag 8 april 2013 19:58 schreef Furdinand het volgende:
Het moet sowieso volledig verboden worden als er geen medische reden voor is om het uit te voeren. Het is gewoon plastische chirurgie verrichten op een baby. Kan je net zo goed gelijk zijn neusje wat rechter zetten en dat babyvet wegzuigen.
Je hoeft geen kip te zijn om een ei te kennen.quote:Op maandag 8 april 2013 19:54 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken.
Dat klopt wel ongeveer. Te veel mensen laten een besnijdenis uitvoeren zonder dat ze snappen dat dit qua hygiëne en infecties een risico is voor de baby. Ook in Nederland waren en nogal wat mythes rond over dit onderwerp bij veel mensen.quote:Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's
Het lijkt mij dat er vast wel (toegegeven een minderheid) mensen zijn die zich bedenkt na het lezen van die informatie. Wat het psychologische effect van een handtekening is in zo'n situatie weet ik niet. Jij wel?quote:en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.
Ik denk dat dit verzoek niet ver genoeg gaat. Besnijdenis van baby's/jongeren moet afgelopen zijn tenzij expliciete medische noodzaak. Als je dan op je 16 of 18e nog steeds overtuigt bent van het belang om jezelf te laten verminken dan moet je dat vooral zelf weten maar een kind kan mag wat mij betreft niet plastische chirurgie ondergaan zonder dat het zelf daar voor kiest aangezien je dan onderwerp bent van de ijdelheid/persoonlijke voorkeuren van je (wellicht neurotische) ouders die onomkeerbare dingen bij je laten doen. Je bent pas rond je 16e/18e wilsbekwaam dus dat is een goed moment.quote:Ik vraag me af hoe jullie dit zien?
quote:“One would almost think that a man’s children were supposed to be literally, and not metaphorically, a part of himself, so jealous is opinion of the smallest interference of law with his absolute and exclusive control over them, [..] so much less do the generality of mankind value liberty than power” (John Stuart Mill, 1974 (1e druk: 1859), p.175).
Nee, maar wel om een ei te kunnen leggen.quote:Op woensdag 10 april 2013 04:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je hoeft geen kip te zijn om een ei te kennen.
maar ook een paar weken terug:quote:Artsenorganisatie wil einde aan besnijdenis jongens
Rotterdam, 28 mei 2010. Artsenorganisatie KNMG wil het besnijden van jongens nadrukkelijk ontmoedigen als daar geen medische grond voor is.
Artsen moeten ouders wijzen op het ontbreken van medische voordelen en de gevaren van besnijdenis, zoals bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en penisamputaties na complicaties.
De KNMG meent dat er genoeg redenen zijn voor een wettelijk verbod, maar vreest dat de ingreep dan illegaal wordt uitgevoerd.
zie ook: http://pediatrics.aappubl(...)03/12/peds.2012-2896quote:Artsen tegen jongens-besnijdenis
18-3-2013
Jongensbesnijdenis is strijdig met kinderrechten en kan bovendien ernstige medische gevolgen hebben op de lange termijn. Dit stelt een internationale groep van 38 artsen uit 16 Europese landen en Canada in Pediatrics van vandaag. De NVK heeft het artikel mede ondertekend.
Onlangs heeft de de American Academy of Pediatrics (A.A.P.) het standpunt ingenomen dat de gezondheidsvoordelen van jongensbesnijdenis groter zijn dan de nadelen. De auteurs, een groep artsen en vertegenwoordigers van medische organisaties, zijn het daarmee op wetenschappelijke gronden oneens en weerleggen de argumenten van de Amerikanen in dit artikel. Bovendien stellen de artsen dat jongensbesnijdenis ernstige urologische, psychologische en seksuele gevolgen kan hebben op de lange termijn. De artsen staan ontmoediging van jongensbesnijdenis voor als daar geen medische reden voor is.
Behalve de NVK hebben ook de Nederlandse Vereniging voor Urologie (NVU) en de Nederlandse Vereniging voor Heelkunde (NVvH) het artikel ondertekend. Al in 2010 heeft de KNMG een standpunt over jongensbesnijdenis ingenomen met de relevante Nederlandse wetenschappelijke verenigingen.
Dus je moet een ei kunnen leggen om een mening te mogen hebben over eieren?quote:Op woensdag 10 april 2013 12:10 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
[..]
Nee, maar wel om een ei te kunnen leggen.
Wat een idiote Godwin. Het gaat hier niet over het verbieden van *Joodse* besnijdenis, maar besnijdenis van kinderen. Die zijn sowieso te jong om Joods, Islamitisch of Christelijk genoemd te worden.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:33 schreef Skillsy het volgende:
Het willen verbieden van de Joodse besnijdenis heeft als enige doel de Joodse identiteit uit te wissen met alle macht en middelen die van nut kunnen zijn om dat doel te bereiken: eerst de identiteit en dan de mensen.
Precies dezelfde middelen uit dezelfde trukendoos tijdens de tweeduizend jaar Jodenvervolging
Dat moslims ook besnijdenis kennen en toepassen en ook rituele slachtingen uitvoeren om religieuze redenen, heeft daar geen gram mee te maken. Iedereen weet dat moslims zich nooit aan eender welke regeling van bovenaf (opgelegd door niet-moslims) zullen, noch willen en noch mogen houden. Hun imams in Saoedi-Arabië geven zelfs instructies hoe al die Westerse geboden omzeild moeten worden.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat een idiote Godwin. Het gaat hier niet over het verbieden van *Joodse* besnijdenis, maar besnijdenis van kinderen. Die zijn sowieso te jong om Joods, Islamitisch of Christelijk genoemd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |