Jij impliceert hier dat je enkel ziek kan zijn als het zeldzaam is, er komen in NL ongeveer 100.000 nieuwe kankerpatiënten per jaar bij, die zijn dus niet ziek omdat ze met zoveel zijn...quote:Op zondag 21 april 2013 21:26 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ja ben daarmee eens dat die mensen ziek zijn,maar jij doelt op iets anders.Jij ziet besnijdenis als ziek en dat zie ik niet zo.
Als jij zegt dat mensen die besnijden ziek zijn (wat je dus bedoeld neem ik aan?)Dan zijn er in iedergeval 52.000 mensen in Nederland hardstikke ziek en knettergek.Moeten we meer gevangenissen aanschaffen denk want we komen plek te kort.
Plus nog de moslims die ook besnijden.Ik denk dat we dan maar een aparte land moeten maken om ze daarin te stoppen
Bestrijding van aids: hierquote:Op maandag 22 april 2013 00:50 schreef Reverb het volgende:
Ik heb gezocht in het topic naar bronnen die aanduiden dat de kans op soa overdracht minder is bij een besneden penis, maar die kan ik niet vinden, terwijl het in een aantal posts wel beweerd wordt. Kan iemand me misschien vertellen waar ik die kan vinden? Het lijkt me namelijk nogal sterk, maar ben wel benieuwd!
De verminderde kans op soa-overdracht zal niet opwegen tegen de kans op verminkingen of zelfs dood door besnijdenis, aangezien vrijwel alle nationale gezondheidsdiensten in Westerse landen besnijdenis afraden. Zelfs in landen waar het populair is, zoals de VS.quote:Op maandag 22 april 2013 00:50 schreef Reverb het volgende:
Ik heb gezocht in het topic naar bronnen die aanduiden dat de kans op soa overdracht minder is bij een besneden penis, maar die kan ik niet vinden, terwijl het in een aantal posts wel beweerd wordt. Kan iemand me misschien vertellen waar ik die kan vinden? Het lijkt me namelijk nogal sterk, maar ben wel benieuwd!
http://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision#Effectsquote:Op maandag 22 april 2013 00:50 schreef Reverb het volgende:
Lijkt me logisch.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:40 schreef Trini-Kwan het volgende:
Als je jezelf wast dan heb je geen grotere kans op een SOA dan zonder voorhuid.
Of een condoom gebruikt...
Daarnaast kun je je afvragen of het met de voorhuid te maken heeft, daar veel religies en culturen die besnijdenis praktiseren ook seks enkel tijdens het huwelijk aanmoedigen.
Wat dat betreft zou het met losbandigheid te maken hebben, en niet met het losgesneden bandje.
Maar dit kan wel verklaren waarom SOA cijfers lager liggen bij besneden mensen.
Er is een onderzoek geweest dat aangetoond zou hebben dat de kans van overdracht van HIV met 60% verminderd bij besneden mannen. Om die reden is in Afrika een vrijwillige besnijdenis campagne gestart.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:35 schreef Jigzoz het volgende:
Het volledig afhakken van de penis werkt nog veel beter tegen SOA's.
Ik heb trouwens pas ergens gelezen dat er is aangetoond dat dat hele aids-besnijdenisverhaal helemaal niet klopt. Ik kan het artikel alleen niet meer vinden. Beetje jammer.
Hoe dan ook: het doet er helemaal niet toe of besnijdenis voordelen heeft. Zoals al eerder gezegd: met besnijdenis op zich is niets mis, MITS de persoon die de handeling ondergaat er maar zelf mee instemt. 18-jarigen een stuk van hun penis afsnijden als ze daar zelf om vragen? Prima. Datzelfde bij pasgeboren kinderen doen? Mensonterend, ziekelijk, pervers en intens misdadig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |