abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 april 2013 @ 19:54:30 #1
400304 Veritas_Illustrat
Altijd op zoek...
pi_125043119
In de Trouw van 8 april 2013 werd bericht over een burgerinitiatief: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte, die van het religieuze gebruik af wil, probeert besnijdenis op de Kameragenda te krijgen: "Laat er een wet komen dat ouders die hun zoon wensen te besnijden kennis moeten nemen van de risico's", zegt voorzitter Anton van Hooff. "Als ze de besnijdenis toch willen doorzetten, zouden ze met een handtekening moeten bezegelen dat ze de medische, juridische en seksuele risico's voor hun rekening nemen"

Het volledige bericht is hier te vinden.

Mijn stelling: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte toont zich met dit initiatief van de hypocriete kant.

Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken. Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.

Ik vraag me af hoe jullie dit zien?
Licht is gezaaid voor de rechtvaardige en blijdschap voor de oprechten van hart; Mogen ogen worden verlicht en ware kennis het hart vervullen, opdat men niet inslape ten dode;
  maandag 8 april 2013 @ 19:56:22 #2
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_125043223
Ik zou eerder willen zien dat degene die besneden wordt met het volle verstand moet tekenen voordat men onnodig zijn geslachtsdeel onherstelbaar verminkt. Maar goed, dat schijnt een rare gedachte te zijn.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_125043355
Het moet sowieso volledig verboden worden als er geen medische reden voor is om het uit te voeren. Het is gewoon plastische chirurgie verrichten op een baby. Kan je net zo goed gelijk zijn neusje wat rechter zetten en dat babyvet wegzuigen.
  maandag 8 april 2013 @ 20:02:49 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_125043594
Als God de mens naar Zijn evenbeeld heeft geschapen, waarom moet dat stukje er dan af ?? Hmmm ?

Atheïsten : 1
God : 0
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 8 april 2013 @ 20:03:31 #5
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_125043641
Stel je nou eens voor dat een besnijdenis niet vlak na je geboorte gebeurt, maar op de dag dat je 18 wordt. Dat ze je dan komen halen, vastbinden en een stuk van je lul afsnijden. Zonder verdoving. Of je nou wilt of niet.

Mooie boel zou dat zijn :D. Maar wat is precies het verschil met hoe het nu gaat?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 08-04-2013 20:11:27 ]
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_125043837
Waarom überhaupt dat ding eraf halen... noem één gegronde reden waarom het er af moet.
  maandag 8 april 2013 @ 20:12:50 #7
400304 Veritas_Illustrat
Altijd op zoek...
pi_125044221
Je gooit één stukkie vlees weg en ze springen er als hongerige honden direct op. Zonder te beseffen wat ze nu eigenlijk naar binnen schrokken.
Licht is gezaaid voor de rechtvaardige en blijdschap voor de oprechten van hart; Mogen ogen worden verlicht en ware kennis het hart vervullen, opdat men niet inslape ten dode;
  maandag 8 april 2013 @ 20:42:15 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_125045907
En om het Extra leuk te maken, bij sommige sprookjes zuigt de baardmeneer het bloed met de mond na de besnijdenis weg.

Bron : https://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah

En ja, soms krijgt de kleine dan Herpes en gaat dood.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_125050238
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 19:54 schreef Veritas_Illustrat het volgende:
In de Trouw van 8 april 2013 werd bericht over een burgerinitiatief: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte, die van het religieuze gebruik af wil, probeert besnijdenis op de Kameragenda te krijgen: "Laat er een wet komen dat ouders die hun zoon wensen te besnijden kennis moeten nemen van de risico's", zegt voorzitter Anton van Hooff. "Als ze de besnijdenis toch willen doorzetten, zouden ze met een handtekening moeten bezegelen dat ze de medische, juridische en seksuele risico's voor hun rekening nemen"

Mijn stelling: De atheïstisch-humanistische vereniging De vrije Gedachte toont zich met dit initiatief van de hypocriete kant.

Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken. Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.

Het gaat hier om een handeling waarbij ernstige complicaties op kunnen treden terwijl er veel minder risico's zijn verbonden aan het niet besnijden.

En welke risico's worden er gelopen door mensen te wijzen op die risico's en waarom zouden er geen mensen verantwoordelijk gesteld mogen worden als er iets vreselijk mis gaat?
  maandag 8 april 2013 @ 22:37:02 #10
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125052962
Wat mij betreft is de enige die de beslissing kan/mag nemen om zo'n besnijdenis uit te voeren de persoon die besneden zal worden zelf.

Om zo'n beslissing te kunnen nemen moet een persoon wilsbekwaam zijn. Dit op kinderen doen is dus gewoon *not done*.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125059434
quote:

Ze hebben er net zoveel verstand van als dat jij dat hebt dus ik zie niet in waarom jouw mening en de mening van andere bijgelovige idioten in deze kwestie meer waard moet zijn. (of zijn de religieuzen onder ons spontaan allemaal medici geworden, ik heb de memo dan niet gehad)
Medisch gezien heeft dit ritueel geen enkel nut, sterker nog er kunnen gevaarlijke consequenties optreden en de hele procedure zou zonder religieus sausje (terecht) gezien worden als kindermishandeling.
pi_125060177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:15 schreef TerryStone het volgende:

Medisch gezien heeft dit ritueel geen enkel nut, sterker nog er kunnen gevaarlijke consequenties optreden en de hele procedure zou zonder religieus sausje (terecht) gezien worden als kindermishandeling.
zie : medisch
http://nl.wikipedia.org/wiki/Circumcisie
  dinsdag 9 april 2013 @ 09:11:07 #13
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_125060236
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:02 schreef Pikkebaas het volgende:
Als God de mens naar Zijn evenbeeld heeft geschapen, waarom moet dat stukje er dan af ?? Hmmm ?

Atheïsten : 1
God : 0
pi_125060622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 09:11 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet serieus mag ik hopen haha
pi_125060669
Iemand moet pas besneden worden als hij het zelf wil, met 18 jaar of zoiets.

Waarom zou je wel verbieden dat jonge hondjes hun staart en oren bijgesneden worden en een mensen baby gewoon wel mogen verminken?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_125098751
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2013 19:58 schreef Furdinand het volgende:
Het moet sowieso volledig verboden worden als er geen medische reden voor is om het uit te voeren. Het is gewoon plastische chirurgie verrichten op een baby. Kan je net zo goed gelijk zijn neusje wat rechter zetten en dat babyvet wegzuigen.
De dochter van Barbie kreeg oorbellen, het land stond op zijn kop over deze kindermishandeling. En men zwijgt over penismutilaties: "ies koeltoer"

Zal ik bij het kind van topicstarter het oorlelletje afsnijden?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  woensdag 10 april 2013 @ 04:55:37 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_125101137
quote:

Onderbouwing: De vereniging wil dat de overheid betuttelend optreedt in een zaak waar ze, gezien de inhoud van de motivatie, als vereniging geen verstand van heeft en derhalve niets mee te maken.
Je hoeft geen kip te zijn om een ei te kennen.

quote:
Daarnaast suggereert de vereniging dat degenen die het betreft géén kennis hebben van de door hun genomen risico's
Dat klopt wel ongeveer. Te veel mensen laten een besnijdenis uitvoeren zonder dat ze snappen dat dit qua hygiëne en infecties een risico is voor de baby. Ook in Nederland waren en nogal wat mythes rond over dit onderwerp bij veel mensen.

quote:
en dat zij bovendien niet bereid zijn die risico's zonder handtekening voor hun rekening te nemen.
Het lijkt mij dat er vast wel (toegegeven een minderheid) mensen zijn die zich bedenkt na het lezen van die informatie. Wat het psychologische effect van een handtekening is in zo'n situatie weet ik niet. Jij wel?

quote:
Ik denk dat dit verzoek niet ver genoeg gaat. Besnijdenis van baby's/jongeren moet afgelopen zijn tenzij expliciete medische noodzaak. Als je dan op je 16 of 18e nog steeds overtuigt bent van het belang om jezelf te laten verminken dan moet je dat vooral zelf weten maar een kind kan mag wat mij betreft niet plastische chirurgie ondergaan zonder dat het zelf daar voor kiest aangezien je dan onderwerp bent van de ijdelheid/persoonlijke voorkeuren van je (wellicht neurotische) ouders die onomkeerbare dingen bij je laten doen. Je bent pas rond je 16e/18e wilsbekwaam dus dat is een goed moment.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 10-04-2013 10:18:40 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_125105716
Ik zou graag zien dat het 'Nederlanders contra besnijdenis' werd ipv alleen de atheïsten.

Zelf heb ik op christelijke scholen gezeten en ik geloof niet dat ik meer dan 1 of 2 besneden jongetjes heb gezien in al die tijd dus ik kan melden dat het NCRV-KRO-EO deel van de natie er al nooit aan meedeed... (En nee, er wonen geen moslims op het platteland)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_125107512
Voor besnijdenis van kinderen geldt hetzelfde als voor dopen en religieuze opvoeding/onderwijs.

Het is een (ernstige, zeker in het eerste en laatste geval) beperking van de vrijheid van het kind ten faveure van de vrijheid van ouders in hun machtsuitoefening over het kind.

quote:
“One would almost think that a man’s children were supposed to be literally, and not metaphorically, a part of himself, so jealous is opinion of the smallest interference of law with his absolute and exclusive control over them, [..] so much less do the generality of mankind value liberty than power” (John Stuart Mill, 1974 (1e druk: 1859), p.175).
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_125107672
quote:
7s.gif Op woensdag 10 april 2013 04:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je hoeft geen kip te zijn om een ei te kennen.
Nee, maar wel om een ei te kunnen leggen.
pi_125108040
In 2010 pleitte een artsenorganisatie er al voor om het niet te doen als het niet medisch noodzakelijk is:

quote:
Artsenorganisatie wil einde aan besnijdenis jongens
Rotterdam, 28 mei 2010. Artsenorganisatie KNMG wil het besnijden van jongens nadrukkelijk ontmoedigen als daar geen medische grond voor is.

Artsen moeten ouders wijzen op het ontbreken van medische voordelen en de gevaren van besnijdenis, zoals bloedingen, infecties, plasbuisvernauwingen en penisamputaties na complicaties.

De KNMG meent dat er genoeg redenen zijn voor een wettelijk verbod, maar vreest dat de ingreep dan illegaal wordt uitgevoerd.
maar ook een paar weken terug:

quote:
Artsen tegen jongens-besnijdenis
18-3-2013
Jongensbesnijdenis is strijdig met kinderrechten en kan bovendien ernstige medische gevolgen hebben op de lange termijn. Dit stelt een internationale groep van 38 artsen uit 16 Europese landen en Canada in Pediatrics van vandaag. De NVK heeft het artikel mede ondertekend.

Onlangs heeft de de American Academy of Pediatrics (A.A.P.) het standpunt ingenomen dat de gezondheidsvoordelen van jongensbesnijdenis groter zijn dan de nadelen. De auteurs, een groep artsen en vertegenwoordigers van medische organisaties, zijn het daarmee op wetenschappelijke gronden oneens en weerleggen de argumenten van de Amerikanen in dit artikel. Bovendien stellen de artsen dat jongensbesnijdenis ernstige urologische, psychologische en seksuele gevolgen kan hebben op de lange termijn. De artsen staan ontmoediging van jongensbesnijdenis voor als daar geen medische reden voor is.

Behalve de NVK hebben ook de Nederlandse Vereniging voor Urologie (NVU) en de Nederlandse Vereniging voor Heelkunde (NVvH) het artikel ondertekend. Al in 2010 heeft de KNMG een standpunt over jongensbesnijdenis ingenomen met de relevante Nederlandse wetenschappelijke verenigingen.
zie ook: http://pediatrics.aappubl(...)03/12/peds.2012-2896

dus het zijn niet alleen atheïsten ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 10 april 2013 @ 12:34:29 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_125108298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:10 schreef Veritas_Illustrat het volgende:

[..]

Nee, maar wel om een ei te kunnen leggen.
Dus je moet een ei kunnen leggen om een mening te mogen hebben over eieren?

Faal je per ongeluk zo hard of doe je het om te zien hoe het voelt?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_125120743
Het willen verbieden van de Joodse besnijdenis heeft als enige doel de Joodse identiteit uit te wissen met alle macht en middelen die van nut kunnen zijn om dat doel te bereiken: eerst de identiteit en dan de mensen.
Precies dezelfde middelen uit dezelfde trukendoos tijdens de tweeduizend jaar Jodenvervolging :r
pi_125120824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:33 schreef Skillsy het volgende:
Het willen verbieden van de Joodse besnijdenis heeft als enige doel de Joodse identiteit uit te wissen met alle macht en middelen die van nut kunnen zijn om dat doel te bereiken: eerst de identiteit en dan de mensen.
Precies dezelfde middelen uit dezelfde trukendoos tijdens de tweeduizend jaar Jodenvervolging :r
Wat een idiote Godwin. Het gaat hier niet over het verbieden van *Joodse* besnijdenis, maar besnijdenis van kinderen. Die zijn sowieso te jong om Joods, Islamitisch of Christelijk genoemd te worden.
pi_125121063
quote:
13s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een idiote Godwin. Het gaat hier niet over het verbieden van *Joodse* besnijdenis, maar besnijdenis van kinderen. Die zijn sowieso te jong om Joods, Islamitisch of Christelijk genoemd te worden.
Dat moslims ook besnijdenis kennen en toepassen en ook rituele slachtingen uitvoeren om religieuze redenen, heeft daar geen gram mee te maken. Iedereen weet dat moslims zich nooit aan eender welke regeling van bovenaf (opgelegd door niet-moslims) zullen, noch willen en noch mogen houden. Hun imams in Saoedi-Arabië geven zelfs instructies hoe al die Westerse geboden omzeild moeten worden.

Het ware doelwit achter al die maskerade is de Jood. Eerst zijn levenswijze demoniseren en criminaliseren, zijn wetten, gebruiken en rituele tradities uitbannen en wat blijft er dan nog over van de Jood en het Jodendom? Niets

Niemand maakt mij wijs dat een verbod op de traditionele joodse religie, zoals ze al millennia bestaat, geen antisemitisme is
Deze rite is al 4000 jaar oud.Waarom nu zeiken?En laat het nu net Duitsland zijn.

Een besnijdenisverbod heeft op de langere duur dezelfde gevolgen voor de joodse gemeenschap als afgedwongen assimilatie. Het joodse volk wordt namelijk als volk geconstitueerd door zijn religie. Wie jood is wordt bepaald door Torah en traditie. Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn, met als gevolg dat binnen enkele generaties niet meer duidelijk zou zijn wie joods is en wie niet. Dat komt dus neer op gedwongen verdwijning van de joodse gemeenschap door middel van assimilatie
pi_125121270
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:42 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Dat moslims ook besnijdenis kennen en toepassen en ook rituele slachtingen uitvoeren om religieuze redenen, heeft daar geen gram mee te maken.
Of de ouders die graag hun kinderen met een mes bewerken joods of islamitisch zijn interesseert volgens mij niemand. En al zeker niet het clubje in de OP.

quote:
Iedereen weet dat moslims zich nooit aan eender welke regeling van bovenaf (opgelegd door niet-moslims) zullen, noch willen en noch mogen houden. Hun imams in Saoedi-Arabië geven zelfs instructies hoe al die Westerse geboden omzeild moeten worden.
Zolang ze zich in Nederland bevinden zullen ze zich aan de hier geldende regelgeving moeten houden. En als ze dat niet doen moeten we gewoon strenger optreden. Dat is nog geen reden om dit topic uit te leggen als gericht op Joden. Wat een onzin.

quote:
Het ware doelwit achter al die maskerade is de Jood. Eerst zijn levenswijze demoniseren en criminaliseren, zijn wetten, gebruiken en rituele tradities uitbannen en wat blijft er dan nog over van de Jood en het Jodendom? Niets
Of een religie nog bestaansrecht heeft binnen de grenzen van de Nederlandse wet interesseert ook maar weinig mensen.

quote:
Niemand maakt mij wijs dat een verbod op de traditionele joodse religie, zoals ze al millennia bestaat, geen antisemitisme is
Deze rite is al 4000 jaar oud.Waarom nu zeiken?En laat het nu net Duitsland zijn.
Moraliteit verandert. Zo mag een christelijke trouwambtenaar ook niet weigeren om homo's te trouwen omdat homofobie al heel lang traditie is. Dat is *zijn* probleem.

Dat uitleggen als antireligieus.... sja. Je kunt erbij stampvoeten, maar een heel goed argument om je te onttrekken aan de vandaag de dag geldende normen en waarden in dit land is het niet.

quote:

Een besnijdenisverbod heeft op de langere duur dezelfde gevolgen voor de joodse gemeenschap als afgedwongen assimilatie. Het joodse volk wordt namelijk als volk geconstitueerd door zijn religie. Wie jood is wordt bepaald door Torah en traditie. Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn, met als gevolg dat binnen enkele generaties niet meer duidelijk zou zijn wie joods is en wie niet. Dat komt dus neer op gedwongen verdwijning van de joodse gemeenschap door middel van assimilatie
Jaja... als je niet meer mag besnijden bestaat het Jodendom ineens niet meer? Overdrijven is ook een vak. :{w Ik mag toch hopen dat het Jodendom meer inhoud heeft.
pi_125121288
quote:
Goed onderbouwde argumentatie tegen besnijdenis vanwege kindermishandeling.
Reactie Jood: Antisemitisme!!!111!!! :|W :{w
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_125121354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dit is inderdaad te triest voor woorden. Vooral ook omdat hij daarmee de ellende van de 2e wereldoorlog totaal bagatelliseert.
pi_125121507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef Molurus het volgende:

Zolang ze zich in Nederland bevinden zullen ze zich aan de hier geldende regelgeving moeten houden. En als ze dat niet doen moeten we gewoon strenger optreden. Dat is nog geen reden om dit topic uit te leggen als gericht op Joden. Wat een onzin.
Leg me dan eens uit waarom het nu, na 4000 jaar ter sprake komt?Dat ze het willen verbieden.
Er staat nergens in de wet dat er niet besneden mag worden.
Strenger optreden als men besnijd?Ben je wel goed bij je hoofd?Wie geeft jou het recht daarover te oordelen?volstrekt zeker is dat het Jodendom de kern-rite van de besnijdenis nooit ofte nimmer, onder welke bedreigingen ook, zal opgeven.En wat wil jij, of de Nederlanders hieraan gaan doen?

quote:
Moraliteit verandert. Zo mag een christelijke trouwambtenaar ook niet weigeren om homo's te trouwen omdat homofobie al heel lang traditie is. Dat is *zijn* probleem.
Heeft niks met besnijdenis rite te maken.En trouwens er zijn genoeg artsen die ook andere handelingen mogen weigeren.

quote:
Jaja... als je niet meer mag besnijden bestaat het Jodendom ineens niet meer? Overdrijven is ook een vak. :{w Ik mag toch hopen dat het Jodendom meer inhoud heeft.
Ben je Joods?I guess not gezien deze antwoord
pi_125121635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zo begon het anders wel in die tijd.
Het is toch tegen het Jodendom?Of maak jij je echt zo n ernstige zorgen om hun piemeltjes?Maak jij je maar druk over andere dingen.
Hetzelfde met dat gezeik ineens over het rituele slachten.Je maakt me echt niet wijs dat dit een steek is naar de Joden.

We leren toch niks van de geschiedenis.
Besnijdenis is tussen het Joodse volk en G'd en niet jouw zaak
Einde discussie
pi_125121861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:58 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is toch tegen het Jodendom?Of maak jij je echt zo n ernstige zorgen om hun piemeltjes?Maak jij je maar druk over andere dingen.
Hetzelfde met dat gezeik ineens over het rituele slachten.Je maakt me echt niet wijs dat dit een steek is naar de Joden.

Einde discussie
Misschien niet van de geschiedenis, maar wel van de medische wetenschap. Zie ook mijn links hierboven. En het kan wel tussen de joden en G'd, of de Islamieten en Allah en weet ik veel wie zijn. G'd of Allah voeren die besnijdenis niet uit en als het niet medisch noodzakelijk is is het gewoon verminking. Simple as that.

Over die rituele slacht ga ik niet eens beginnen.

Groetjes,
Atheïstische vegetariër.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_125122028
quote:
Einde discussie
Epiloog: Wel knap van het ' joodse volk ' dat ze een schoonheidsfoutje van hun gOd effe wegwerken. :)
pi_125122164
quote:
8s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Misschien niet van de geschiedenis, maar wel van de medische wetenschap. Zie ook mijn links hierboven. En het kan wel tussen de joden en G'd, of de Islamieten en Allah en weet ik veel wie zijn. G'd of Allah voeren die besnijdenis niet uit en als het niet medisch noodzakelijk is is het gewoon verminking. Simple as that.
Het is een verbond

quote:
Over die rituele slacht ga ik niet eens beginnen.
De rituele slachting is zeer zeer gruwelijk.Ik heb nooit gekeken.AfschuwelijkMaar ik eet eigenlijk nooit vlees.Ik houd van dieren.
Ik snap dat mensen zich hier zorgen over maken en het voor dieren prettiger willen maken want ik wil dat ook het liefst , maar het moet volgens de wet maar voelt zelfs in mijn ogen niet echt goed.
Maar ik ga niet tegen de Bijbel in.Klaar.Dieren zijn gemaakt voor ons, wij niet voor hen.

Maar dat buitenstaanders er zich mee gaan bemoeien vind ik toch echt een stapje te ver.En waarom steeds tegen Joodse rituelen?Ik spreel niet de Holocaust- kaart.Je hoort mij daar niet over spreken

quote:
Groetjes,
Atheïstische vegetariër.
Groetjes
pi_125122167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 18:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Leg me dan eens uit waarom het nu, na 4000 jaar ter sprake komt?Dat ze het willen verbieden.
Er staat nergens in de wet dat er niet besneden mag worden.
Er staat ook nergens in de wet dat je kinderen niet mag tatoeëren en dat je kinderen niet een teen mag afknippen.

Het komt nu ter sprake omdat we tegenwoordig heel anders denken over het mishandelen van kinderen dan 4000 jaar geleden.

quote:
Strenger optreden als men besnijd?Ben je wel goed bij je hoofd?Wie geeft jou het recht daarover te oordelen?
Kindermishandeling is geen basis mensenrecht ofzo.

quote:
volstrekt zeker is dat het Jodendom de kern-rite van de besnijdenis nooit ofte nimmer, onder welke bedreigingen ook, zal opgeven.En wat wil jij, of de Nederlanders hieraan gaan doen?
Gelijke monniken gelijke kappen. Gewoon het strafrecht uitvoeren.

quote:
Heeft niks met besnijdenis rite te maken. En trouwens er zijn genoeg artsen die ook andere handelingen mogen weigeren.
Niet op basis van religieuze of seksuele voorkeur, nee.

quote:
Ben je Joods?I guess not gezien deze antwoord
Dat klopt. Maar als jij denkt dat in piemeltjes snijden het enige is wat het Jodendom inhoudt durf ik te beweren dat ik er meer van weet dan jij. (En dat is niet veel.)

En nogmaals, het blijft idioot om dit uit te leggen als een maatregel gericht op Joden. Er leven bijna 20 keer zoveel moslims in Nederland voor wie dit voorstel net zoveel zou gelden.
pi_125122177
quote:

[..]

Einde discussie
Nee, het is tegen iedereen die kinderen verminkt op basis van niet-medische redenen. Joden, Moslims, wie dan ook. Dus ja, ik maak me idd zorgen om hun piemeltjes.

Kruip eens uit die belachelijke slachtofferrol ("Ze pesten ons! :'( " ) Het is werkelijk te triest voor woorden. En als jij denkt dat je met misplaatste verwijzingen naar antisemitisme en holocaust (die je wel degelijk speelde ('zo begon het toen ook') mij kunt laten afdruipen dan heb je het helemaal mis. Sterker nog, ik vind dit zo'n gigantische belediging (je maakt me gewoon uit voor een halve nazi) dat ik me alleen maar sterker hiervoor zal gaan maken. Jullie hebben immers blijkbaar geen sterke zaak als je niet met fatsoenlijke argumenten kunt komen.
pi_125122388
quote:

[..]

Einde discussie
Wat is er in hemelsnaam mis met jou?? Hoe haal je het in je hoofd om dit te vergelijken met de jodenvervolging?? Het gaat er helemaal niet om dat besnijdenis verboden wordt. Het gaat erom dat iemand die dat ondergaat hier zelf voor moet kiezen en wilsbekwaam is. Ben je niet beter af met een jood die zelf voor zijn geloof kiest dan een wie het opgedwongen is? Maargoed uit jouw reacties is heel jouw visie op geloof sowieso fucked up.
pi_125122804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er staat ook nergens in de wet dat je kinderen niet mag tatoeëren en dat je kinderen niet een teen mag afknippen.

Het komt nu ter sprake omdat we tegenwoordig heel anders denken over het mishandelen van kinderen dan 4000 jaar geleden.
Aja en straks denken we er weer heel anders over.Lekker onderbouwend

quote:
Gelijke monniken gelijke kappen. Gewoon het strafrecht uitvoeren.
Je beseft wel wat je nu zegt neem ik aan?En had je ook al een idee hoe men deze mensen zouden moeten straffen?

quote:
Niet op basis van religieuze of seksuele voorkeur, nee.
Volgens mij wel.Niet hardop maar een arts mag weigeren.Er zijn artsen die geen euthanesie uitvoeren noch abortus.Maar ben geen arts dus weet niet.Zou je aan arts moeten vragen.

quote:
Dat klopt. Maar als jij denkt dat in piemeltjes snijden het enige is wat het Jodendom inhoudt durf ik te beweren dat ik er meer van weet dan jij. (En dat is niet veel.)
Flauw, ik heb nooit gezegd dat dit het enigste is wat de Joden doen of het Jodendom inhoudt.
De besnijdenis is het teken van het verbond dat G'd met Abraham is aangegaan om al zijn nakomelingen tot één volk te maken en het te brengen naar het land Kena’an.

Ik ga een hele gevaarlijke uitspraak doen maar ik dacht dat het besnijden begon bij jonge mannen en later (na Babylon) is verschoven naar baby's maar ik heb hier geen bron van.En ik ga het niet vragen in de Sjoel.En weet neit of het allemaal leugens zijn van buitenstaanders.

quote:
En nogmaals, het blijft idioot om dit uit te leggen als een maatregel gericht op Joden. Er leven bijna 20 keer zoveel moslims in Nederland voor wie dit voorstel net zoveel zou gelden.
Het is niet alleen dat.Er zijn meer redenen.Niet alleen deze besnijdenis.Maar het is wel een steek.Jij vindt dat niet prima, maar ik ken genoeg Joden die echt niet eerlijk voor durven uit te komen of zelfs weggepest worden.Ik werd laatst nog op straat (ja door Hollanders) voor kut Jood uitgescholden omdat ik mijn keppel ophad.Ik durf daar niet eens mee over straat te lopen.
Er heerst wel angst onder de Joden, en ik vind dat terecht.
pi_125123055
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:22 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Wat is er in hemelsnaam mis met jou?? Hoe haal je het in je hoofd om dit te vergelijken met de jodenvervolging?? Het gaat er helemaal niet om dat besnijdenis verboden wordt. Het gaat erom dat iemand die dat ondergaat hier zelf voor moet kiezen en wilsbekwaam is. Ben je niet beter af met een jood die zelf voor zijn geloof kiest dan een wie het opgedwongen is? Maargoed uit jouw reacties is heel jouw visie op geloof sowieso fucked up.
De taalgebruik alleen al omdat ik een standpunt verdedig die jou niet zint.Ik voel me niet angevallen
Een Jood blijft Jood ondanks hij niet gelooft.

Het besnijdenis ritueel vormt een identiteit zowel voor gelovige joden als wel voor niet religieuze joden
Dat snapt men helemaal niet.
pi_125123202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:32 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Aja en straks denken we er weer heel anders over.Lekker onderbouwend
Dat zou zomaar kunnen inderdaad. En geen enkele set van normen en waarden kan echt objectief onderbouwd worden. Maar het is wel handig als wij in deze maatschappij dezelfde regels erop nahouden. Regels waaraan iedereen zich moet houden.

quote:
Je beseft wel wat je nu zegt neem ik aan?En had je ook al een idee hoe men deze mensen zouden moeten straffen?
Jazeker, op exact dezelfde manier waarop we andere vormen van kindermishandeling bestraffen.

quote:
Volgens mij wel. Niet hardop maar een arts mag weigeren. Er zijn artsen die geen euthanesie uitvoeren noch abortus. Maar ben geen arts dus weet niet. Zou je aan arts moeten vragen.
Jaja... als je maar niet hardop zegt waarom je weigert maar bijvoorbeeld jezelf in plaats daarvan ziek meldt mag het. Chapeau.

Dat soort handelingen horen nu eenmaal, afhankelijk van je exacte functie natuurlijk, bij je werk. Als je zulk werk niet wilt doen, prima.. zoek dan maar ander werk. Maar dat is iets heel anders dan een behandeling weigeren op basis van de seksuele of religieuze voorkeur van de patient. Als je dat doet ben je gewoon strafbaar.

quote:
Flauw, ik heb nooit gezegd dat dit het enigste is wat de Joden doen of het Jodendom inhoudt.
Je stelde zelf:

quote:

Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn
Als je daar iets anders zegt is het wat mij betreft een heel subtiel verschil.

quote:
De besnijdenis is het teken van het verbond dat G'd met Abraham is aangegaan om al zijn nakomelingen tot één volk te maken en het te brengen naar het land Kena’an.
En dat is leuk als je als volwassen mens oprecht gelooft in de Joodse religie. Maar kinderen op die manier brandmerken is en blijft wat mij betreft niets minder dan kindermishandeling. Kinderen worden helemaal niet als Jood geboren, ook niet als je het mes erin zet.

quote:
Ik ga een hele gevaarlijke uitspraak doen maar ik dacht dat het besnijden begon bij jonge mannen en later (na Babylon) is verschoven naar baby's maar ik heb hier geen bron van. En ik ga het niet vragen in de Sjoel. En weet neit of het allemaal leugens zijn van buitenstaanders.
Nogmaals, als mensen dat vrijwillig laten doen wanneer ze een wilsbekwame leeftijd hebben bereikt heb ik er geen moeite mee.

quote:
Het is niet alleen dat.Er zijn meer redenen.Niet alleen deze besnijdenis.Maar het is wel een steek.Jij vindt dat niet prima, maar ik ken genoeg Joden die echt niet eerlijk voor durven uit te komen of zelfs weggepest worden.Ik werd laatst nog op straat (ja door Hollanders) voor kut Jood uitgescholden omdat ik mijn keppel ophad.Ik durf daar niet eens mee over straat te lopen.
Er heerst wel angst onder de Joden, en ik vind dat terecht.
Sja... zo werken sociale gemeenschappen. Als je je vreemd gedraagt word je als vreemd behandeld. Dat geldt niet alleen voor Joden hoor.
pi_125123341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De taalgebruik alleen al omdat ik een standpunt verdedig die jou niet zint.Ik voel me niet angevallen
Een Jood blijft Jood ondanks hij niet gelooft.

Het besnijdenis ritueel vormt een identiteit zowel voor gelovige joden als wel voor niet religieuze joden
Dat snapt men helemaal niet.
En waarom moet dit gebeuren bij een baby die misschien op latere leeftijd helemaal niks met jodendom te maken wilt hebben? Waarom kan het besnijden niet gewoon op een leeftijd waarop hij dit zelf beslist? Dan heeft het toch veel meer betekenis?
pi_125123370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:16 schreef UltraR het volgende:

Kruip eens uit die belachelijke slachtofferrol ("Ze pesten ons! :'( " ) Het is werkelijk te triest voor woorden. En als jij denkt dat je met misplaatste verwijzingen naar antisemitisme en holocaust (die je wel degelijk speelde ('zo begon het toen ook') mij kunt laten afdruipen dan heb je het helemaal mis. Sterker nog, ik vind dit zo'n gigantische belediging (je maakt me gewoon uit voor een halve nazi) dat ik me alleen maar sterker hiervoor zal gaan maken. Jullie hebben immers blijkbaar geen sterke zaak als je niet met fatsoenlijke argumenten kunt komen.
Je moet eens in mijn schoenen moeten zitten.Ik denk dat je dan anders piept.maar ik kruip helemaal niet in een slachtofferrol.
Jullie nemen onze cultuur toch af?En dan onder het mom ' we moeten deze baby's' beschermen.
Ik zie je niet als nazi.

Snap uberhaubt de ophef over deze besnijdenis rite niet.Die al zolang uitgevoerd wordt.Ach als men niet kunnen klagen over het weer dan is het wel over dit.
Maar het valt wel op hoe vijandig er weer wordt gereageerd.En neen niet door jou
Ik heb een schop tegen mijn kont gehad in de parkeergarage.En weet je waarom?Omdat ik dat keppeltje ophad.

Maar er is wel groeiende antisemitisme.Dat maak ik niet alleen mee maar veel Joden.
Laatst was ik in Boedapest (ja ben half Hongaars) en daar werd de Israelische vlag in de fik gestoken.Ik kruip niet in slachtofferrol maar ik ben bang.
Terecht of onterecht?Weet niet.

Maar mij niet voor debiel uitmaken ajb.Vind niet leuk dat er zo gezeken wordt om deze besnijdenis
pi_125123501
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:44 schreef Furdinand het volgende:

[..]

En waarom moet dit gebeuren bij een baby die misschien op latere leeftijd helemaal niks met jodendom te maken wilt hebben? Waarom kan het besnijden niet gewoon op een leeftijd waarop hij dit zelf beslist? Dan heeft het toch veel meer betekenis?
Een jood is en Jood ondanks hij niks met Jodendom temaken wil hebben.

-geen slachtofferol-

een hypothese is dat de joden het besnijden hebben overgenomen van de Egyptenaren. De Egyptenaren zagen de besnijdenis als teken van beschaving, en keken erg neer op onbesnedenen. De joden in die tijd als slaaf, toch al in een slechte positie, zouden de besnijdenis over kunnen hebben nemen, om smaad en minachting te voorkomen.

Twee profeten in de bijbel hebben de besnijdenis proberen te symboliseren. De ene was Mozes: "besnijdt de voorhuid des harten". De ander was Jeremia: "besnijdt u ter eren van Jahwe en verwijdert de voorhuid uws harten".

De besnijdenis is echter altijd een praktisch ritueel gebleven.

Een wettelijke bepaling omtrent de besnijdenis en bepalingen omtrent de uitvoeringen ervan, ontstaan in het jodendom met de politieke ineenstorting en ballingschap van het joodse volk. Hier krijgt het de lading van het behoren tot het volk van Jahwe. De Babyloniers besneden zich namelijk niet, en er dreigde een verflauwing van het Jodendom. Dit was natuurlijk niet de geest van de nationalistische en orthodoxe. Daarom werd er een zware straf op nalatigheid in gesteld:" wie niet besnijdt en niet besneden is zal uitgeroeid worden". Hij heeft Jahwe’s verbond gebroken. In deze tijd werd de besnijdenis dus sterk een joods teken, en kreeg het de religieuze lading.

Waarschijnlijk werd rond deze tijd de besnijdenis van jonge mannen naar baby’s verschoven.

Veel later, als de joden naar Europa komen, word de besnijdenis echter weer gezien als iets ‘onbeschaafts’. Het was zeer onmodern, en Europeanen waren dus allen niet besneden. Hierdoor werd de besnijdenis weer een sterk teken van het jodendom, en kreeg nog eens een sterk religieuze lading.
Ook door de diaspora werd de besnijdenis een teken van verband van toch één cultuur. Maar niet alleen door de diaspora. Voor vele joden van vandaag is de besnijdenis een sterk cultuur bepaald teken. Een cultuur met een gezamenlijke geschiedenis. Deze is mede bepaald door de vervolgingen in de tweede wereld oorlog. Doordat de joden toen systematisch zo zijn uitgeroeid, is de besnijdenis ook een teken geworden van ‘het niet opgeven’, het medeleven met die genen die zijn omgekomen en de hun nakomelingen, en een in stand houden van de joodse cultuur

Ook voor niet religieuze joden. Joden die niet meer gelovig zijn houden zich veelal wel nog aan het besnijdenis ritueel. Hier krijgt het dan een cultuur lading. Het teken/ verbond van een cultuur.

-geen slachtofferrol-
pi_125123675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:41 schreef Molurus het volgende:

Nogmaals, als mensen dat vrijwillig laten doen wanneer ze een wilsbekwame leeftijd hebben bereikt heb ik er geen moeite mee.

[..]

Sja... zo werken sociale gemeenschappen. Als je je vreemd gedraagt word je als vreemd behandeld. Dat geldt niet alleen voor Joden hoor.
Heb je wel moeite als ik een keppeltje draag?
Sorry hoor maar ik zie er gewoon Nederlands /Europees uit.Ik gedraag me niet vreemd.
Het zijn overigens vooral Marokanen die me verrot schelden.
pi_125123717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:44 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je moet eens in mijn schoenen moeten zitten.Ik denk dat je dan anders piept.maar ik kruip helemaal niet in een slachtofferrol.
Jullie nemen onze cultuur toch af?En dan onder het mom ' we moeten deze baby's' beschermen.
Ik zie je niet als nazi.

Snap uberhaubt de ophef over deze besnijdenis rite niet.Die al zolang uitgevoerd wordt.Ach als men niet kunnen klagen over het weer dan is het wel over dit.
Maar het valt wel op hoe vijandig er weer wordt gereageerd.En neen niet door jou
Ik heb een schop tegen mijn kont gehad in de parkeergarage.En weet je waarom?Omdat ik dat keppeltje ophad.

Maar er is wel groeiende antisemitisme.Dat maak ik niet alleen mee maar veel Joden.
Laatst was ik in Boedapest (ja ben half Hongaars) en daar werd de Israelische vlag in de fik gestoken.Ik kruip niet in slachtofferrol maar ik ben bang.
Terecht of onterecht?Weet niet.

Maar mij niet voor debiel uitmaken ajb.Vind niet leuk dat er zo gezeken wordt om deze besnijdenis
Nogmaals, het gaat niet over het Jodendom. Er zijn veel meer Moslims die ook last zullen hebben van een verbod op besnijdenis.
Mijn strijd gaat daarnaast over alle religies, niet over een specifieke (waarbij ik wel moet opmerken dat christenen tenminste nog het wat fatsoenlijkere nieuwe testament hebben als pleister voor het zieke oude testament, Joden geloven alleen in het oude testament, waardoor ik dat geloof idd nog sterker afkeur).

Tenslotte, leer het verschil tussen antisemitisme en anti-zionisme. Dat is namelijk een enorm verschil wat veel mensen vaak niet beseffen.
pi_125123997
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:51 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je wel moeite als ik een keppeltje draag?
Ik? Nee, totaal niet. Maar als je een maatregel tegen kindermishandeling uitlegt als antisemitisme kun je de wind van voren verwachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:51 schreef Skillsy het volgende:
Sorry hoor maar ik zie er gewoon Nederlands /Europees uit.Ik gedraag me niet vreemd.
Het zijn overigens vooral Marokanen die me verrot schelden.
Sja, die staan al niet bekend als erg sociaal. Ik garandeer je dat Joden niet de enigen zijn die daar last van hebben.
pi_125135985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:51 schreef UltraR het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet over het Jodendom. Er zijn veel meer Moslims die ook last zullen hebben van een verbod op besnijdenis.
Mijn strijd gaat daarnaast over alle religies, niet over een specifieke (waarbij ik wel moet opmerken dat christenen tenminste nog het wat fatsoenlijkere nieuwe testament hebben als pleister voor het zieke oude testament, Joden geloven alleen in het oude testament, waardoor ik dat geloof idd nog sterker afkeur).

Tenslotte, leer het verschil tussen antisemitisme en anti-zionisme. Dat is namelijk een enorm verschil wat veel mensen vaak niet beseffen.
Ik snap je punt wel.Maar je staat er helemaal buiten.Je bent niet opgevoed in dit cultuur.Je zou zelf maar 4000 jaar deze ritueel uitvoeren door heel je familie en voorouders en ineens zegt een domme lul ,notabene uit Duitsland,dat het niet meer mag want het is kindermishandeling
En dan nog zeggen tegen Joden 'je hoeft niet bang te zijn hoor, we zijn niet tegen het Jodendom maar wel tegen wat jullie doen'.En als Joden bang worden en in de verdediging schieten krijg je te horen 'geen slachtoffer rol spelen'.

En ik zal je wat zeggen UltraR.Ik ben Joods en praat over het Jodendom en niet over Zionisme.Ik denk dat jij niet eens weet wat het verschil tussen Jodendom en Zionisme is omdat je het Zionisme (staat Israel erbij haalt)Ik ben nog nooit in Israel geweeest.heb eigenlijk niks met dat land op dit moment.

En, er zijn anders best veel Joden die in Yeshua geloven dus ik denk dat je niet zo gauw conclusies kunt trekken.En er is geen sprake van Oude testament noch nieuwe

Als je het allemaal zo ziek vind wat doe je hier dan????????????????????
pi_125136281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:59 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel.Maar je staat er helemaal buiten.Je bent niet opgevoed in dit cultuur.Je zou zelf maar 4000 jaar deze ritueel uitvoeren door heel je familie en voorouders en ineens zegt een domme lul ,notabene uit Duitsland,dat het niet meer mag want het is kindermishandeling
En dan nog zeggen tegen Joden 'je hoeft niet bang te zijn hoor, we zijn niet tegen het Jodendom maar wel tegen wat jullie doen'.En als Joden bang worden en in de verdediging schieten krijg je te horen 'geen slachtoffer rol spelen'.

En ik zal je wat zeggen UltraR.Ik ben Joods en praat over het Jodendom en niet over Zionisme.Ik denk dat jij niet eens weet wat het verschil tussen Jodendom en Zionisme is omdat je het Zionisme (staat Israel erbij haalt)Ik ben nog nooit in Israel geweeest.heb eigenlijk niks met dat land op dit moment.

En, er zijn anders best veel Joden die in Yeshua geloven dus ik denk dat je niet zo gauw conclusies kunt trekken.En er is geen sprake van Oude testament noch nieuwe

Als je het allemaal zo ziek vind wat doe je hier dan????????????????????
Je bent blijkbaar niet echt bewust bezig met wat je opschrijft. Je zegt dat je de holocaust-kaart niet speelt, terwijl je dat wel deed ('zo begon het toen ook'). Je zegt dat je niet hebt beweerd dat zonder besnijdenis er weinig van het Jodendom overblijft, terwijl je dat letterlijk wel hebt gezegd ('Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn'). En nu zeg je weer dat je het niet over de staat Israel hebt, maar dat deed je wel ('Laatst was ik in Boedapest (ja ben half Hongaars) en daar werd de Israelische vlag in de fik gestoken'). En daar reageerde ik dus op dat dat geen antisemitisme maar anti-zionisme is. Lijkt me kristalhelder.

Ik sta ook helemaal buiten de wereld van de pedofilie. Is het toch nog wel logisch als ik ertegen strijd omdat ik het zieke denkbeelden vind?
pi_125138289
Goed initiatief natuurlijk. Beetje voor niets baby's snijden omdat het "traditie" is :')

Als het kind in kwestie op z'n 18e alsnog zichzelf wil toe takelen moet hij zich vooral uitleven.

Lachen om te zien dat de jodenvervolging er alweer bij is gehaald 8-) Typisch.
Conscience do cost.
pi_125139315
quote:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_tradition
pi_125139969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik? Nee, totaal niet. Maar als je een maatregel tegen kindermishandeling uitlegt als antisemitisme kun je de wind van voren verwachten.

[..]

Molurus, fantastisch pleidooi.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_125141211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:03 schreef UltraR het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar niet echt bewust bezig met wat je opschrijft. Je zegt dat je de holocaust-kaart niet speelt, terwijl je dat wel deed ('zo begon het toen ook'
Ja zo begon het ook.Of wil je beweren van niet?Is gewoon een feit.

quote:
Je zegt dat je niet hebt beweerd dat zonder besnijdenis er weinig van het Jodendom overblijft, terwijl je dat letterlijk wel hebt gezegd ('Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn').
Ja het schaadt het Jodendom toch erg diep?Ze moeten ermee ophouden met hun 4000 traditie.Het is een VERBOND die G'd met ze sloot, als je dat afschaft (wat toch niet gebeurd) dan druk je de Joden toch weer grond in?Wat al die eeuwen is gebeurd?

quote:
En nu zeg je weer dat je het niet over de staat Israel hebt, maar dat deed je wel ('Laatst was ik in Boedapest (ja ben half Hongaars) en daar werd de Israelische vlag in de fik gestoken'). En daar reageerde ik dus op dat dat geen antisemitisme maar anti-zionisme is. Lijkt me kristalhelder.
Alright, dus deze skinheads in Boedapest,die de vlag in de fik staken en hitler- groeten doen naar mij en mijn familie zijn niet tegen Joden maar tegen de staat Israel?Moet ik mischien met ze mee doen?Flikker op
Het zijn leden van een zeer facistische leider die Anti-Joods zijn en anti Zionistich

quote:
Ik sta ook helemaal buiten de wereld van de pedofilie. Is het toch nog wel logisch als ik ertegen strijd omdat ik het zieke denkbeelden vind?
Nou dan ben ik helemaal klaar met jou bye bye
pi_125141293
quote:
*This page has some issues*
pi_125141912
quote:
Gast, ik heb me nog nooit in mijn leven 1 seconde van iemand afgevraagd of ie misschien joods was of niet, dat interesseert me echt niks. (orthodoxe joden met van die krulletjes en zwarte hoeden vind ik malloten, maar dat vind ik van elke extreme religieuze groepering, dat heeft niks met hun joods zijn te maken) orthodoxe christenen of islamisten roepen precies dezelfde gevoelens op.
pi_125142003
quote:

[..]
Het joodse volk wordt namelijk als volk geconstitueerd door zijn religie. Wie jood is wordt bepaald door Torah en traditie. Een besnijdenisverbod zou het functioneren van de joodse religie zodanig schaden dat er van Jodendom eigenlijk geen sprake meer zou zijn, met als gevolg dat binnen enkele generaties niet meer duidelijk zou zijn wie joods is en wie niet. Dat komt dus neer op gedwongen verdwijning van de joodse gemeenschap door middel van assimilatie
Er bestaat helemaal geen alomvattend joods volk. Die mensen uit verschillende windstreken zijn met elkaar verbonden door hun religie en hebben verder helemaal geen (biologische) relatie met elkaar.

Er is geen enkele goede reden aan te voeren waarom ze hun verbondenheid (religie) niet tot uiting kunnen brengen zonder kinderen ongevraagd te verminken. Je kunt met wel 1000 andere culturele middelen je religieuze gevoelens als gemeenschap tot uiting brengen. Andere religieuze groepen kunnen dat ook.

Want dat is het. Religie. En niks meer.
pi_125142861
quote:

[..]

En zoals ik eerder al stelde: F&L / Atheïsten contra Besnijdenis

38 artsen uit 16 verschillende landen... Duitsland zal daar vast ook nog wel bij zitten, maar om die er telkens bij te halen om je punt te maken gaat nergens over.

quote:
...
Hoeveel mensen denk je dat het überhaupt iets boeit of je Joods bent of niet? Ik beoordeel je niet op je religie, wat je gelooft moet je helemaal zelf weten, maar op dingen die je doet. En ik heb wel moeite met besnijdenissen, ritueel slachten, vrouwenonderdrukking en alle andere wreedheden die onder het mom van religie nog steeds worden toegepast ook al is de complete wereld 100x veranderd sinds dat de regeltjes verzonnen zijn.
pi_125143286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:47 schreef Skillsy het volgende:

[..]

-geen slachtofferol-

-geen slachtofferrol-
Bedankt, je hebt m'n dag gemaakt. Je tegenstanders betichten van antisemitisme en continu in de slachtofferrol kruipen door de holocaust erbij te halen (schandalig om te proberen je tegenstanders de mond te snoeren door de dood van miljoenen te gebruiken) wanneer ze een andere mening hebben, wat ben jij een ongelovelijke flapdrol en dan druk ik me nog netjes uit. _O-
pi_125143697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:57 schreef Skillsy het volgende:

[..]

*This page has some issues*
Ja leuk, in de zin dat Wikipedia er meer citaties in wil zien. Maar de beschrijving van de drogreden is gewoon correct en dat je er weigert op in te gaan is jammer.
  donderdag 11 april 2013 @ 08:53:57 #58
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_125143837
@Skyllsy: jij vindt besnijdenis een intrinsiek onderdeel van het Joodse geloof, dat niet mag worden verboden omdat anders de bodem onder het Jodendom uit valt. Nu heb je het exclusief over de mannelijke variant. Hoe sta jij tegenover de - ook cultureel en geloofsgebonden - vrouwenbesnijdenis?
The sky is no limit
pi_125143846
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 07:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Bedankt, je hebt m'n dag gemaakt. Je tegenstanders betichten van antisemitisme en continu in de slachtofferrol kruipen door de holocaust erbij te halen (schandalig om te proberen je tegenstanders de mond te snoeren door de dood van miljoenen te gebruiken) wanneer ze een andere mening hebben, wat ben jij een ongelovelijke flapdrol en dan druk ik me nog netjes uit. _O-
Ik heb het niet over de holocaust flapdrol maar over antisemitisme
Het is schandalig dat wij een andere mening hebben en jullie ons de mond snoeren , en dan druk ik me nog netjes uit
pi_125143858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:53 schreef freeDragon het volgende:
@Skyllsy: jij vindt besnijdenis een intrinsiek onderdeel van het Joodse geloof, dat niet mag worden verboden omdat anders de bodem onder het Jodendom uit valt. Nu heb je het exclusief over de mannelijke variant. Hoe sta jij tegenover de - ook cultureel en geloofsgebonden - vrouwenbesnijdenis?
Ik stond erop te wachten wanneer deze vraag kwam.En hij is er hoor!
pi_125143863
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:54 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het is schandalig dat wij een andere mening hebben en jullie ons de mond snoeren , en dan druk ik me nog netjes uit
Daar was ie alweer, de eeuwige slachtofferrol... hulde!
Moet ik je nou serieus quoten om aan te tonen dat je naast een huilie, klapjosti nou ook nog eens een leugenaar bent?
  donderdag 11 april 2013 @ 08:57:03 #62
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_125143870
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik stond erop te wachten wanneer deze vraag kwam.En hij is er hoor!
Mooi, dan heb je je kunnen voorbereiden. Maar wat is je antwoord nu?
The sky is no limit
pi_125144269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:57 schreef freeDragon het volgende:

[..]

Mooi, dan heb je je kunnen voorbereiden. Maar wat is je antwoord nu?
Deze onderwerp heeft niks te maken met dit topic
Mischien kun je zelf een topic openen met deze vraag?
  donderdag 11 april 2013 @ 09:58:03 #64
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_125145030
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Nee, ik wil het graag van jou weten en wel hier om.

Jij claimt op geloofsgronden dat besnijdenis van mannelijke babies moet worden toegestaan. Op basis van non-discriminatie moet dat dus ook voor de vrouwenbesnijdenis gelden.

Of meet je met twee maten: de Joods-Islamitische mannelijke variant moet behouden blijven tegenover de vrouwelijke variant die verboden moet worden? En op welke gronden zou die vrouwelijke dan verboden moeten worden volgens jou? Niet op culturele of geloofsgronden, want dan zou de Joods-Islamitische ook verboden moeten worden... ik ben benieuwd.

Overigens: onderverdelingen in "wij en zij", "Joods/Moslim/atheïst" en "mannen en vrouwen" zijn in mijn wereldbeeld volstrekt lege begrippen maar ik hanteer ze hier "for argument's sake".
The sky is no limit
pi_125145931
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 09:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De topictitel is 'atheisten tegen besnijdenis'.

Hoe... serieus, hoe... heeft het onderwerp vrouwenbesnijdenis, wat plaatsvind op precies dezelfde gronden als mannenbesnijdenis bij Jodendom en Islam (cultuur en religie), hier niets mee te maken?
pi_125146154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Moet ik je nou serieus quoten om aan te tonen dat je naast een huilie, klapjosti nou ook nog eens een leugenaar bent?
+1
(Nietzsche)
  donderdag 11 april 2013 @ 10:46:33 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_125146270
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:54 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wie snoert hier wiens mond? Jij hebt gewoon even veel ruimte om je meningen uit te drukken op dit forum als ieder ander persoon. Of vind je het feit dat mensen het niet met jou eens zijn al een inperking van je mensenrechten?
pi_125147602
Zucht,

Het staat in de bijbel dat G'd heeft gezegd tegen Abraham dat: "alles wat mannelijk is onder u moet besneden worden". De besnijdenis is het teken van het verbond dat G'd met Abraham is aangegaan om al zijn nakomelingen tot één volk te maken en het te brengen naar het land Kena?an.

Zoals u leest 'alles wat mannelijk is' en niet vrouwelijk.Dat Afrikaanse stammen vrouwen besnijden is mij een compleet raadsel.Mischien een goed idee om het aan deze (Islamitische) stammen te vragen?

Klopt ik heb een eigen meningsuiting gelukkig maar pff bedankt
Maar ff alle gekheid op een stokje, deze topic zitten anti besnijders.
Prima hoor.Maar jullie weten dat ik daar anders over denk.Even goede gabbers

Nog een prettigde dag
Mazzel
pi_125147845
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 08:56 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wat een volwassenheid.Alsjeblieft quote me niet want ik wil niet eens met je in discussie.
Alvast bedankt
pi_125147919
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wat een volwassenheid.Alsjeblieft quote me niet want ik wil niet eens met je in discussie.
Alvast bedankt
Iets met een balk, een splinter en een oog.
Misschien is het een idee je discussiepartners voortaan niet direct of indirect uit te maken voor antisemitisch of weg te lopen uit een discussie wanneer je geen argumenten meer hebt... over volwassenheid gesproken.
pi_125148014
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:30 schreef Skillsy het volgende:
Zucht,

Het staat in de bijbel dat G'd heeft gezegd tegen Abraham dat: "alles wat mannelijk is onder u moet besneden worden". De besnijdenis is het teken van het verbond dat G'd met Abraham is aangegaan om al zijn nakomelingen tot één volk te maken en het te brengen naar het land Kena?an.
Zucht,
Afgezien het feit dat Abraham, net zoals Mozes fictieve personages zijn, geldt besnijdenis nog steeds tot jullie personeel ? Vroeger noemde men dat personeel ' slaven '. Is dat ook nog zo zoals toen, of houden de joden ook nog steeds slaven als aanbeveling van gOd ?
Uit Genesis:
quote:
12 In elke generatie opnieuw moet iedereen van het mannelijk geslacht besneden worden wanneer hij acht dagen oud is. Dit geldt niet alleen voor wie tot je eigen volk behoort maar ook voor jullie slaven, of ze nu bij jullie geboren zijn of van vreemdelingen zijn gekocht; 13 iedereen die bij jullie geboren is of door jullie is gekocht, moet worden besneden.
:)
pi_125148284
Als jij spreekt over fictieve personages dan ga ik niet eens meer in discussie.
Ik spreek met Islamieten ook niet zo over hun profeet noch tegen Christenen uit respect,weet je wat respect betekend?Ach domme vraag van mij
pi_125148725
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:52 schreef Skillsy het volgende:
Ik spreek met Islamieten ook niet zo over hun profeet noch tegen Christenen uit respect,weet je wat respect betekend?Ach domme vraag van mij
Heb je objectief onweerlegbaar bewijs dat het geen fictieve personages zijn?
pi_125148746
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:40 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Iets met een balk, een splinter en een oog.
Misschien is het een idee je discussiepartners voortaan niet direct of indirect uit te maken voor antisemitisch of weg te lopen uit een discussie wanneer je geen argumenten meer hebt... over volwassenheid gesproken.
Zeker balk en splinter.Dat heb ik ook opgemerkt.Ik speel slachtofferol, leugenaar.Zij voelen zich aangesproken omdat ze denken dat ik ze als antisemiet uitmaak.Hmm ja goed voorbeeld die balk

Ja eerlijk is eerlijk,Ik had beter moeten nadenken om in dit topic te mengen.Dom van mij.Maar heb weer iets geleerd :D
pi_125148796
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja dat is waar.Ik had beter moeten nadenken om in dit topic te mengen.Dom van mij.Maar heb weer iets geleerd :D
Goed zo, mag je nu weer buiten spelen met je vriendjes. ;)
pi_125148938
köszönöm szépen
pi_125149786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 11:52 schreef Skillsy het volgende:
Respect ? Voor wat? Voor verzonnen personages? Als jij hier jou religie gaat verkopen als historisch, dan kan je dit verwachten. Jij hebt dus geen ' respect ' voor geschiedkundige correctheid '. 8-)
pi_125149830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:12 schreef Skillsy het volgende:
köszönöm szépen
Alles wat je zegt ben je zelf. :)
pi_125151361
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Alles wat je zegt ben je zelf. :)
Als ik me niet vergis betekent dat 'dank je wel'. Wel zo beschaafd om het gewoon in het Nederlands te schrijven op een Nederlands forum natuurlijk.
pi_125151404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis betekent dat 'dank je wel'. Wel zo beschaafd om het gewoon in het Nederlands te schrijven op een Nederlands forum natuurlijk.
Ik vind dat niet van respect getuigen jegens de Joodse medemens.
pi_125151416
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 12:06 schreef Skillsy het volgende:

Ja eerlijk is eerlijk,Ik had beter moeten nadenken om in dit topic te mengen.Dom van mij.Maar heb weer iets geleerd :D
Rationaliteit kan hard en genadeloos zijn, maar het is nooit gemeen bedoeld. Fijn dat je iets hebt geleerd :)
Conscience do cost.
pi_125152170
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 13:22 schreef UltraR het volgende:

[..]

Vandaar mijn ironisch bedoeld antwoord. :Y
pi_125163207
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 05:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[quote]38 artsen uit 16 verschillende landen... Duitsland zal daar vast ook nog wel bij zitten, maar om die er telkens bij te halen om je punt te maken gaat nergens over.
Waarom ik Duitsland telkens erbij haal??Omdat Duitsland de eerste land is die dit wil verbieden.DAAROM noem ik Duitsland.

''De commotie over een mogelijk Duits verbod op religieuze besnijdenissen is doorgedrongen
De Asjkenazische voormalige opperrabijn Israel Meir Lau voegde er een dreigement aan toe. Hij vindt dat joden in het geval van een verbod Duitsland massaal moeten verlaten. Hij kan zich overigens niets voorstellen bij het plotse Duitse medelijden met baby's. Tijdens zijn kinderjaren in het concentratiekamp Buchenwald heeft hij de Duitsers nooit op zulke gevoeligheid betrapt, zei hij.

Aanleiding voor de brief van Peres en de emotionele uithaal van Lau is een uitspraak van een Keulse rechter. Die bepaalde op 26 juni dat de religieuze verwijdering van de voorhuid bij kinderen een strafbare verminking is van het menselijk lichaam. De rechter stelde de lichamelijke integriteit van het kind boven de wens van de ouders. Volgens hem wordt de godsdienstvrijheid zo niet aangetast, want het kind kan op latere leeftijd alsnog voor een besnijdenis kiezen.

Even leek het alsof Duitsland afstevende op een totaalverbod voor religieuze besnijdenissen. Maar al snel klonk van alle kanten verzet, niet alleen van joodse en islamitische organisaties, maar ook van een grote meerderheid van parlementariërs. Bondskanselier Angela Merkel voegde zich bij het protestkoor. Het kan niet zo zijn dat joden uitgerekend in Duitsland hun gebruiken niet mogen volgen, liet zij via een woordvoerder weten.

Om de kwestie voor altijd op te lossen stelde Merkel een ethische commissie in. Die moet een wettelijk kader voor de besnijdenis ontwerpen. Religieuze besnijdenissen zullen in principe worden toegestaan, op voorwaarde dat beide ouders ermee instemmen en dat er goede voorlichting komt over de risico's van de ingreep. In zijn brief noemt de Israëlische president Peres dit plan een positief signaal.''
pi_125163237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:20 schreef Skillsy het volgende:
Hij kan zich overigens niets voorstellen bij het plotse Duitse medelijden met baby's. Tijdens zijn kinderjaren in het concentratiekamp Buchenwald heeft hij de Duitsers nooit op zulke gevoeligheid betrapt, zei hij.
Goed argument. :D
Conscience do cost.
pi_125163311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Doet me denken aan een vriend van m'n opa, die (60 jaar na dato) nog steeds de neiging had om Duitse auto's van de snelweg te drukken.
pi_125163333
Maar al snel klonk van alle kanten verzet, niet alleen van joodse en islamitische organisaties, maar ook van een grote meerderheid van parlementariërs. Bondskanselier Angela Merkel voegde zich bij het protestkoor. Het kan niet zo zijn dat joden uitgerekend in Duitsland hun gebruiken niet mogen volgen, liet zij via een woordvoerder weten. ^O^
pi_125163388
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat joden iets geven om andere mensen. Toen ze jezus aan het kruis nagelde heb ik ze nooit op gevoeligheid kunnen betrappen!
Conscience do cost.
pi_125163413
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:23 schreef Skillsy het volgende:
Maar al snel klonk van alle kanten verzet, niet alleen van joodse en islamitische organisaties, maar ook van een grote meerderheid van parlementariërs. Bondskanselier Angela Merkel voegde zich bij het protestkoor. Het kan niet zo zijn dat joden uitgerekend in Duitsland hun gebruiken niet mogen volgen, liet zij via een woordvoerder weten. ^O^
Want als ze voor waren was de wereld helemaal te klein, net of Duitsland iets anders kan doen dan Joden steunen :')
pi_125163714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Alle wetenschap nog aan toe... kan het triester worden? Ik zou niet weten hoe.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef ems. het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat joden iets geven om andere mensen. Toen ze jezus aan het kruis nagelde heb ik ze nooit op gevoeligheid kunnen betrappen!
Grappiger wel iig! :D
pi_125164117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:25 schreef ems. het volgende:
Punt 1: Dit is historisch niet correct.Maar zo n slimme kerel als gij zal dat toch wel snappen??!
Punt 2: ik weet dat je stoer wil doen maar dit ruikt toch echt wel naar je weet wel.
pi_125164142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:35 schreef UltraR het volgende:

Grappiger wel iig! :D
Stelt me wel teleur dat jij dit grappig vind eerlijk gezegd
pi_125164196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:49 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Stelt me wel teleur dat jij dit grappig vind eerlijk gezegd
Stelt me teleur dat je naast een radicaal geloof ook nog eens geen humor hebt.
pi_125164817
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:51 schreef UltraR het volgende:

[..]

Stelt me teleur dat je naast een radicaal geloof ook nog eens geen humor hebt.

Ik kan er helemaal niet om lachen.Of is dit een een lachtopic?Ach zo oke.
Leuk dat je zo oordeelt over andere mensen
pi_125164906
quote:

[..]

Punt 1: Dit is historisch niet correct.Maar zo n slimme kerel als gij zal dat toch wel snappen??!
Punt 2: ik weet dat je stoer wil doen maar dit ruikt toch echt wel naar je weet wel.
Ruikt naar wat?
pi_125166287
quote:
Dit is historisch niet correct.Maar zo n slimme kerel als gij zal dat toch wel snappen??!
_O- Look who's talking.
pi_125166757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Waarom ik Duitsland telkens erbij haal??Omdat Duitsland de eerste land is die dit wil verbieden.DAAROM noem ik Duitsland.

''De commotie over een mogelijk Duits verbod op religieuze besnijdenissen is doorgedrongen
De Asjkenazische voormalige opperrabijn Israel Meir Lau voegde er een dreigement aan toe. Hij vindt dat joden in het geval van een verbod Duitsland massaal moeten verlaten. Hij kan zich overigens niets voorstellen bij het plotse Duitse medelijden met baby's. Tijdens zijn kinderjaren in het concentratiekamp Buchenwald heeft hij de Duitsers nooit op zulke gevoeligheid betrapt, zei hij.

Aanleiding voor de brief van Peres en de emotionele uithaal van Lau is een uitspraak van een Keulse rechter. Die bepaalde op 26 juni dat de religieuze verwijdering van de voorhuid bij kinderen een strafbare verminking is van het menselijk lichaam. De rechter stelde de lichamelijke integriteit van het kind boven de wens van de ouders. Volgens hem wordt de godsdienstvrijheid zo niet aangetast, want het kind kan op latere leeftijd alsnog voor een besnijdenis kiezen.

Even leek het alsof Duitsland afstevende op een totaalverbod voor religieuze besnijdenissen. Maar al snel klonk van alle kanten verzet, niet alleen van joodse en islamitische organisaties, maar ook van een grote meerderheid van parlementariërs. Bondskanselier Angela Merkel voegde zich bij het protestkoor. Het kan niet zo zijn dat joden uitgerekend in Duitsland hun gebruiken niet mogen volgen, liet zij via een woordvoerder weten.

Om de kwestie voor altijd op te lossen stelde Merkel een ethische commissie in. Die moet een wettelijk kader voor de besnijdenis ontwerpen. Religieuze besnijdenissen zullen in principe worden toegestaan, op voorwaarde dat beide ouders ermee instemmen en dat er goede voorlichting komt over de risico's van de ingreep. In zijn brief noemt de Israëlische president Peres dit plan een positief signaal.''
Heilige moeder maria, en heilige mozes nog an toe. Waar gaat het heen met de wereld, als we zulke "argumenten" gebruiken? Die Maur lau schaart mensen over een kam, door ze te vergelijken met de duitsers in de kampen. En dat is een volwassen man, die geleerd zou moeten hebben? Enkel godsdienstige fanaten nemen zo'n opmerking serieus.

Hetzelfde geldt voor Merkel met haar extreem vroom gedrag. Alsof Duitsers nu niks meer mogen zeggen over gebruiken van de Joden, omdat men in de jaren 40 genocide gepleegd had op de joden. Dat slaat werkelijk nergens op. Daar hebben de huidige duitsers niks mee te maken, groei er eens over heen.

Altijd maar huilie huilie doen, daar win je geen wedstrijden mee.

Het besnijden van baby's is gewoon mensonterend. En deze baby's kiezen er zelf niet voor, dat doen de ouders. Ouders dwingen hen dus om voor eeuwig met een verknipte penis rond te lopen. Dat is even erg als kindermisbruik, het blijft je leven lang bij je! Helaas is het zo dat de ouders van tegenwoordig niet meer weten dat ze hun kinderen niet beheren, maar dat ze er wel voor moeten zorgen (voor de zaken waar men niet zonder kan als kind, zoals liefde en eten), niet om het een evenbeeld van papa en mama te laten zijn.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_125167030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:44 schreef ATON het volgende:

[..]

_O- Look who's talking.
De felle tegenstanders van Yeshua waren geen gelovige Joden en beslist niet representatief voor het Joodse volk! Het waren dan ook geen religieuze maar politieke overwegingen, die de vrijzinnige Tzaduqim [Sadduceeën] en de Herodianen, die bijzonder beducht waren voor een herstel van het Davidische koningschap in de persoon van Yeshua
haMashiach, er toe geleid hebben, om Zijn veroordeling bij Pilatus door te drijven.

In de evangelieverhalen over dit proces wordt tenminste de indruk gewekt, dat het voltallige Sanhedrin zich daaraan schuldig gemaakt zou hebben (Mt 26:59, Mc 15:1 en Lc 22:66). Maar was dat ook zo? Sterker nog: kòn dat wel? De schrijvers van de evangeliën bedoelden in elk geval niet een historisch relaas te geven maar wilden op de eerste plaats getuigen van het verzoenend lijden en sterven vanYeshua.

Wat weten jullie over de Sanhedrin? Behalve de naam weten de meeste mensenniet veel en nog minder goeds daarover. Om meer te weten te komen over de Hoge Raad moet men het traktaat “Sanhedrin” in de Mishna raadplegen.
Als je goed het NT leest is Yeshua opgepakt in de nacht (dat is in strijd met de regels van het Snahedrin)
Ook mocht Yeshua niet zomaar beschuldigd worden.Dat werd wel gedaan

Dan zul je zien dat het Joodse volk niet Yeshua heeft veroordeeld.Maar dat het een politieke spelletje was.

Dus dat ems. het volgende schreef:

Lijkt A: dat hij geen idee heeft waar hij over spreekt.
En B: het heeft niks met besnijdenis te maken.
pi_125168113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef Skillsy het volgende:

Laten we op dit punt constateren dat dit topic sowieso niets met het Jodendom te maken heeft. Realiseer je je dat je met je bijdragen hier zulke reacties oproept?
pi_125168382
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:04 schreef Skillsy het volgende:
De felle tegenstanders van Yeshua waren geen gelovige Joden en beslist niet representatief voor het Joodse volk! Het waren dan ook geen religieuze maar politieke overwegingen, die de vrijzinnige Tzaduqim [Sadduceeën] en de Herodianen, die bijzonder beducht waren voor een herstel van het Davidische koningschap in de persoon van Yeshua
haMashiach, er toe geleid hebben, om Zijn veroordeling bij Pilatus door te drijven.

In de evangelieverhalen over dit proces wordt tenminste de indruk gewekt, dat het voltallige Sanhedrin zich daaraan schuldig gemaakt zou hebben (Mt 26:59, Mc 15:1 en Lc 22:66). Maar was dat ook zo? Sterker nog: kòn dat wel? De schrijvers van de evangeliën bedoelden in elk geval niet een historisch relaas te geven maar wilden op de eerste plaats getuigen van het verzoenend lijden en sterven vanYeshua.

Wat weten jullie over de Sanhedrin? Behalve de naam weten de meeste mensenniet veel en nog minder goeds daarover. Om meer te weten te komen over de Hoge Raad moet men het traktaat “Sanhedrin” in de Mishna raadplegen.
Als je goed het NT leest is Yeshua opgepakt in de nacht (dat is in strijd met de regels van het Snahedrin)
Ook mocht Yeshua niet zomaar beschuldigd worden.Dat werd wel gedaan

Dan zul je zien dat het Joodse volk niet Yeshua heeft veroordeeld.Maar dat het een politieke spelletje was.
Voor mij duidelijk dat je hier maar pas om de hoek komt kijken ! Dit is nu net wat ik al voor je geboorte wil duidelijk maken ! MAAR DAAR GAAT HET NIET OM. Jij komt hier een pseudo-geschiedenis verkopen die niet moet onder doen voor de Jezus-versie uit het N.T. Daarom schreef ik : ' Look who's talking ' ! Het zou zéér nuttig zijn dat je zelf eens in de geschiedenis van jouw religie gaat graven ( of eens enkele topics gaat overlezen ).
quote:
Lijkt A: dat hij geen idee heeft waar hij over spreekt.
Dat lijkt zo als hij dit letterlijk bedoelde.
quote:
Maar jouw aangehaalde reden heeft hier ook niks mee te maken. Ik heb de reden al duidelijk gemaakt, maar dit laat je dan weer links liggen.
pi_125168686
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 20:32 schreef ATON het volgende:

[..]

Voor mij duidelijk dat je hier maar pas om de hoek komt kijken ! Dit is nu net wat ik al voor je geboorte wil duidelijk maken ! MAAR DAAR GAAT HET NIET OM. Jij komt hier een pseudo-geschiedenis verkopen die niet moet onder doen voor de Jezus-versie uit het N.T. Daarom schreef ik : ' Look who's talking ' ! Het zou zéér nuttig zijn dat je zelf eens in de geschiedenis van jouw religie gaat graven ( of eens enkele topics gaat overlezen ).
Waar om de hoek komt kijken?Op fok?Of je bedoeld religieus?Of vanwege mijn leeftijd?
Ik moet maar eens in de geschiedenis van mijn religie gaan graven?Waar slaat dit op?Ik denk dat jij eens je mond moet gaan houden.Ik weet niet hoe oud je bent maar je lijkt me eerder een kleuter dan een volwassen man

Ik begon niet over Jezus maar de heer EMS als je goed leest.Maar je wilt dat niet eens weten denk ik

quote:
Maar jouw aangehaalde reden heeft hier ook niks mee te maken. Ik heb de reden al duidelijk gemaakt, maar dit laat je dan weer links liggen.
Waarom ik tegen besnijdenis ben?En mijn mening heeft hier niks mee te maken?Rrima , ik heb mijn mening gegeven en ga er weer vandoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')