dat is dan vervelend, maar het is niet anders.quote:Op maandag 8 april 2013 18:03 schreef wesleycc het volgende:
ik was niet op de hoogte dat je je rijbewijs ook daadwerkelijk moet aanvragen om het te bevestigen...
Als je weet dat er veranderingen plaats gaan vinden die jou misschien aan kunnen gaan, doe je toch even wat extra research. Just to be sure.quote:Op maandag 8 april 2013 18:03 schreef wesleycc het volgende:
ik was niet op de hoogte dat je je rijbewijs ook daadwerkelijk moet aanvragen om het te bevestigen...
lijkt me niet, nee.quote:Op maandag 8 april 2013 18:05 schreef wesleycc het volgende:
enig idee of ik kans maak met een klacht? vast niet he?
hahaahahha 35kwquote:Op maandag 8 april 2013 18:13 schreef wesleycc het volgende:
en mag ik over 2 jaar opnieuw examen doen om daarna op een 35 kw fiets te rijden
Wel terecht dus dat TS eerst maar weer eens moet gaan oefenen op een opgevoerde snorfiets.quote:Op maandag 8 april 2013 18:08 schreef Bill_E het volgende:
Dit is wel zuur,Maar sowieso een slecht verhaal dat je je rijbewijs haalt, en er dan 2 jaar niets mee doet. Dat klinkt erg gevaarlijk.
Verstandig joh, vooral als er een ongeluk gebeurt.quote:
Op je zolderkamer gebeuren er geen ongelukkenquote:Op maandag 8 april 2013 19:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Verstandig joh, vooral als er een ongeluk gebeurt.
Boeie, dan ben je toch dood #yoloquote:Op maandag 8 april 2013 19:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Verstandig joh, vooral als er een ongeluk gebeurt.
Je moet toch ook sowieso opnieuw examen doen dan?quote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef wesleycc het volgende:
Met als gevolg dat ik me motor weer kan verkopen en 2 jaar kan wachten todat ik op een normale motor mag rijden.
Hij moet na die 2 jaar weer opnieuw examen gaan doen bij cbr, dus dat zit wel goed.quote:Op maandag 8 april 2013 18:59 schreef lipjes het volgende:
En dan na 2 jaar niet rijden gelijk op een 650CC gaan rijden, nee jij gaat er wel komen.
Gratis tip van flip, neem ff 2 lesjes.
Neuh, TS mag fijn op 11kW. Instappen op A2 kan niet in Nederlandquote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Gkhn het volgende:
A2 mag je dus wel of niet? Dat is toch gewoon 35 kw. Begrenzertje in je 650cc en gaan.
Top van 220 en 0-100 in 3.5s? Mwa, redelijk snel ding hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 22:43 schreef Drinky het volgende:
Sowieso denken dat een sv650 snel is onbegrensd
quote:Op maandag 8 april 2013 22:43 schreef Drinky het volgende:
Er zijn zat andere wegen om een beetje parktijkervaring op te doen.quote:Op maandag 8 april 2013 23:47 schreef Skv het volgende:
125cc 11kw, is dat de 'lichte' categorie nu? Daar kan je nauwelijks mee meekomen op de snelweg.
Ik hoorde ook pas 2 maanden terug dat ze het nu in willen voeren, maar dan wel het de oerhollandse manier van niemand mag iets, alleen regels, geen voordeelquote:Op maandag 8 april 2013 18:02 schreef Anne het volgende:
Haha, onder welke steen heb jij geleefd dat je niks wist van de veranderingen van deze regelgeving?
Pwnd!
daar wil je de snelweg niet eens mee opquote:Op maandag 8 april 2013 23:47 schreef Skv het volgende:
125cc 11kw, is dat de 'lichte' categorie nu? Daar kan je nauwelijks mee meekomen op de snelweg.
Levensgevaarlijk inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2013 23:47 schreef Skv het volgende:
pittige toerbrommer hoorquote:Op maandag 8 april 2013 22:43 schreef Drinky het volgende:
Doe het dan ook niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
daar wil je de snelweg niet eens mee op
50cc scooterblok inbouwkitjes te koop straks?quote:Op maandag 8 april 2013 22:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Neuh, TS mag fijn op 11kW. Instappen op A2 kan niet in Nederland
Als je een 650cc op 11kW wilt zetten moet je volgens mij cilinders vol gaan storten met cement ofzo.
Wel begrensd dan. Mijn oude brommertje had meer vermogenquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
50cc scooterblok inbouwkitjes te koop straks?
Lijkt me bijzonder oncomfortabel om achter vrachtwagens te moeten blijven hangen omdat je motor niet harder kan.quote:
Totdat je moet remmen of sturen, dan gaat 'ie deinen of slaat de voorvork door. Schokdemper achter is ook niet echt al te bestquote:
Dat staat los van hoe snel die isquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Totdat je moet remmen of sturen, dan gaat 'ie deinen of slaat de voorvork door. Schokdemper achter is ook niet echt al te best.
Dat staat helemaal niet los van hoe snel die is. Mischien in een rechte lijn (zelfs dan niet). Als al die dingen er niet toe deden zouden ze in de racerij toch ook snel zat zijn met 2 planken als voorvork en een achteruittrapremquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat staat los van hoe snel die is
Sowieso een Suzuki nemen en fatsoenlijke vering verwachten is een beetje onrealistisch.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:41 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dat staat helemaal niet los van hoe snel die is. Mischien in een rechte lijn (zelfs dan niet). Als al die dingen er niet toe deden zouden ze in de racerij toch ook snel zat zijn met 2 planken als voorvork en een achteruittraprem
Vergeleken met alle andere fietsen die ik heb gereden is het een langzame fiets. Haalde er hellingshoeken van tegen de 50 graden mee dus hij kon wel plat, maar dan moest je er gewoon op hopen dat de vering niet zou falenquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, die zwakke vering kan je wel parten spelen bij bochtjes ja. Maar om het nou een langzame fiets te noemen, neuh. Dan kun je gewoon niet fatsoenlijk rijden.
Dan kun je, zoals ik al zei, dus niet fatsoenlijk rijdenquote:Op dinsdag 9 april 2013 02:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Vergeleken met alle andere fietsen die ik heb gereden is het een langzame fiets. Haalde er hellingshoeken van tegen de 50 graden mee dus hij kon wel plat, maar dan moest je er gewoon op hopen dat de vering niet zou falen.
Dan kun jij, zoals ik nu zeg, niet fatsoenlijk lezenquote:Op dinsdag 9 april 2013 02:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan kun je, zoals ik al zei, dus niet fatsoenlijk rijden
Ik kan prima lezenquote:Op dinsdag 9 april 2013 02:16 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dan kun jij, zoals ik nu zeg, niet fatsoenlijk lezen.
Het is geen sportbrommer, hè. Zo'n 650 heeft wel acceleratie en snelheid, maar is niet gebouwd om mee te racen. Je houdt het er wel langer op uit, ivm comfortabelere zit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
Vergeleken met alle andere fietsen die ik heb gereden is het een langzame fiets. Haalde er hellingshoeken van tegen de 50 graden mee dus hij kon wel plat, maar dan moest je er gewoon op hopen dat de vering niet zou falen.
De plannen ervoor waren al 5 jaar oudquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik hoorde ook pas 2 maanden terug dat ze het nu in willen voeren, maar dan wel het de oerhollandse manier van niemand mag iets, alleen regels, geen voordeel
Echt verbazingwekkend dat het een heel jaar duurt om één klein dingetje uit een wet aan te passen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef HetCollectief het volgende:
Instappen op A2 schijnt vanaf januari 2014 te kunnen mits je 20 jaar bent.
Wel verpaupert dat je hem in 2011 al gehaald had maar dus gewoon niet aangevraagd.
nog wel langer zelfs, maar het was zo'n 40 keer uitgesteld, omdat ze lopen te kutten om motorrijden onaantrekkelijk te maken, fuck dat is geluktquote:
De grote garp is dus dat je opnieuw moet afrijden voor A2 of A nuquote:Op maandag 8 april 2013 17:59 schreef wesleycc het volgende:
Vanmiddag me rijbewijs opgehaald , blijkt dat ik motorrijbewijs A1 heb...
Dit betekend dat ik op een 125 CC motor mag rijden weheeeeee...
Nu komt het .
Ik heb men 650 cc motor net klaar gemaakt om mee te rijden.
Men rijbewijs had ik al eind 2011 gehaald , echter vond ik het zonde om men net gehaalde auto rijbewijs weer te verlengen dus heb gewacht tot ik een motor had.
nu hebben onze vrienden in Den Haag een nieuwe regeling getroffen sinds 19 Januari dit jaar.
Met als gevolg dat ik me motor weer kan verkopen en 2 jaar kan wachten todat ik op een normale motor mag rijden.
125 cc is namelijk een opgevoerde brommer....
Heeft 1 van jullie enig idee of ik hier wat aan kan doen ,aangezien ik me motor rijbewijs eind 2011 heb behaald?
Zie hieronder de nieuwe regeling:
Let op besluit tot afgifte!
Op dit moment kennen we de categorieën A(licht) en A(zwaar). Vanaf 19 januari 2013 worden dit de
categorieën A1, A2 en A(nieuw). Als u nu nog geen rijbewijs van de categorie A heeft, is het volgende
van belang.
Als u examen doet voor A(licht) vóór 19 januari 2013 gaat u dan tijdig naar de gemeente om het rijbewijs aan
te vragen. Het moment waarop het besluit tot afgifte door de gemeente wordt genomen, is bepalend voor
de vraag of u een rijbewijs met het oude model (A(licht)) krijgt of het nieuwe model (A2). Als het besluit tot
afgifte is genomen vóór 19 januari 2013, krijgt u een rijbewijs met het oude model. Of u het rijbewijs dan
vervolgens pas na deze datum ophaalt, maakt geen verschil. U moet het rijbewijs wel binnen 3 maanden
ophalen, want anders wordt het rijbewijs ongeldig.
Wanneer het besluit tot afgifte op of ná 19 januari 2013 wordt genomen, krijgt u een rijbewijs volgens het
nieuwe model (A2). Dan zult u niet automatisch de hogere categorie - A (onbeperkt) - krijgen. De leeftijdsnormen
van voor deze datum gelden wel voor u. Het rijbewijs A2 geeft in dit geval de bevoegdheid om op
een motor te rijden van de categorieën A1 en A2. Als u rijbewijs A (onbeperkt) wilt, dan mag u hiervoor
praktijkexamen doen mits u 2 jaar A2 hebt.
Zijn snorfiets aan het opvoeren zeker.quote:
Zozo, ben jij even een baas.quote:Op woensdag 10 april 2013 08:49 schreef Kreator het volgende:
Ik zal em met veel liefde in de eerste versnelling houden om een tijdje naast je te rijden.. zo ben ik dan ook wel weer.
[ afbeelding ]
Whehe.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Zo nog maar eens even zien of ik alweer bijna legaal op m'n 1100 mag rijden![]()
*vroem*
Korte broek.... moet kunnen met snelheden onder de 300km/h.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:28 schreef mstx het volgende:
Mijn 8300cc-er is net een weekje uit de stalling
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |