Snij de schellen eens van je ogen. Zodra je ergens op de wereld met de auto gaat rijden dan betaal je. Dan betaal je meer dan de kostprijs.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar is wel sprake van. Ze gebruiken wel infrastructuur, maar betalen er niet voor.
Als burger ja. Niet als multinational.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Snij de schellen eens van je ogen. Zodra je ergens op de wereld met de auto gaat rijden dan betaal je. Dan betaal je meer dan de kostprijs.
Ik zie dat je redelijk vast zit in je dogma. Die bonussen worden gewoon belast. Er is niets gewoons aan belasting betalen. Dat jij het hebt geaccepteerd doet mij concluderen dat je zelf niet al te veel hoeft te betalen. In een globale markt maak je gebruik van de voor jou meest gunstige voorwaarden. Ik zie daar geen kwaad in. Als je een visverwerkend bedrijf bent dan bouw je de fabriek ook niet midden in de woestijn. Je zoekt altijd naar de voor jouw bedrijf meest gunstige condities.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedrijven betalen daar niet voor. BTW krijg je terug van de belasting als bedrijf zijnde.
[..]
Ze zorgen ook voor werkgelegenheid als ze gewoon belasting betalen.
[..]
Als bedrijven gewoon belasting betalen hebben ze minder geld voor bonussen.
Want mensen bij de multinationals hebben geen leaseauto van de zaak?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als burger ja. Niet als multinational.
Of vrachtwagens... ze betalen dus inderdaad gewoon voor de infrastructuur als ze die gebruikenquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want mensen bij de multinationals hebben geen leaseauto van de zaak?
Dat valt toch volledig weg bij een belastingtarief van 3,2%?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Want mensen bij de multinationals hebben geen leaseauto van de zaak?
Weet je het verschil tussen een appel en een peer?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat valt toch volledig weg bij een belastingtarief van 3,2%?
Ja, ik begrijp uitstekend dat ik een dikke SUV kan rijden als ik geen inkomsten en vermogensbelasting betaal.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Weet je het verschil tussen een appel en een peer?
Laten we er eerst eens bij stilstaan waar vermogen vandaan komt. Vermogen is geld wat je nog niet hebt uitgegeven. Waarom zou je daar belasting over moeten betalen? Dat heb je al gedaan om het te over te houden. Ontwijken waar mogelijk dus want het is al een zeer oneerlijke belasting om te beginnen. Net als sterfbelasting.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp uitstekend dat ik een dikke SUV kan rijden als ik geen inkomsten en vermogensbelasting betaal.
Omdat geld moet rollen. Je ziet aan deze crisis wat voor gevolgen het heeft als iedereen geld op de knip houdt. Daar hebben ze inflatie toch ook voor uitgevonden? Je moet investeren, consumeren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:30 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laten we er eerst eens bij stilstaan waar vermogen vandaan komt. Vermogen is geld wat je nog niet hebt uitgegeven. Waarom zou je daar belasting over moeten betalen? Dat heb je al gedaan om het te over te houden. Ontwijken waar mogelijk dus want het is al een zeer oneerlijke belasting om te beginnen.
Daar is mis mee dat het bedrijf zijn werknemers laat opdraaien voor het gebruik van infrastructuur door het bedrijf. Daar is mis mee dat landen met elkaar concurreren met als resultaat dikke bonussen en dividenden en een arme bevolking.quote:Net als sterfbelasting.
Inkomstenbelasting wordt ook gewoon betaald door de werknemers van multinationals. Het enige wat een internationaal opererend bedrijf kan doen is zijn winst nemen in het vestigingsland met de meest gunstige voorwaarden. Wat is daar mis mee?
Concurrerende landen zijn het gevolg van globalisatie. Pas als er geen verschillen meer zijn in welvaart en voorzieningen zal het mogelijk zijn dat ook overheden evenveel van de welvaart van de burger en de bedrijven afnemen. Hoewel we wel kunnen willen dat ieder land op de wereld zich aan onze maatstaven gaat aanpassen zou het ook zo maar kunnen dat we hier wat water bij de wijn zullen moeten doen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat geld moet rollen. Je ziet aan deze crisis wat voor gevolgen het heeft als iedereen geld op de knip houdt. Daar hebben ze inflatie toch ook voor uitgevonden? Je moet investeren, consumeren.
[..]
Daar is mis mee dat het bedrijf zijn werknemers laat opdraaien voor het gebruik van infrastructuur door het bedrijf. Daar is mis mee dat landen met elkaar concurreren met als resultaat dikke bonussen en dividenden en een arme bevolking.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen is best genegen om belasting te betalen. Zelfs ik. Het moet alleen een redelijk percentage van je inkomen zijn. Nu is het overal teveel en dan gaan mensen in een geglobaliseerde wereld op zoek naar methoden om de belastingdruk zelf omlaag te brengen.
Star vasthouden aan zoals het vroeger was is een beetje triest.Als niemand zorg kan betalen is dat niet omdat er niet voldoende belasting wordt afgedragen maar omdat die zorg te duur is.
quote:“If Apple had used its overseas cash to fund this return of capital, the funds would have been diminished by the very high corporate U.S. tax rate of 35 percent,” Mr. Cook is planning to testify, according to the prepared text. Apple “believes the current system, which applies industrial era concepts to a digital economy, actually undermines U.S. competitiveness.”
Critics, however, say these so-called repatriation holidays, which bring back funds at lower tax rates, do virtually nothing to stimulate the economy and benefit only corporations, their executives and shareholders. Congress enacted a repatriation holiday in 2004, allowing corporations to bring back about $300 billion from overseas and pay just 5.25 percent rather than the regular 35 percent corporate rate.
But a study by the National Bureau of Economic Research found that 92 percent of the repatriated cash was used to pay for dividends, share buybacks or executive bonuses.
bron
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze betalen hun deel, anders was het belastingontduiking, ze betalen alleen niet meer dan strikt noodzakelijk.
quote:Because the United States bases residency on where companies are incorporated, while Ireland focuses on where they are managed and controlled, Apple Operations International was able to fall neatly between the cracks of the two countries’ jurisdictions.
Apple Operations International has not filed a tax return in Ireland, the United States or any other country over the last five years. It had income of $30 billion between 2009 and 2012. By shuttling revenue between international subsidiaries, Apple was able largely to sidestep paying taxes, Congressional investigators said.
Dus precies wat ik zeg. Als ik een maas/optie/mogelijkheid in de wet zou vinden waardoor ik geen of minder belasting hoef te betalen, dan zou ik daar ook volledig gebruik van maken.quote:
Dan zie je:quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dus precies wat ik zeg. Als ik een maas/optie/mogelijkheid in de wet zou vinden waardoor ik geen of minder belasting hoef te betalen, dan zou ik daar ook volledig gebruik van maken.
Voor mij zijn 1 en 2 van toepassing.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan zie je:
1. of belastingheffing als onterecht
2. of je probeer je bijdrage te ontlopen
Bedrijven zouden niet graag een van beide standpunten publiekelijk willen verdedigen.
Een groot deel van de belastingen vind ik inderdaad onterecht, ik draag bij wat ik moet bijdragen, maar als ik dat door een trucje kan verminderen dan zal ik dat zeker doen. Wie wil er nou meer belasting betalen dan dat ie strikt noodzakelijk gezien moet betalen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dan zie je:
1. of belastingheffing als onterecht
2. of je probeer je bijdrage te ontlopen
Bedrijven zouden niet graag een van beide standpunten publiekelijk willen verdedigen.
Ja, dat is oneerlijk. Blijf vooral VVD/PvdA/CDA/D66 stemmen, zij zijn degenen die dit gecreerd hebben en dit in stand blijven houden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 07:04 schreef arjan1212 het volgende:
is het niet gewoon oneerlijk dat iemand met een ton op de bank 80% belasting moet betalen over de rente op zijn spaargeld en dat iemand die voor 100 miljoen aandelen heeft het dividend stort in een trust waar ie 1% belasting over betaald
of
dat een bedrijf met een nettowinst van 600.000 euro 25% vennootschapsbelasting betaald, 150.000 euro en een bedrijf met een nettowinst van 3 miljard een ruling sluit zodat ze maar 1% belasting betalen
?
Dat wilt niemand natuurlijk. Maar als we de ongelijkheid tussen verschillende bedrijven in stand houden zullen wel als burgers altijd teveel moeten blijven afdragen. Wie wil dat nu in stand houden en vind dat wel ok dat grote globale bedrijven weg komen met vage constructies.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Een groot deel van de belastingen vind ik inderdaad onterecht, ik draag bij wat ik moet bijdragen, maar als ik dat door een trucje kan verminderen dan zal ik dat zeker doen. Wie wil er nou meer belasting betalen dan dat ie strikt noodzakelijk gezien moet betalen?
We gaan echt geen cent minder betalen. Ten eerste wil de belastingdienst extra inkomsten, niet de huidige inkomsten deels vervangen door de nieuwe inkomsten van de belastingen bij deze grote bedrijven. Ten tweede zullen de bedrijven de belastingen voor een groot deel doorrekenen aan de eindgebruikers, dus komt die rekening ook gewoon bij ons terecht. Ten slotte, als deze bedrijven hierdoor toch wat minder winst gaan maken, dan zullen de werknemers van die bedrijven het ook voelen, plus de aandeelhouders (is ook vaak Jan Modaal, direct of via bijvoorbeeld zijn pensioenfonds).quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wilt niemand natuurlijk. Maar als we de ongelijkheid tussen verschillende bedrijven in stand houden zullen wel als burgers altijd teveel moeten blijven afdragen. Wie wil dat nu in stand houden en vind dat wel ok dat grote globale bedrijven weg komen met vage constructies.
Dat zijn geen vage constructies. In Nederland krijgen ze ook deals als ze zich in bijvoorbeeld een kansloos gebied vestigen en voor werkgelegenheid zorgen. Het is gewoon concurrentie maar dan tussen landen. Een gek die er geen gebruik van maakt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat wilt niemand natuurlijk. Maar als we de ongelijkheid tussen verschillende bedrijven in stand houden zullen wel als burgers altijd teveel moeten blijven afdragen. Wie wil dat nu in stand houden en vind dat wel ok dat grote globale bedrijven weg komen met vage constructies.
Ach kom, wat een illusie. De overheid geeft gewoon het extra geld uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En dan vergeet je als de staat dat geld in de economie pompt we enorme inflatie krijgen. Je loon is gelijk geen drol meer waard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
We gaan echt geen cent minder betalen. Ten eerste wil de belastingdienst extra inkomsten, niet de huidige inkomsten deels vervangen door de nieuwe inkomsten van de belastingen bij deze grote bedrijven. Ten tweede zullen de bedrijven de belastingen voor een groot deel doorrekenen aan de eindgebruikers, dus komt die rekening ook gewoon bij ons terecht. Ten slotte, als deze bedrijven hierdoor toch wat minder winst gaan maken, dan zullen de werknemers van die bedrijven het ook voelen, plus de aandeelhouders (is ook vaak Jan Modaal, direct of via bijvoorbeeld zijn pensioenfonds).
Waardoor er verwatering optreedt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach kom, wat een illusie. De overheid geeft gewoon het extra geld uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |