5 miljoen in de knip!quote:
En de rest betaal jij.quote:
Maar het is juist zoveel geworden voor de individuele mensen binnen de westerse landen omdat al die grote globale bedrijven aan maximale belastingontwijking doen. Ook al zou de vennootschapsbelasting in NL naar 12.5% gaan ipv de eerdere 25% dan nog zullen die bedrijven gaan zoeken naar landen waar dit nog minder is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen is best genegen om belasting te betalen. Zelfs ik. Het moet alleen een redelijk percentage van je inkomen zijn. Nu is het overal teveel en dan gaan mensen in een geglobaliseerde wereld op zoek naar methoden om de belastingdruk zelf omlaag te brengen.
Star vasthouden aan zoals het vroeger was is een beetje triest.Als niemand zorg kan betalen is dat niet omdat er niet voldoende belasting wordt afgedragen maar omdat die zorg te duur is.
Nee hoor. Ik betaal slechts jouw uitkering, niet die van de aandeelhouders. Gul van mij hé!quote:
Fraudeur!quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik betaal slechts jouw uitkering, niet die van de aandeelhouders. Gul van mij hé!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Bedenk eens wat je salaris nog waard is als het geparkeerde geld in de handen van de staat komt en wordt uitgegeven..... Inflatie zonder grenzen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar het is juist zoveel geworden voor de individuele mensen binnen de westerse landen omdat al die grote globale bedrijven aan maximale belastingontwijking doen. Ook al zou de vennootschapsbelasting in NL naar 12.5% gaan ipv de eerdere 25% dan nog zullen die bedrijven gaan zoeken naar landen waar dit nog minder is.
Ach gut. Al die miljarden worden in belastingparadijzen bewaard voor ons eigen bestwilquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bedenk eens wat je salaris nog waard is als het geparkeerde geld in de handen van de staat komt en wordt uitgegeven..... Inflatie zonder grenzen.
Het staat daar omdat politici en het stemvee te inhalig zijn. Geld wat niet in omloop is zorgt ervoor dat het geld dat dat wel is meer koopkracht heeft. Geld is tenslotte pas geld als het wordt uitgegeven en rondgaat in de economie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut. Al die miljarden worden in belastingparadijzen bewaard voor ons eigen bestwil
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het staat daar omdat politici en het stemvee te inhalig zijn.
Nee. Die hebben dat geld gekregen i.p.v. afgenomen. Daarom is het in eerste instantie hun eigendom en zijn ze in mijn ogen gerechtvaardigd hun bezit te beschermen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]Maar die rijke stinkerds en multinationals zijn dat niet
Ze hebben belasting ontdoken en ontweken. Dat noem ik gewoon diefstal, ook als het legaal is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Die hebben dat geld gekregen i.p.v. afgenomen.
Hoe is iets niet af staan aan de belastingdienst nou diefstal?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben belasting ontdoken en ontweken. Dat noem ik gewoon diefstal, ook als het legaal is.
Omdat die bedrijven gebruik maken van de infrastructuur die is betaald met belastinggeld.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:32 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoe is iets niet af staan aan de belastingdienst nou diefstal?
De meeste bedrijven betalen ook gewoon belasting, alleen niet meer dan strikt noodzakelijk (wie gaat er nou vrijwillig extra belasting betalen?). Misschien dat een enkele brievenbusfirma geen belasting betaalt, maar die maakt ook niet echt gebruikt van ons infrastructuur. Diefstal is als je iets steelt/wegneemt, dat doen deze bedrijven niet (zelfs al zouden ze belasting ontduiken dan is dat nog geen diefstal).quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die bedrijven gebruik maken van de infrastructuur die is betaald met belastinggeld.
Iedereen die daar gebruik van maakt betaalt daar al apart voor. Was het maar dat we allen alleen betaalden voor het gebruik van de infrastructuur.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat die bedrijven gebruik maken van de infrastructuur die is betaald met belastinggeld.
Je spreekt in raadsels. Bedoel je tolwegen? Die hebben we hier nauwelijks.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen die daar gebruik van maakt betaalt daar al apart voor.
Nee, we betalen ook voor de bonussen van managers en het sponsoren van aandeelhouders.quote:Was het maar dat we allen alleen betaalden voor het gebruik van de infrastructuur.
Ze betalen bijna niets dankzij belastingparadijzen al NL.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De meeste bedrijven betalen ook gewoon belasting, alleen niet meer dan strikt noodzakelijk (wie gaat er nou vrijwillig extra belasting betalen?).
Maar wel van de infrastructuur van het productieland. En daar betalen ze niet voor. Diefstal dus.quote:Misschien dat een enkele brievenbusfirma geen belasting betaalt, maar die maakt ook niet echt gebruikt van ons infrastructuur.
Ze stelen wel, want ze betalen niet voor de infrastructuur.quote:Diefstal is als je iets steelt/wegneemt, dat doen deze bedrijven niet (zelfs al zouden ze belasting ontduiken dan is dat nog geen diefstal).
Niks extra. Ze moeten gewoon hun deel betalen en dat doen ze niet. Legaal of niet, het is diefstal.quote:Als ze nou onterecht geld uit de schatkist zouden halen, dan pas is het diefstal. Niet als ze er geen extra geld instoppen.
Ik bedoel dat je wegenbelasting betaalt en accijnzen en BTW op de brandstof. Die bedragen zijn bij elkaar zo hoog dat onderhoud en aanleg jaarlijks twee keer betaald worden. Daar vloeit dus al geld van naar de algemene middelen (= leuke dingen om kiezers op je te laten stemmen)quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je spreekt in raadsels. Bedoel je tolwegen? Die hebben we hier nauwelijks.
[..]
Nee, we betalen ook voor de bonussen van managers en het sponsoren van aandeelhouders.
Ze betalen hun deel, anders was het belastingontduiking, ze betalen alleen niet meer dan strikt noodzakelijk. En, zoals ik al zei, diefstal is als je iets steelt/wegneemt, daar is hier geen sprake van. Ze stelen de infrastructuur niet en ze stelen ook geen belastinggeld, alleen de belastingdienst zou nog wel meer aan ze willen verdienen (de belastingdienst heeft namelijk nooit genoeg).quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze betalen bijna niets dankzij belastingparadijzen al NL.
[..]
Maar wel van de infrastructuur van het productieland. En daar betalen ze niet voor. Diefstal dus.
[..]
Ze stelen wel, want ze betalen niet voor de infrastructuur.
[..]
Niks extra. Ze moeten gewoon hun deel betalen en dat doen ze niet. Legaal of niet, het is diefstal.
Dit. Mensen beseffen niet dat meer belastinginkomsten niet betekent dat de belastingen dan omlaag kunnen. Overheden zullen altijd het maximale uit de betaler persen. Het is de betaler zijn plicht zich hier tegen te wapenen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze betalen hun deel, anders was het belastingontduiking, ze betalen alleen niet meer dan strikt noodzakelijk. En, zoals ik al zei, diefstal is als je iets steelt/wegneemt, daar is hier geen sprake van. Ze stelen de infrastructuur niet en ze stelen ook geen belastinggeld, alleen de belastingdienst zou nog wel meer aan ze willen verdienen (de belastingdienst heeft namelijk nooit genoeg).
Daar is wel sprake van. Ze gebruiken wel infrastructuur, maar betalen er niet voor.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze betalen hun deel, anders was het belastingontduiking, ze betalen alleen niet meer dan strikt noodzakelijk. En, zoals ik al zei, diefstal is als je iets steelt/wegneemt, daar is hier geen sprake van.
Bedrijven betalen daar niet voor. BTW krijg je terug van de belasting als bedrijf zijnde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je wegenbelasting betaalt en accijnzen en BTW op de brandstof. Die bedragen zijn bij elkaar zo hoog dat onderhoud en aanleg jaarlijks twee keer betaald worden. Daar vloeit dus al geld van naar de algemene middelen (= leuke dingen om kiezers op je te laten stemmen)
Ze zorgen ook voor werkgelegenheid als ze gewoon belasting betalen.quote:Vervolgens zorgen bedrijven voor werkgelegenheid. Aandeelhouders investeren in een bedrijf en maken het mogelijk om te groeien en eventueel andere bedrijven over te nemen. Aandeelhouders zijn in de meeste gevallen zelf ook werknemer of pensioenfonds en zo komen die winsten dus iedereen weer ten goede.
Als bedrijven gewoon belasting betalen hebben ze minder geld voor bonussen.quote:Die bonussen vind ik ook wel wat buitensporig. Als iedereen stop met het afnemen van die bedrijven dan stoppen die bonussen vanzelf. Reden voor mij om bijvoorbeeld geen Apple producten te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |