Enerzijds krijg ik het idee dat door het opsplitsen van boek 3 er in de eerste helft van seizoen 3 gewoon niet veel superboeiends gebeurt wat dus resulteert in tamme afleveringen waarin vele verhaallijnen (en zijn het er gewoon niet teveel?) vaak niks meemaken.quote:Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef xFriendx het volgende:
Voor mensen die enkel de serie kijken vraag ik mij wel eens af of het soms niet heel erg van de hak op de tak aanvoelt, ondanks dat het hoogstwaarschijnlijk ook voor hen een toffe serie blijft om te kijken.
Het gaat ook om de manier waarop het is geschreven, en LotR was natuurlijk gewoon revolutionair.quote:Op maandag 8 april 2013 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Not sure if Trolling. Lord of the Rings is zon simpel verhaaltje.
En ja ik heb nagelaten vertellingen en de silmarillion enzo ook gelezen.
Geef eens een voorbeeldquote:Op maandag 8 april 2013 21:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Soms wat clichématig; zo af en toe heeft hij een nieuw favoriet woord wat vervolgens elke drie pagina's twee keer terugkomt gedurende vier hoofdstukken.
Originaliteit speelt ook een rol. De man heeft natuurlijk wel een genre geschapen.quote:Op maandag 8 april 2013 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Not sure if Trolling. Lord of the Rings is zon simpel verhaaltje.
En ja ik heb nagelaten vertellingen en de silmarillion enzo ook gelezen.
Te lui voor. Als je de boeken in het Engels hebt gelezen weet je ongetwijfeld waar ik het over heb.quote:
Ik heb ze in het Engels gelezen ja, maar kan er zo niet opkomenquote:Op maandag 8 april 2013 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Te lui voor. Als je de boeken in het Engels hebt gelezen weet je ongetwijfeld waar ik het over heb.
quote:Op maandag 8 april 2013 21:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lord of the Rings is zon simpel verhaaltje.
Dat doet elke fantasy schrijver.quote:Op maandag 8 april 2013 21:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Originaliteit speelt ook een rol. De man heeft natuurlijk wel een genre geschapen.
Elke fantasyschrijver schept een genre? Het genre is toch fantasy?quote:Op maandag 8 april 2013 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat doet elke fantasy schrijver.
En zo orignineel is goed tegen kwaad niet.
Oh sorry ik las dat hij een wereld geschapen heeft.quote:Op maandag 8 april 2013 21:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Elke fantasyschrijver schept een genre? Het genre is toch fantasy?
Ik ookquote:Op maandag 8 april 2013 19:39 schreef Silv het volgende:
Tyrion Lannister
41 Sexual, 46 Intelligent, 81 Debauchery-loving, 46 Funny and 0 Extroverted
Congratulations! You can brag now, because we all know you loved Tyrion. Come on- you're just like him. You like cheap wine, whores, and making jokes about yourself. All in all, you must be a pretty fun person to hang out with.
You may not be the most loyal, or the most family-oriented, but it's pretty easy to be that way when your brother and sister are busy screwing each other and not inviting you to join.
Volgens mij is dat nog niet helemaal legaal.quote:Op maandag 8 april 2013 21:26 schreef Sloggi het volgende:
Het wordt tijd dat Sansa eens even flink uit elkaar wordt getrokken.
In Westeros doen ze daar niet zo moeilijk over.quote:Op maandag 8 april 2013 21:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog niet helemaal legaal.
Die Danearys is was ook 13 toen ze met Khal Drogo ging flikflooienquote:Op maandag 8 april 2013 21:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In Westeros doen ze daar niet zo moeilijk over.
De actrice helaas niet.quote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef iAvani het volgende:
[..]
Die Danearys is was ook 13 toen ze met Khal Drogo ging flikflooien
In de VS zijn ze dan weer minder blij met minderjarige meisjes die op tv eens flink onder handen worden genomen.quote:Op maandag 8 april 2013 21:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In Westeros doen ze daar niet zo moeilijk over.
R. Scott Bakker, Steven Erikson? Toch wel de creme de la creme van de fantasy.quote:Op maandag 8 april 2013 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet de eerste goede fantasy schrijver nog tegenkomen, afgezien van Tolkien.
Het leent zich wel prima voor een serie als deze.
Misschien moeten ze zich wat meer op de Belgische markt gaan richten.quote:Op maandag 8 april 2013 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de VS zijn ze dan weer minder blij met minderjarige meisjes die op tv eens flink onder handen worden genomen.
en nu mogen wij raden wie ofzo?quote:Op maandag 8 april 2013 21:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
You scored 230 Adaptability, 200 Humor, 180 Integrity and 230 Activity!![]()
Lame ze irriteert me altijd enorm.
quote:Op maandag 8 april 2013 21:45 schreef JaqenHghar het volgende:
Daenerys Targaryen
Relentlessly referring to yourself as "mother of dragons", you are either hated or loved by most--both in the world of Game of Thrones, and the real world watching Game of Thrones. You're brave, strong-willed and somewhat exually driven. On the downside, you flip into a rage of fury very easily- and considering your father was the Mad King, there's a drop of insanity in your blood. Your parents were siblings, after all...
Wat
OH wacht, daenerys.quote:
Moet daar nu sexually driven staan?quote:Op maandag 8 april 2013 21:45 schreef JaqenHghar het volgende:
Daenerys Targaryen
Relentlessly referring to yourself as "mother of dragons", you are either hated or loved by most--both in the world of Game of Thrones, and the real world watching Game of Thrones. You're brave, strong-willed and somewhat exually driven. On the downside, you flip into a rage of fury very easily- and considering your father was the Mad King, there's a drop of insanity in your blood. Your parents were siblings, after all...
Wat
queer, las dat woord net en werd er helemaal gek van in de boeken.quote:Op maandag 8 april 2013 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Te lui voor. Als je de boeken in het Engels hebt gelezen weet je ongetwijfeld waar ik het over heb.
Ja volgens mij welquote:Op maandag 8 april 2013 21:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Moet daar nu sexually driven staan?
Wat is er ongeloofwaardig aan?quote:Op maandag 8 april 2013 13:44 schreef xminator het volgende:
Saaie aflevering.
Dat gevecht met Jaime Lannister was ook zo geloofwaardig
Ik hoorde dat ze opnamen hebben gemaakt in Marokko, dus wie weet.quote:Op maandag 8 april 2013 21:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zich wat meer op de Belgische markt gaan richten.
En zelfs die draken waren nog veel te klein.quote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Wat is er ongeloofwaardig aan?
Overigens al die mensen die de eerste twee afleveringen saai vinden. Allemaal kindertjes hier die alleen draken en reuzen en actie willen zien?Als je niet tegen wat dialoog en verhaal opbouw kan stop dan met kijken.
inderdaad,, als je het zo saai vind kun je misschien beter the a-team gaan kijkenquote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Overigens al die mensen die de eerste twee afleveringen saai vinden. Allemaal kindertjes hier die alleen draken en reuzen en actie willen zien?Als je niet tegen wat dialoog en verhaal opbouw kan stop dan met kijken.
Daar was laatst nog een marathon van op op Comedy Central.quote:Op maandag 8 april 2013 21:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
inderdaad,, als je het zo saai vind kun je misschien beter the a-team gaan kijken
Dat dacht ik dus ook!quote:Op maandag 8 april 2013 21:44 schreef DO2 het volgende:
Ik dacht dat die gozer die gemarteld wordt al dood was...
Ramsay Bolton.quote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef koekii het volgende:
Wat een kutkind is die joffreyWie had Theon eigenlijk gevangen genomen?
Zijn handen zijn vastgeketend en nog is er een 'lange' gevecht waarin hij soepele bewegingen maakt. Als het een gevecht tegen een trainee soldaat was oké maar Brienne is een grote en goed getrainde knight.quote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Hij ook. Je zwaard heb je sowieso met 2 handen vast, dus die boeien zijn niet bijster boeiend (quote:Op maandag 8 april 2013 22:06 schreef xminator het volgende:
[..]
Zijn handen zijn vastgeketend en nog is er een 'lange' gevecht waarin hij soepele bewegingen maakt. Als het een gevecht tegen een trainee soldaat was oké maar Brienne is een grote en goed getrainde knight.
en je kunt ook niet wachten op te spoileren... my fucking god man niet iedereen wil weten wat er gaat komenquote:Op maandag 8 april 2013 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
Ik had wel liever meer "fantasy" gezien ( o.a. meer te weten komen over White Walkers) daarom vind ik dat hele King's Landing gebeuren niks aan.
Ik kan ook niet wachten tot dat Brandon Stark naar The Cave of The Three-eyed Crow gaat.
inderdaad, moderators moeten gewoon mensen die toch spoileren voor 1 week uit het topic weren!quote:Op maandag 8 april 2013 22:16 schreef megamandy het volgende:
Het gaat inderdaad weer lekker de afgelopen pagina's met post over wat er nog gaat gebeuren of hoe lang karakters nog in het verhaal zitten![]()
Jep, maar das toch geen geheim? Die gast zat in castle Black ook al continu te stoken.quote:Op maandag 8 april 2013 22:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
trouwens die gast wat Sam piggy noemde, lijkt mij dezelfde uit aflevering 2 van seizoen 1 als jon snow voor het eerst de nightswatch betreedt. Ze luiden hem in als zijnde "rapist"
[ afbeelding ]
nee maar wel dat hij een rapist was, wist ik nietquote:Op maandag 8 april 2013 22:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jep, maar das toch geen geheim? Die gast zat in castle Black ook al continu te stoken.
Beetje de Draco Malfoy beyond the Wall zeg maar.
Ja nee maar verkijk je er niet op, (anal)rapists zijn vaak kei sympathieke mensen!quote:Op maandag 8 april 2013 22:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
nee maar wel dat hij een rapist was, wist ik niet
ah jij spreekt zeker uit ervaringquote:Op maandag 8 april 2013 22:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja nee maar verkijk je er niet op, (anal)rapists zijn vaak kei sympathieke mensen!
[ afbeelding ]
Mr. Fquote:Op maandag 8 april 2013 22:26 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ja nee maar verkijk je er niet op, (anal)rapists zijn vaak kei sympathieke mensen!
[ afbeelding ]
Correctie: on the wall.quote:Op maandag 8 april 2013 22:21 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Jep, maar das toch geen geheim? Die gast zat in castle Black ook al continu te stoken.
Beetje de Draco Malfoy beyond the Wall zeg maar.
had het daar ookal gepost, maar just in case.quote:Op maandag 8 april 2013 22:46 schreef Breuls het volgende:
FOK!review: Game Of Thrones: Dark Wings, Dark Words
Akkoord het gevecht was net zo ongeloofwaardig als de meeste zwaardgevechten in films niet meer en niet minder.quote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Heb de recap niet gelezen want de aflevering al gezien dus ik weet niet of het uit de toon valt maar 'Arya en haar vriendjes' zíjn ook kinderen. Wat overigens heel mooi naar voren kwam in Arya's eerste kroeggevecht en daarvoor al in de discussie die ze met Gendry over de drie mensen die ze van Jaqan mocht doodwensen.quote:Op maandag 8 april 2013 23:09 schreef Funzel het volgende:
[..]
Oh en Arya en haar vriendjes klinkt wel wat kinderlijk.
Volgens mij is elke episode tot nu zo?quote:Op maandag 8 april 2013 23:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Akkoord het gevecht was net zo ongeloofwaardig als de meeste zwaardgevechten in films niet meer en niet minder.
Overigens erger ik me lichtelijk aan de boekwurmpjes die niet meer dan een 1:1 adaptatie verwachten of beginnen te zeuren als er legitieme kritiek wordt geuit op langzame afleveringen.
[..]
quote:Theon Greyjoy
41 Sexual, 59 Violent, 43 Proud
You're...kind of a dick. You're driven by the desire to prove yourself, but you also enjoy some poonani here and there, usually at the bottom of a ship. When it comes to loyalty, you have none. You'll even kill little kids, if it gets you your way, but you're not quite cunning enough to pull this off without getting kidnapped by...well, I could say, but that would ruin Season 3. Stay tuned!
Mjah, de vorige was wel *erg* traag, maar wat verwacht je van een opstarter? Het was niet saai ofzo, gewoon traag, geen spannende momenten (actie of dialoog). Deze vond ik al erg goed, snap dat gezeik dan ook niet.quote:Op maandag 8 april 2013 23:54 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Volgens mij is elke episode tot nu zo?
Geen spannende momenten? Er zat anders genoeg onderhuidse spanning in de scene met Joffrey en margaery, en in die met haar oma eigenlijk ook wel. Tenzij je spanning alleen ziet als zwaardvechten en achtervolgingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:00 schreef Tanin het volgende:
[..]
Mjah, de vorige was wel *erg* traag, maar wat verwacht je van een opstarter? Het was niet saai ofzo, gewoon traag, geen spannende momenten (actie of dialoog). Deze vond ik al erg goed, snap dat gezeik dan ook niet.
Op die tussen Shae en Tyrion na dan. Tenenkrommende scenequote:Op maandag 8 april 2013 23:32 schreef mr-green het volgende:
En redelijk wat goede dialogen deze aflevering
dat viel mij ook al op, leek bijna vertraagd af te spelen de scenes met de wolf, ik snap ook niet waarom cgi, hadden ze niet een husky ofzo kunnen gebruiken,quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:16 schreef Jivis het volgende:
Toffe aflevering weer. Ze mogen die wolven alleen wel wat sneller laten bewegen, ziet er wat onnatuurlijk uit op een of andere manier.
De epische battle tussen Briënne en Jaime was toch genoeg actie.. Zo, wat was dat spannendquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:15 schreef Schalks. het volgende:
Mweh, ik wacht nog steeds op de eerste actie. Aardige aflevering wel.
Voetbal PI gespot.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:16 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
De epische battle tussen Briënne en Jaime was toch genoeg actie.. Zo, wat was dat spannend
flikflooien? Dikke rape was dat, gelukkig was ze niet in afl2 met dr irritante draakjesquote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef iAvani het volgende:
[..]
Die Danearys is was ook 13 toen ze met Khal Drogo ging flikflooien
Krijg geen genoeg van d'rquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:39 schreef Rickazio het volgende:
[..]
flikflooien? Dikke rape was dat, gelukkig was ze niet in afl2 met dr irritante draakjes
Ik zou niet meteen gaan zoeken naar vanalles, want dan ga je ongetwijfeld spoilers tegenkomen. Daarnaast zijn sommige momenten met reden niet verder uitgewerkt in deze aflevering.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Dit was een verwarrende aflevering. Ik heb de GoT wiki moeten naspeuren om te zien wie de groep bij Bran is, de groep bij Arya is, bij Theon is en op het eind. Al die namen en groepen zijn erg verwarrend.
Ik zou het inderdaad niet kijken als je geen boeklezer bent. beetje raar van de makers om zoiets online te zetten inderdaad.quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:18 schreef Khaleesi het volgende:
Wow hebben jullie dit al gezien? Massa's nieuw materiaal.
Ik snap niet dat de makers dit allemaal nu al weggeven!![]()
zet gewoon die scène dat ze het vuur in loopt aanquote:Op dinsdag 9 april 2013 02:20 schreef Rickazio het volgende:
[..]
niet zo wanhopig, zet dan een ander filmpje op
Nee dat is zo, maar ik kan me voorstellen dat mensen het niet willen zien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:42 schreef Schalks. het volgende:
Hoezo? Dit is materiaal van 1, misschien 2 afleveringen verder. Zoveel wordt er niet weggegeven imo.
Oh, op de GoT wiki staat geloof ik alleen info t/m nu, zonder toekomstige spoilers.quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:08 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik zou niet meteen gaan zoeken naar vanalles, want dan ga je ongetwijfeld spoilers tegenkomen. Daarnaast zijn sommige momenten met reden niet verder uitgewerkt in deze aflevering.
Denk ik dat ik mezelf maar even uitlaat.quote:Your result for The Game of Thrones Character Test ...
Joffrey "Baratheon"
48 Violent, 26 insane, 28 angry, 39 proud
Ja, deze aflevering was juist goed. De eerste zinnen van m'n post sloegen op de eerste aflevering (die niet saai was, maar traag, zonder echt spannende momenten), terwijl de meest recente aflevering wat mij betreft prima was.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Geen spannende momenten? Er zat anders genoeg onderhuidse spanning in de scene met Joffrey en margaery, en in die met haar oma eigenlijk ook wel. Tenzij je spanning alleen ziet als zwaardvechten en achtervolgingen natuurlijk.
Direwolves zijn een stukkie groter dan husky's. Maar dan nog hadden ze misschien iets met perspectief kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:02 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat viel mij ook al op, leek bijna vertraagd af te spelen de scenes met de wolf, ik snap ook niet waarom cgi, hadden ze niet een husky ofzo kunnen gebruiken,
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:32 schreef Kyubey het volgende:
Theon zit op FOK!
KLB / Ik geil op de verkeerde meiden.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:16 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
De epische battle tussen Briënne en Jaime was toch genoeg actie.. Zo, wat was dat spannend
Ros zit in een ander kamp, ik vertrouw haar ook niet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:55 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Jammer dat Ros er niet bij kon zijn. Misschien had ze samen met Shae bij de meeting met Margaery's oma kunnen zitten.
Teveel dialogen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]_____!!
Zeer matige aflevering verder. Teveel dialogen naar mijn idee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |