Daenerys, Margaery , Gewoonquote:
Hier gaat het mij niet eens zo zeer om, het gaat om het ontbreken van intriges, vlijmscherpe dialogen (ik mis bijvoorbeeld Varys heel erg) e.d. Personages die zichzelf echt flink in de nesten gewerkt hebben. Momenteel zijn de verhaallijnen nogal lafjes (wat best mag voor 2 inleidende eps.).quote:Op maandag 8 april 2013 20:10 schreef muzas het volgende:
Grootste vechtscenes of dikke CGI is niet alles.
Varys komt nog wel langs hoor, die laten ze echt niet een seizoen weg. Kan me verder goed vinden in je verhaal, al denk ik niet dat Arya's verhaal hier bij blijft. Die ontmoeting krijgt echt nog wel een staartje.quote:Op maandag 8 april 2013 20:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hier gaat het mij niet eens zo zeer om, het gaat om het ontbreken van intriges, vlijmscherpe dialogen (ik mis bijvoorbeeld Varys heel erg) e.d. Personages die zichzelf echt flink in de nesten gewerkt hebben. Momenteel zijn de verhaallijnen nogal lafjes (wat best mag voor 2 inleidende eps.).
Jon is wel heel makkelijk toegelaten tot de wildlings en struint het kamp wat af. Robb maakt niks belangwekkends mee, Arya's ontmoeting in ep. 2 loopt ook allemaal weer soepeltjes af (op ontmoeting met de Hound na). Sansa maakt niks mee, Tyrion krijgt een uitbrander okee, maar zit verder op zijn kamer. Bran en de Reeds zijn ook al snel maatjes. Dany koopt slaven en ja, er is een aanslag op haar maar die wordt ook weer gemarginaliseerd en erg makkelijk verijdeld... De Tyrells zijn de enigen met een dubbele agenda maar daar prik je ook makkelijk doorheen...
Denk ook eens aan de cliffhangers: Selmy die aan Dany vraagt of ie in de queensguard mag versus Bran die uit toren valt, Carice die schaduwbaby uitpoept, Dany die uit as opstaat met draken e.d.
Het is gewoon nog niet je-van-het.
Vergeet aub niet dat GRRM maar een middelmatige schrijver is, en dan ben ik nog mildquote:
Tuurlijk, en het seizoen zal echt nog wel op gang komen, maar ik kijk net de promo voor ep. 3 en daar zitten dan ook weer niet echt momenten in dat je denkt: dit wil ik zsm zien!!!!quote:Op maandag 8 april 2013 20:44 schreef Funzel het volgende:
[..]
Varys komt nog wel langs hoor, die laten ze echt niet een seizoen weg. Kan me verder goed vinden in je verhaal, al denk ik niet dat Arya's verhaal hier bij blijft. Die ontmoeting krijgt echt nog wel een staartje.
Oh ik zag wel iets, maar ik zal er verder niks over zeggen.quote:Op maandag 8 april 2013 20:47 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Tuurlijk, en het seizoen zal echt nog wel op gang komen, maar ik kijk net de promo voor ep. 3 en daar zitten dan ook weer niet echt momenten in dat je denkt: dit wil ik zsm zien!!!!
Ik moet de eerste goede fantasy schrijver nog tegenkomen, afgezien van Tolkien.quote:Op maandag 8 april 2013 20:46 schreef Pek het volgende:
[..]
Vergeet aub niet dat GRRM maar een middelmatige schrijver is, en dan ben ik nog mild
Tyrion Lannisterquote:Op maandag 8 april 2013 18:24 schreef Kyubey het volgende:
[..]
VarysOftewel ze kunnen niet kiezen, want mysterious.
Zonder te spoileren, op zich zit er wel in wat het boek ook heeft, maar als je het boek kent mis je echt wel een zootje dingen als je de aflevering bekijkt. Zo is daar de 'toelating' van Jon tot de Wildlings. Die was niet heel veel spannender in het boek dan hier, maar gaf wel net dat beetje extra dat je kon denken: ja, ik kan wel snappen dat Mance zich in zijn verhaal kan vinden en hem op zijn minst de kans geeft.quote:Op maandag 8 april 2013 20:34 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Hier gaat het mij niet eens zo zeer om, het gaat om het ontbreken van intriges, vlijmscherpe dialogen (ik mis bijvoorbeeld Varys heel erg) e.d. Personages die zichzelf echt flink in de nesten gewerkt hebben. Momenteel zijn de verhaallijnen nogal lafjes (wat best mag voor 2 inleidende eps.).
Jon is wel heel makkelijk toegelaten tot de wildlings en struint het kamp wat af. Robb maakt niks belangwekkends mee, Arya's ontmoeting in ep. 2 loopt ook allemaal weer soepeltjes af (op ontmoeting met de Hound na). Sansa maakt niks mee, Tyrion krijgt een uitbrander okee, maar zit verder op zijn kamer. Bran en de Reeds zijn ook al snel maatjes. Dany koopt slaven en ja, er is een aanslag op haar maar die wordt ook weer gemarginaliseerd en erg makkelijk verijdeld... De Tyrells zijn de enigen met een dubbele agenda maar daar prik je ook makkelijk doorheen...
Denk ook eens aan de cliffhangers: Selmy die aan Dany vraagt of ie in de queensguard mag versus Bran die uit toren valt, Carice die schaduwbaby uitpoept, Dany die uit as opstaat met draken e.d.
Het is gewoon nog niet je-van-het.
Wat vind je niet goed aan Martin dan?quote:Op maandag 8 april 2013 20:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet de eerste goede fantasy schrijver nog tegenkomen, afgezien van Tolkien.
Het leent zich wel prima voor een serie als deze.
En nu bij deze laatste aflevering. Theon die uberhaupt een rol krijgt terwijl die gast pas weer in boek 5 verschijnt.quote:Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zonder te spoileren, op zich zit er wel in wat het boek ook heeft, maar als je het boek kent mis je echt wel een zootje dingen als je de aflevering bekijkt. Zo is daar de 'toelating' van Jon tot de Wildlings. Die was niet heel veel spannender in het boek dan hier, maar gaf wel net dat beetje extra dat je kon denken: ja, ik kan wel snappen dat Mance zich in zijn verhaal kan vinden en hem op zijn minst de kans geeft.
Ook de ontmoeting tussen Dany en Selmy is in het boek echt een stuk toffer uitgewerkt.
Zo zijn er nog wel wat van die zaken. Ik ben nog steeds fan van de serie op tv, maar als boeklezer (paar keer gelezen nu) ontkom ik er niet aan dat het hier en daar wat wringt om het allemaal goed te verfilmen. Dat is mijn kant dan. Voor mensen die enkel de serie kijken vraag ik mij wel eens af of het soms niet heel erg van de hak op de tak aanvoelt, ondanks dat het hoogstwaarschijnlijk ook voor hen een toffe serie blijft om te kijken.
Soms wat clichématig; zo af en toe heeft hij een nieuw favoriet woord wat vervolgens elke drie pagina's twee keer terugkomt gedurende vier hoofdstukken.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 21:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Soms wat clichématig; zo af en toe heeft hij een nieuw favoriet woord wat vervolgens elke drie pagina's twee keer terugkomt gedurende vier hoofdstukken.
Wel vermakelijke boeken hoor, ik heb ze met veel plezier gelezen.
Je snapt toch wel dat ze Theon niet ineens 3/4 seizoenen uit de serie weg kunnen laten, hoop ik?quote:Op maandag 8 april 2013 21:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
En nu bij deze laatste aflevering. Theon die uberhaupt een rol krijgt terwijl die gast pas weer in boek 5 verschijnt.Vind dat verhaal van Arya op vrijwel elk punt kut uitgevoerd. Vorige seizoen en dit seizoen ook weer.
Bijvoorbeeld, maar dat is niet alleen voorbehouden aan Martin. Het is niet bepaald hoogwaardige literatuur. Fantasyboeken zijn toch negen van de tien keer van het niveau doktersromannetje.quote:Op maandag 8 april 2013 21:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Soms wat clichématig; zo af en toe heeft hij een nieuw favoriet woord wat vervolgens elke drie pagina's twee keer terugkomt gedurende vier hoofdstukken.
Wel vermakelijke boeken hoor, ik heb ze met veel plezier gelezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |