quote:Zondag mogelijk 20 graden in Nederland
In driekwart van het land komt de temperatuur komende zondag naar verwachting boven de 20 graden uit.
Dat is te danken aan warme lucht, die Nederland in de nacht van zaterdag op zondag bereikt. Zondag schijnt de zon daarbij volop.
In gebieden dichtbij grote wateroppervlakten blijft de temperatuur wel wat achter, meldt weeronline.nl maandag. Ook KNMI spreekt van een temperatuur van 20 graden.
De afgelopen dagen werd al gespeculeerd over een mogelijk warme en zonnige zondag. Of het kwik inderdaad zo fors stijgt, was echter nog onzeker. Maandag is het beeld volgens weeronline.nl een stuk duidelijker.
Wisselvallig
De komende dagen krijgt Nederland te maken met wisselvallig weer. Vanaf dinsdag komt de wind uit een andere windrichting en voert daarmee lucht vanaf de Atlantische Oceaan mee. Deze lucht is niet warm of koud, maar wel vochtig.
Daardoor wordt het overdag zo'n 10 tot 14 graden en in de nachten 3 tot 7 graden. Elke dag regent het en er staat een fikse wind. "Van vorst is dus geen sprake meer, maar lente kunnen we het ook niet noemen", aldus weeronline.nl. Het weerbeeld is eerder herfstig te noemen.
Bewolking
Zaterdag komt een meer zuidelijke wind opzetten. In de zuidoostelijke helft van het land wordt het dan mogelijk al 15 graden. Zon en bewolking wisselen elkaar af, nu en dan valt een regenbui. In de nacht van zaterdag op zondag bereikt de echt warme lucht naar verwachting Nederland.
Ook maandag wordt het mogelijk nog warm. De verwachting voor daarna is nog behoorlijk onzeker, maar de kans lijkt groot dat Nederland vanaf dan kan rekenen op vrij normale temperaturen van rond de 12 topt 15 graden voor half april.
Op het strand kan het tegenvallen. Als de wind gaat draaien is het zo 10 graden kouder.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:32 schreef SonicVolcano het volgende:
Durf te wedden dat iedereen massaal naar het strand gaat
Doe niet zo negatief man. De Belgische KMI en zelf de KNMI spreekt ook van zulke temperaturenquote:
Waar lees je dat vanaf?quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef Red_85 het volgende:
Maak jezelf maar weer lekker voor een daggie. Daarna wordt het weer tyfuskoud zo te zien.
Zie jij die temperaturen langer blijven hangen dan? Direct daarna gaat het alweer eerder richting de 10.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:40 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waar lees je dat vanaf?![]()
Ik lees andere berichten en wel dat we een week tegemoet kunnen zien met temperaturen die wij zondag ook hebben.
Het gemiddelde zit tegen de 15 aan.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie jij die temperaturen langer blijven hangen dan? Direct daarna gaat het alweer eerder richting de 10.
De eerste klacht 'het is te warm' is alweer binnen. Zeikkuthollanders. Lekker man, maar veel te kort die warmte.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:56 schreef djkoelkast het volgende:
Van mij hoeft het niet.
Wel even gauw de tuin in orde maken, kwam er niet aan toe door al het sneeuw.
Ik zeg dat het van mij niet hoeft. Zoals het nu is is het heerlijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De eerste klacht 'het is te warm' is alweer binnen. Zeikkuthollanders. Lekker man, maar veel te kort die warmte.
Mag van mij wel 10 15 graden warmer.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zeg dat het van mij niet hoeft. Zoals het nu is is het heerlijk.
Weet niet hoe het bij jou is, hier is het stikbenauwd.quote:Op zondag 14 april 2013 15:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Heb je wel extra water in huis voor die verzengende hitte?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |