Goh.quote:
Lopen.quote:Op zondag 7 april 2013 17:24 schreef ProjSkippy het volgende:
In de verleden tijd is het groeiDe en niet groeiTe. En dus eindigt het voltooid deelwoord van groeien op een -d.
Waarom reageer ik hier überhaupt op.
quote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef fyah het volgende:
Ik vervoeg het werkwoord gewoon altijd op de plaats van "lopen"
Downloaden:
Ik ga lopen > ik ga downloaden
Ik loop > ik download
Jij loopt > jij downloadt
groeien:
Ik ga groeien
Ik groei
Jij groeit
Er wordt (want loopt) gegroeid (want gelopen)
Nog nooit problemen gehad met deze methode.Beter dan kofschip.
Dat doe ik, maar dat lezen vraagt zoveel tijd dat ik nergens anders meer aan toe komquote:Op maandag 8 april 2013 12:33 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
tip: niet zo vaak op fok hangen en vaker boeken lezen
Alleen op woensdag. Dan is het gehaktdag.quote:Op maandag 8 april 2013 14:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het gaat om de klank. Harde klank -> t, zachte klank -> d.
Bijvoorbeeld 'grazen'. De 'zzz' is een zachte klank (voel je ook in je keel), dus is het 'gegraasd'. Hakken bijvoorbeeld, de k is een harde klank, dus is het 'gehakt'.
Ik liepquote:Op maandag 8 april 2013 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lopen.
Ik loop.
In het verleden is het: ik loopte.
Dus eindigd het voltooit deelwoort van lopen op een -d.
Oh tkofschip, ja ok, het is een ezelsbruggetje voor dt-situaties rather than een vervaning voor tkofschip. Blij?quote:Op maandag 8 april 2013 14:57 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die regel is totaal niet van toepassing hier halve.
Nee, want jouw regel gaat nog steeds niet op voor het voltooid deelwoord.quote:Op maandag 8 april 2013 15:01 schreef fyah het volgende:
[..]
Oh tkofschip, ja ok, het is een ezelsbruggetje voor dt-situaties rather than een vervaning voor tkofschip. Blij?
Geef me 's een moeilijke, dan doe ik 'm wel als ik zo thuis ben.quote:Op maandag 8 april 2013 15:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, want jouw regel gaat nog steeds niet op voor het voltooid deelwoord.
Heeft niks met een moeilijke te maken, maar het geldt voor geen enkel voltooid deelwoord. Bijvoorbeeld het voorbeeld van hierboven: grazen -> gegraasd. Uit jouw regel (gelopen) kan je niet halen of het een d of een t moet zijn.quote:Op maandag 8 april 2013 15:04 schreef fyah het volgende:
[..]
Geef me 's een moeilijke, dan doe ik 'm wel als ik zo thuis ben.
What the fuck, proestte gewoon mijn drinken hierbij uit.quote:Op zondag 7 april 2013 13:49 schreef Anonyappelmous het volgende:
Gaat alleen over de mede-klinkers volgensmij. Dus de K, F etc.
Maar lopen is een sterk werkwoord en daar gaat het al helemaal niet bij op.quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heeft niks met een moeilijke te maken, maar het geldt voor geen enkel voltooid deelwoord. Bijvoorbeeld het voorbeeld van hierboven: grazen -> gegraasd. Uit jouw regel (gelopen) kan je niet halen of het een d of een t moet zijn.
Nog een voorbeeld: harken -> geharkt. Ook hier is het weer 'gelopen' en kan je dus niet zien of het geharkd of geharkt is.
Klopt, want het moet dan ook K F C zijnquote:Op maandag 8 april 2013 15:22 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
[..]
What the fuck, proestte gewoon mijn drinken hierbij uit.
ik zeg gewoon hot KFC pis.quote:Op maandag 8 april 2013 15:13 schreef Piye het volgende:
Ik gebruik altijd het fokschip of het kofschaap. Zo rol ik gewoon.
Ik doe altijdquote:Op zondag 7 april 2013 13:56 schreef superdrufus het volgende:
Ts is dom en het kofschip is achterhaald. Het is het ex-kofschip en het ex-fokschaap of het xkfschp en het xfkschp.
quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Heeft niks met een moeilijke te maken, maar het geldt voor geen enkel voltooid deelwoord. Bijvoorbeeld het voorbeeld van hierboven: grazen -> gegraasd. Uit jouw regel (gelopen) kan je niet halen of het een d of een t moet zijn.
Nog een voorbeeld: harken -> geharkt. Ook hier is het weer 'gelopen' en kan je dus niet zien of het geharkd of geharkt is.
Hoezo? Ik hark > k staat in kofschip > voltooid deelwoord krijgt een t. Of bedoel je iets anders?quote:Nog een voorbeeld: harken -> geharkt. Ook hier is het weer 'gelopen' en kan je dus niet zien of het geharkd of geharkt is.
Seems legit.quote:Op maandag 8 april 2013 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lopen.
Ik loop.
In het verleden is het: ik loopte.
Dus eindigd het voltooit deelwoort van lopen op een -d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |