quote:Op zondag 7 april 2013 13:47 schreef spierbal het volgende:
Sjongejonge zeg.
Ik kreeg een stelling voorgeschoteld: Is het gegroeit of gegroeid?
Dus ik heel toepasselijk 't kofschip toepassen.
1. Groeien
2. Groei
3. Laatste letter een I
4. KofschIp
5. Letter zit in kofschip dus een T
6. Ge er voor en T erachter gegroeit.
Was het foutDus ik denken hé hoe kan dat nou. Heb je ook nog het 't fokschaap. Een gelijk iets maar daar komt de I helemaal niet in voor. Maar de A uit 't fokschaap komt weer niet terug in 't kofschip.
Wat is dit voor iets raars.
xtc-koffieshopquote:Op zondag 7 april 2013 14:10 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Want de klinkers tellen niet mee bij het kofschip.
http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/t-kofschip
Hoezo? Daar staat toch ook een i in?quote:
Ben nog eens de klas uitgestuurd omdat ik steeds 't Fuckschaap herhaalde als de docent over 't Fokschaap sprak.quote:Op zondag 7 april 2013 13:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je moet ook het FOK!schaap gebruiken.
Voel je je na deze mededeling beter dan ervoor?quote:Op maandag 8 april 2013 00:05 schreef -supergirl- het volgende:
Ik deed het altijd zonder die vage regeltjes en was de beste in Nederlands van de klas
Ja echt bevrijdend, heerlijkquote:Op maandag 8 april 2013 00:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Voel je je na deze mededeling beter dan ervoor?
Onterechte klacht, want je zou moeten weten dat van " 't kofschip' " alleen de medeklinkers tellen, dus tkfschp.quote:Op zondag 7 april 2013 13:47 schreef spierbal het volgende:
Sjongejonge zeg.
Ik kreeg een stelling voorgeschoteld: Is het gegroeit of gegroeid?
Dus ik heel toepasselijk 't kofschip toepassen.
1. Groeien
2. Groei
3. Laatste letter een I
4. KofschIp
5. Letter zit in kofschip dus een T
6. Ge er voor en T erachter gegroeit.
Was het foutDus ik denken hé hoe kan dat nou. Heb je ook nog het 't fokschaap. Een gelijk iets maar daar komt de I helemaal niet in voor. Maar de A uit 't fokschaap komt weer niet terug in 't kofschip.
Wat is dit voor iets raars.
Idd bedankt voir de steun, ik erken mijn fout en vraag daarom advies. Ik schuif gewoon mijn trots opzij.quote:Op maandag 8 april 2013 10:57 schreef Elfletterig het volgende:
TS heeft in elk geval nog het streven om het goed te doen.
Idd bedankt voir de steun, ik erken mijn fout en vraag daarom advies. Ik schuif gewoon mijn trots opzij.quote:Op maandag 8 april 2013 10:57 schreef Elfletterig het volgende:
TS heeft in elk geval nog het streven om het goed te doen.
zit er een spellingscontrole op het forumquote:Op maandag 8 april 2013 11:37 schreef spierbal het volgende:
[..]
Idd bedankt voir de steun, ik erken mijn fout en vraag daarom advies. Ik schuif gewoon mijn trots opzij.
En daarbij komt dat de meerderheid van dit forum echt wel de spellingscontrole gebruikt, en dat omdat het gewoon anafal
[..]
Idd bedankt voir de steun, ik erken mijn fout en vraag daarom advies. Ik schuif gewoon mijn trots opzij.
En daarbij komt dat de meerderheid van dit forum echt wel de spellingscontrole gebruikt, en dat omdat het gewoon anafalbeten zijn.
de stam eindigt op v.quote:Op maandag 8 april 2013 11:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar hoe zit dat dan met geloofd? De f zit in het kofschip.
Kijken of jullie het weten
Verpest het nou nietquote:
ja maar je vroeg of we het wistenquote:Op maandag 8 april 2013 11:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Verpest het nou nietJij weet dat, ik weet dat, maar de rest van fok weet dat niet.
Browser. Duhquote:Op maandag 8 april 2013 11:39 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
zit er een spellingscontrole op het forum
waar?
gunst, het is werkelijk de ene deceptie na de andere vandaag, en is nog pas maandag.quote:
DA KAN HEEL NIE JONGquote:
Jij bent te slim voor fok dus nee dat mag nietquote:Op maandag 8 april 2013 11:41 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
ja maar je vroeg of we het wisten
ik ben juist zo trots dat ik eens iets weet, mag ik er weer niet mee pronken
dat heb ik al eens gedaan, de algemene tendens was dat ik er niet mee om kon gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 11:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij bent te slim voor fok dus nee dat mag nietIk vind trouwens dat jij een topic moet openen over je collega.
Maar dat kan je sowieso niet, dus dat maakt niet uit. Waar zijn je hoofdletters trouwens gebleven? Is je shift toets gepikt?quote:Op maandag 8 april 2013 11:44 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
dat heb ik al eens gedaan, de algemene tendens was dat ik er niet mee om kon gaan.
ik ben nog luier geworden sinds een week of watquote:Op maandag 8 april 2013 11:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dat kan je sowieso niet, dus dat maakt niet uit. Waar zijn je hoofdletters trouwens gebleven? Is je shift toets gepikt?
Wat is originele regel dan?quote:Op maandag 8 april 2013 11:45 schreef CaptainCookie het volgende:
Sowieso van die ezelsbruggetjes als 't Kofschip. De originele regel is veel makkelijker en dan begrijp je tenminste waarom het een t of een d is.
Het gaat om de klank. Harde klank -> t, zachte klank -> d.quote:
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar wel handig idd.quote:Op maandag 8 april 2013 14:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het gaat om de klank. Harde klank -> t, zachte klank -> d.
Bijvoorbeeld 'grazen'. De 'zzz' is een zachte klank (voel je ook in je keel), dus is het 'gegraasd'. Hakken bijvoorbeeld, de k is een harde klank, dus is het 'gehakt'.
Dat advies kreeg ik desrijds oojquote:Op maandag 8 april 2013 14:25 schreef SonicVolcano het volgende:
Een ezelsbruggetje foutief toepassen
Gefeliciteerd TS, je hebt zojuist een ticket voor praktijkonderwijs gewonnen.
lol..quote:Op maandag 8 april 2013 14:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar wel handig idd.
Goh.quote:
Lopen.quote:Op zondag 7 april 2013 17:24 schreef ProjSkippy het volgende:
In de verleden tijd is het groeiDe en niet groeiTe. En dus eindigt het voltooid deelwoord van groeien op een -d.
Waarom reageer ik hier überhaupt op.
quote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef fyah het volgende:
Ik vervoeg het werkwoord gewoon altijd op de plaats van "lopen"
Downloaden:
Ik ga lopen > ik ga downloaden
Ik loop > ik download
Jij loopt > jij downloadt
groeien:
Ik ga groeien
Ik groei
Jij groeit
Er wordt (want loopt) gegroeid (want gelopen)
Nog nooit problemen gehad met deze methode.Beter dan kofschip.
Dat doe ik, maar dat lezen vraagt zoveel tijd dat ik nergens anders meer aan toe komquote:Op maandag 8 april 2013 12:33 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
tip: niet zo vaak op fok hangen en vaker boeken lezen
Alleen op woensdag. Dan is het gehaktdag.quote:Op maandag 8 april 2013 14:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Het gaat om de klank. Harde klank -> t, zachte klank -> d.
Bijvoorbeeld 'grazen'. De 'zzz' is een zachte klank (voel je ook in je keel), dus is het 'gegraasd'. Hakken bijvoorbeeld, de k is een harde klank, dus is het 'gehakt'.
Ik liepquote:Op maandag 8 april 2013 14:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lopen.
Ik loop.
In het verleden is het: ik loopte.
Dus eindigd het voltooit deelwoort van lopen op een -d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |