Ik weet. Ik zal het niet doen, je kent mequote:Op dinsdag 9 april 2013 18:38 schreef Pino112 het volgende:
Sterkte Mint, en als er iets is wat je kwijt wilt weet je me te vinden![]()
Kan je haar niet blokkeren?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:13 schreef sitting_elfling het volgende:
Depressie & Angst ..
(ziet mail van ex binnenkomen ..)
Pffft .. en dat op de nacht voor ik vertrek. Ik krijg letterlijk angst wanneer ik haar naam uberhaupt in mn email inbox zie verschijnen.
Maar een email komt ook gewoon in de spamboxquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Kan je haar niet blokkeren?
Hier heb ik op die manier iemand zoveel mogelijk geblokkeerd. Telefoon, mail, social media
Als ik zoiets zou hebben, zou ik het mailadres laten vervallen en een nieuwe aanmakenquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar een email komt ook gewoon in de spambox
Ik heb een zwakke ruggegraat. Ga echt over m'n nek hier.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:57 schreef minthy het volgende:
[..]
Als ik zoiets zou hebben, zou ik het mailadres laten vervallen en een nieuwe aanmaken
Een nieuw adres aanmaken dus.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb een zwakke ruggegraat. Ga echt over m'n nek hier.
Dat zo'n kutwijf zo veel invloed op je leven kan hebben terwijl het al lang uit is. Sterf.
Gaaf! Ik durf nooit zo goed naar de kapper..quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:01 schreef davo1979 het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst in een jaar weer naar de kapper geweest in mijn eentje! Helemaal hip kapsel weer en natuurlijk weer zooi aan laten smeren.
Nee. Heb in 2011 een jaar deeltijddagbehandeling gehad. Ik had nog veel meer klachten, liep helemaal vast in mijn leven. Slechte zelfzorg, geen aansluiting voelen met bekenden, deed me onecht voor, ik speelde een toneelstukje van wat ik dacht dat mensen van me wilden horen en ik vond mezelf bijna niks waard. Dat gaat nu allemaal wel prima. Ik vind mezelf best wel een heel leuke vrouw. Maar ik heb vrijwel geen nazorg gehad. Ik zou naar mindfulness gaan omdat ze me na therapie te goed vonden voor ambulante begeleiding, tweewekelijks een uurtje ofzo. Maar ik had he-le-maal niks met mindfulness. Zo'n idioot zweverige bedoening. Maar ja, ik geniet wel te weinig van het nu. Doemdenkerij all over the place hier. Yep, dysthymie, hallo!quote:Op dinsdag 9 april 2013 06:55 schreef Trashcanman het volgende:
Loop je op dit moment eigenlijk bij een psych?
Heel herkenbaar, heb zelf op een dagbehandeling gezeten..heb dr wel veel geleerd..quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:48 schreef Andromache het volgende:
je ex blacklisten sitting_elfling!
crosspost hier:
[..]
Nee. Heb in 2011 een jaar deeltijddagbehandeling gehad. Ik had nog veel meer klachten, liep helemaal vast in mijn leven. Slechte zelfzorg, geen aansluiting voelen met bekenden, deed me onecht voor, ik speelde een toneelstukje van wat ik dacht dat mensen van me wilden horen en ik vond mezelf bijna niks waard. Dat gaat nu allemaal wel prima. Ik vind mezelf best wel een heel leuke vrouw. Maar ik heb vrijwel geen nazorg gehad. Ik zou naar mindfulness gaan omdat ze me na therapie te goed vonden voor ambulante begeleiding, tweewekelijks een uurtje ofzo. Maar ik had he-le-maal niks met mindfulness. Zo'n idioot zweverige bedoening. Maar ja, ik geniet wel te weinig van het nu. Doemdenkerij all over the place hier. Yep, dysthymie, hallo!
Ik ben zo zat van therapie. Ik wil verdorie mijn moeilijkheden niet van me laten winnen. Ik moet dit toch zelf kunnen? Maar ja, therapie geeft me geen affectie. Toch een poes nemen? *zucht*
Idem. Ik heb daar leren pratenquote:Op dinsdag 9 april 2013 23:50 schreef Catnip het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, heb zelf op een dagbehandeling gezeten..heb dr wel veel geleerd..
Ik ook! Ben best open geworden, en durf nu ook meer over problemen te praten. Best fijn, want zo kunnen anderen je helpen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Idem. Ik heb daar leren praten
(ik was daarvoor een heel gesloten persoon die nooit een kick gaf)
ja maar als dat advies zich beperkt tot stilte of 'je wil te graag' dan kom je toch van een wat koude kermis terug. alhoewel ik mezelf wel meer 'mij' voel als ik praat. doodeng soms. maar als je niet compleet los wil komen te staan van wie je bent, broodnodig.quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:53 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik ook! Ben best open geworden, en durf nu ook meer over problemen te praten. Best fijn, want zo kunnen anderen je helpen.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 23:48 schreef Andromache het volgende:
je ex blacklisten sitting_elfling!
crosspost hier:
[..]
Nee. Heb in 2011 een jaar deeltijddagbehandeling gehad. Ik had nog veel meer klachten, liep helemaal vast in mijn leven. Slechte zelfzorg, geen aansluiting voelen met bekenden, deed me onecht voor, ik speelde een toneelstukje van wat ik dacht dat mensen van me wilden horen en ik vond mezelf bijna niks waard. Dat gaat nu allemaal wel prima. Ik vind mezelf best wel een heel leuke vrouw. Maar ik heb vrijwel geen nazorg gehad. Ik zou naar mindfulness gaan omdat ze me na therapie te goed vonden voor ambulante begeleiding, tweewekelijks een uurtje ofzo. Maar ik had he-le-maal niks met mindfulness. Zo'n idioot zweverige bedoening. Maar ja, ik geniet wel te weinig van het nu. Doemdenkerij all over the place hier. Yep, dysthymie, hallo!
Ik ben zo zat van therapie. Ik wil verdorie mijn moeilijkheden niet van me laten winnen. Ik moet dit toch zelf kunnen? Maar ja, therapie geeft me geen affectie. Toch een poes nemen? *zucht*
Je liegt en dat weet je best. Je accepteert gewoon geen hulp.quote:Ik wil niet weer in depressie raken maar ik stevn er keihard op af. en niemand kan of wil me helpen terwijl ik juist zo hard een luisterend oor en gericht advies nodig heb.
hoezo? ik weet serieus niet van wie ik, buiten Fok dan, nu hulp krijg. Ik vraag het te weinig, oké, daarin ga ik met je mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Je liegt en dat weet je best. Je accepteert gewoon geen hulp.
Dat is een niet zo onbelangrijk detail lijkt me. Soms is de realiteit harder dan je denkt en kom je achter dingen wat je liever anders had willen zien. Je zult moeten terugvallen op de meest basale vangnetten en het duurt een hele lange tijd voordat je ook maar het gevoel hebt dat je een stap verder bent.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:09 schreef Andromache het volgende:
[..]
hoezo? ik weet serieus niet van wie ik, buiten Fok dan, nu hulp krijg. Ik vraag het te weinig, oké, daarin ga ik met je mee.
Lach om je fouten; zie de slapstick in je leven. We spelen samen een spel, dus vermaak je met spelen. Winnen, verliezen... bijzaak. Lach met elke zet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Johh,
Hoe moet ik dat dan interpreteren?
Beetje zo denken van: ''dat gevoel het zal allemaal wel'' bedoel je dat?
Dat denk ik ook welMaar ik ben dit niet van mezelf gewend in ieder geval...
Hmm. Met welke intenties ga je er in dan? Ga je naar een vereniging om vrienden te maken? Of om gewoon fun te hebben? En FOK kan inderdaad wel een basaal vangnet zijn. Ik kan toch wel zeggen dat ik, misschien geen vrienden op FOK heb zitten, maar toch wel degelijk mensen die ik irl ken, mee afspreek, mee eet, en eigenlijk toch ook wel weer vrienden zijnquote:Op woensdag 10 april 2013 00:16 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is een niet zo onbelangrijk detail lijkt me. Soms is de realiteit harder dan je denkt en kom je achter dingen wat je liever anders had willen zien. Je zult moeten terugvallen op de meest basale vangnetten en het duurt een hele lange tijd voordat je ook maar het gevoel hebt dat je een stap verder bent.
Ik kan het weten, want ik heb al jaren in de situatie gezeten waar jij je nu in bevindt. Zelfs na een complete sociale switch (vanuit jarenlang niets naar iets doen voor verenigingen) kan ik na een half jaar nog steeds niet zeggen dat ik vrienden heb.
Die geef ik wederom een aai. Dat gekke blauwe hondje dat maar zit te blaffen naar het vuurwerk. Aai.quote:Op woensdag 10 april 2013 09:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe behandelen jullie eigenlijk irrationele angsten?
Wetende dat de angst eigenlijk niet rationeel is, en het je dus niks mag doen, terwijl je fysiek voelt dat het wel controle over je heeft.
Hmm, klinkt als een constant struggle zoals het daar omschreven wordt. Misschien interpreteer ik het verkeerd. Volgens mij is een struggle in ieder geval niet wat het moet zijn.quote:Op woensdag 10 april 2013 10:21 schreef Gray het volgende:
Deze kan ik wel waarderen: 21 Tips to Keep Your Shit Together When You’re Depressed.
Nummer 10 was mijn nummer 9.
Volgens mij is of was dat voor de schrijfster wel het geval. Ze werkt in de gezondheidszorg, dus misschien is het wel daarom dat zij het ervaart als een constante struggle. En laten we eerlijk zijn: voor velen met depressie voelt het ook zo. Het lijkt eindeloos, hopeloos. Het kan jaren duren en misschien zelfs voor sommigen voor de rest van hun leven, dat weet ik niet. Ik ken in ieder geval een aantal mensen die van hun depressie af zijn, sommigen al in hun jeugd, anderen na hun derde huwelijk en in de overgang.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:23 schreef lateralize het volgende:
[..]
Hmm, klinkt als een constant struggle zoals het daar omschreven wordt. Misschien interpreteer ik het verkeerd. Volgens mij is een struggle in ieder geval niet wat het moet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |