abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 april 2013 @ 10:55:15 #276
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125590713
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dat, mijn beste vriend, hoort dus gewoon bij het leven. Betalen wat niet jouw schuld is.
Overkomt iedereen wel eens.
Nee, datgene wat nu is gebeurd overkomt alleen mij. Het is uniek voor mij. Ik ga een afspraak met een psycholoog maken en om uitstel vragen. Ik vind het gewoon niet kloppen en dat is iets waar ik me absoluut niet overheen kan zetten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125590759
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, datgene wat nu is gebeurd overkomt alleen mij. Het is uniek voor mij. Ik ga een afspraak met een psycholoog maken en om uitstel vragen. Ik vind het gewoon niet kloppen en dat is iets waar ik me absoluut niet overheen kan zetten.
Waar moet je voor betalen dan? Voor de psychische zorg dan... Dat is toch geen duizenden euro's?
  maandag 22 april 2013 @ 10:58:32 #278
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125590810
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:56 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Waar moet je voor betalen dan? Voor de psychische zorg dan... Dat is toch geen duizenden euro's?
Ik moet studiefinanciering, OV, etc terugbetalen. Dat zint me voor geen meter! Als het nou volledig mijn eigen schuld was geweest dan had ik m'n klep gehouden, maar dit is iets wat de maatschappij heeft veroorzaakt en het heeft verzaakt om hulp te bieden. Ik was geestelijk zo kapot dat ik geeneens hulp kon zoeken. Ze hebben gefaald.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_125590833
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

En dat unieke overkomt dus iedereen. Elke ervaring is weer uniek, dat hoort gewoon bij het leven en is niet echt speciaal of zo, als dat is waar je op doelt.
Ik heb ook dingen gehad waar ik me absoluut niet overheen kon zetten, het hoort gewoon bij het leven net als adem halen :)
  maandag 22 april 2013 @ 11:00:27 #280
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125590878
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dat unieke overkomt dus iedereen. Elke ervaring is weer uniek, dat hoort gewoon bij het leven en is niet echt speciaal of zo, als dat is waar je op doelt.
Ik heb ook dingen gehad waar ik me absoluut niet overheen kon zetten, het hoort gewoon bij het leven net als adem halen :)
Houd nou maar op met je "het hoort bij het leven". Je overtuigt me toch niet.
pi_125590897
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik moet studiefinanciering, OV, etc terugbetalen. Dat zint me voor geen meter! Als het nou volledig mijn eigen schuld was geweest dan had ik m'n klep gehouden, maar dit is iets wat de maatschappij heeft veroorzaakt en het heeft verzaakt om hulp te bieden. Ik was geestelijk zo kapot dat ik geeneens hulp kon zoeken. Ze hebben gefaald.
Maar dat wist je toch van tevoren dat je dat terug zou moeten betalen?
Overigens, vetgedrukte heb ikzelf jaren last van gehad.
pi_125590922
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Houd nou maar op met je "het hoort bij het leven". Je overtuigt me toch niet.
Dit een typisch voorbeeld van zwelgen in zelfmedelijden? :{
  maandag 22 april 2013 @ 11:03:45 #283
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125590977
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat wist je toch van tevoren dat je dat terug zou moeten betalen?
Overigens, vetgedrukte heb ikzelf jaren last van gehad.
Oh, en dat moet mij motiveren ofzo????
quote:

[..]

Nee, dat is een typisch voorbeeld van dat ik me heel kwaad aan het maken ben :(
pi_125590996
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:58 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nu zal men zeggen dat je in een slachtoffer rol kruipt, echter begrijp je. Probeer eerst even tot rust te komen [Siris en gedroogde passievrucht in warm water werkt lichtjes] Het is helaas zo dat men naar jou kijkt als persoon en niet naar zijn of haar omgevingswereld. Hoe jammer ook snap dat het enorm frustrerend is echter je kan er niet zoveel aan veranderen.

Je zult het moeten betalen hoe je het went of keert helaas.

quote:

[..]

Zou graag zien dat je niet begint met veroordelen en termen als zwelgen in medelijden. Dar heeft hij helemaal niets aan. Dank.
pi_125591051
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:04 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Zou graag zien dat je niet begint met veroordelen en termen als zwelgen in medelijden. Dar heeft hij helemaal niets aan. Dank.
Was ook niet zozeer aan hem alswel aan de andere lezers gericht.
Ik vroeg het me gewoon af, dus stelde ik de vraag :)
pi_125591111
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Was ook niet zozeer aan hem alswel aan de andere lezers gericht.
Ik vroeg het me gewoon af, dus stelde ik de vraag :)
Men heeft soms dagen dat alles tegenzit en dan komt ook alles uit het verleden omhoog. Dan lijkt het net alsof de persoon altijd zo is echter is het een moment, een moment van zwakte zo zou je het kunnen noemen. Natuurlijk is het belangrijk dat je daarna weer jezelf oppakt natuurlijk.
pi_125591116
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:03 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh, en dat moet mij motiveren ofzo????
Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat je onder je financiele verplichtingen uit kunt komen.
Motiveren? Nee hoor, de enige zekerheid die ik je geef is dat jouw omstandigheden niet uniek zijn of zo, het hoort gewoon bij het leven.

Maar goed, genoeg daar over. Wat zijn de stappen die je gaat ondernemen?
  maandag 22 april 2013 @ 11:08:37 #288
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125591139
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:04 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Nu zal men zeggen dat je in een slachtoffer rol kruipt, echter begrijp je. Probeer eerst even tot rust te komen [Siris en gedroogde passievrucht in warm water werkt lichtjes] Het is helaas zo dat men naar jou kijkt als persoon en niet naar zijn of haar omgevingswereld. Hoe jammer ook snap dat het enorm frustrerend is echter je kan er niet zoveel aan veranderen.

Je zult het moeten betalen hoe je het went of keert helaas.
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat je onder je financiele verplichtingen uit kunt komen.
Motiveren? Nee hoor, de enige zekerheid die ik je geef is dat jouw omstandigheden niet uniek zijn of zo, het hoort gewoon bij het leven.

Maar goed, genoeg daar over. Wat zijn de stappen die je gaat ondernemen?
Ik weet niet hoe ver ik het kan trekken, maar ik heb in ieder geval net een e-mail gestuurd naar de studentenpsychologen. Dit kan niet langer zo. Ik heb de boel volledig verneukt. Mijn hele leven is kapot.
pi_125591165
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Men heeft soms dagen dat alles tegenzit en dan komt ook alles uit het verleden omhoog. Dan lijkt het net alsof de persoon altijd zo is echter is het een moment, een moment van zwakte zo zou je het kunnen noemen. Natuurlijk is het belangrijk dat je daarna weer jezelf oppakt natuurlijk.
Op die fiets! Tsja, herken ik mezelf niet echt in :P
Maar misschien lucht het hem wel op of zo?
  maandag 22 april 2013 @ 11:10:10 #290
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125591193
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het lucht mij enorm op. Ik wil het gewoon kwijt.
pi_125591220
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet hoe ver ik het kan trekken, maar ik heb in ieder geval net een e-mail gestuurd naar de studentenpsychologen. Dit kan niet langer zo. Ik heb de boel volledig verneukt. Mijn hele leven is kapot.
Hoeveel moet je ongeveer gaan terug betalen?

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Erken je verdriet zodat je verder komt in je leven, natuurlijk lucht dit even op :)
pi_125591308
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het lucht mij enorm op. Ik wil het gewoon kwijt.
Ik wens je verder heel veel sterkte, Comp_Lex! ^O^
Met mijn studies is het ook niks geworden en ik wist niet eens van het bestaan van een studentenpsycholoog af.
En niemand die het me kwam vertellen, niemand die tijdens mijn studies ook maar op het idee kwam van "Hee, die magnetronkoffie...die gaat gewoon ruk de laatste tijd! Misschien dat een psycholoog zou kunnen helpen?". Nee hoor, ik werd gewoon aan mijn lot overgelaten en ben daarna nog jaren lang depressief geweest -_-
pi_125591379
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Met mijn studies is het ook niks geworden en ik wist niet eens van het bestaan van een studentenpsycholoog af.
En niemand die het me kwam vertellen, niemand die tijdens mijn studies ook maar op het idee kwam van "Hee, die magnetronkoffie...die gaat gewoon ruk de laatste tijd! Misschien dat een psycholoog zou kunnen helpen?". Nee hoor, ik werd gewoon aan mijn lot overgelaten en ben daarna nog jaren lang depressief geweest -_-
Maar zou het niet fijn geweest zijn als toen iemand jou een hand reikte?
pi_125591573
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:16 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Maar zou het niet fijn geweest zijn als toen iemand jou een hand reikte?
Als dat gebeurd was, had ik nu een heel end verder geweest dan waar ik nu ben en had ik niet zoveel van mijn 'beste' jaren verloren.

Maar dat is niet gebeurd en 't heeft gewoon geen nut om daar nu om te rouwen.

Geloof me als ik zeg dat ik genoeg redenen heb om...naja, je weet wel
pi_125591687
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als dat gebeurd was, had ik nu een heel end verder geweest dan waar ik nu ben en had ik niet zoveel van mijn 'beste' jaren verloren.

Maar dat is niet gebeurd en 't heeft gewoon geen nut om daar nu om te rouwen.

Geloof me als ik zeg dat ik genoeg redenen heb om...naja, je weet wel
Juist daarom hecht ik zoveel belang aan het niet meer veroordelen van mensen. Maar met een oprecht gevoel naar ze te luisteren. Comp_Lex zit op dit moment in zijn rouwproces zoals jij dat nu noemt. Als wij maar een beetje naar hem luisteren en hem een beetje de goede weg in sturen.
Dan hoeft hij niet zoveel jaren te verliezen best een goed idee toch? O+

Dat zegt niet dat je geen kritiek mag uiten hoor :P
pi_125591736
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Juist daarom hecht ik zoveel belang aan het niet meer veroordelen van mensen. Maar met een oprecht gevoel naar ze te luisteren. Comp_Lex zit op dit moment in zijn rouwproces zoals jij dat nu noemt. Als wij maar een beetje naar hem luisteren en hem een beetje de goede weg in sturen.
Dan hoeft hij niet zoveel jaren te verliezen best een goed idee toch? O+

Dat zegt niet dat je geen kritiek mag uiten hoor :P
Positive thinking, daar houd ik wel van! O+
pi_125591832
quote:
14s.gif Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Positive thinking, daar houd ik wel van! O+
Ben zelf toch in mijn laatste fase van mijn proces. Dus mijn hart staat open en straalt weer een beetje. O+
  maandag 22 april 2013 @ 11:30:29 #298
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_125591864
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Hoeveel moet je ongeveer gaan terug betalen?

[..]

Erken je verdriet zodat je verder komt in je leven, natuurlijk lucht dit even op :)
Ik heb geen flauw idee. Heel wat in ieder geval, maar ik ga geen cent uitgeven door die pesters. Ze kunnen het vergeten!
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook de beste jaren kwijtgeraakt.
pi_125592021
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. Heel wat in ieder geval, maar ik ga geen cent uitgeven door die pesters. Ze kunnen het vergeten!

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook de beste jaren kwijtgeraakt.
Jammer, maar weet met hard werken en een goede regeling is veel mogelijk. Denk niet enkel aan geld maar ook aan de andere dingen in je leven. Al zul je dat nu even niet zien wat meer dan begrijpelijk is. Doe niet zo gek, je hebt nog misschien 50 jaar te gaan. En op avontuur gaan is niet gebonden met je leeftijd tenminste tot je 50ste ongeveer! O+
pi_125592602
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 01:19 schreef kuolema het volgende:

[..]

Mijn definitie van 'aanpakken van mijn problemen' is ervoor zorgen dat ik niet meer besta. Dan hoef ik me lekker ook geen zorgen meer te maken. Maar dat zal niet erg gewaardeerd worden. Om het leven wat draaglijker te maken is verdoven en vluchten heel handig. Ik ben nog steeds bereid eraan te werken, daarom heb ik weer hulp gezocht. Maar dit is de derde keer, en ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat therapie nu ineens wel gaat helpen. Ik wacht dat en de werking van de medicijnen wel af, en blijf ondertussen dingen ondernemen. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Zo dacht ik op een bepaald moment in m'n leven ook, totdat ik besefte dat juist dat geen aanpakken is, maar de onomkeerbare vlucht maken van m'n problemen. Door de gedachte aan de mensen die daardoor zouden achterblijven en het beetje trots dat ik nog had, besloot ik dat niet te willen. Het moest wel anders, hoe dan ook.

Toch voelde ik me bezwaard, moest ik ergens vanaf. Alles voelde waardeloos en dat trok me naar beneden. Maar aangezien alles waardeloos was, was ook mijn waarneming waardeloos en mijn leed. En dus besloot ik dat te laten vallen.

M'n depressie werd op die manier juist m'n redding. Want als ik zo depressief was om zelfs m'n leven te laten vallen, dan was ik geheel vrij om m'n leven vrij in te richten. Niets hoefde meer van mezelf, ik was zonder verwachtingen. En dus was ik vrij om het in te vullen zoals ik wil, alles mag en kan.

Therapie werkte voor mij niet, hoe kortstondig het ook was, dus heb ik mezelf geholpen. Dat was het meest waardevolle wat ik heb meegenomen uit het beetje therapie, namelijk dat therapie je helpt jezelf te helpen. De enige die je tegenhoudt los te komen van je problemen ben jezelf.

Om samen te vatten in een metafoor hoe mijn perspectief veranderde dit:
Pak een steentje in je hand. Dit steentje is je leed, je bagage of wat je dan ook moeite kost om in de lucht te houden. Strek je arm en open je hand zodanig dat het steentje ligt op je open hand. Op dit moment houd je actief je bagage omhoog en dat kost je energie aangezien je je hand omhoog houdt. Draai nu je hand om, zodat de muis van je hand naar de grond wijst. Het steentje valt. Wat gelijk blijft is dat je hand nog steeds in de lucht steekt, recht voor je uit. Kortom, het kost je evenveel energie om je hand op te houden wanneer je het steentje ophoudt als wanneer je het laat vallen. Oftewel, iets doen of niets doen; het leven kabbelt voort. Maar jij bent niet het steentje, jij bent niet je leed. Dus waarom dat niet laten vallen?

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 10:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind het gewoon uitermate mongolisch dat er bij mij niet gewoon ingegrepen werd. Ik had hard hulp nodig, terwijl ik zo geestelijk in de put zat dat ik niet eens in staat was om hulp te zoeken voor mijn problemen.
Als een jongen bijna 10 jaar bezig is met zijn studie, zal er dan misschien niet iets met die jongen aan de hand zijn???? Nee hoor, helemaal niks. Het is helemaal niet handig om even met hem te gaan praten. Stelletje idioten.
Ik zit in precies dezelfde situatie, al heb ik er nog wel een bachelor aan over gehouden (waar je in de praktijk nul komma nul aan hebt). Maar dat het leven niet eerlijk is wist ik al. Wat ik niet wist ik hoe ik ooit heb kunnen denken dat het eerlijk zou moeten zijn? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')