Nee, datgene wat nu is gebeurd overkomt alleen mij. Het is uniek voor mij. Ik ga een afspraak met een psycholoog maken en om uitstel vragen. Ik vind het gewoon niet kloppen en dat is iets waar ik me absoluut niet overheen kan zetten.quote:Op maandag 22 april 2013 10:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat, mijn beste vriend, hoort dus gewoon bij het leven. Betalen wat niet jouw schuld is.
Overkomt iedereen wel eens.
Waar moet je voor betalen dan? Voor de psychische zorg dan... Dat is toch geen duizenden euro's?quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, datgene wat nu is gebeurd overkomt alleen mij. Het is uniek voor mij. Ik ga een afspraak met een psycholoog maken en om uitstel vragen. Ik vind het gewoon niet kloppen en dat is iets waar ik me absoluut niet overheen kan zetten.
Ik moet studiefinanciering, OV, etc terugbetalen. Dat zint me voor geen meter! Als het nou volledig mijn eigen schuld was geweest dan had ik m'n klep gehouden, maar dit is iets wat de maatschappij heeft veroorzaakt en het heeft verzaakt om hulp te bieden. Ik was geestelijk zo kapot dat ik geeneens hulp kon zoeken. Ze hebben gefaald.quote:Op maandag 22 april 2013 10:56 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Waar moet je voor betalen dan? Voor de psychische zorg dan... Dat is toch geen duizenden euro's?
En dat unieke overkomt dus iedereen. Elke ervaring is weer uniek, dat hoort gewoon bij het leven en is niet echt speciaal of zo, als dat is waar je op doelt.quote:Op maandag 22 april 2013 10:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, datgene wat nu is gebeurd overkomt alleen mij. Het is uniek voor mij. Ik ga een afspraak met een psycholoog maken en om uitstel vragen. Ik vind het gewoon niet kloppen en dat is iets waar ik me absoluut niet overheen kan zetten.
Houd nou maar op met je "het hoort bij het leven". Je overtuigt me toch niet.quote:Op maandag 22 april 2013 10:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat unieke overkomt dus iedereen. Elke ervaring is weer uniek, dat hoort gewoon bij het leven en is niet echt speciaal of zo, als dat is waar je op doelt.
Ik heb ook dingen gehad waar ik me absoluut niet overheen kon zetten, het hoort gewoon bij het leven net als adem halen
Maar dat wist je toch van tevoren dat je dat terug zou moeten betalen?quote:Op maandag 22 april 2013 10:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik moet studiefinanciering, OV, etc terugbetalen. Dat zint me voor geen meter! Als het nou volledig mijn eigen schuld was geweest dan had ik m'n klep gehouden, maar dit is iets wat de maatschappij heeft veroorzaakt en het heeft verzaakt om hulp te bieden. Ik was geestelijk zo kapot dat ik geeneens hulp kon zoeken. Ze hebben gefaald.
Dit een typisch voorbeeld van zwelgen in zelfmedelijden?quote:Op maandag 22 april 2013 11:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Houd nou maar op met je "het hoort bij het leven". Je overtuigt me toch niet.
Oh, en dat moet mij motiveren ofzo????quote:Op maandag 22 april 2013 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dat wist je toch van tevoren dat je dat terug zou moeten betalen?
Overigens, vetgedrukte heb ikzelf jaren last van gehad.
Nee, dat is een typisch voorbeeld van dat ik me heel kwaad aan het maken benquote:Op maandag 22 april 2013 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit een typisch voorbeeld van zwelgen in zelfmedelijden?
Nu zal men zeggen dat je in een slachtoffer rol kruipt, echter begrijp je. Probeer eerst even tot rust te komen [Siris en gedroogde passievrucht in warm water werkt lichtjes] Het is helaas zo dat men naar jou kijkt als persoon en niet naar zijn of haar omgevingswereld. Hoe jammer ook snap dat het enorm frustrerend is echter je kan er niet zoveel aan veranderen.quote:Op maandag 22 april 2013 10:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik moet studiefinanciering, OV, etc terugbetalen. Dat zint me voor geen meter! Als het nou volledig mijn eigen schuld was geweest dan had ik m'n klep gehouden, maar dit is iets wat de maatschappij heeft veroorzaakt en het heeft verzaakt om hulp te bieden. Ik was geestelijk zo kapot dat ik geeneens hulp kon zoeken. Ze hebben gefaald.
Zou graag zien dat je niet begint met veroordelen en termen als zwelgen in medelijden. Dar heeft hij helemaal niets aan. Dank.quote:Op maandag 22 april 2013 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit een typisch voorbeeld van zwelgen in zelfmedelijden?
Was ook niet zozeer aan hem alswel aan de andere lezers gericht.quote:Op maandag 22 april 2013 11:04 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Zou graag zien dat je niet begint met veroordelen en termen als zwelgen in medelijden. Dar heeft hij helemaal niets aan. Dank.
Men heeft soms dagen dat alles tegenzit en dan komt ook alles uit het verleden omhoog. Dan lijkt het net alsof de persoon altijd zo is echter is het een moment, een moment van zwakte zo zou je het kunnen noemen. Natuurlijk is het belangrijk dat je daarna weer jezelf oppakt natuurlijk.quote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Was ook niet zozeer aan hem alswel aan de andere lezers gericht.
Ik vroeg het me gewoon af, dus stelde ik de vraag
Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat je onder je financiele verplichtingen uit kunt komen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:03 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Oh, en dat moet mij motiveren ofzo????
quote:Op maandag 22 april 2013 11:04 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Nu zal men zeggen dat je in een slachtoffer rol kruipt, echter begrijp je. Probeer eerst even tot rust te komen [Siris en gedroogde passievrucht in warm water werkt lichtjes] Het is helaas zo dat men naar jou kijkt als persoon en niet naar zijn of haar omgevingswereld. Hoe jammer ook snap dat het enorm frustrerend is echter je kan er niet zoveel aan veranderen.
Je zult het moeten betalen hoe je het went of keert helaas.
Ik weet niet hoe ver ik het kan trekken, maar ik heb in ieder geval net een e-mail gestuurd naar de studentenpsychologen. Dit kan niet langer zo. Ik heb de boel volledig verneukt. Mijn hele leven is kapot.quote:Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een mogelijkheid is dat je onder je financiele verplichtingen uit kunt komen.
Motiveren? Nee hoor, de enige zekerheid die ik je geef is dat jouw omstandigheden niet uniek zijn of zo, het hoort gewoon bij het leven.
Maar goed, genoeg daar over. Wat zijn de stappen die je gaat ondernemen?
Op die fiets! Tsja, herken ik mezelf niet echt inquote:Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Men heeft soms dagen dat alles tegenzit en dan komt ook alles uit het verleden omhoog. Dan lijkt het net alsof de persoon altijd zo is echter is het een moment, een moment van zwakte zo zou je het kunnen noemen. Natuurlijk is het belangrijk dat je daarna weer jezelf oppakt natuurlijk.
Het lucht mij enorm op. Ik wil het gewoon kwijt.quote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op die fiets! Tsja, herken ik mezelf niet echt in
Maar misschien lucht het hem wel op of zo?
Hoeveel moet je ongeveer gaan terug betalen?quote:Op maandag 22 april 2013 11:08 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoe ver ik het kan trekken, maar ik heb in ieder geval net een e-mail gestuurd naar de studentenpsychologen. Dit kan niet langer zo. Ik heb de boel volledig verneukt. Mijn hele leven is kapot.
Erken je verdriet zodat je verder komt in je leven, natuurlijk lucht dit even opquote:Op maandag 22 april 2013 11:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Op die fiets! Tsja, herken ik mezelf niet echt in
Maar misschien lucht het hem wel op of zo?
Ik wens je verder heel veel sterkte, Comp_Lex!quote:Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het lucht mij enorm op. Ik wil het gewoon kwijt.
Maar zou het niet fijn geweest zijn als toen iemand jou een hand reikte?quote:Op maandag 22 april 2013 11:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wens je verder heel veel sterkte, Comp_Lex!![]()
Met mijn studies is het ook niks geworden en ik wist niet eens van het bestaan van een studentenpsycholoog af.
En niemand die het me kwam vertellen, niemand die tijdens mijn studies ook maar op het idee kwam van "Hee, die magnetronkoffie...die gaat gewoon ruk de laatste tijd! Misschien dat een psycholoog zou kunnen helpen?". Nee hoor, ik werd gewoon aan mijn lot overgelaten en ben daarna nog jaren lang depressief geweest -_-
Als dat gebeurd was, had ik nu een heel end verder geweest dan waar ik nu ben en had ik niet zoveel van mijn 'beste' jaren verloren.quote:Op maandag 22 april 2013 11:16 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Maar zou het niet fijn geweest zijn als toen iemand jou een hand reikte?
Juist daarom hecht ik zoveel belang aan het niet meer veroordelen van mensen. Maar met een oprecht gevoel naar ze te luisteren. Comp_Lex zit op dit moment in zijn rouwproces zoals jij dat nu noemt. Als wij maar een beetje naar hem luisteren en hem een beetje de goede weg in sturen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als dat gebeurd was, had ik nu een heel end verder geweest dan waar ik nu ben en had ik niet zoveel van mijn 'beste' jaren verloren.
Maar dat is niet gebeurd en 't heeft gewoon geen nut om daar nu om te rouwen.
Geloof me als ik zeg dat ik genoeg redenen heb om...naja, je weet wel
Positive thinking, daar houd ik wel van!quote:Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Juist daarom hecht ik zoveel belang aan het niet meer veroordelen van mensen. Maar met een oprecht gevoel naar ze te luisteren. Comp_Lex zit op dit moment in zijn rouwproces zoals jij dat nu noemt. Als wij maar een beetje naar hem luisteren en hem een beetje de goede weg in sturen.
Dan hoeft hij niet zoveel jaren te verliezen best een goed idee toch?![]()
Dat zegt niet dat je geen kritiek mag uiten hoor
Ben zelf toch in mijn laatste fase van mijn proces. Dus mijn hart staat open en straalt weer een beetje.quote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Positive thinking, daar houd ik wel van!
Ik heb geen flauw idee. Heel wat in ieder geval, maar ik ga geen cent uitgeven door die pesters. Ze kunnen het vergeten!quote:Op maandag 22 april 2013 11:10 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Hoeveel moet je ongeveer gaan terug betalen?
[..]
Erken je verdriet zodat je verder komt in je leven, natuurlijk lucht dit even op
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook de beste jaren kwijtgeraakt.quote:Op maandag 22 april 2013 11:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wens je verder heel veel sterkte, Comp_Lex!![]()
Met mijn studies is het ook niks geworden en ik wist niet eens van het bestaan van een studentenpsycholoog af.
En niemand die het me kwam vertellen, niemand die tijdens mijn studies ook maar op het idee kwam van "Hee, die magnetronkoffie...die gaat gewoon ruk de laatste tijd! Misschien dat een psycholoog zou kunnen helpen?". Nee hoor, ik werd gewoon aan mijn lot overgelaten en ben daarna nog jaren lang depressief geweest -_-
Jammer, maar weet met hard werken en een goede regeling is veel mogelijk. Denk niet enkel aan geld maar ook aan de andere dingen in je leven. Al zul je dat nu even niet zien wat meer dan begrijpelijk is. Doe niet zo gek, je hebt nog misschien 50 jaar te gaan. En op avontuur gaan is niet gebonden met je leeftijd tenminste tot je 50ste ongeveer!quote:Op maandag 22 april 2013 11:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee. Heel wat in ieder geval, maar ik ga geen cent uitgeven door die pesters. Ze kunnen het vergeten!
[..]
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook de beste jaren kwijtgeraakt.
Zo dacht ik op een bepaald moment in m'n leven ook, totdat ik besefte dat juist dat geen aanpakken is, maar de onomkeerbare vlucht maken van m'n problemen. Door de gedachte aan de mensen die daardoor zouden achterblijven en het beetje trots dat ik nog had, besloot ik dat niet te willen. Het moest wel anders, hoe dan ook.quote:Op maandag 22 april 2013 01:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Mijn definitie van 'aanpakken van mijn problemen' is ervoor zorgen dat ik niet meer besta. Dan hoef ik me lekker ook geen zorgen meer te maken. Maar dat zal niet erg gewaardeerd worden. Om het leven wat draaglijker te maken is verdoven en vluchten heel handig. Ik ben nog steeds bereid eraan te werken, daarom heb ik weer hulp gezocht. Maar dit is de derde keer, en ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat therapie nu ineens wel gaat helpen. Ik wacht dat en de werking van de medicijnen wel af, en blijf ondertussen dingen ondernemen. Maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Ik zit in precies dezelfde situatie, al heb ik er nog wel een bachelor aan over gehouden (waar je in de praktijk nul komma nul aan hebt). Maar dat het leven niet eerlijk is wist ik al. Wat ik niet wist ik hoe ik ooit heb kunnen denken dat het eerlijk zou moeten zijn?quote:Op maandag 22 april 2013 10:40 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vind het gewoon uitermate mongolisch dat er bij mij niet gewoon ingegrepen werd. Ik had hard hulp nodig, terwijl ik zo geestelijk in de put zat dat ik niet eens in staat was om hulp te zoeken voor mijn problemen.
Als een jongen bijna 10 jaar bezig is met zijn studie, zal er dan misschien niet iets met die jongen aan de hand zijn???? Nee hoor, helemaal niks. Het is helemaal niet handig om even met hem te gaan praten. Stelletje idioten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |