In principe was het jouw schuld want je gaf geen richting aan.quote:Als het beroep op overmacht wordt afgewezen staat de aansprakelijkheid van de eigenaar of van de houder van het motorrijtuig vast. Wel kan deze zich nog beroepen op eigen schuld van de fietser of de voetganger. Van eigen schuld is sprake wanneer het ongeval mede aan het verkeersgedrag van de voetganger of fietser te wijten is. Beroep op eigen schuld is alleen mogelijk bij verkeersdeelnemers van 14 jaar en ouder.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:12 schreef D0808 het volgende:
Persoonlijk had ik je ter plekke lens getrapt.
Zodat je ook nog iets te betalen hebt dat wel je eigen schuld is?quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:12 schreef D0808 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_185_Wegenverkeerswet
Komt er op neer dat al is het 100% jouw schuld, de automobilist in het meest gunstige geval (lees: vrijwel nooit) maar voor 50% er voor opdraait.
Dus, wees trots op jezelf dat je die automobilist voor de komende jaren een flink hogere verzekeringspremie in zijn maag gesplitst hebt. Persoonlijk had ik je ter plekke lens getrapt.
Dashcam helpt niets hoor, automobilist kan betalen..quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:16 schreef Bankpasje het volgende:
Daarom dashboard cams! Om dit soort maffiapraktijken te voorkomen.
Ongeveer jaquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:17 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Zodat je ook nog iets te betalen hebt dat wel je eigen schuld is?
Veranderd niks aan het feit dat de automobilist verantwoordelijk is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:19 schreef Zapata het volgende:
Grappig dat je totaal niet noemt dat het je eigen schuld is omdat je te dom bent om te KIJKEN.
En je klauw uitsteken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:21 schreef Stuiker het volgende:
fiets voorlopig (wat dacht je van nooit?) niet meer met muziek in
Dus over een maand doe je weer precies hetzelfde?quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:21 schreef Stuiker het volgende:
Die man weigerde trouwens zijn verzekeringsinfo te geven en zei dat ik maar de politie moest bellen aangezien de schade wel mee viel en heb ook niet zijn kenteken genoteerd. Verder was hij wel zo redelijk om mijn boodschappen te vergoeden en heb ik er verder ook geen groot probleem van gemaakt. Maar ik was gewoon benieuwd hoe het nou precies zat. Zal er sowieso geen zaak van maken en fiets voorlopig niet meer met muziek in
ho ho dit is Nederland, mssn 200 euro smartengeld lappenquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Had je daar ook nog voor mogen betalen en zitten.
200 seconden schoffelen bedoel jequote:Op zaterdag 6 april 2013 18:26 schreef ukga het volgende:
[..]
ho ho dit is Nederland, mssn 200 euro smartengeld lappen
+ uurtje taakstraf, is te doenquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:26 schreef ukga het volgende:
[..]
ho ho dit is Nederland, mssn 200 euro smartengeld lappen
Daar ging het TS ook om. De verantwoordelijkheid. Dat is wat telt bij verzekerings- en schadekwesties.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:25 schreef ukga het volgende:
Auto ia aansprakelijk maar das alleen qua verzekeringe. Het is niet zo dat je voor de wet "altijd gelijk hebt" omdat je op een fietsje zit
idd.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar ging het TS ook om. De verantwoordelijkheid. Dat is wat telt bij verzekerings- en schadekwesties.
Schuld geeft hij zelf al toe, en dat is wat telt voor bijvoorbeeld het strafrecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |