9/9/02
Gisteren 2 films gehuurd met mn vriendin. Legally Blonde en Boyz N the Hood (uit 1991), mijn vriendin koos Legally Blonde en ik Boyz N the Hood. Over legally blonde wil ik het niet gaan hebben alhoewel die ook wel leuk is. maargoed.. Het was een speurtoch door de videotheek want het meisje (waarschijnlijk een zondags baantje) wist niet of ze BNTH nog hadden en ook niet waar hij kon staan. Na ong. 20 minuten zoeken had ik hem toch gevonden en zijn we naar huis gegaan.
de film Boyz N the Hood gaat over het leven van een groepje vrienden in de zwarte buurten van South Central L.A. De film bestaat uit 2 delen, een kort deel waar je ziet hoe de groep, die dan nog kinderen zijn, al snel bekend worden met het straatleven, de film gaat dan 7 jaar vooruit en verteld het verhaal verder over geweld, sex en verdriet..
Een briljante film naar mijn mening door John Singleton met in de hoofdrollen, Cuba Gooding Jr., Ice Cube, Laurence Fishburne en Morris Chestnut.
gisteren weer naar de videotheek geweest.. ze zullen daar wel gek worden van mij want eerst vroeg ik om GangRelated een film met 2pac maar die stond onder een andere naam "Criminal Intent" dus toen ze die eindelijk vonden bleek dat ik hem al gezien had. dus toen dacht ik, pak "New Jack City" maar die hadden ze niet en besloot voor "the wash" te gaan.. naar lang zoeken bleek dat die nog binnen moest komen.. ong. 45m in videotheek geweest en besloten dan de film "HOT BOYZ" te pakken
erin spelen onderandere;
Silkk the Shocker
Snoop Dogg
Master P
Shireen Cruthfield
Pamella D'Pella
C-Murder
Mystikal
het gaat over een jongen, Kool (Sillk) die rapper wil worden en rust vind in karate, als zijn vriendin vals wordt beschuldig van moord moet kool infiltreren in de locale bende en wordt hij er door de politie ingeluist. als nadat hij alles voor de politie gedaan heeft zijn vriendin woordt doodgeslagen door een agent neemt kool heft in eigen handen en besluit de drug handel over te nemen en de macht van de buurt te pakken.
zeer onderhoudende film met spectaculaire achtervolgingen (openingsscene en met lijkenwagen achtervolging) en drive-by-shootings, low-riders etc en ook veel verdriet en geweld.
misschien niet een zeer realistische film m.b.t. gunfights maar wel zeer vermakend
een zeer goede film, als je de realiteit niet te nauw neemt, (denk eraan dat het script is gescheven door Master P. zelf en ook is gedirected)
Verder is Fresh ook wel goed, gaat over een 12 jarig drugs-dealertje in de ghetto, met o.a. Samuel L. Jackson...
origineel werd Tupac Shakur (bekend van andere Ghetto movies) gecast voor de rol, maar de director stuurde hem eruit omdat hij Tupac te agressief vond op de set. daarna heeft tupac de director in elkaar geslagen.
quote:Die heb ik helaas nog niet gezien. Hoop al een tijd dat hij weer eens op tv komt...
Op dinsdag 10 september 2002 09:37 schreef Splackavellie het volgende:
in vorige topic zei iemand dat ie Menace II Society een v/d beste films vond. misschien een leuk feitje..
SCARFACE !!!
quote:SCARFACE is zeker goed!!!! maar niet echt dit soort films, ik bedoel eigenlijk films die zich in de Ghetto afspelen met een Gansta sfeertje (GanstA met een A) in de zwarte wijken en in de rap/hiphop scene!
Op dinsdag 10 september 2002 09:40 schreef Reanimatie.com het volgende:
ja,ja, allemaal leuk en aardig die films, maar ik zegSCARFACE !!!
vond ik een hele goeie!!
quote:Ben het 100% met je eens, maar het gaat hier geloof ik over negers die het niet al te best hebben en andere gangs afmaken e.d.
Op dinsdag 10 september 2002 09:40 schreef Reanimatie.com het volgende:
ja,ja, allemaal leuk en aardig die films, maar ik zegSCARFACE !!!
edit: ze waren me al voor
quote:bedoel je niet "Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood"
Op dinsdag 10 september 2002 09:44 schreef uilebal het volgende:
"Don't be menace while drinking juice in the hood"vond ik een hele goeie!!
heb er veel over gehoord maar nog nooit gezien! toch maar eens huren!
dat vond ik echt een erg slappe en erg flauwe comedy, past echt niet in het rijtje van Boyz 'n da hood en Blood in Blood out
Menace II Society is ook een heel goede
quote:ik zie bij alle beoordelingen van die film ook allemaal slechte punten worden gegeven..
Op dinsdag 10 september 2002 09:49 schreef MahRain het volgende:
Don't be a menace...dat vond ik echt een erg slappe en erg flauwe comedy, past echt niet in het rijtje van Boyz 'n da hood en Blood in Blood out
Menace II Society is ook een heel goede
leuk opmerkingkje
let op de muur tekening, deze zien we heel veel in de film, net als liedjes van deze bekende rapper.
de film gaat over Jody, een jongen die 2 kinderen heeft bij 2 verschillende vrouwen en nog bij zijn moeder woont. als zijn moeder een nieuwe vriend krijgt waar hij het niet kan vinden, wordt hij uit huis gezet, dan krijgt hij ook nog eens ruzie met zijn vriendin, en komt de ex van zijn vriendin uit de gevangenis (Snoop Dogg) en dan begint de ellende pas echt!
ik vond hem een hele leuke film, zeer goed met aangrijpende momenten, maar ook met humor ertussen (als de vriend en moeder dat nieuwe standje uitproberen)
ook weer een aanrader!
met Denzel Washington, Ethan Hawke, Snoop Dogg en Dr. Dre en Macy Gray
deze heb ik toch alweer 2 weken terug gezien..
Training Day gaat over een rechercheur Alonzo Harris (denzel) die een groentje Jake Hoyt (Ethan) moet opleiden en hem bekend maakt met het harde politie leven en de ghetto, drugs en geweld.
als hij niet meegaat in de currupte praktijken keer Alonzo tegen hem en probeert hem erin te luizen.
een gecompliceerde film met kleine rolletjes voor Snoop en Dre. zeker WEER! een aanrader!
10/9/02
BELLY,
met NAS, DMX en Method Man
gaat over 2 vrienden (nas en dmx) die clubs beroven om zo aan geld te komen. maar ze besluiten bij het verschijnen van een nieuw soort drug te gaan dealen. terwijl Nas eruit wil stappen na een tijd wil DMX steeds meer wat uiteindelijk leid tot een confrontatie..
ik vond deze film persoonlijk niet zo goed, verwarrend en voorspelbaar.. wel veel bekende gezichten van rappers maar niet met zeer goede acteerkwaliteiten..
leuk voor eens te zien, maar huur een beter als je de kans krijgt!
quote:Die is wel goed ja.
in vorige topic zei iemand dat ie Menace II Society een v/d beste films vond. misschien een leuk feitje..
Je moet New Jersey Drive proberen te huren. Is ook een leuke film, gaat over een paar tieners die auto's stelen en ermee gaan joyriden etc. Is ieder geval een stuk beter dan Belly en dat soort films.
In too Deep is ook wel leuk, met LL en Omar Epps.
Kai
quote:Echte aandrader !!!!
Op dinsdag 10 september 2002 10:12 schreef Splackavellie het volgende:
10/9/02
Training Daymet Denzel Washington, Ethan Hawke, Snoop Dogg en Dr. Dre en Macy Gray
deze heb ik toch alweer 2 weken terug gezien..
Training Day gaat over een rechercheur Alonzo Harris (denzel) die een groentje Jake Hoyt (Ethan) moet opleiden en hem bekend maakt met het harde politie leven en de ghetto, drugs en geweld.
als hij niet meegaat in de currupte praktijken keer Alonzo tegen hem en probeert hem erin te luizen.
een gecompliceerde film met kleine rolletjes voor Snoop en Dre. zeker WEER! een aanrader!
Bullworth : is een parodie op een gangsta-movie
Menace 2 society : is idd erg goed
Blood in Blood out: klassieker !!!
Belly: blijft een rare film
Maar ik mis er nog een hoop !
[Dit bericht is gewijzigd door Mukie op 10-09-2002 14:22]
quote:Ja die is erg goed
Op dinsdag 10 september 2002 14:06 schreef Kaityushi het volgende:
Splackavellie,Je moet New Jersey Drive proberen te huren. Is ook een leuke film, gaat over een paar tieners die auto's stelen en ermee gaan joyriden etc. Is ieder geval een stuk beter dan Belly en dat soort films.
In too Deep is ook wel leuk, met LL en Omar Epps.
Kai
The Wash
Menace 2 society
Blood in Blood out
Belly
Boyz N the Hood
HOT BOYZ
New Jack City
Criminal Intent (ook GangRelated genoemd)
Fresh
Training Day
Baby Boy
South Central
New Jersey Drive
In too Deep
wie weet nog meer
[Dit bericht is gewijzigd door Splackavellie op 10-09-2002 14:50]
quote:Dangerous minds
Op dinsdag 10 september 2002 14:38 schreef Splackavellie het volgende:
ok tijd voor overzicht:Bullworth
Menace 2 society
Blood in Blood out
Belly
Boyz N the Hood
HOT BOYZ
New Jack City
Criminal Intent (ook GangRelated genoemd)
Fresh
Training Day
Baby Boy
South Central
New Jersey Drive
In too Deepwie weet nog meer
quote:nee training day is dan pas een spiegelbeeld van de realiteit
Op dinsdag 10 september 2002 14:46 schreef Splackavellie het volgende:
Dangerous minds vond ik maar een trieste film met zwakke rolletjes en verbeelde de harde wereld echt niet..
Het ging over gangsta films toch?
Heb dr nog 1: 187
quote:South Central
Op dinsdag 10 september 2002 14:53 schreef Splackavellie het volgende:
ik heb ooit een ghetto film gezien over 2 vriendin die opgroeien en later elkaars vijanden worden maar ik weet niet meer hoe die heet!
quote:Ja een parodie op Menace II Society (zeer goede film), best leuk als je Menace II society hebt gezien en daarna deze parodie ziet, maar niet echt bijzonder. 187 is ook een goede gangsta/ghetto film.
Op dinsdag 10 september 2002 09:48 schreef Splackavellie het volgende:
Don't be a menace is een parodie, (lees ik net op i-net) en ik hou toch meer van de realistische films!
Dangerous Minds is echt een rampenfilm...
Voeg ook nog even toe:
-Clockers
-Set It Off
-Poetic Justice
en nog wel wat extra waar ik nog niet op kom
Parodie-achtig:
-Friday
-Next Friday
quote:Een film over skins.
Op dinsdag 24 september 2002 02:01 schreef TROTS88 het volgende:
Ook een "gangsta film" maar dan van de andere kant.
Romper Stomper
Goh. Verbazingwekkend.
quote:Romper stomper vond ik maar bleude film, American Hstory X een stuk beter
Op dinsdag 24 september 2002 13:13 schreef TROTS88 het volgende:
Ik zeg niet dat ik dat een mooie film vind hoor maar voor alle vette stoere "gangsta's" hier misschien een keer leuk om te kijken
quote:Nee.
Op donderdag 23 januari 2003 22:58 schreef HyPNoTiZeD het volgende:
Dan graag even voor de duidelijkheid.... Is Tupac nou te zien in Menace 2 Society en zo ja... wanneer, of niet?
hij heet Bones, tis bedoeld als horror film, maar echt eng izzie niet...
iemand 'm gezien?
een aanrader
quote:jips.. 20.000k maaien en meelwormen..
Op zondag 16 februari 2003 19:26 schreef illhiphopper het volgende:
Snoop Dogg heeft ook z'n eigen film gemaakt, niet zo zeer een gangster film maar wel veel hiphop en underground...hij heet Bones, tis bedoeld als horror film, maar echt eng izzie niet...
iemand 'm gezien?
quote:hehe ik zie het helemaal voor me..
in vorige topic zei iemand dat ie Menace II Society een v/d beste films vond. misschien een leuk feitje..origineel werd Tupac Shakur (bekend van andere Ghetto movies) gecast voor de rol, maar de director stuurde hem eruit omdat hij Tupac te agressief vond op de set. daarna heeft tupac de director in elkaar geslagen.
overigens vind ik 2pac best wel ok
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |