Maar toch geven ze vaak de tweede seizoenshelft niet thuis. Strootman voetbalt tot nu toe steeds een goed 1e half jaar en daarna gaat zijn niveau echt weer heel erg omlaag. Hij weet het team ook niet bij zijn hand te nemen. Het is een prima voetballer hoor, maar echt nog lange na niet rijp voor een overstap naar een (sub)topper in het buitenland.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mentaliteit geloof ik niet zo. Ze willen allemaal gewoon kampioen worden en hogerop gaan. van Bommel en Advocaat zijn niet voor niets gehaald.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de kwaliteiten van PSV dat ze steeds als koploper de winterstop in gaan. Na de winterstop komen er meer wedstrijden die erom gaan. Ploegen willen uit die degradatiezone, in de voorrondes Europa-League en directe concurrenten willen boven PSV eindigen. Dan wordt er in mijn ogen een te groot beroep gedaan op de kwaliteiten van PSV, niet zozeer mentaliteit. Kampioen worden willen ze vanaf speelronde 1.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:52 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar toch geven ze vaak de tweede seizoenshelft niet thuis. Strootman voetbalt tot nu toe steeds een goed 1e half jaar en daarna gaat zijn niveau echt weer heel erg omlaag. Hij weet het team ook niet bij zijn hand te nemen. Het is een prima voetballer hoor, maar echt nog lange na niet rijp voor een overstap naar een (sub)topper in het buitenland.
Ik ben het niet met je oneens hoor, ik denk echter dat het zowel een mix van mentaliteit als kwaliteit is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de kwaliteiten van PSV dat ze steeds als koploper de winterstop in gaan. Na de winterstop komen er meer wedstrijden die erom gaan. Ploegen willen uit die degradatiezone, in de voorrondes Europa-League en directe concurrenten willen boven PSV eindigen. Dan wordt er in mijn ogen een te groot beroep gedaan op de kwaliteiten van PSV, niet zozeer mentaliteit. Kampioen worden willen ze vanaf speelronde 1.
Waar het over gaat is dat ajax minder tegengoals heeft en meer punten, en Feyenoord meer tegengoals en minder punten (ok, nu niet, maar ze hebben een wedstrijd meer). Zit toch een logica in, dus minder tegengoals is zeker belangrijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:17 schreef Aldo-MC het volgende:
Gezeik over die verdediging is enorm overtrokken. Jullie krijgen 3 goals meer tegen dan ajax en 5 minder dan Feyenoord.
Waar gáát het over...
Natuurlijk. Als het in je kop niet goed zit kun je ook niet lekker vrijuit ballen en je kwaliteiten goed tot hun recht laten komen. Maar of die Derijck nou lekker in zijn vel zit of niet, kwaliteit heeft hij niet. Bouma ook niet en Marcelo ook niet. En dat is dan het hart van je verdediging...quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:56 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je oneens hoor, ik denk echter dat het zowel een mix van mentaliteit als kwaliteit is.
Laten we de discussie beëindigen omdat we het grotendeels eens met elkaar zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk. Als het in je kop niet goed zit kun je ook niet lekker vrijuit ballen en je kwaliteiten goed tot hun recht laten komen. Maar of die Derijck nou lekker in zijn vel zit of niet, kwaliteit heeft hij niet. Bouma ook niet en Marcelo ook niet. En dat is dan het hart van je verdediging...
Dan is heel dat plaatje van mentaliteit niet veel meer waard, deze jongens hebben het gewoon niet.
B1 wint met 5-4 van FC Groningen.twitter:tijskuijpers twitterde op zaterdag 06-04-2013 om 10:20:31Vandaag veel jeugdvoetbal filmen op de herdgang: PSV A1-NAC A1 & PSV B1-FC Groningen B1 Maandag samenvattingen op #psvtv #psvjeugd #psv reageer retweet
Toivonen er uit was niet het probleem. De verdedigende wissels die het spel vervolgens verknalde waren het probleem.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jij denkt dat ie zo 90 minuten lang de wedstrijd in de tang had? Hij heeft er twee ingeschoten, daar had ik vooraf voor getekend, maar op een gegeven moment kon ie het niet meer belopen.
Sterker nog; Roda ging opportunistisch voetballen en Toivonen was op. Daarom bracht Dickie Matavz die de wedstrijd tot twee keer toe had moeten beslissen. Hiljemark voor de Depay maakte weinig tot niets uit, die hadden beide weinig defensief te brengen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:02 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
Toivonen er uit was niet het probleem. De verdedigende wissels die het spel vervolgens verknalde waren het probleem.
3x Van der Mootquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:59 schreef j0rdiiii het volgende:
B1 wint met 5-4 van FC Groningen.twitter:tijskuijpers twitterde op zaterdag 06-04-2013 om 10:20:31Vandaag veel jeugdvoetbal filmen op de herdgang: PSV A1-NAC A1 & PSV B1-FC Groningen B1 Maandag samenvattingen op #psvtv #psvjeugd #psv reageer retweet
quote:PSV A1 komt op drie punten voorsprong in titelrace
PSV A1 heeft zaterdagmiddag goede zaken gedaan in de strijd om de landstitel bij de A-junioren. De ploeg van Cocu won thuis zelf met 2-1 van degradatiekandidaat NAC A1. Muzaqi tekende voor beide treffers. Concurrent Feyenoord A1 verloor uit met 2-1 van de nummer drie Vitesse A1 en volgt nu op drie punten en een minder doelsaldo.
18 jaar, half Albanees. Sinds de C-tjes bij PSV, daarvoor volgens mij Groningen. Vorig jaar in de B ook al een topper. Aardige techniek, leest het spel goed. Maar moet nog veel leren om aansluiting bij Jong-PSV te vinden. Heeft wat last van het Depay-syndroom, veel bewegingen, maar vaak weinig effectief.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:44 schreef Draxler het volgende:
Weer twee keer Muzaqi. Iemand die wat meer weet over deze speler?
Allebei de ouders zijn gewoon Albanees. (hij Nederlands ajajaja)quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:48 schreef Ad_Infinitum het volgende:
[..]
18 jaar, half Albanees. Sinds de C-tjes bij PSV, daarvoor volgens mij Groningen. Vorig jaar in de B ook al een topper. Aardige techniek, leest het spel goed. Maar moet nog veel leren om aansluiting bij Jong-PSV te vinden. Heeft wat last van het Depay-syndroom, veel bewegingen, maar vaak weinig effectief.
Dacht dat zijn ma Nederlands was. Maar geloof je meteen. Ik vindt dat hij echt veel meer oog moet krijgen voor medespelers. Hij kan het spel lezen, maar voert zijn acties toch nog te ver door inderdaad.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Allebei de ouders zijn gewoon Albanees. (hij Nederlands ajajaja)
Valt wel mee datDepay-syndroom. Heeft het wel eens moeilijk ja, ook md zijn lengte, waardoor ook acties verkeerd lopen of te ver doorgevoerd worden, maar valt heel erg mee. Daarnaast heeft hij een hoog scorend vermogen, is tweebenig en fysiek erg sterk (geworden). Heeft ie hard aan gewerkt tijdens zijn knieblessure.
Hij is wel in potentie een 2e Depay buiten het veld. Hautaine houding, en houdt graag z'n swagg-status omhoog. Heeft daarnaast wel een goede familie eromheen, dus komt wel goed hoop ik.
De nul houdenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:34 schreef nickhguitar het volgende:
Vanavond 3 punten en de 0 houden achterin, zou mooi zijn!
Ik hoop dat ze gewoon weer eens een keer volle bak gaan en wat vertrouwen tanken voor volgende week.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De nul houden
Droom lekker verder
We spelen niet tegen 4e klasse amateurs.
Tijd geleden dat PSV de 0 hield in een uitwedstrijd.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De nul houden
Droom lekker verder
Onzin. Iets meer dan een maand. 27 februari tegen Zwolle uit.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tijd geleden dat PSV de 0 hield in een uitwedstrijd.
Zelfs daar kregen we kols tegenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De nul houden
Droom lekker verder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |