abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 13:38:19 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_124949621

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 06-04-2013 19:53:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:48:41 #2
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124949868
Toch nog even in de herhaling. Jullie zijn geen doktoren, ik weet het, maar wellicht dat iemand het herkent ofzo :@

quote:
Ik zit alleen met een (ik vermoed) geblesseerd middenvoetsbeentje bij m'n grote teen.
Als ik loop heb ik geen last, maar als ik na afloop en de dag erna met mijn teen wiebel voel ik hem ietsjes. Als ik op de plek druk voel ik niks en er zit ook geen zwelling. Waarschijnlijk wordt het een doktersbezoek maar heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:52:42 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_124949967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 13:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Toch nog even in de herhaling. Jullie zijn geen doktoren, ik weet het, maar wellicht dat iemand het herkent ofzo :@

[..]

wordt het erger of blijft het hetzelfde?

ik zou meteen na lopen beetje koelen en masseren een tijdje. Als je voeten masseren stom vindt moet je gewoon je voeten insmeren met voetcreme die lekker ruikt van welk merk dan ook (dat doe ik). Insmeren/masseren is goed voor de doorbloeding en als iets niet erger wordt maar hetzelfde blijft kan een beetje extra bloed helpen om het beter te maken.

Als het erger wordt naar de dokter ja :) of als je er vreselijk last van hebt.
  zaterdag 6 april 2013 @ 13:57:29 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124950070
quote:

[..]

Als je het zoals je zegt "ietsjes" voelt, zou ik het nog even aankijken. Even een keertje lopen overslaan en kijken of het er dan nog is...
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:01:11 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124950154
Ik ben wel weer soepel en benen doen geen pijn meer... Wilde vandaag eventjes gaan lopen + morgen wedstrijd, maar waarom eigenlijk? Na dinsdag niet gelopen en morgen lekker een vijfje. Zin in!

hoop wel dat dit stapje terug voldoende was, twijfel nog wat om met mijn schoenen langs RW te gaan...
pi_124950236
Fijn Quoi!

Ik heb er net even wat ibuprofencrème opgesmeerd en het lijkt meteen wat te verzachten. Fijn.
Godsamme zeg, dat ik ooit nog bijna in huilen uit zou barsten bij de gedachte aan een tijd niet hardlopen :')_________________________!
Ja doei.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:05:28 #7
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_124950267
quote:

[..]

Misschien inderdaad nog een dagje rust en volgende training minder intensief lopen. Kijken hoe dat dan gaat.

Ook ik ben na 3 weken rust weer gaan lopen. Na een 10 km wedstrijd had ik last van mijn knie gekregen. Ik was ook bang dat ik langere tijd uit de 'running' zou zijn.
En nu ga ik weer via een schema opbouwen en kijken hoe het gaat. Voorlopig gaat het goed! *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn Quoi!

Ik heb er net even wat ibuprofencrème opgesmeerd en het lijkt meteen wat te verzachten. Fijn.
Godsamme zeg, dat ik ooit nog bijna in huilen uit zou barsten bij de gedachte aan een tijd niet hardlopen :')_________________________!
Komt wel goed...
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:12:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124950421
Wauw, datviel even vies tegen. :o -O-
Fikse tegenwind en niet genoeg gegeten.
Les niet uit kunnen lopen. :{

Volgende week deze 3 lessen maar even opnieuw.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:15:14 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124950478
Ik denk dat ik inderdaad maar even dinsdag over sla. Nu heb ik mijn 2 rustdagen. En dan dinsdag dus niet en woensdag ook niet. Dan loop ik donderdag weer. Hopelijk is het dan over.

En als het dan nog niet goed is dan moet ik langs de dokter.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_124950635
quote:

[..]

Is het pijnlijk als je 'm van de zij aandrukt?

http://www.blessure-aanwijzer.nl/marsfractuur.htm

Zonet eindelijk buiten hardgelopen. Héérlijk!

http://www.endomondo.com/workouts/173681828
pi_124950639
Ik was dit keer veel te warm gekleed. Had een thermoshirt, nog een ander dun shirt en een jasje. Met de zon erbij gewoon zweten. Ik vind dat nog steeds lastig. Ik kijk naar de temperatuur en eigenlijk vind ik het gevoelsmatig altijd warmer. Zelfs toen het zo hard vroor had ik geen handschoenen nodig. Twee minuten rennen en ik was al opgewarmd

Gelukkig had ik terug wind in de rug, hoewel ik terug makkelijker ren (stamp). Als ik net begin denk ik iedere keer weer "waarom doe ik dit" :-) Maar na een half uurtje krijg ik de smaak te pakken en ren ik iedere keer meer dan ik eigenlijk zou moeten
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_124950707
Ik heb het idee dat anderen zonder geluid op de grond terecht komen, terwijl ik echt lijk te stampen. Ik probeer anders te lopen maar dan kom ik helemaal niet vooruit. Zelfs met mijn muziek hard hoor ik mezelf landen. Ik hoop echt dat ik dat kan verbeteren zodra mijn benen niet meer protesteren tijdens het lopen. Gelukkig is mijn uithoudingsvermogen nu prima, nergens problemen in ieder geval en dat was in het begin wel anders

Iedereen sterkte met de pijntjes en kwaaltjes!!! Vervelend!!!
pi_124950759
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:26 schreef Lula het volgende:
Ik heb het idee dat anderen zonder geluid op de grond terecht komen, terwijl ik echt lijk te stampen. Ik probeer anders te lopen maar dan kom ik helemaal niet vooruit. Zelfs met mijn muziek hard hoor ik mezelf landen. Ik hoop echt dat ik dat kan verbeteren zodra mijn benen niet meer protesteren tijdens het lopen. Gelukkig is mijn uithoudingsvermogen nu prima, nergens problemen in ieder geval en dat was in het begin wel anders

Iedereen sterkte met de pijntjes en kwaaltjes!!! Vervelend!!!
Toen ik eergisteren bij de fysio op de loopband mocht lopen liep ik zonder te stampen 11km/u. Ze vond dat de knieën verder omhoog moesten met als gevolg dat ik zoals je zegt ging stampen. :') Ik landde daardoor wel op m'n middenvoet in plaats van hak, wat minder belastend is voor m'n achillespees.
pi_124950823
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:29 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Toen ik eergisteren bij de fysio op de loopband mocht lopen liep ik zonder te stampen 11km/u. Ze vond dat de knieën verder omhoog moesten met als gevolg dat ik zoals je zegt ging stampen. :') Ik landde daardoor wel op m'n middenvoet in plaats van hak, wat minder belastend is voor m'n achillespees.
Ik loop ook heel langzaam omdat ik anders die minuten niet volhou, ben wel benieuwd of als ik mijn snelheid ga verhogen na een tijdje of ik ook anders ga lopen. Ik zet nu ook vrij kleine stapjes. Ik moet nogal veel heuvels op en dan gaat het makkelijker. Maar ik ben dus niet de enige haha
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:32:19 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124950838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:22 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Is het pijnlijk als je 'm van de zij aandrukt?

http://www.blessure-aanwijzer.nl/marsfractuur.htm

Zonet eindelijk buiten hardgelopen. Héérlijk!

http://www.endomondo.com/workouts/173681828
Nee ik voel het alleen als ik bovenop echt flink druk. Maar dat voel ik in mijn andere voet ook.
Net met lopen voelde ik het iets, en als ik dus wiebel met de tenen.

Bedacht me net dat we ook een fysio op het werk hebben op maandagochtend. Wellicht kan ik daar even langs wippen ^O^
pi_124950974
Heb m`n route uitgestippeld, m`n kleding uitgewassen en mijn iPod geüpdate. Ik ben helemaal klaar om morgen voor het eerst in m`n leven 10 kilometer te lopen. Heb er zó veel zin en vertrouwen in! :D

Het voelt een beetje alsof ik hier al maanden naartoe aan het werken ben. Alsof ik morgen een belangrijke wedstrijd ga lopen. Heel raar, maar een leuk gevoel.
  zaterdag 6 april 2013 @ 14:46:56 #17
92409 Twinky
Little star.
pi_124951132
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:39 schreef Levitas het volgende:
Heb m`n route uitgestippeld, m`n kleding uitgewassen en mijn iPod geüpdate. Ik ben helemaal klaar om morgen voor het eerst in m`n leven 10 kilometer te lopen. Heb er zó veel zin en vertrouwen in! :D

Het voelt een beetje alsof ik hier al maanden naartoe aan het werken ben. Alsof ik morgen een belangrijke wedstrijd ga lopen. Heel raar, maar een leuk gevoel.
ik ben benieuwd hoe het zal zijn :D leuk dat je er zo naar uitkijkt. Hopelijk lukt het ;)
pi_124953094
Vandaag voor t eerst echt gelopen *O*

Evy op de interval van endomondo geïnstalleerd (kan ik tenminste m'n eigen muziek luisteren!) en daar ging ik in m'n nieuwe longsleeve :9

2.97 km in 24.04 *O*

M'n uitgestippelde rondje (1.8) bleek al snel te kort om de resterende minuten nog bij te doen, dus heb m uitgebreid :)

Bij de derde keer lopen had ik het idee dat ik bijna doodging, maar toen t apparaat me vertelde dat ik klaar was had ik nog wel een paar minuten eraan kunnen plakken.. Niet gedaan om niet te overhaasten, maar ben wel trots op mezelf! :D

http://www.endomondo.com/workouts/173700707/8200247
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:21:43 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124953606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:05 schreef Daph_ het volgende:
Vandaag voor t eerst echt gelopen *O*

Evy op de interval van endomondo geïnstalleerd (kan ik tenminste m'n eigen muziek luisteren!) en daar ging ik in m'n nieuwe longsleeve :9

2.97 km in 24.04 *O*

M'n uitgestippelde rondje (1.8) bleek al snel te kort om de resterende minuten nog bij te doen, dus heb m uitgebreid :)

Bij de derde keer lopen had ik het idee dat ik bijna doodging, maar toen t apparaat me vertelde dat ik klaar was had ik nog wel een paar minuten eraan kunnen plakken.. Niet gedaan om niet te overhaasten, maar ben wel trots op mezelf! :D

http://www.endomondo.com/workouts/173700707/8200247
Zo te zien woon je bij Twinky in de buurt? Of Endomondo pakt 2 maal dezelfde kaart.
Goeie prestatie! Goed dat je niet overhaast. Gewoon lekker Evy volgen.
pi_124956374
Te warm gekleed? Wat denk je dan als je naar buiten kijkt? Ik kijk, zie de zon en denk: graad of 8, in de zon: kort-kort! Heerlijk weertje gehad. Lekker gelopen. Wel weer verdwaald in Arnhem, maar niet zo erg als de vorige keer. Wel veel heuveltjes zeg. Dat is wel even wennen ten opzichte van het vlakke Zeeland. Maar toch is dat ook wel weer leuk.

http://www.endomondo.com/workouts/173701513/5346508
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_124957538
Kort-kort vind ik wat overdreven nog. Ik liep vanmorgen in lang-lang, en dan ook nog alletwee van iets dikkere stof. Het was wel wat warm, maar niet te. Morgen wedstrijdje denk ik ook gewoon nog lang-lang, maar dan gewoon dunne stof. Liever te warm dan te koud en de wind is nog wel erg gemeen.
pi_124957618
Zolang die zon er is is het best lekker, maar zodra die even weg is dan vind ik het best koud omdat er toch wel weer een windje stond. Maar volgende keer doe ik wel een laagje minder aan of een dunner jasje

Moet ook nog even achter een goede pet aan, heb best last van die zon en ik weet niet of het met mijn zonnebril wel fijn lopen is
pi_124957631
Lang-lang kan ik me ook nog wel prima voorstellen hoor, daar gaat het niet om. Maar thermoshirt, dun shirt en dan óók nog een jasje? Ik snap dat totaal niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_124957713
Shitzooi! Vanmiddag mijn knie gestoten en doet best wel zeer als ik mijn been nu strek/buig. Ijs op gehad maar is toch redelijk rood (nog niet blauw). Vanavond nog maar een keer koelen en hopen dat het geen roet in m`n eten gaat gooien :(

SPOILER
pi_124957756
was ook echt te warm hoor;-) Je hebt helemaal gelijk. Ik kijk ook niet meer naar het aantal graden maar of het bewolkt is of niet. Ik ben normaal een koukleum, maar met dat rennen heb ik het bloedheet. Ben ik gewoon weer bang dat ik het koud ga hebben terwijl dat nooit gebeurd is ook niet toen het écht koud was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')