sigh. Nee.. Italië wil dat helemaal niet, het Italiaanse kabinet wil dat helemaal niet, 1 politieke partij geleid door een komediant Beppe, wil graag van de F-35 af. Hetzelfde als Johan Flemming hier wat zou roepen over de F-35, met zijn feestpartijquote:
Bizar criterium, waaruit vooral veel angst spreekt.quote:Op donderdag 11 april 2013 08:54 schreef Spatzmann het volgende:
bezuinigen doen ze maar op de zorg en uitkeringen. Niet op defensie. Dat is het eerste wat elke regering moet invullen. Liefst rond de 2% van het bnp. Veiligheid gaat voor.
Je praat hier een beetje onzin, excuseer. Grillo's partij is de op twee na grootste partij van het land, dus de vergelijking met Vlemmix partijtje slaat nergens op. Verder is het niet de enige partij die tegen is, zoals al in het artikel staat. Verder wil de grootste partij, die van Bersani, nog verder snijden in de order voor de F-35. Alleen Ome Bertus met zijn partij en de Lega Nord zijn ontegenzeggelijk voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:20 schreef Pumatje het volgende:
[..]
sigh. Nee.. Italië wil dat helemaal niet, het Italiaanse kabinet wil dat helemaal niet, 1 politieke partij geleid door een komediant Beppe, wil graag van de F-35 af. Hetzelfde als Johan Flemming hier wat zou roepen over de F-35, met zijn feestpartij
'quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Je praat hier een beetje onzin, excuseer. Grillo's partij is de op twee na grootste partij van het land, dus de vergelijking met Vlemmix partijtje slaat nergens op. Verder is het niet de enige partij die tegen is, zoals al in het artikel staat. Verder wil de grootste partij, die van Bersani, nog verder snijden in de order voor de F-35. Alleen Ome Bertus met zijn partij en de Lega Nord zijn ontegenzeggelijk voor.
Er zal daar geen beslissing vallen over de F-35 zolang er geen nieuw kabinet is, en uiteindelijk zullen ze echt wel wat F-35B's kopen want anders snijden ze zichzelf erg in de vingers wat betreft hun industrie en ze zullen toch een vervanger voor de Harrier moeten hebben op hun vliegdekschepen. Als ze die laatste willen houden.
Uh, waar doe ik dat?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Jij presenteert het nieuws alsof het een beslissing is van het Italiaanse kabinet, niet ik .
We kunnen nou al niet aan genoeg technisch personeel komen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:25 schreef Isee het volgende:
The development of the F-35 in the Netherlands alone employs over a 1,000 people, and this number is only expected to rise. Projects of this magnitude also create an entire line of logistical, transport, production, and service industries that generate their own employment and financial benefits. There is also the added value tied to the fact that the program will help Dutch companies maintain cutting-edge engineering and technological skills and, in turn, will help support advanced research at Dutch technological universities.
Het is toch om te janken! Wat een kul-argument! Het kost tig-miljard, maar je krijgt er wel 1.000 banen bij. Tragisch!quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:25 schreef Isee het volgende:
The Netherlands’ discontinuation of the F-35 program is also a poor decision in terms of sheer economics.
Wel even het hele stukje lezen he.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:16 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Het is toch om te janken! Wat een kul-argument! Het kost tig-miljard, maar je krijgt er wel 1.000 banen bij. Tragisch!
Ik heb het hele stukje gelezen, en herlezen. En de tranen biggelen me over de wangen. Ik vind het onbestaanbaar dat iemand die defensie serieus neemt, zich zou verdiepen in dit soort geneuzel over 'inverdien effecten'. Dat is exact mijn punt! De hele discussie in Nederland gaat helemaal NERGENS over. Het is als een stel met een kleuter, die een nieuwe wandelwagen kopen, omdat de oude versleten is. Gaan ze dan nog een kind nemen? Nee. Dat niet. Maar die vorige wandelwagen is kapot.quote:
Als een tang op een varken.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:02 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik heb het hele stukje gelezen, en herlezen. En de tranen biggelen me over de wangen. Ik vind het onbestaanbaar dat iemand die defensie serieus neemt, zich zou verdiepen in dit soort geneuzel over 'inverdien effecten'. Dat is exact mijn punt! De hele discussie in Nederland gaat helemaal NERGENS over. Het is als een stel met een kleuter, die een nieuwe wandelwagen kopen, omdat de oude versleten is. Gaan ze dan nog een kind nemen? Nee. Dat niet. Maar die vorige wandelwagen is kapot.
Ja. En jij als K.. op D... . Dat soort 'discussies' domineren de Nederlandstalige forums. Ook dat is tragisch.quote:
quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. En jij als K.. op D... . Dat soort 'discussies' domineren de Nederlandstalige forums. Ook dat is tragisch.
Ik vind die lui met een dikke plaat voor hun hoofd zoals jou veel tragischer.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ja. En jij als K.. op D... . Dat soort 'discussies' domineren de Nederlandstalige forums. Ook dat is tragisch.
In de gesprekken van de laatste twee dagen is nogmaals duidelijk gemaakt dat zowel Lockheed als het Pentagon, op basis van de huidige kosten, uitgaan van $85 miljoen per productiekist in 2020 dollars ($75 miljoen in '12 dollars). Enigszins verrassend stelde mevr. Eijsink dat dit getal nog nooit voorbij is gekomen, terwijl defensie in hun (kamer)stukken al jaren een stukprijs van +- ¤63 miljoen noemt. In het rapport van de Algemene Rekenkamer is dit nogmaals uitgewerkt; ¤61,5m bij 85 kisten, ¤64,5m bij 68 kisten. Wat wel nieuw is, is dat Gen. Bogdan heeft aangegeven dat berekeningen aantonen dat een F-35A per vlieguur $2,500 meer kost dan een moderne F-16 ($23,900 vs $21,500/u).quote:Op donderdag 18 april 2013 20:31 schreef Cobra4 het volgende:
Verder net in het 8 uur journaal de claim dat men om 2200 uur in Nieuwsuur gaat vertellen wat de JSF exact zal gaan kosten.
Idd, ik had het een paar posts hierboven al aangegeven. Zal nog lasting worden om de claim dat de F-35 goedkoper in gebruik zou zijn dan legacy-fighters waar te gaan maken. Opvallend trouwens ook dat tweemotorige toestellen als de Superhornet en Rafale goedkoper zijn in gebruik.quote:Op donderdag 18 april 2013 21:02 schreef SolDat het volgende:
[..]
Wat wel nieuw is, is dat Gen. Bogdan heeft aangegeven dat berekeningen aantonen dat een F-35A per vlieguur $2,500 meer kost dan een moderne F-16 ($23,900 vs $21,500/u).
Ik geloof daar dus helemaal niets van, dat zijn berekeningen in het voordeel van de Amerikaanse contractors of die van de Nederlandse overheid. Het is maar net wat voor pech je hebt. Als je veel pech hebt met tweemotorige toetstellen heb je een enorm duur probleem. Is dat het geval met eenmotorige scheelt dit substantieel.quote:Op donderdag 18 april 2013 23:57 schreef Radegast het volgende:
[..]
Idd, ik had het een paar posts hierboven al aangegeven. Zal nog lasting worden om de claim dat de F-35 goedkoper in gebruik zou zijn dan legacy-fighters waar te gaan maken. Opvallend trouwens ook dat tweemotorige toestellen als de Superhornet en Rafale goedkoper zijn in gebruik.
Het probleem is dat er geen vaste standaarden voor het maken van kosten per vlieguur zijn. Dit maakt het voor Dassault mogelijk om te zeggen dat een vlieguur ¤14,000 kost, terwijl Saab de vliegkosten al jaren een bedrag van ¤4,700 proclameert. Deze getallen zijn echter niet te vergelijken, en zeggen daarom ook vrij weinig. Zo worden de vlieguurkosten van een Eurofighter in Britse overheidsstukken rond de ¤7,500 geschat, terwijl de Duitsers een getal van ¤70,000 noemen. De Britten rekenen echter louter directe kosten op (peut en reserveonderdelen), terwijl de Duitsers elke kostenpost die voor de Eurofighter gemaakt is (dus ook kosten onderhoudspersoneel, mogelijke unitbestedingen en programmakosten) meerekenen.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:41 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik geloof daar dus helemaal niets van, dat zijn berekeningen in het voordeel van de Amerikaanse contractors of die van de Nederlandse overheid. Het is maar net wat voor pech je hebt. Als je veel pech hebt met tweemotorige toetstellen heb je een enorm duur probleem. Is dat het geval met eenmotorige scheelt dit substantieel.
Zoals JIJ. Maar los daarvan heb ik van jou al helemaal geen argument gezien.quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:45 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind die lui met een dikke plaat voor hun hoofd zoals jou veel tragischer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |