quote:di 09 apr 2013, 13:17
Geen aangepast reisadvies Korea's
DEN HAAG - Het reisadvies voor Noord- en Zuid-Korea wordt niet aangepast na de oproep van Noord-Korea dat buitenlanders Zuid-Korea snel moeten verlaten. Dat meldde een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag dinsdag.
Het reisadvies is vorige week nog aangepast. Voor Zuid-Korea geldt sindsdien waakzaamheid te betrachten. Voor het afgesloten noordelijke buurland worden niet-essentiële reizen ontraden. Het ministerie heeft 439 Nederlanders in Zuid-Korea geregistreerd. In het noorden gaat het om zeven landgenoten van wie er drie niet geregistreerd zijn.
Noord-Korea wil dat de buitenlanders vertrekken voor het geval er een oorlog uitbreekt. De spanningen op het Koreaanse schiereiland zijn de afgelopen periode flink opgelopen. Ons land heeft geen ambassade in Pyongyang. Nederlanders kunnen daar voor consulaire hulp terecht bij ambassades van andere EU-landen.
Nog niet zo lang geleden kon je van Korea en Japan precies hetzelfde zeggen. Nu schreeuwt iedereen om een Samsung en is een Kpop nummer het best bekeken filmpje op youtube ooit (Gangnam Style).quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:47 schreef CodeRood het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Amerikanen dom zijn. Je zou bijna denken dat je het ook nog toejuicht.
Ten eerste mist China de creativiteit om een echte grootmacht te worden, buiten het feit dat het er economisch slecht aan toe gaat in het land. Ken jij bijvoorbeeld een chinese acteur, schrijver, zanger of wereldmerk?
Ten tweede zal in China rond 2020 een heel groot deel van de bevolking 65 jaar of ouder zijn, als gevolg van de mislukte eenkindpolitiek.
Mijn punt is wel gemaakt denk ik.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden kon je van Korea en Japan precies hetzelfde zeggen. Nu schreeuwt iedereen om een Samsung en is een Kpop nummer het best bekeken filmpje op youtube ooit (Gangnam Style).
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:44 schreef remlof het volgende:
Japan heeft Patriots geplaatst in het centrum van Tokio:
Japan has deployed Patriot missiles in its capital as it readies to defend the 30 million people who live in greater Tokyo from any North Korean attack, officials said Tuesday.
Two Patriot Advanced Capability-3 surface-to-air missile launchers were stationed at the defense ministry in Tokyo before dawn, a ministry spokesman said, while Defense Minister Itsunori Onodera said we are proceeding with measures including deployment of PAC-3 as we are on alert.
http://www.japantoday.com(...)cations-around-tokyo
Grootste winnaar: De (Amerikaanse) wapenindustrie en hun lobbyisten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:44 schreef remlof het volgende:
Japan heeft Patriots geplaatst in het centrum van Tokio:
[i]Japan has deployed Patriot missiles in its capital as it readies to defend the 30 million people who live in greater Tokyo from any North Korean attack, officials said Tuesday.
Zou Kim aandelen hebben?quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Grootste winnaar: De (Amerikaanse) wapenindustrie en hun lobbyisten.
Wacht eens even, er gaat een lampje branden.
quote:N. Korea finishes preparations for missile launch: Seoul officials
By Kim Eun-jung
SEOUL, April 9 (Yonhap) -- North Korea has completed preparations for a mid-range missile launch from its east coast, Seoul officials said Tuesday, as the country readies for what many suspect is another provocative act amid heightened tension on the Korean Peninsula.
South Korean forces have been on high alert for an imminent missile launch by the communist nation, which was seen moving two Musudan missiles to its east coast last week and mounting them on mobile launchers.
als ik het dus goed lees denken de Jappen dus dat de Noord Koreaanse rommel gewoon niet werkt ... en wel eens toevallig in Japan zou kunnen vallen :-) hahahaha lutsers dat noem ik dus gewoon Noord Korea in hun face uitlachen :-) op een diplomatisch redelijk verantwoorde manier.quote:He said a mis-targeted missile that might end up falling uncontrollably toward Japanese territory was most likely what Tokyo was readying for.
© 2013 AFP
De lucifers zullen wel op zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:22 schreef FredVleespet het volgende:
Het is in Noord Korea al 10april. Worden de raketten al uit het vet gehaald?
Dat nieuwsvrouwtjequote:Op dinsdag 9 april 2013 20:26 schreef donald_dick het volgende:
ik vind het zo mooi dat ze het nieuws in NK nog steeds voorlezen vanaf een blaadje en nog steeds geen autocue hebben
Logisch. Heb je toevallig dat filmpje bij de NOS gezien "Kim inspecteert de troepen"?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:24 schreef HaerdenC het volgende:
http://www.japantoday.com(...)cations-around-tokyo
[..]
als ik het dus goed lees denken de Jappen dus dat de Noord Koreaanse rommel gewoon niet werkt ... en wel eens toevallig in Japan zou kunnen vallen :-) hahahaha lutsers dat noem ik dus gewoon Noord Korea in hun face uitlachen :-) op een diplomatisch redelijk verantwoorde manier.
Ze hadden zelfs Star Wars-geluidseffecten bij die artillerie toegevoegdquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Logisch. Heb je toevallig dat filmpje bij de NOS gezien "Kim inspecteert de troepen"?
Als je dan die soort van Stalin orgeltjes ziet vuren dan snap ik wel dat een moderne krijgsmacht zoiets heeft van: hahahaha lusters.
Is er wel voldoende voedsel voor een marathon?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:48 schreef Aether het volgende:
N.Korea says it will host international marathon
North Korea says it will host an international marathon this weekend, amid rising tensions on the Korean Peninsula.
Wel eens marathonlopers gezien? Net noord-koreanenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:49 schreef waht het volgende:
[..]
Is er wel voldoende voedsel voor een marathon?
Wel eens gezien wat ze eten? Dat is beduidend meer dan rantsoenen van de Kims.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens marathonlopers gezien? Net noord-koreanen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |