die gemist blijkbaar in de op super dank je wel!!!!quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:20 schreef bietel het volgende:
Applemartini: Je kan techniek gebruiken. Met stokjes, haak ik de draad nog een paar keer mee op manier:
Dapmar: Uit de OP
softfun is acryl met katoen, niet met wol.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
acryl-wol mix vind ik het lekkerst, bijvoorbeeld phildar partner, of softfun van scheepjeswol
ja!quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:55 schreef lexie2011 het volgende:
En is saskia van de wibra te combineren met Royal van zeeman?
Dank jequote:
Ik had hem al gepost hoor!quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:30 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb je sjaal niet gemist in het vorige topic. Wat ik echter wel heb gemist, en nog steeds mis, is een link naar het patroon
quote:
Sorry, sorry, niet gezien! Maar de topics gaan hier ook altijd zo snel!quote:
Naald 5 ofzo?quote:Op zondag 7 april 2013 08:23 schreef YogaLove het volgende:
[..]
ja!
Ik heb 1 of 2 topics terug een foto geplaatst van de huidige voorraad bij de Wibra. Rood en wit zijn volgens mij altijd aanwezig. Succes!
Oh en voor mijn ripple heb ik tussen de 12 en 15 bollen gebruikt.
Nog een edit: gebruik een grotere naald dan 3,5![]()
ik ben nu bezig aan een deken en gebruik naald 5 inderdaad. Maar sommige dames hier gebruiken zelfs naald 6.quote:
quote:Op zondag 7 april 2013 09:48 schreef YogaLove het volgende:
[..]
ik ben nu bezig aan een deken en gebruik naald 5 inderdaad. Maar sommige dames hier gebruiken zelfs naald 6.
Haahahaha dat vind ik echt grappig!quote:Op zondag 7 april 2013 09:26 schreef Angelof9 het volgende:
edit: hahahahaha! dat patroon staat al maanden in mijn favorites! Ik had hem niet herkend.![]()
Maar kijk je dan niet naar welk garen je hebt? Ik heb naald 4 voor garen naald 3,5.. Als beginner dacht ik dat je naald en dikte van het garen bij elkaar moest passen..quote:Op zondag 7 april 2013 09:48 schreef YogaLove het volgende:
[..]
ik ben nu bezig aan een deken en gebruik naald 5 inderdaad. Maar sommige dames hier gebruiken zelfs naald 6.
Normaal gesproken wel, maar bij een deken ligt het anders. Als je de haaknaald gebruikt die op het etiket staat, wordt je deken vaak te stijf. Iets losser haken (dus een grotere haaknaald gebruiken) zorgt voor een fijne, soepelvallende deken.quote:Op zondag 7 april 2013 10:19 schreef janeway het volgende:
[..]
Maar kijk je dan niet naar welk garen je hebt? Ik heb naald 4 voor garen naald 3,5.. Als beginner dacht ik dat je naald en dikte van het garen bij elkaar moest passen..
wow, wolk, gefeliciteerd! dat is vast een wolk van een baby!quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:04 schreef _wolk82_ het volgende:
twee dagen later was ik moeder![]()
van Eline ze weegt 3175 gram en is 49 cm. Heb de afgelopen dagen geen haaknaald meer aangeraakt maar ben nu aan het herstellen een spoedkeizersnede en begin langzaam aan weer zin te krijgen om verder te gaan met mijn deken. Heb alle spulletjes bij me in het ziekenhuis dus wellicht dat ik nog wat verder kom de komende dagen.
Wat leuk! Hoe word je dat, tester?quote:Op zondag 7 april 2013 13:12 schreef DonnaRush het volgende:
Gefeliciteerd Wolk!!
Ik mag een patroontje testen voor het nieuwe Zoomigurumi boek! Jippie :-)
Ik begrijp dan weer niet dat mensen er moeite mee hebben.quote:Op zondag 7 april 2013 11:35 schreef kwakz0r het volgende:
ik maak nu een tasje van phildar coton 3 met naald 3, en dat wordt dus heel stijf en strak bij mij (is ook de bedoeling). snap niet dat mensen dat met naald 2,5 kunnen hakenterwijl mijn stijl normaal gesproken niet zo strak is, blijkbaar alleen met katoen ofzo...
ik ook, liever dunne dan dikke zelfsquote:Op zondag 7 april 2013 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp dan weer niet dat mensen er moeite mee hebben.Ik ben echt dol op dunne naalden, merk ik.
ah, de dames hebben al uitleg hierover gegeven. Inderdaad even uitproberen. Mijn deken van Saskia met 3,5 was achteraf te stijf en compact. Nu met 5 wordt ie lekker luchtig.quote:Op zondag 7 april 2013 10:19 schreef janeway het volgende:
[..]
Maar kijk je dan niet naar welk garen je hebt? Ik heb naald 4 voor garen naald 3,5.. Als beginner dacht ik dat je naald en dikte van het garen bij elkaar moest passen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |