Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef Gaoxing het volgende:
Chinezen kunnen behoorlijk onhebbelijk zijn, maar vooral in eigen land denk ik. De Israeliers die ik zie zijn grotendeels 'Costa del Sol gangers' die hier op vakantie komen en die waren tot m'n grote verbazing bijna net zo erg als de Russen.
Maar niemand verslaat de Russen![]()
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:30 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/HowToDutch
met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook.![]()
Dat is ook het hele idee....quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.
[..]
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Ik vond die recent geplaatste kaart vanuit USA-ogen erg leuk. 't Is ook handig om zulke kaarten te bekijken als je politiek probeert te volgen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee....
Er zijn meer van dit soort kaarten in omloop, maar dan 'de wereld gezien vanuit... <insert land>'.
Ik had er meer NL gebieden opgezet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Is "ons" GB?quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik had er meer NL gebieden opgezet.
Van ons: Belgie, Britse eilanden (allemaal), Ceylon (of Sri Lanka), New Holland (of Australie), Taiwan, New Holland (alweer.. of NY), Braziliaanse oostkust, Seebald eilanden (of Falklands of Malvinas), Ghana, Zuid Afrika, ABC eilanden en nog een paar eilanden daar, Dejima, Indonesie, Suriname, Spitsbergen.. en ik vergeet er ws wel wat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolutionquote:
Ja dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Hahahier is het meer dat zodra ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, iedereen daar wel vrienden/familie heeft wonen, er regelmatig op vakantie gaat/is geweest en hoe geweldig ze het allemaal wel niet vinden.
Zelfs eergisteren toen ik met een verzekeringsmaatschappij aan de telefoon hing ging die gast helemaal z'n hele ervaringen met Nederland delen terwijl we de details van de verzekering doorspraken![]()
Haha.. ja Winterswijk is veel minder bekend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Ja dat ook inderdaad.
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
Hier komt er Maxima, 74 en 78 bijquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren.
Gistige vertikking!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....
De WH&S consultant bij ons op het werk bleek een jaar in Breda gewoond te hebben (ik woonde er oorspronkelijk een half uur van vandaan dus ken het goed) en hij vertelde me trots het Hollands scheldwoord dat hij kent, en wat floept eruit, een keiharde GVD! En hij zei, dat is niet zo erg als "klote" hè, dat is veel erger. Dus ik zeg, ehm nou.... Dat was wel grappig.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, eigenlijk heel weinig Amsterdam-dingen hier!
Die verzekeringsdude had het nog over Alphen aan de Rijn, en de meneer uit de B&Q had het over Heerden.... en iemand van de loopclub heeft in Dordrecht gewoond en velen hebben de Westlandmarathon gelopen
Het enige land waar dat mij inderdaad niet overkwam, ben ik gaan wonen; Colombia!quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |