abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:29:42 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124921244
Hier vrolijk langzaam weer verder.

We kletsen gewoon weer door over onze ditjes,datjes, koetjes, kalfjes,zus'jes, zo'tjes en andere gewone dingen in ons buitenlandse leventjes.

Game on!

===
reset
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:30:59 #2
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124921286

https://www.facebook.com/HowToDutch

met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook. :)
reset
pi_124921538
:D
Ja doei.
pi_124921643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef Gaoxing het volgende:
Chinezen kunnen behoorlijk onhebbelijk zijn, maar vooral in eigen land denk ik. De Israeliers die ik zie zijn grotendeels 'Costa del Sol gangers' die hier op vakantie komen en die waren tot m'n grote verbazing bijna net zo erg als de Russen.

Maar niemand verslaat de Russen :)
Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:30 schreef Individual het volgende:
[ afbeelding ]

https://www.facebook.com/HowToDutch

met dank aan E_M die een plaatje ervan deelde op facebook. :)
Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
pi_124921714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Als je moderne Chinese romans leest, zit je inderdaad te kijken. Heel anders dan die vroegere knipmescultuur met geen nee kunnen zeggen en daarom altijd vriendelijk ja zeggen.

[..]

Die wereldkijker is wel erg op NL gefixeerd. Is het een emigrant? De kaart doet pijn aan de ogen, maar ik weet natuurlijk goed dat ik er niet veel van bakken zal als ik er zelf een moet tekenen. Passieve kennis is altijd groter dan actieve.
Dat is ook het hele idee....

Er zijn meer van dit soort kaarten in omloop, maar dan 'de wereld gezien vanuit... <insert land>'.
Ja doei.
pi_124921781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is ook het hele idee....

Er zijn meer van dit soort kaarten in omloop, maar dan 'de wereld gezien vanuit... <insert land>'.
Ik vond die recent geplaatste kaart vanuit USA-ogen erg leuk. 't Is ook handig om zulke kaarten te bekijken als je politiek probeert te volgen.
pi_124921847
Ja want de politiek bestaat uit stereotypen en generalisaties
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 5 april 2013 @ 17:52:29 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124921977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:42 schreef Teslynd het volgende:

Ik had er meer NL gebieden opgezet.

Van ons: Belgie, Britse eilanden (allemaal), Ceylon (of Sri Lanka), New Holland (of Australie), Taiwan, New Holland (alweer.. of NY), Braziliaanse oostkust, Seebald eilanden (of Falklands of Malvinas), Ghana, Zuid Afrika, ABC eilanden en nog een paar eilanden daar, Dejima, Indonesie, Suriname, Spitsbergen.. en ik vergeet er ws wel wat.
reset
pi_124922140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:52 schreef Individual het volgende:

[..]

Ik had er meer NL gebieden opgezet.

Van ons: Belgie, Britse eilanden (allemaal), Ceylon (of Sri Lanka), New Holland (of Australie), Taiwan, New Holland (alweer.. of NY), Braziliaanse oostkust, Seebald eilanden (of Falklands of Malvinas), Ghana, Zuid Afrika, ABC eilanden en nog een paar eilanden daar, Dejima, Indonesie, Suriname, Spitsbergen.. en ik vergeet er ws wel wat.
Is "ons" GB? }:|

De voormalige koloniën zijn voor velen van de jongere genereaties helemaal buiten beeld. Maar door de koloniën en de wereldhanden hebben we juist een bredere blik op de kaart gekregen in tegenstelling tot de VS-Amerikanen die de rest van de wereld als hun achtertuin zien.
pi_124922272
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren. :')
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:03:39 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124922370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 17:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Is "ons" GB? }:|

http://en.wikipedia.org/wiki/Glorious_Revolution

Ze vieren het nog elk jaar in Noord Ierland met 'vuurwerk' en alles. Ik heb daar zelfs gratis pints gekregen omdat ik claimde nazaat van King Billy (Willem van Oranje) te zijn. w/
reset
pi_124922376
Haha :') hier is het meer dat zodra ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, iedereen daar wel vrienden/familie heeft wonen, er regelmatig op vakantie gaat/is geweest en hoe geweldig ze het allemaal wel niet vinden.

Zelfs eergisteren toen ik met een verzekeringsmaatschappij aan de telefoon hing ging die gast helemaal z'n hele ervaringen met Nederland delen terwijl we de details van de verzekering doorspraken _O- :D
Ja doei.
pi_124922429
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Haha :') hier is het meer dat zodra ik ze vertel dat ik uit Nederland kom, iedereen daar wel vrienden/familie heeft wonen, er regelmatig op vakantie gaat/is geweest en hoe geweldig ze het allemaal wel niet vinden.

Zelfs eergisteren toen ik met een verzekeringsmaatschappij aan de telefoon hing ging die gast helemaal z'n hele ervaringen met Nederland delen terwijl we de details van de verzekering doorspraken _O- :D
Ja dat ook inderdaad. :P
En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:06:14 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124922466
Even mijn TRV topic spammen: TRV / Nederlandse invloed in het buitenland

Aan het eind van het jaar naar de ABC eilanden en het jaar daarna naar Suriname. Dan heb ik de belangrijkste kolonieen wel gehad. :P
reset
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:08:12 #15
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124922528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:

[..]

En dat ze dan vragen waar uit Nederland je precies vandaan komt en je ziet ze denken "alsjeblieft zeg Amsterdam, dan kan ik zeggen dat ik dat ken."
Haha.. ja Winterswijk is veel minder bekend. :P
reset
pi_124922631
Nou, eigenlijk heel weinig Amsterdam-dingen hier!

Die verzekeringsdude had het nog over Alphen aan de Rijn, en de meneer uit de B&Q had het over Heerden.... en iemand van de loopclub heeft in Dordrecht gewoond en velen hebben de Westlandmarathon gelopen :P
Ja doei.
pi_124922652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:05 schreef Operc het volgende:

[..]

:D
En helemaal waar. Ik antwoord nu altijd maar dat ik in Amsterdam heb gestudeerd. Want als je zegt dat je uit Groningen of Maastricht ofzo komt dan is het toch altijd van "Waar ligt dat dan?" / "Ja in het noorden of zuiden" / "Oh..."
pi_124922730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Operc het volgende:
Ik was vandaag bij een Turkse kapper en ja hoor, als ze horen dat je uit Nederland komt gaat het over tulpen, drugs en hoeren. :')
Hier komt er Maxima, 74 en 78 bij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:25:22 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_124923072
quote:
Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....
pi_124923095
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:25 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik zei gisteren tegen jongste zoon dat we dit jaar toch weer een keer naar Amsterdam moeten vanwege het rijsmuseum. Vond 'ie niet leuk. Zijn zwart-witte kinderbrein trekt de drugs en hoeren nog niet zo....
Gistige vertikking! :P
Ja doei.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:31:18 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_124923253
:D ik typ niet zo lekker vandaag....
pi_124923962
Een veel grotere blamage komt van het museum zelf. Het logo spreekt nu van rijks museum met een echte ij. Dat zou internationaal een betere optische herkenning geven blablabla.
  zaterdag 6 april 2013 @ 05:16:23 #23
351378 OzBunyip
King of the mountain
pi_124943833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:11 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, eigenlijk heel weinig Amsterdam-dingen hier!

Die verzekeringsdude had het nog over Alphen aan de Rijn, en de meneer uit de B&Q had het over Heerden.... en iemand van de loopclub heeft in Dordrecht gewoond en velen hebben de Westlandmarathon gelopen :P
De WH&S consultant bij ons op het werk bleek een jaar in Breda gewoond te hebben (ik woonde er oorspronkelijk een half uur van vandaan dus ken het goed) en hij vertelde me trots het Hollands scheldwoord dat hij kent, en wat floept eruit, een keiharde GVD! En hij zei, dat is niet zo erg als "klote" hè, dat is veel erger. Dus ik zeg, ehm nou.... Dat was wel grappig.

Het is inderdaad zo dat veel mensen hier een connectie met Nederland hebben, is in Australië ook zo gek niet denk ik.
pi_124943950
quote:
Het enige land waar dat mij inderdaad niet overkwam, ben ik gaan wonen; Colombia! O+ O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124944198
Dat kaartje :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')