abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 18:31:36 #1
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124884810
OP vorige topic:

ik heb het idee dat er helemaal geen opwarming van de aarde is.
ik denk dat de aarde juist afkoelt. en dat de elite de noordpool kunstmatig verwarmt. door middel van haarp en chemtrails. de laatste 5 jaren zijn de winters kouder aan het worden. en de zomers zijn de laatste 5 jaar ook een stuk slechter geworden. volgens mijn is de opwarming van de aarde een leugen van de elite. zodat ze weer wat geld van ons af kunnen pakken. en zodat we met onze gedachten niet bij de waarheid zitten.

Hier verder.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:33:20 #2
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124884888
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef tribalwars het volgende:

[..]

staan er geen internationale bureau's boven jullie?
Nope. Instituut verbonden aan de uni.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_124885053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:26 schreef tribalwars het volgende:

[..]

heb je een baas boven je staan. of ben je onafhankelijk wetenschapper.
Uiteraard heb ik een baas boven me staan, dat is normaal in bedrijven en zelfs binnen de academische wereld werk je in vakgroepen en ben je afhankelijk van fondsen en dergelijke. Vandaar ook het grote probleem met klimatologie. Fondsen die "man-made global warming" als uitgangspunt nemen (sowieso al een compleet foute onwetenschappelijke houding) worden rijkelijk verdeeld. Tegenonderzoek wordt echter zwaar ondergefinancierd.

Onafhankelijkheid uit zich in kritisch nadenken, de mogelijkheid om je ideeen te publiceren zonder afhankelijk te zijn van wat anderen daarvan vinden. De tegenstelling die je hier dus oppert is een schijnbare. Genoeg onafhankelijke denkers die wel een baas boven zich hebben. Maar dat leer je allemaal nog wel in de komende 50 jaar van je arbeidzame leven. ;)

Dat laatste, mijn modellen publiceren ben ik volledig vrij in. Mijn baas, die bovendien op zo'n 5000 km afstand werkt, heeft geen idee van het werk dat ik doe (hij heeft een andere achtergrond dan ik) en ik heb een bizar grote vrijheid, wat heerlijk is, daarom blijf ik dit werk ook nog wel even doen.

Ik heb trouwens ook ervaringen met politici die mijn werk wilden beinvloeden. Dat heb ik vriendelijk doch zeer dringend afgewezen. Vanwege mijn expertise en standvastigheid (dat was nog niet duidelijk hier op FOK!? :+ ) kon dat ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 april 2013 @ 18:45:00 #4
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124885289
Ik heb nog wat vragen uit het vorige topic open staan Tribalwars.
1. Wat is nou die oude media? Volgens je laatst antwoord daarover gebruik je zelf ook media die fout en beinvloed is om je punt te maken. Dat is nogal tegenstrijdig.
2. Waarom zijn internationale wetenschappers zo anders dan Nederlandse?
3. Waarom vind je samenwerkende wetenschappers zo fout?

Om eens mee te beginnen ;)
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 18:51:39 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124885539
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik een baas boven me staan, dat is normaal in bedrijven en zelfs binnen de academische wereld werk je in vakgroepen en ben je afhankelijk van fondsen en dergelijke. Vandaar ook het grote probleem met klimatologie. Fondsen die "man-made global warming" als uitgangspunt nemen (sowieso al een compleet foute onwetenschappelijke houding) worden rijkelijk verdeeld. Tegenonderzoek wordt echter zwaar ondergefinancierd.

Onafhankelijkheid uit zich in kritisch nadenken, de mogelijkheid om je ideeen te publiceren zonder afhankelijk te zijn van wat anderen daarvan vinden. De tegenstelling die je hier dus oppert is een schijnbare. Genoeg onafhankelijke denkers die wel een baas boven zich hebben. Maar dat leer je allemaal nog wel in de komende 50 jaar van je arbeidzame leven. ;)

Dat laatste, mijn modellen publiceren ben ik volledig vrij in. Mijn baas, die bovendien op zo'n 5000 km afstand werkt, heeft geen idee van het werk dat ik doe (hij heeft een andere achtergrond dan ik) en ik heb een bizar grote vrijheid, wat heerlijk is, daarom blijf ik dit werk ook nog wel even doen.

Ik heb trouwens ook ervaringen met politici die mijn werk wilden beinvloeden. Dat heb ik vriendelijk doch zeer dringend afgewezen. Vanwege mijn expertise en standvastigheid (dat was nog niet duidelijk hier op FOK!? :+ ) kon dat ook.
Dat ja :) De wetenschappelijke wereld is ook niet perfect. We zitten nu bijvoorbeeld met onze zeer kritische paper, die door 1 reviewer duidelijk om persoonlijke redenen (zal zijn eigen werk wel aanvallen. Ondanks zeer duidelijke resultaten schreef hij tussen de regels door dat hij het simpelweg niet geloofde) af wordt geschoten. De andere 3 reviewers zijn veel positiever, en maakt dat die ene een outlier is. We gaan dus lekker door zoals we al bezig waren, en een paper die die reviwer aanhaalde tot de grond toe afbranden.
Onikaan ni ov dovah
pi_124885825
Volgens mij is er wel sprake van klimaatopwarming, Maar dat dit alleen door de mensheid wordt veroorzaakt?? Misschien voor een klein deel... Vulkaanuitbarstingen hebben bijvoorbeeld al veel meer invloed. Voor de mensheid waren er ook al grote klimaatschommelingen.
  donderdag 4 april 2013 @ 21:56:14 #7
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124894442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nope. Instituut verbonden aan de uni.
dan hebben de illuminati en elite wel degelijk invloed .
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  donderdag 4 april 2013 @ 21:57:36 #8
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124894517
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

wat voor beroep doe?
pi_124894792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Hoe dan?
  donderdag 4 april 2013 @ 22:05:26 #10
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124894944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik heb nog wat vragen uit het vorige topic open staan Tribalwars.
1. Wat is nou die oude media? Volgens je laatst antwoord daarover gebruik je zelf ook media die fout en beinvloed is om je punt te maken. Dat is nogal tegenstrijdig.
2. Waarom zijn internationale wetenschappers zo anders dan Nederlandse?
3. Waarom vind je samenwerkende wetenschappers zo fout?

Om eens mee te beginnen ;)
1. oude media (tv,kranten,tijdschrijfte,radio,internet is moeilijk te beoordelen. nieuws site's horen bij de oude media hetzelfde geld voor sport site's en wetenschaps site's en game site's , films en muziek site's.
2 . zijn ze niet. maar vaak hebben ze een soort van overheids orgaan. boven zicht. die banden hebben met de illuminati en elite.
3. vind ik niet . maar vaken hebben ze ook organisatie's boven zicht zitten. die organisatie's hebben weer banden met de illuminati en elite. en zo wordt er eigelijk boven de samenwerkende weteschappers bepaalt wat ze mogen onderzoeken of publiceren. of het wordt zwaar beinvloed.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:07:07 #11
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_124895035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe dan?
een instituut heeft bijna altijd nog organisatie boven zich zitten en die hebben banden met de illuminati en elite. snap je het.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:12:27 #12
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124895316
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:56 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Hoe dan?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 22:12:57 #13
249559 crew  Lavenderr
pi_124895345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:07 schreef tribalwars het volgende:

[..]

een instituut heeft bijna altijd nog organisatie boven zich zitten en die hebben banden met de illuminati en elite. snap je het.
Ik snap wat je bedoelt, maar weet niet of dat de Illuminati of elite is.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:13:45 #14
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124895388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:07 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat dit het geval is?
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 april 2013 @ 22:16:18 #15
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124895522
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:13 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat dit het geval is?
Ga je hier nog serieus op in.
Alles is 'n complot volgens hem.
"Do the monkey with me"
pi_124895937
net zo serieus als jij doet?
waarom zou hij
  donderdag 4 april 2013 @ 22:39:11 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_124897049
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:05 schreef tribalwars het volgende:

[..]

1. oude media (tv,kranten,tijdschrijfte,radio,internet is moeilijk te beoordelen. nieuws site's horen bij de oude media hetzelfde geld voor sport site's en wetenschaps site's en game site's , films en muziek site's.
Klinkt alsof je alle wetenschap per definitie fout noemt... Dat is best een triest beeld dan.

quote:
2 . zijn ze niet. maar vaak hebben ze een soort van overheids orgaan. boven zicht. die banden hebben met de illuminati en elite.
Hoe zit het dan met je eerdere claim dat elke samenwerking met internationale wetenschappers je werk onbetrouwbaar maakt. Vreemd dat je daar dat onderscheid wel maakte.

quote:
3. vind ik niet . maar vaken hebben ze ook organisatie's boven zicht zitten. die organisatie's hebben weer banden met de illuminati en elite. en zo wordt er eigelijk boven de samenwerkende weteschappers bepaalt wat ze mogen onderzoeken of publiceren. of het wordt zwaar beinvloed.
Je schreef eerder wat anders mbt de onafhankelijke wetenschappers, dat die helemaal alleen werken.

Wat je hier omschrijft is sowieso niet hoe het in de praktijk gaat. Zo veel sturing van bovenaf is er niet binnen een onderzoeksgroep. De professor stelt bij diverse verstrekkers van beurzen onderzoeksvoorstellen voor. IPC zou je nog wat sturing op het niveau van de aanbieder van de beurzen kunnen hebben, maar dat zou betekenen dat meerdere oude onderzoekers ook in het complot zitten. Bovendien is het niet 1 enkele instantie die het gel verstrekt, en hebben professoren ook nog wel eens vrij te besteden financiele middelen. Daar wordt mijn positie ook van betaald. Ideaal voor mij en voor de prof, want we zijn niet gebonden aan een project, en we hebben dus veel vrijheid om te doen wat we willen binnen het veld.
Onikaan ni ov dovah
pi_124897597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:57 schreef tribalwars het volgende:

[..]

wat voor beroep doe?
Ik voel niet de behoefte dat aan je uit te leggen, zoals jij ook graag jouw woonplaats prive houdt. Ga eerst maar eens in op alle andere punten van iedereen hier zonder anderen af te vallen of te beschuldigen van "aanhangers van de oude media" of "gehersenspoeld door de Illuminati".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:47:16 #19
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124906362
Op facebook heb ik wel eens gepost: Fuck Rothschild. En ik leef nog steeds haha.
Er zouden ook verhalen rondgaan dat anonymous aanhangers waren verdwenen.(ja ook Nederlanders onder de 18 jaar) Mij hier niet aan vast spijkeren hoor, er is geen bewijs voor of tegen denk ik.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 11:51:05 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_124909627
http://www.kennislink.nl/publicaties/warmt-de-aarde-nog-wel-op

'Afgelopen weekend kwam een aantal kranten en websites met het nieuws dat de aarde gestopt was met opwarmen. ‘Zie je wel!’, riepen de klimaatsceptici in koor. ‘Klinkklare onzin!’, twitterden anderen.'
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:58:51 #21
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124909894
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.kennislink.nl/publicaties/warmt-de-aarde-nog-wel-op

'Afgelopen weekend kwam een aantal kranten en websites met het nieuws dat de aarde gestopt was met opwarmen. ‘Zie je wel!’, riepen de klimaatsceptici in koor. ‘Klinkklare onzin!’, twitterden anderen.'
Het zal wel een beetje van beide zijn. Om te zeggen dat het fabel of feit is gaat wat te ver, sommige aspecten zijn feitelijk juist en anderen fabelachtig fout.
Overwatch: zweef boven het systeem en neem het systeem waar voor wat het daadwerkelijk is.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 13:34:44 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_124912879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:58 schreef 95Fhetsysteem het volgende:

[..]

Het zal wel een beetje van beide zijn. Om te zeggen dat het fabel of feit is gaat wat te ver, sommige aspecten zijn feitelijk juist en anderen fabelachtig fout.
Dat denk ik ook.
Waarheid ligt in het midden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:11:36 #23
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124918406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Waarheid ligt in het midden.
Dat betekent wel dat veel onderzoeken voor een groot deel foutief zijn en het politiek gezien te veel gepusht word. Dit roept helaas meer vragen op dan antwoorden denk ik.
pi_124918499
Wetenschappers weten ook dat ze weten maar 1% van alles dat er is te weten.
Dus wetenschappers weten niet erg veel meer dan the average Joe or Josephine.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:21:25 #25
400111 95Fhetsysteem
Niets en alles.
pi_124918760
Weten is kennis hebben van de bekende en onbekende omgeving, door middel van eigen waarneming of overdracht van informatie. Kennis wordt opgeslagen in het geheugen. Weten is het bewust zijn van bepaalde gegevens omtrent je eigen leven of de omringende wereld. Het weten is een gemoedstoestand, die exclusief aan de mens of dieren met een hoger bewustzijn wordt toegekend. Begrippen als "weten", "kennis" en "ervaring" liggen heel dicht bij elkaar en worden in de praktijk vaak door elkaar gebruikt.

1% van wat men kan weten is wel een vage formulering. Ik snap je wel, maar als je iets niet weet dan weet je soms niet eens dat je dat niet weet. Voorbeeld: Een draak in mijn achtertuin, dat weet ik niet. Ik weet ook niet dat ik niet weet dat er een draak in mijn achtertuin kan zijn. Oftewel er is geen sprake van bewustzijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')