SPOILER: Transferbeleid 2012-2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat Afhaalchinees dacht dat hij de laatste post had dmv een . te zetten. Helaas voor hem had hij de op een na laatste post.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:34 schreef Chase_Utley het volgende:
Wat is dat altijd voor een dom gegeil op de TT en maar snel het topic te willen openen?
Tis wat allemaal.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:39 schreef handboek het volgende:
[..]
Omdat Afhaalchinees dacht dat hij de laatste post had dmv een . te zetten. Helaas voor hem had hij de op een na laatste post.
Zo deed ik ook altijd een jaar of 25 terug op de kleuterschool. Minus het internet dan.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:39 schreef handboek het volgende:
[..]
Omdat Afhaalchinees dacht dat hij de laatste post had dmv een . te zetten. Helaas voor hem had hij de op een na laatste post.
Lekker infantiel weer inderdaadquote:Op donderdag 4 april 2013 17:34 schreef Chase_Utley het volgende:
Wat is dat altijd voor een dom gegeil op de TT en maar snel het topic te willen openen?
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)roduct#ixzz2PVf3z9xtquote:Maurits Schmitz is geen bekende naam bij Ajax, maar toch willen de Amsterdammers langer door met de 21-jarige doelman. AjaxShowtime meldt dat Ajax binnenkort om de tafel wil met de sluitpost uit Nieuwegein.
Het huidige contract van Schmitz loopt aankomende zomer ten einde. Ajax wil voorkomen dat de twintiger vertrekt bij de club en zodoende gaat de directie met Schmitz en zijn zaakwaarnemer praten over contractverlenging. Chiel Kramer, zijn collega-doelman, zal de huidige koploper van de Eredivisie daarentegen verlaten.
Het contract van Kramer loopt aankomende zomer af en hij krijgt geen nieuwe aanbieding voorgeschoteld van Ajax. Schmitz speelt al meer dan tien jaar in de jeugdopleiding van de Amsterdamse topclub. In juni 2012 tekende hij nog een jaarcontract.
Wat een aannamesquote:Op donderdag 4 april 2013 17:39 schreef handboek het volgende:
[..]
Even slecht als de aannames van Sigthorsson.quote:
denk dat hier vrij weinig van waar is, waarom tekenen ze anders een contract voor een jaar.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:41 schreef handboek het volgende:
Ontopic:
[..]
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)roduct#ixzz2PVf3z9xt
quote:Op donderdag 4 april 2013 17:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal uit Zuid-Korea voor een foto met Bergkamp.![]()
Laatst zaten er ook al 2 jonge gasten uit Japan dagenlang voor de poort te wachten op Cuenca.
Ik vond hem afgelopen week beter dan Boerrigterquote:Op donderdag 4 april 2013 17:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Cuencatje? Kunnen we die al bijna terug sturen naar Barcelona?
Zo waar.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:59 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vond hem afgelopen week beter dan Boerrigter
Ik ook.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:59 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Ik vond hem afgelopen week beter dan Boerrigter
http://www.at5.nl/tv/dit-is-mijn-club/aflevering/11624quote:
Neequote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Cuenca is toch wel de faal van het jaar eigenlijk
Nee joh, bijna niks gekost.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar alsnog beter dan dat broertje/vriendje van je. Moet je nagaan.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Heeft in die wedstrijden al meer gepresteerd dan Boerrigter. Ongelukkig dat er een terugslag is gekomen maar daar moet je dan ook op gokken. Met wat geluk blijft hij nog een jaartje en dan zullen degenen die hem nu het meest afbranden ook degenen zijn die als eerste hem compleet ophemelenquote:
Bedankt voor het verwijderen van het kinderachtige.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:16 schreef ValHallen het volgende:
Laten we de TT op zijn minst Ajax gerelateerd laten
Aangezien hij hier nu al is verwacht ik dat ze straks direct gaan proberen er een jaar aan vast te plakken. Afgelopen zomer probeerde ze het ook al.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Heeft in die wedstrijden al meer gepresteerd dan Boerrigter. Ongelukkig dat er een terugslag is gekomen maar daar moet je dan ook op gokken. Met wat geluk blijft hij nog een jaartje en dan zullen degenen die hem nu het meest afbranden ook degenen zijn die als eerste hem compleet ophemelen
Echt, sommige personen en hun (anti)paradepaardjes
Ongelooflijk dat je zo'n grote fan bent van een speler die nog nauwelijks wat heeft laten zien in zijn carriere. Wel mooi om te zien.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
http://www.at5.nl/tv/dit-is-mijn-club/aflevering/11624
Eerste item in deze aflevering, geniaal die gasten.
Ik heb ook wel het vermoeden dat hij blijft. Zou ook de perfecte uitkomst zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:20 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Aangezien hij hier nu al is verwacht ik dat ze straks direct gaan proberen er een jaar aan vast te plakken. Afgelopen zomer probeerde ze het ook al.
Sommige personen hebben oog voor talent, andere missen dat. Niets erg aan voor de rest hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:20 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat je zo'n grote fan bent van een speler die nog nauwelijks wat heeft laten zien in zijn carriere. Wel mooi om te zien.
Als het familie is dan mag het.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:22 schreef Dven het volgende:
Grootste lacher is natuurlijk ook wel dat die mensen die op Cuenca haten wel gek zijn op Boerrigter
Ik maar denken dat je juist op familie en vrienden kritisch wil zijn om het beste er uit te halenquote:Op donderdag 4 april 2013 18:22 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als het familie is dan mag het.
Siem komt even langs: 'Cuenca is in het zwembad.'quote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Maar niet tegen de boze buitenwereld die het geweldige talent van Boerrigter niet willen erkennen.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik maar denken dat je juist op familie en vrienden kritisch wil zijn om het beste er uit te halen
quote:Op donderdag 4 april 2013 18:23 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Siem komt even langs: 'Cuenca is in het zwembad.'
Boerrigter zou nog wel een aardige voor Feyenoord zijn denk ik. Of FC Twentequote:Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef ValHallen het volgende:
Boerrigter moet lekker naar een competitie gaan waar je gewoon mee kunt hobbelen bij een topclub van dat land zonder dat je daar echt goed voor hoeft te zijn. De Oostenrijkse competitie ofzo.
'I'm so happy.. I'm so happy.. I'm so happy'quote:Op donderdag 4 april 2013 18:26 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Cillessen daarna dan, iedereen was al gewaarschuwd denk ik. Hij gelijk 'ja hij komt eraan.'
Waar heb ik ooit gezegd dat Boerrigter een hele goede buitenspeler is voor Ajax en ik hem een geweldige speler vind? Dat heb ik nooit gezegd wat ik wel heb gezegd is dat ik de onterechte kritiek naar hem nogal sneu en kinderachtig vind en het vorig jaar precies hetzelfde ging maar dan met Blind. Dus praat geen onzin de volgende keer.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:24 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar niet tegen de boze buitenwereld die het geweldige talent van Boerrigter niet willen erkennen.
Ofzoiets
Wat is er onterecht aan de kritiek aan Boerrigter dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar heb ik ooit gezegd dat Boerrigter een hele goede buitenspeler is voor Ajax en ik hem een geweldige speler vind? Dat heb ik nooit gezegd wat ik wel heb gezegd is dat ik de onterechte kritiek naar hem nogal sneu en kinderachtig vind en het vorig jaar precies hetzelfde ging maar dan met Blind. Dus praat geen onzin de volgende keer.
Dat hij een blind paard is bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wat is er onterecht aan de kritiek aan Boerrigter dan?
Jij blijkbaar ook als je dat niet inziet.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hij een blind paard is bijvoorbeeld.
Ja man, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat jij wil joh. Jij zal nu ook wel met een harde lul in het stadion staan nu Blind redelijk speelt terwijl je hem vorig seizoen hebt uitgekotst kinderachtig is het.
Niet iedereen heeft een glazen bol en geniet gewoon van het feit dat Blind zulke goede stappen maakt.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat zegt iedereen die nu het hardst staat te schreeuwen voor Blind
Ik herinner mij Blind als een hele goeie voetballer die verdedigend stappen moest maken wil hij bij Ajax spelen. Heeft hij gedaan, prima speler dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat jij wil joh. Jij zal nu ook wel met een harde lul in het stadion staan nu Blind redelijk speelt terwijl je hem vorig seizoen hebt uitgekotst kinderachtig is het.
Hahaha heb je je grapjurkje aan Jordi?quote:Op donderdag 4 april 2013 19:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik herinner mij Blind als een hele goeie voetballer die verdedigend stappen moest maken wil hij bij Ajax spelen. Heeft hij gedaan, prima speler dus.
Al schat ik Boilesen nog steeds hoger in.
Dat mag best iedereen schreeuwen. Zolang ik zelf maar weet wat ik van beide spelers vind en heb gevonden. Maar goed, ik merk je gevoeligheid weer als het om dat blind paard gaat.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Dat zegt iedereen die nu het hardst staat te schreeuwen voor Blind
...en Boerrigter mist vaardigheden die een stuk lastiger te verbeteren zijn, zoals techniek. Echter, als hij zijn schot wat verbetert (daar valt wel op te trainen), dan kan hij nog een redelijke speler voor Ajax worden, als invaller, naar mijn mening.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik herinner mij Blind als een hele goeie voetballer die verdedigend stappen moest maken wil hij bij Ajax spelen. Heeft hij gedaan, prima speler dus.
Al schat ik Boilesen nog steeds hoger in.
Dit is wel terecht hoor. Je ziet gewoon dat het hele spel naar zijn grootjen is met hem. Die gozer denkt constant aan zichzelf, speelt niet in dienst van het elftal of iets.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Iedereen mag zeggen dat ze Boerrigter niets vinden daar heb ik geen moeite mee maar dat kinderachtige gezeik op hem is gewoon te triest voor woorden. Je kan hem nog 20 keer blind paard noemen maar dat laat alleen maar zien wat voor een kleuter je zelf bent.
hahaha, heb je jezelf wel eens over Serero en Cuenca gezienquote:Op donderdag 4 april 2013 19:17 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Iedereen mag zeggen dat ze Boerrigter niets vinden daar heb ik geen moeite mee maar dat kinderachtige gezeik op hem is gewoon te triest voor woorden. Je kan hem nog 20 keer blind paard noemen maar dat laat alleen maar zien wat voor een kleuter je zelf bent.
Cuenca zal best goed kunnen voetballen maar om nou 5 ton te betalen voor een speler die totaal niet fit is en geen wedstrijdritme heeft vind ik een totale flop. Over Serero ga ik geen eens beginnen dat is niveautje Sparta.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:
LitmanenAFCAZegt wat van ons.
Jij loopt constant maar Serero & Cuenca af te kraken terwijl dit niet terecht is.
Wij hebben tenminste terechte kritiek. LitmanenAFCA kraakt Serero & Cuenca af terwijl zij zeer weinig wedstrijden hebben gespeeld. Die Boerrigter krijgt verdomme al weken het vertrouwen, wordt hij er naast gezet terecht, is het eens noodzakelijk en moet hij er staan. Staat hij er weer niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:19 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
hahaha, heb je jezelf wel eens over Serero en Cuenca gezien
Tja, maar goed wij zijn geen familie van Cuenca en Serero dus wij hebben geen recht van spreken enzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste terechte kritiek. LitmanenAFCA kraakt Serero & Cuenca af terwijl zij zeer weinig wedstrijden hebben gespeeld. Die Boerrigter krijgt verdomme al weken het vertrouwen, wordt hij er naast gezet terecht, is het eens noodzakelijk en moet hij er staan. Staat hij er weer niet.
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Cuenca zal best goed kunnen voetballen maar om nou 5 ton te betalen voor een speler die totaal niet fit is en geen wedstrijdritme heeft vind ik een totale flop. Over Serero ga ik geen eens beginnen dat is niveautje Sparta.
Er is ook een reden waarom die twee niet spelen namelijk 1 is totaal niet fit en mist wedstrijd ritme en die andere laat totaal niets zien als hij invalt en hij veel betere spelers voor zich heeft.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wij hebben tenminste terechte kritiek. LitmanenAFCA kraakt Serero & Cuenca af terwijl zij zeer weinig wedstrijden hebben gespeeld. Die Boerrigter krijgt verdomme al weken het vertrouwen, wordt hij er naast gezet terecht, is het eens noodzakelijk en moet hij er staan. Staat hij er weer niet.
Je omschrijft nu ook gewoon Boerrigterquote:Op donderdag 4 april 2013 19:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
die andere laat totaal niets zien als hij invalt en hij veel betere spelers voor zich heeft.
Dat zou kunnen, misschien lijdt LitmanenAFCA aan dezelfde ziekte als Louis van Gaal.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:21 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tja, maar goed wij zijn geen familie van Cuenca en Serero dus wij hebben geen recht van spreken enzo.
Boerrigter laat ook totaal niets zien, je punt?quote:Op donderdag 4 april 2013 19:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Er is ook een reden waarom die twee niet spelen namelijk 1 is totaal niet fit en mist wedstrijd ritme en die andere laat totaal niets zien als hij invalt en hij veel betere spelers voor zich heeft.
Dat hij geluk heeft dat hij geen fatsoenlijke spelers voor zich heeft.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Boerrigter laat ook totaal niets zien, je punt?
Schöne hangend op rechtsbuiten.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hij geluk heeft dat hij geen fatsoenlijke spelers voor zich heeft.
Boerrigter, de man die door 2 middenvelders uit de basis is gespeeld. Althans, Fischer was volgens jou toch een middenvelder?quote:Op donderdag 4 april 2013 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hij geluk heeft dat hij geen fatsoenlijke spelers voor zich heeft.
Karikatuur hequote:
een tweehonderste van je omzit om een compleet onderbezette positie tijdelijk te versterken tot er jeugd klaar staat. En een gozer die aangeeft best nog wel een jaar extra te willen blijven. Totale flop jaquote:Op donderdag 4 april 2013 19:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Cuenca zal best goed kunnen voetballen maar om nou 5 ton te betalen voor een speler die totaal niet fit is en geen wedstrijdritme heeft vind ik een totale flop. Over Serero ga ik geen eens beginnen dat is niveautje Sparta.
Behoorlijk ja. Maar dat vinden sommige ook van mij. Ik noem geen namen, maar het is Ajacied422.quote:
Wat?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Boerrigter is ook een van de weinige gasten die altijd 100% voor Ajax geeft en hij is hartstikke trots dat hij voor Ajax speelt dus zulke jongens hoor je ook gewoon niet non stop af te zeiken.
Zijn er hier genoeg die Serero ook totaal niets vinden anders.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef Dven het volgende:
[..]
een tweehonderste van je omzit om een compleet onderbezette positie tijdelijk te versterken tot er jeugd klaar staat. En een gozer die aangeeft best nog wel een jaar extra te willen blijven. Totale flop ja
En Serero niveau Sparta noemen terwijl je Boerrigter wel vindt voldoenBoerrigter mag oprecht de veters van Serero nog niet strikken
Speelt nu vooral voor zichzelf hoorquote:Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Boerrigter is ook een van de weinige gasten die altijd 100% voor Ajax geeft en hij is hartstikke trots dat hij voor Ajax speelt dus zulke jongens hoor je ook gewoon niet non stop af te zeiken.
Nu wil Boerrigter ook letterlijk gewoon 99 van de 100 keer recht door een groepje spelers heenlopen en zal het eindigen met streukelen of vergeten van de bal. Die vent kan ECHT niet hoorquote:Op donderdag 4 april 2013 20:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben wel met LitmanenAFCA eens dat het hier behoorlijk kinderlijk eenzijdig kan zijn. Of een speler is top, of hij kan er hélemaal niets van! Een tussenweg lijkt er niet te zijn.
Aanvallers in het algemeen en buitenspelers in het bijzonder zijn dat lot nu eenmaal altijd een beetje beschoren bij Ajax. Legendarische spelers werden meestal pas écht gewaardeerd als ze weg waren, zoals bv. Roy (te frivool was het geloof ik), Bergkamp (scoorde niet genoeg, vooral in Oranje!) en Ibrahimovic (die kon er ook écht helemaal niks van!) zijn zo wat voorbeelden die me te binnen schieten.
Nu is Boerrigter niet van dat niveau, maar om ieder topic 5 keer een plaatje te posten van een veulen dat over een bal struikelt is wel het kinderachtige andere uiterste.
quote:Op donderdag 4 april 2013 20:25 schreef Schanulleke het volgende:
Nu is Boerrigter niet van dat niveau, maar om ieder topic 5 keer een plaatje te posten van een veulen dat over een bal struikelt is wel het kinderachtige andere uiterste.
Dat zie je mij toch ook nergens ontkennen, hij is niet van het niveau wat Ajax moet nastreven maar dat kinderachtige gezeur en kleineren mag ook wel eens klaar zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Speelt nu vooral voor zichzelf hoor. En speelt ook echt dramatisch. Wat is er dan mis mee om te zeggen dat je hem moet verkopen?
Vind je het gek dat hij er trots op is? Compleet boven zijn eigen niveau. Ik zou godverdomme al zo trots zijn als ik bij ijsselmeervogels in het eerste als reserve op mag tredenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Als er iemand Ajacied is dan is hij het wel dat heeft niets met zijn niveau te maken.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind je het gek dat hij er trots op is? Compleet boven zijn eigen niveau. Ik zou godverdomme al zo trots zijn als ik bij ijsselmeervogels in het eerste als reserve op mag treden
Tuurlijk wel. Ik zou ook trots zijn als ik bij Ajax speelde, maar als je er vrij weinig van kan moet je maar kritiek slikken.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar hij is overduidelijk 'fan'. Vond het bij Steaua - Ajax mooi om te zien hoe erg hij meeleefde tijdens het warmlopen. Terwijl iemand als Poulsen (die ook vaak 100% geeft hoor, daar niet van) strak voor zich uit kijkt en totaal niet bezig lijkt met de wedstrijd.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Speelt nu vooral voor zichzelf hoor. En speelt ook echt dramatisch. Wat is er dan mis mee om te zeggen dat je hem moet verkopen?
Maar jij mag wel zeiken over Serero? Wat maakt jou beter dan ons?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zie je mij toch ook nergens ontkennen, hij is niet van het niveau wat Ajax moet nastreven maar dat kinderachtige gezeur en kleineren mag ook wel eens klaar zijn.
Terwijl uiteindelijk je niveau het belangrijkste is denk je niet?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Als er iemand Ajacied is dan is hij het wel dat heeft niets met zijn niveau te maken.
Kritiek geven en kinderachtig gedoe is heel wat anders.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik zou ook trots zijn als ik bij Ajax speelde, maar als je er vrij weinig van kan moet je maar kritiek slikken.
Dat kan. Maar jij doet hetzelfde met Serero. Waarom doe je dat dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat zie je mij toch ook nergens ontkennen, hij is niet van het niveau wat Ajax moet nastreven maar dat kinderachtige gezeur en kleineren mag ook wel eens klaar zijn.
Dus de grote LitmanenAFCA geeft kritiek en wij doen kinderachtig?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kritiek geven en kinderachtig gedoe is heel wat anders.
Vorig seizoen schoot hij die ballen er meteen in. Maar de vraag is of dat niet gewoon het beginnersniveau is, net als Sana had aan het begin van het seizoen. Dat alles nieuw en leuk is in het begin. Vorig jaar op het einde was hij al minder.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:32 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Maar hij is overduidelijk 'fan'. Vond het bij Steaua - Ajax mooi om te zien hoe erg hij meeleefde tijdens het warmlopen. Terwijl iemand als Poulsen (die ook vaak 100% geeft hoor, daar niet van) strak voor zich uit kijkt en totaal niet bezig lijkt met de wedstrijd.
Het probleem is overduidelijk dat hij zo erg baalt en zo graag wilt dat hij vergeet dat er meer mensen op het veld staan. Dat is hem zeker kwalijk te nemen momenteel. Vorig seizoen vond ik hem met vlagen heel goed.
Wij geven kritiek en jij bent kinderachtig. Waarom doe je dat eigenlijk?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bedankt man, ik heb hardop moeten lachen om je.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb hier al tig keer uitgelegd waarom ik Serero een koekenbakker vind anders. Wil het best nog een keer voor je doen? Overigens heb ik het hier al tijden niet meer over Serero gehad tot maandag.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus de grote LitmanenAFCA geeft kritiek en wij doen kinderachtig?
Nee.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wij hebben ook al tig keer gezegd waarom Boerrigter er niets van kan.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb hier al tig keer uitgelegd waarom ik Serero een koekenbakker vind anders. Wil het best nog een keer voor je doen? Overigens heb ik het hier al tijden niet meer over Serero gehad tot maandag.
Dat mag en ik zeg zelf toch ook dat ik hem geen basisspeler voor Ajax vindquote:Op donderdag 4 april 2013 20:37 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wij hebben ook al tig keer gezegd waarom Boerrigter er niets van kan.
Waarom ben je dan als een vrouw met zand in haar vagina Boerrigter aan het verdedigen?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat mag en ik zeg zelf toch ook dat ik hem geen basisspeler voor Ajax vind
Maar jij doet het erger bij Serero hoor. Dus je bent gewoon hypocriet.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat mag en ik zeg zelf toch ook dat ik hem geen basisspeler voor Ajax vind
two thousend elebenquote:Op donderdag 4 april 2013 18:00 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
Liefde maakt blind zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar jij doet het erger bij Serero hoor. Dus je bent gewoon hypocriet.
Ik doe het erger bij Serero? Gast ik heb het hier al tijden niet meer over hem gehad maar als je in Jong Ajax zo abominabel slecht speelt als hij maandag deed dan verdien je het gewoon.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar jij doet het erger bij Serero hoor. Dus je bent gewoon hypocriet.
En als je al anderhalf jaar geen knikker meer raakt bij Ajax en Jong Ajax verdien je het ook gewoon.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik doe het erger bij Serero? Gast ik heb het hier al tijden niet meer over hem gehad maar als je in Jong Ajax zo abominabel slecht speelt als hij maandag deed dan verdien je het gewoon.
En Boerrigter verdient het dus ook omdat hij zo slecht speelt in Ajax 1 volgens jou. Mooi zijn we er uitquote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik doe het erger bij Serero? Gast ik heb het hier al tijden niet meer over hem gehad maar als je in Jong Ajax zo abominabel slecht speelt als hij maandag deed dan verdien je het gewoon.
13 dagen maar liefst, knap hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waar ook nog eens nog een interland week bij zatquote:
En zo niet, dan ben jij natuurlijk een schreeuwer die altijd in hem heeft geloofd.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar goed na volgend seizoen zien jullie hopelijk ook in dat Serero er vrij weinig van kan
Gelukkig kan het nooit slechter dan Boerrigter zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Maar goed na volgend seizoen zien jullie hopelijk ook in dat Serero er vrij weinig van kan
Dat doen blinde paarden wel vaker met elkaar.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Derk deelt gelukkig wel mijn mening
Nee hoorquote:Op donderdag 4 april 2013 20:47 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
En zo niet, dan ben jij natuurlijk een schreeuwer die altijd in hem heeft geloofd.
Ja lekker makkelijk. Derkie gaat weg waarschijnlijkquote:Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef Chase_Utley het volgende:
Kratje bier er op zetten dat Serero volgend jaar meer minuten dan Boerrigter in Ajax 1 gaat maken Litmanen?
Dat zou heel mooi zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja lekker makkelijk. Derkie gaat weg waarschijnlijk
Ligt eraan wie er nog gehaald gaat worden voor op de vleugelsquote:Op donderdag 4 april 2013 20:52 schreef Chase_Utley het volgende:
Kratje bier er op zetten dat Serero volgend jaar meer minuten dan Boerrigter in Ajax 1 gaat maken Litmanen?
Kom op, beetje vertrouwen. Serero kan er toch helemaal niets van dus wat heb je te verliezen?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ligt eraan wie er nog gehaald gaat worden voor op de vleugels
Ik heb 1 krat bier te verliezen dat is toch de weddenschap?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:55 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Kom op, beetje vertrouwen. Serero kan er toch helemaal niets van dus wat heb je te verliezen?
Ja. Maar dan heb je maar weinig vertrouwen in Boerrigter. Helemaal omdat Serero er helemaal niets van kan en niveau Sparta is.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb 1 krat bier te verliezen dat is toch de weddenschap?
Ik vind Boerrigter toch zelf ook niet goed genoeg voor Ajax heb ik je nou al 40 keer verteldquote:Op donderdag 4 april 2013 20:58 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja. Maar dan heb je maar weinig vertrouwen in Boerrigter. Helemaal omdat Serero er helemaal niets van kan en niveau Sparta is.
Wat, bash jij nou Boerrigter? Doe eens niet zo kinderachtig.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind Boerrigter toch zelf ook niet goed genoeg voor Ajax heb ik je nou al 40 keer verteld
Kinderachtig.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind Boerrigter toch zelf ook niet goed genoeg voor Ajax heb ik je nou al 40 keer verteld
Nou ja zeg..quote:Op donderdag 4 april 2013 20:59 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja ik denk dat hij nu ook wel boos op mij is zal hem snel maar even bellenquote:Op donderdag 4 april 2013 21:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Wat, bash jij nou Boerrigter? Doe eens niet zo kinderachtig.
Ik heb liever dat jij er naast zit en hij ons fantastisch naar de halve finale van de CL meeneemt.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
quote:Op donderdag 4 april 2013 21:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja ik denk dat hij nu ook wel boos op mij is zal hem snel maar even bellen
Voetbalpings, moet wel echt zijn dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:21 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]
Hardste uitshirt in jaren.
Als dit het zou worden zou het wel baas zijnquote:Op donderdag 4 april 2013 21:21 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]
Hardste uitshirt in jaren.
Ok, jij bent een troll, dat moetquote:Op donderdag 4 april 2013 19:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dat hij een blind paard is bijvoorbeeld.
Heb je daar wat op tegen?quote:Op donderdag 4 april 2013 21:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Is gewoon van Ajax-Netwerk geplukt. Zitten ze wat te painten en te kloten
Weet ikquote:Op donderdag 4 april 2013 22:05 schreef Class het volgende:
Denk alleen dat hij wil aangeven dat het niet het officiele shirt is maar fan-art
Waarom ze helemaal uit Japan komen voor hem is mij al een raadselquote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef MrStock het volgende:
Dat Cuenca die auto niet ff aan de kant zet en even fatsoenlijk ouwehoert ofzo.... Die gasten komen uit freakin Japan gevlogen speciaal voor hem...
Zal wel omdat hij van Barcelona komtquote:Op donderdag 4 april 2013 22:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom ze helemaal uit Japan komen voor hem is mij al een raadsel
Simpel, hij kan geen engels en japans.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:22 schreef MrStock het volgende:
Dat Cuenca die auto niet ff aan de kant zet en even fatsoenlijk ouwehoert ofzo.... Die gasten komen uit freakin Japan gevlogen speciaal voor hem...
Voor de winterstop speelde hij heel veel, sinds al die Fransen daar zitten komt hij niet meer aan de bak helaas.quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:39 schreef Stiggie het volgende:
Anita speelt niet eens in de basis daar.... Zonde
Voor de winter speelde hij ook niet echt veel. Hij is sportief gewoon een stap achteruit gegaan.quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:49 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Voor de winterstop speelde hij heel veel, sinds al die Fransen daar zitten komt hij niet meer aan de bak helaas.
Ja, als rechtsachter.quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:49 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Voor de winterstop speelde hij heel veel, sinds al die Fransen daar zitten komt hij niet meer aan de bak helaas.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:55 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Voor de winter speelde hij ook niet echt veel. Hij is sportief gewoon een stap achteruit gegaan.
quote:
Zit ik er ff naast. Toch heb ik hem regelmatig rechtsachter zien spelen, of was dat alleen in de Europa League?quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Helemaal gelijk jullie.Sinds februari staan de Fransen erin en speelt hij dus niet meer.
Telkens als ik newcastle keek zag ik hem nietquote:Op vrijdag 5 april 2013 01:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Helemaal gelijk jullie.Sinds februari staan de Fransen erin en speelt hij dus niet meer.
Van Ajax naar Swanseaquote:Op vrijdag 5 april 2013 02:38 schreef BankAardappel het volgende:
Hij past ook niet echt bij Newcastle qua speelstijl en type speler, denk niet dat hij daar nog veel gaat spelen. Kan beter naar Swansea ofzo gaan.
Dat ben ik met je eens, maar ik zou persoonlijk Swansea boven Newcastle verkiezen op het moment. En denk dat hij daar wel zou slagen.quote:
Die is linksbenig toch? Frank zijn oogappeltje komt eerder in aanmerking danquote:Op vrijdag 5 april 2013 08:20 schreef Catch22- het volgende:
Liverpool is een mooie club voor hem. Gezien het spel van denswil zou ik t niet erg vinden als hij ging
quote:Christian Eriksen (21) wil Ajax niet met lege handen achterlaten. De Deen heeft nog een contract tot 2014, maar heeft besloten onder geen beding transfervrij de deur achter zich dicht te trekken.
Eriksen stelt dat hij daarvoor te veel te danken heeft aan zijn opleiding bij Ajax, dat hem op 16-jarige leeftijd binnenhaalde.
Zaakwaarnemer Martin Schoots: 'Je ziet spelers hun shirt wel eens kussen, zo veel geven ze om die club. Om dat een jaar later bij een ander shirt te doen. Bij Christian zit de liefde aan de binnenkant. Ik zie het nog voor me dat hij als 16-jarige zijn eerste Ajax-shirt mee naar huis nam, naar zijn jongenskamer in Denemarken.
Hij is nog steeds trots dat hij bij Ajax speelt. Misschien dat het voor sommige mensen te romantisch klinkt, maar Christian is daarin heel authentiek en wil Ajax iets teruggeven.'
Nu de zomer van 2013 in zicht komt, nadert Eriksen een kruispunt in zijn loopbaan: vertrekt hij naar een Europese topclub of blijft hij voorlopig bij Ajax? In dat laatste geval zal hij zijn contract verlengen, omdat hij van mening is dat de Amsterdamse club hoe dan ook iets aan hem zal moeten verdienen.
De landskampioen zou een bedrag van tussen de vijftien en twintig miljoen euro voor hem moeten kunnen toucheren. Ajax gaf dit seizoen in een eerder stadium aan Eriksen langer vast te willen leggen en deed hem een voorstel, maar de speler wil wachten. 'Ik zie wel wat er op mijn pad komt,.
?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:05 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Tenenkromend dat Dit Is Mijn Club.
Als dat echt zou gebeuren (contractverlenging om Ajax geld te laten verdienen), dan eenquote:
Veltman?quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die is linksbenig toch? Frank zijn oogappeltje komt eerder in aanmerking dan
Wat als Real zich meldt en hem alleen over wil nemen als hij transfervrij is? Gaat hij dan nog steeds zijn contract verlengen? Ik geloof daar niet zo in eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als dat echt zou gebeuren (contractverlenging om Ajax geld te laten verdienen), dan eenvoor Eriksen tot in de eeuwigheid.
Dat lijkt me een onwaarschijnlijke situatie, maar ik moet het ook eerst nog zien inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat als Real zich meldt en hem alleen over wil nemen als hij transfervrij is? Gaat hij dan nog steeds zijn contract verlengen? Ik geloof daar niet zo in eigenlijk.
Als Real Madrid je alleen transfervrij wil hebben moet je je afvragen of je daar wel heen wil. Als een club een flinke transfersom voor je wil neerleggen kom je als grotere meneer binnen en heb je vaak meer krediet.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:26 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat als Real zich meldt en hem alleen over wil nemen als hij transfervrij is? Gaat hij dan nog steeds zijn contract verlengen? Ik geloof daar niet zo in eigenlijk.
Veltman komt dan in zijn plaats. Ben wel benieuwd wanneer Densil echt door breekt. Denk pas over 1 jaar als Moisander weg gaat.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Veltman?
Die lange passes van Denswil zijn wel tan2 sick mattie
Daar heb je gelijk in. Maar stel dat ze zeggen: "teken vast een contract bij ons, speel nog een jaar in de Eredivisie en volgend jaar ben je klaar voor het grote werk'. Denk je dat hij dan zou zeggen: 'nee dat zie ik niet zitten'?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:39 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Als Real Madrid je alleen transfervrij wil hebben moet je je afvragen of je daar wel heen wil. Als een club een flinke transfersom voor je wil neerleggen kom je als grotere meneer binnen en heb je vaak meer krediet.
Je mag niet zomaar een contract tekenen bij een andere club als je nog 1 jaar vast ligt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar stel dat ze zeggen: "teken vast een contract bij ons, speel nog een jaar in de Eredivisie en volgend jaar ben je klaar voor het grote werk'. Denk je dat hij dan zou zeggen: 'nee dat zie ik niet zitten'?
Klopt, maar houden clubs zich daar aan? Volgens mij worden die regels gewoon aan de laars gelapt. Net als met al die talenten onder een bepaalde leeftijd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Je mag niet zomaar een contract tekenen bij een andere club als je nog 1 jaar vast ligt.
Heb jij dan een voorbeeld dat clubs daar dan zich niet aan houden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:03 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klopt, maar houden clubs zich daar aan? Volgens mij worden die regels gewoon aan de laars gelapt. Net als met al die talenten onder een bepaalde leeftijd.
nee, omdat ze het gewoon stilhouden denk ik. Als je het allebei niet zegt komt er niemand achterquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:04 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Heb jij dan een voorbeeld dat clubs daar dan zich niet aan houden?
Oké, kom dan maar met voorbeelden van jonge spelers die transfervrij naar een Europese topclub zijn gegaan. Dat is wel te achterhalen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, omdat ze het gewoon stilhouden denk ik. Als je het allebei niet zegt komt er niemand achter.
Dit wordt m denk ikquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Moisander is tweebenig. Die speelde bij AZ ook als rechter centrale verdediger. Ik hoop eigenlijk dat hij op de plek van Alderweireld terecht komt en Denswil dan doorschuift. Veltman als eerste reserve.
Affelay zo goed als.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké, kom dan maar met voorbeelden van jonge spelers die transfervrij naar een Europese topclub zijn gegaan. Dat is wel te achterhalen.
Gekke Japanners, idd tenenkrommendquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:13 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Afellay is juist een voorbeeld die hun argumentatie ontkracht. Barcelona had prima kunnen zeggen; blijf nog 6 maanden bij PSV, dan kan je in de zomer een contract bij ons tekenen. Zelfs toen gebeurde het niet.quote:
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)oetbal#ixzz2PaEXe7nYquote:Hoewel de titelstrijd in de Eredivisie nog niet gestreden is, lijkt Feyenoord-trainer Ronald Koeman niet te verwachten dat zijn elftal uiteindelijk met de kampioensschaal in zijn handen zal staan. Op de persconferentie in aanloop naar het duel met VVV-Venlo van vrijdagavond laat de trainer weten zijn geld te zetten op Ajax.
"Ajax speelt het beste van de concurrenten, het meest constant en geeft weinig weg", zegt Koeman tegenover De Telegraaf. "PSV is onregelmatig en als dat blijft, gaat de ploeg het echt niet halen." Vitesse maakt volgens Koeman ondanks de aanwezigheid van Wilfried Bony eveneens geen kans op de titel.
Feyenoord staat na 27 speelronden op de vierde plaats in de Eredivisie en heeft een achterstand van vier punten op Ajax. Vrijdag kunnen de Rotterdammers voor even plek twee in handen krijgen als men in eigen stadion wint van VVV-Venlo.
Hij wil gewoon de druk bij zijn eigen team weg halen, kansen voor hun zijn natuurlijk wel geslonken na afgelopen weekend.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:27 schreef handboek het volgende:
Hij krabbelt terug:
[..]
Lees verder: http://www.soccernews.nl/(...)oetbal#ixzz2PaEXe7nY
Niet helemaal mee eens. Ze kunnen ook vooraf hebben afgesproken om een half jaar voor het einde over te stappen. Als je helemaal tot einde contract wacht komen er namelijk clubs bij die een veel hoger salaris gaan bieden, dan kun je beter even 2mil transfergelden betalen dan dat je gigasalarissen moet gaan betalen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Afellay is juist een voorbeeld die hun argumentatie ontkracht. Barcelona had prima kunnen zeggen; blijf nog 6 maanden bij PSV, dan kan je in de zomer een contract bij ons tekenen. Zelfs toen gebeurde het niet.
Het idee was dat een Real Madrid bij een Eriksen komt en zegt; laat je contract aflopen zodat wij jou volgend jaar gratis kunnen halen. Hoe kan Afellay daar een voorbeeld van zijn als daar wel gewoon een transfersom betaald is? Dat gaat lijnrecht tegen dat idee in.quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Ze kunnen ook vooraf hebben afgesproken om een half jaar voor het einde over te stappen. Als je helemaal tot einde contract wacht komen er namelijk clubs bij die een veel hoger salaris gaan bieden, dan kun je beter even 2mil transfergelden betalen dan dat je gigasalarissen moet gaan betalen.
Ze zullen niet afspreken het contract helemaal af te laten lopen. Ze kunnen wel afspreken hem bijna af te laten lopen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het idee was dat een Real Madrid bij een Eriksen komt en zegt; laat je contract aflopen zodat wij jou volgend jaar gratis kunnen halen. Hoe kan Afellay daar een voorbeeld van zijn als daar wel gewoon een transfersom betaald is? Dat gaat lijnrecht tegen dat idee in.
En natuurlijk kan het voor Barcelona voordelig zijn om hem in de winterstop te halen; hoe dichter bij het einde van het contract hoe goedkoper de speler. Einde contract betekent meer kapers op de kust (al zal dat voor clubs als Barca en Madrid niet zo'n probleem zijn, maar goed), en meer tekengeld. Maar dat is het punt helemaal niet.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:17 schreef Tarado het volgende:
De selectie voor het duel met Heracles Almelo ziet er als volgt uit:
Kenneth Vermeer![]()
Ricardo van Rhijn![]()
Toby Alderweireld![]()
Niklas Moisander![]()
Christian Poulsen![]()
Christian Eriksen![]()
Kolbeinn Sigthórsson![]()
Siem de Jong![]()
Daley Blind![]()
Lasse Schöne![]()
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen![]()
Danny Hoesen![]()
Thulani Serero![]()
Joël Veltman![]()
Mitchell Dijks![]()
Viktor Fischer![]()
Ryan Babel![]()
Ook dat is vergezocht. Waarom niet gewoon voor een zacht prijsje aan het eind van de zomer halen? Dat laatste gebeurt ook tig keer zo vaak als iemand halen een half jaar voor einde contract, dus ook de harde feiten spreken de waarschijnlijkheid van een dergelijke constructie tegen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ze zullen niet afspreken het contract helemaal af te laten lopen. Ze kunnen wel afspreken hem bijna af te laten lopen.
Daarom verwacht ik ook dat hij nog een jaar bijtekent, is nooit goed om van club te wisselen het seizoen voor een WK (tenminste als DK daar naar toe gaat)quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:28 schreef BankAardappel het volgende:
Geloof niet dat Eriksen dit telkens zo gaat zeggen van z'n contract en niet transfer vrij de deur uitlopen, om het dan juist wel te doen. Lijkt me een slimme jongen die alle mogelijke scenarios echt wel vantevoren heeft uitgedacht. Denk sowieso niet dat hij nu naar een club als Real wil, denk dat het risico te groot en dat hij voor z'n ontwikkeling zou kiezen.
Eriksen weet ook wel dat hij op zijn 35e binnen is en zich nooit meer druk hoeft te maken over geld. die gaat echt geen domme korte termijn acties uithalenquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:28 schreef BankAardappel het volgende:
Geloof niet dat Eriksen dit telkens zo gaat zeggen van z'n contract en niet transfer vrij de deur uitlopen, om het dan juist wel te doen. Lijkt me een slimme jongen die alle mogelijke scenarios echt wel vantevoren heeft uitgedacht voor zoiets bekent te maken. Denk sowieso niet dat hij nu naar een club als Real wil, denk dat het risico te groot en dat hij voor z'n ontwikkeling zou kiezen bij een club waar hij wat zekerder is van een basisplaats.
Sukkelmani heeft trouwens ook al wel een contract getekend gok ik.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ook dat is vergezocht. Waarom niet gewoon voor een zacht prijsje aan het eind van de zomer halen? Dat laatste gebeurt ook tig keer zo vaak als iemand halen een half jaar voor einde contract, dus ook de harde feiten spreken de waarschijnlijkheid van een dergelijke constructie tegen.
een half jaar van tevoren mag dat volgens mijquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Sukkelmani heeft trouwens ook al wel een contract getekend gok ik.
Waarom niet eind vd zomer halen? Misschien omdat dat heel veel geld scheelt. In de winter moet Ajax verkopen om nog geld te verdienen, alles is meegenomen als het ware. In de zomer nog niet.
Als dat zo is, waarom gebeurt dat dan niet veel en veel vaker?quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Sukkelmani heeft trouwens ook al wel een contract getekend gok ik.
Waarom niet eind vd zomer halen? Misschien omdat dat heel veel geld scheelt. In de winter moet Ajax verkopen om nog geld te verdienen, alles is meegenomen als het ware. In de zomer nog niet.
Noem het een "voorcontract" en het kan jaren van te voren. Kijk maar naar vriendje Neymar.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:03 schreef wieisboos het volgende:
[..]
een half jaar van tevoren mag dat volgens mij
Nee, dat is niet waar. Bij Neymar zou dat misschien anders liggen, omdat de clubs het een en ander overeen zijn gekomen. Bij een aflopend contract mag het echt pas een half jaar vantevoren. Daarvoor mag een club geeneens praten met een speler zonder toestemming van z'n club.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Noem het een "voorcontract" en het kan jaren van te voren. Kijk maar naar vriendje Neymar.
quote:Koeman 'zet geld op Ajax'
Als Ronald Koeman bij de bookmakers zijn geld op een ploeg moest zetten die de titel pakt, zou de Feyenoord-trainer voor Ajax kiezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feyenoordertjes die roepen dat de Arena wel steeds is uitverkocht maar dat velen thuisblijven in 3..2..1..quote:De toptien van Europa's best bezochte stadions:
1. Borussia Dortmund: 80.451
2. Manchester United: 75.527
3. FC Barcelona: 73.615
4. Real Madrid: 72.118
5. Bayern München: 71.000
6. Schalke 04: 61.068
7. Arsenal: 60.077
8. Hamburger SV: 52.494
9. Ajax: 50.194
10. Newcastle United: 50.061
Opvallend dat in Camp Nou maar 3/4 van de kaarten wordt verkocht.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Feyenoordertjes die roepen dat de Arena wel steeds is uitverkocht maar dat velen thuisblijven in 3..2..1..
Mits Cuanca fit en in vorm is. Heb bij beide mn twijfelsquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:05 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Tegen PSV Boerrigter <-> Cuenca en je hebt een topselectie.
Boerrigter kan als invaller best van waarde zijn. Als Ajax rond de 70e minuut voorstaat en PSV alles of niets gaat spelen (waardoor er ruimte ontstaat), kan hij gevaarlijk zijn met zijn snelheid, zeker als hij tegenover die Hutchinson komt te staan, die moet hij er wel uit kunnen lopen. Alleen jammer dat hij de kansen die hij krijgt waarschijnlijk toch niet afmaakt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:47 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Mits Cuanca fit en in vorm is. Heb bij beide mn twijfels
je zegt het zelf al. Momenteel heb je niets aan hem.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:53 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Boerrigter kan als invaller best van waarde zijn. Als Ajax rond de 70e minuut voorstaat en PSV alles of niets gaat spelen (waardoor er ruimte ontstaat), kan hij gevaarlijk zijn met zijn snelheid, zeker als hij tegenover die Hutchinson komt te staan, die moet hij er wel uit kunnen lopen. Alleen jammer dat hij de kansen die hij krijgt waarschijnlijk toch niet afmaakt.
Poulsen is ook fit dus Schone kan ook rechtsbuiten, denk niet dat Boerrigter in de basis staatquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef BankAardappel het volgende:
Babel is fit lees ik op Elf, dus stel hem maar op ipv Boerrigter tegen Heracles.
Ik vind het vreemd dat de Boer nu zegt dat Babel fit genoeg is om te starten terwijl 'ie vorige week nog op was na 15 min.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:56 schreef BankAardappel het volgende:
Babel is fit lees ik op Elf, dus stel hem maar op ipv Boerrigter tegen Heracles.
Wel in z'n eentje conditie training gedaan zag ik in een filmpje. Maar zal inderdaad geen hele wedstrijd kunnen spelen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:13 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat de Boer nu zegt dat Babel fit genoeg is om te starten terwijl 'ie vorige week nog op was na 15 min.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Feyenoordertjes die roepen dat de Arena wel steeds is uitverkocht maar dat velen thuisblijven in 3..2..1..
quote:'Cuenca speelt geen 90 minuten meer'
Isaac Cuenca heeft vrijdag wel volledig met de groep meegetraind, maar zit niet bij de selectie tegen Heracles. De Spanjaard moet van Frank de Boer nog een week meetrainen om te beoordelen of hij tegen PSV in de selectie kan zitten.
'We moeten afwachten hoe hij hier op reageert. Hij zal waarschijnlijk geen 90 minuten meer spelen dit seizoen', voegde de trainer er aan toe, die nog niet op zaken voor volgend seizoen vooruit wilde lopen. 'In eerste instantie gaat hij terug naar Barcelona. We hopen de laatsts 5 wedstrijden nog gebruik van hem te maken. Misschien dat hij nog nuttig in kan vallen.'
Davy Klaassen is weer op de weg terug. 'Davy trainde lang en intensief op het veld met Pim van Dordt'. Ryan Babel is volgens De Boer 'fit genoeg voor een basisplaats'.
Over Heracles. 'Normaal gesproken is Heracles een tegenstander die aanvallend en dominant probeert te spelen. De laatste tijd behalen ze mindere resultaten, maar ik heb wel respect voor die ploeg. Er is wel een duidelijke filosofie. Het duel met Heracles is nu het allerbelangrijkste. Bij winst gaan we volgende week met nog meer vertrouwen naar PSV.'
quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:46 schreef MouzurX het volgende:
Poulsen er aub niet in zeg. Dan verlies je weer.
maakt geen reet uitquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:46 schreef MouzurX het volgende:
Zorgt er voor dat ajax achteruit gaat voetballen. Verdediging onder druk -> tegengoals.quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:50 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
maakt geen reet uit
poulsen speelt prima naar zijn kwaliteiten
nee nee dat valt wel meequote:Op vrijdag 5 april 2013 17:50 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zorgt er voor dat ajax achteruit gaat voetballen. Verdediging onder druk -> tegengoals.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:46 schreef MouzurX het volgende:
Zijn die statistieken die ze soms laten zien eigenlijk ergens te vinden?quote:
3-3quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]. Tegen fucking heracles
die hebben ong. even veel goals tegen als willempie twee
Op Derk na weinig te klagen dit seizoenquote:Op vrijdag 5 april 2013 17:56 schreef Ajacied422 het volgende:
Ach, iedereen heeft altijd wat om te janken.
Sulejmani, Babel, Cuenca op de koop toegenomen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 17:57 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Op Derk na weinig te klagen dit seizoen
quote:Braziliaans talent Filipe wil ooit terugkomen, liefst met vader
Filipe houdt zich groot. Het afscheid van Nederland komt duidelijk hard aan bij het Braziliaanse voetbalwonder. Het veertienjarige talent was hier een week dankzij een prijs van AEGON-dochter Mongeral. "Ik zal alles en iedereen in Amsterdam altijd in mijn hart dragen", zegt hij met piepende stem. Zijn vader slaat een arm om hem heen, op weg naar de paspoortcontrole. Maar dankzij deze stage hoeft het geen voorgoed afscheid te zijn.
Filipe de Lucca Morais Tancredi, zo heet de jongen officieel. Een knappe jongen om te zien, maar aandacht voor meisjes heeft hij niet. Waar je zijn vader nog wel eens achterom ziet kijken, heeft Filipe - Braziliaanse voetballers hebben uitsluitend een spelersnaam - uitsluitend oog voor de bal. En andersom houdt die bal ook zichtbaar van deze rasvoetballer. Niet voor niets zit Filipe daarom ook op de jeugdopleiding van Desportivo Brasil.
"We kennen Filipe sinds de winter, toen we met Ajax in Brazilië op trainingskamp waren", zegt AEGON's sponsormanager Judith Tillemans. Onze vestiging daar heeft een voetbalprogramma met als naam Craques Mongeral. Dat programma geeft 150 jonge talentvolle voetballers de kans om hun voetbaltechnieken verder te ontwikkelen. De drie beste van hen hebben daarbij een plaats gekregen in de opleiding van Desportivo Brasil. En Filipe, die werd verkozen tot meest technische speler, heeft daar nog een grote prijs bij gekregen: een week naar Amsterdam om hier te trainen en bij de AEGON Future Cup te mogen zijn."
Muts
Zijn eerste opmerking hebben we vaker gehoord van Braziliaanse voetballers: "Het is hier koud." Verzuchtend zegt hij dat het 33 graden en verstikkend warm was toen hij in het vliegtuig stapte. Zijn tolk Thomas - ook Filipes vader spreekt geen woord Engels - lacht. "Filipe zei vanochtend dat hij bang was dood te vriezen. Hij heeft geloof ik alle kleren aangetrokken die hij heeft meegenomen uit Brazilië." Pa heeft direct een witte toeristenmuts gekocht met daarop in grote letters AMSTERDAM. De rest van de week zal onbekend blijven of de man haar op zijn hoofd heeft of niet.
Spraakzaam is Filipe niet, maar dat is logisch gezien alle indrukken die hij moet verwerken. Zijn voeten laat hij in elk geval spreken als hij op donderdag mee mag trainen met Ajax C1 en op vrijdag met het Amerikaanse jeugdteam tot 14 jaar oud. "Ik wou dat ik nog een paar van dit soort trainingen mocht hebben", zegt hij. "Ik kon het niveau goed aan." Hij is onder de indruk van de individuele aandacht voor de spelers. "Hier laten ze je zelfs judoën om beter te leren bewegen." Aan het einde van zijn verblijf in Nederland zal hij zeggen dat hij van alle bijzondere ervaringen de trainingen het bijzonderst vond. Omdat hij simpelweg het meest geniet van zélf voetballen.
Toch zegt hij ook te kunnen genieten van de AEGON Future Cup, waarbij hij drie dagen aanwezig is. "Ik ben voor Sao Paolo en Ajax. Ik ben niet alleen voor Ajax omdat ik hier mag zijn, want in Brazilië volg ik Ajax ook. Ik ken Cruijff natuurlijk, maar ook Siem de Jong en Christian Eriksen. Maar van Sao Paolo ken ik een paar spelers persoonlijk, en ze komen uit mijn land. Als Ajax tegen Sao Paolo speelt, zal ik daarom voor de beste juichen." Als die wedstrijd in 1-0 voor Ajax is geëindigd, zegt hij dat het een superwedstrijd was. "Dat Ajax heeft gewonnen is goed. Je moet altijd opkomen voor je vrienden, maar Ajax was gewoon iets beter", toont hij zich ook nog sportief.
Koele kikker
Stressbestendig blijkt hij ook te zijn, als hij vlak vóór de wedstrijd Ajax-NEC in de AEGON-businessruimte hoort dat hij in de rust zijn kunsten op het veld mag laten zien. "Ik ga met de bal spelen. Daar kijk ik naar. Maar ik hoop dat ik niets van de wedstrijd hoef te missen." In een dribbel op het doel af passeert hij de dienstdoende keeper zonder pardon. Ook na de wedstrijd bewijst hij dat hij een koele kikker is, als hem gevraagd wordt hoe hij het vandaag allemaal vond: "Ik vond Viktor Fischer erg goed."
Na een week met andere uitstapjes als Madame Tussauds, een rondvaart en de Ajax Experience zegt de rechtermiddenvelder aan het einde van zijn verblijf dat hij zowel de stad als Ajax trainingscomplex de Toekomst en de ArenA prachtig vindt. Dan, totaal onverwacht: "Weet u wat ik ook fijn vond? Dat ik een week met mijn vader kon zijn. Die zie ik nu ik op de voetbalacademie zit alleen in het weekeinde, want mijn huis is honderd kilometer verder. Ik ga hem missen als ik straks weer terug ben." Zo blijkt ook de weg naar het profvoetballerschap in Brazilië lang te zijn.
Tenminste, in Brazilië? Filipes dromen reiken inmiddels verder, zo blijkt. "Ik wil beter worden bij Desportivo en veel wedstrijden gaan spelen. Ik ga nu nog harder trainen, want ik wil nu ooit voor Ajax mogen gaan voetballen." Hij laat even een stilte vallen. "Maar dan moet wel mijn vader mee." Die voelt nog eens aan zijn muts.
In vergelijking met Lukoki en Boerrigter is het inderdaad een luxe probleem, maar ik ben ook niet zo heel gecharmeerd van Babel. Cuenca heb ik te weinig gezien om daar iets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:27 schreef Vermecelli het volgende:
Frankie krijgt nog een luxe probleem nu Cuenca en Babel weer fit zijn. En dat terwijl Ajax net lekker begon te draaien met Schone op rechts.. Naja een brede selectie kan ook weer een voordeel zijn.
quote:'Champions League winnen ultieme droom'
Af en toe, als hij op het hoofdveld van De Toekomst speelt, werpt Jordy Bruijn (Amsterdam 1996) een blik op de Arena. Dan weet hij meteen weer waar hij het allemaal voor doet. "Het is niet zo dat ik er beter door ga voetballen, maar de Arena is wel een reminder: als ik m'n best blijf doen, kan ik over twee, drie jaar daar staan. Daar is het publiek, daar zijn de mensen die voor jou naar het stadion komen, daar wil ik kampioen worden."
Sommige jongens hebben geen mediatraining nodig. Jordy Bruijn - 'wel m'n naam goed opschrijven, hoor' - is zo iemand. Twijfel kent hij niet. "Ik heb eerst drie jaar vwo gedaan. Toen zei ik tegen m'n ouders: pap, mam, ik wil voetballer worden, geen dokter. Ik haal m'n havo-diploma met twee vingers in mijn neus en dan zijn jullie ook blij."
Een paar maanden voor zijn examen ligt hij op koers, dus wil de middenvelder van de B1 wel even zijn huiswerkles op De Toekomst onderbreken. Leren kost hem weinig moeite, zoals ook voetbal hem makkelijk afgaat. "Ik train vier keer per week op de club, speel op zaterdag een wedstrijd en train thuis nog twee keer voor mezelf, met m'n vader en m'n broertje. Niet zomaar een beetje voor de lol, maar echt serieus. Passen, afwerkvormpjes, stabiliteitsoefeningen. Want ik ben nog volop in de groei en fysiek nog niet sterk genoeg."
Jordy speelde bij NAS (Na Arbeid Sport) in Zwanenburg, toen hij op een dag werd ontdekt door een scout van Ajax. Zeven jaar was hij. "Ik wa met mijn broertje op het strand van Zandvoort een balletje aan het trappen. Die man tipte Ajax en na een paar stages mocht ik blijven. Ik was ongelooflijk blij."
De overgang van het vertrouwde Zwanenburg naar het grote Amsterdam ging echter niet zonder horten of stoten. Ondanks zijn talent was Jordy in die eerste jaren vaak tweede keus. "Tegen Bal Op Het Dak mocht ik wel meedoen, maar als we dan tegen Feyenoord speelden, zat ik op de bank. Dat was best moeilijk. Bij mijn oude club was ik aanvoerder en draaide alles om mij. Hier kende ik niemand en kwam ik in een andere cultuur terecht. Ik moest heel snel volwassen worden. Er waren periodes dat ik het niet zag zitten, maar op een gegeven moment zei ik tegen mezelf: kom op, Jordy, dit is wat je altijd hebt gewild, je moet door. Nu ben ik eerste keus."
In het begin speelde Jordy rechtsbuiten, tegenwoordig is hij verdedigende middenvelder. Geen wonder dat Barcelona's Xavi zijn favoriete voetballer is. Ook bij Oranje onder zeventien was hij verzekerd van een basisplaats, maar een blessure gooide roet in het eten. "Ik had last van m'n knieën, groeipijnen. Maar het is niet belangrijk. Eerst moet het goed gaan bij Ajax. Het Nederlands elftal is leuk voor erbij."
Ajax gaat boven alles, zegt hij, en daarom is hij zo blij met het driejarige contract dat hij twee weken geleden tekende. Zijn vader, in het dagelijks leven eigenaar van een schoonmaakbedrijf én brandweerman in Amsterdam-Noord, behartigt zijn zaken. "Maar Sjaak Swart en Søren Lerby hebben het juridische gedeelte geregeld. Voetbal is nu echt mijn baan geworden; ik wil zo snel mogelijk aansluiten bij het eerste."
Hij moet lachen om de vraag of hij wist wie Sjaak Swart is. "Mister Ajax natuurlijk. Ik heb veel dvd's van vroeger bekeken, ook van Johan Cruijff, Maradona en Pelé. Ik ben een geboren Ajacied. Mijn vader nam me als kleine jongen al mee naar de Arena."
Sindsdien is voetbal zijn leven. "Voetbal, school, m'n vrienden en m'n familie. Nee, nog geen vriendin. Ik vind het lekker om een vaste structuur te hebben, en zo'n meisje gaat dat allemaal overhoop halen. Uitgaan doe ik alleen in de zomer- en in de kerstvakantie, maar ik drink niet. Ik ben een sportman."
En een sportman wil alles winnen. "Vorig jaar ben ik kampioen geworden met de B1. Nu staan we drie punten achter de koploper, dus de race is nog niet gelopen. Ik kijk niet verder dan Ajax. De jeugdopleiding wordt steeds beter - we trainen veel intensiever dan vroeger - en wat zou het geweldig zijn als we, net als Kluivert destijds, weer de Champions League winnen. Dat is mijn ultieme droom."
quote:Bruijn: 'Onze coach was trots'
Met een 3-1 overwinning op koploper AZ blies Ajax B1 woensdagavond de titelaspiraties weer nieuw leven in. De drie punten kwamen echter niet vanzelf. In gesprek met Ajax Showtime sprak Jordy Bruijn over vermoeide benen en een ‘geweldige Future Cup’.
‘De eerste helft was moeizaam, maar de tweede helft hebben we ons herpakt en speelden we echt heel erg goed’, blikt Bruijn terug op een zeer belangrijke competitiezege op De Toekomst. ‘We gingen de wedstrijd wel in met vermoeide benen, maar daar moesten we even doorheen.’
Future Cup
De vermoeide benen bleken een gevolg van de Future Cup, die Ajax B1 afgelopen paasweekend speelde in Amsterdam. De ploeg van coach Orlando Trustfull bereikte de finale, maar verloor daarin van Anderlecht. ‘Het was een geweldige ervaring om de Future Cup te spelen’, vertelt Bruijn. ‘Het is een toernooi waar allemaal grote, internationale clubs naartoe komen dus ik denk dat iedereen zo’n toernooi graag wil spelen.’
Het toernooi begon dan ook geweldig voor B1 met drie zeges in de poulefase en een 5-0 overwinning in de halve eindstrijd tegen Benfica. ‘Vooral tegen Benfica speelden we heel erg goed. Over het hele toernooi hebben we denk ik laten zien waartoe wij in staat zijn, al is er altijd ruimte voor verbetering. Vooral in de finale hebben wij niet gebracht wat wij kunnen en hadden moeten brengen.’
‘Wat er mis ging in de finale?’, vervolgt de jonge middenvelder. ‘Dat is moeilijk om te zeggen want er zijn allemaal factoren die we de schuld kunnen geven, zoals het veld of de wind. Maar uiteindelijk moeten we de schuld bij onszelf zoeken. We zijn goed genoeg om Anderlecht te verslaan, alleen begonnen we heel erg slecht aan de wedstrijd. Binnen tien minuten met 2-0 achterstaan, dat is geen pretje. Daarna hebben we ons wel herpakt, maar het was niet genoeg om de wedstrijd te doen kantelen.’
Trotse coach
Ondanks de nederlaag waren de reacties na afloop positief, ook voor Bruijn. ‘Natuurlijk was ik erg teleurgesteld’, begint hij. ‘Je speelt altijd om te winnen en dan is het niet leuk om de finale met 2-0 te verliezen. Maar mijn familie, in eerste instantie, en de mensen bij mij op school benadrukten dat we het als team goed gedaan hebben. Daarnaast was onze coach vooral trots. Hij heeft van ons genoten, dat waren zijn letterlijke woorden.’
Bruijn kijkt dan ook positief terug op het toernooi en is bovendien tevreden over zijn eigen inbreng. ‘Ik ben redelijk tevreden over mijn eigen spel. Ik heb in gedeeltes laten zien wat ik kan en ik ben echt in het toernooi gegroeid. De eerste wedstrijd tegen Toronto ging niet lekker, maar tegen Tottenham, Benfica en ook wel Anderlecht ging het best goed. Maar of ik mezelf totaal heb laten zien? Nee, dat vind ik niet. De hoogtepunten voor mij waren vooral het aanvoerderschap tegen de Spurs en de gewonnen halve finale tegen Benfica.’
Weer bovenaan
Back to reality en die bleek al snel voor de deur te staan. Koploper AZ B1 kwam op bezoek en de Alkmaarders moesten ook nog eens bestreden worden zonder Bazoer en Cerny. ‘Ik ben niet degene om er over te oordelen, maar ik denk dat iedereen heeft kunnen zien dat die twee heel goed kunnen voetballen’, reageert Bruijn eerst op de afwezigen om af te sluiten met positieve woorden: ‘Na zo’n toernooi moet je je zo snel mogelijk herpakken. Na de uitlooptraining hebben we het er maandag nog wel even over gehad, maar iedereen wist dat er niets meer aan viel te veranderen. Tegen AZ was het snel omschakelen, maar iedereen kon zich mentaal en fysiek opladen voor zo’n belangrijke wedstrijd. Dat alles met een heerlijke 3-1 zege tot gevolg. We staan weer eerste!’
Sulejmani zie ik niet meer als ajaciedquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:22 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Sulejmani, Babel, Cuenca op de koop toegenomen?
Op zich toch wel frappant dat er zeg maar 6 spelers voor 1 positie zijn en er geen enkele functioneert al dan niet door verschillende oorzakenquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:39 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Sulejmani zie ik niet meer als ajacied
Babel is prima
Cuenca is ook geen ajacied
Babel begon prima, pech gehad met blessuresquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich toch wel frappant dat er zeg maar 6 spelers voor 1 positie zijn en er geen enkele functioneert al dan niet door verschillende oorzaken
quote:'We moeten blijven bijslijpen tot alles past'
Geen club die zo veel spelers levert aan de Europese top als Ajax. Dat gaat niet vanzelf. Orlando Trustfull, trainer van de B1: 'Het zijn mensen in ontwikkeling, geen eindproducten.'
Het is briesend koud op De Toekomst, maar daar trekken de jonge Ajacieden zich niets van aan. Met blozende koppen stormen ze de trap van de kantine op. Sommigen begroeten de twee mannen die, strategisch gepositioneerd bij de bar, alles en iedereen in de gaten houden.
Het zijn Sjaak Swart en Søren Lerby, samen goed voor 669 competitiewedstrijden in het eerste. Zouden de pupillen weten wie ze zijn? Zouden ze wel eens kijken naar de foto's van het gouden Ajax aan de wand? En zouden ze het clublied, dat over de hele breedte van de muur in het restaurant is geprojecteerd, kunnen meezingen?
Uitgelaten als jonge honden vallen ze aan op de avondmaaltijd, die door leerlingen van het ROC is klaargezet. De zestien- en zeventienjarige pubers maken pret voor tien, maar op de één of andere manier hebben ze toch een serieuze blik in hun ogen, alsof ze zich nu al bewust zijn van het gewicht dat de toekomst op hun schouders legt.
"Ze hebben de klok horen luiden, dus ze weten ongeveer hoe het werkt," zegt Orlando Trustfull, trainer van de B1. "Alleen zijn ze nu met z'n allen heel hard op zoek naar de klepel. Stuk voor stuk kunnen ze ontzettend goed voetballen en bij tijd en wijle klopt alles als een bus, maar een dag later kan het weer alle kanten op gaan. Aan ons de taak om dat bij te slijpen, net zo lang tot alles past."
Ooit speelde Trustfull (Amsterdam, 1970), die furore maakte bij Feyenoord, Sheffield Wednesday en Vitesse, zelf in de jeugd van Ajax. Maar de opleiding van toen is niet te vergelijken met die van nu. "Ik kwam met de bus naar de training, smeerde zelf m'n boterhammen en moest m'n eigen kleding kopen. Deze jongens worden met een busje van school gehaald, krijgen een warme maaltijd hier en hun kleding wordt verzorgd. Het hoort bij het moderne voetbal, maar we moeten oppassen dat we daarin niet doorslaan."
De jeugd van Ajax is in de historie van het voetbal een mythisch begrip geworden. De opleiding heeft tal van groeibriljanten afgeleverd, van Johan Cruijff, Sjaak Swart en Piet Keizer tot Dennis Bergkamp, Patrick Kluivert en Wesley Sneijder. Deze week maakte een Zwitsers onderzoek duidelijk dat geen club zo veel spelers voor de Europese top heeft klaargestoomd als Ajax.
Toch verschijnen ook geregeld verhalen dat de jeugdteams slecht presteren. Op de keper beschouwd valt dat wel mee - van de twaalf elftallen kunnen er tien nog kampioen worden - maar feit is dat vooral de A1 en de C1 het moeilijk hebben. Dat is echter geheel in lijn met de doctrine van Cruijff dat de ontwikkeling van het individu belangrijker is dan de resultaten van het team, zegt Trustfull.
"Het gaat erom dat we de spelers zó sterk en compleet maken dat ze straks de stap naar het eerste elftal kunnen maken. Daarom investeren we veel meer dan vroeger in de ontwikkeling van hun techniek. Dat ze weten hoe ze moeten koppen, hun beide benen kunnen gebruiken en de eerste aanname van de bal goed verzorgd is. Pas dan zijn ze klaar voor het team van Frank de Boer. En we willen ze ook fysiek op niveau brengen, zodat ze straks niet overbelast raken. Dat is wel eens anders geweest."
Dat wil niet zeggen dat het resultaat niet telt. "Natuurlijk willen die jongens winnen. Dat hoort bij de lol van het spel. Maar er zijn ook spelers die op enig moment goed genoeg zijn om naar een hoger elftal te gaan. Dat vinden we belangrijker dan de vraag of we daarmee het team niet verzwakken. En dat betekent dus wel eens dat je wedstrijden verliest die je in een normale bezetting gemakkelijk zou hebben gewonnen. Dat is onze filosofie en daar mag iedereen wat van vinden."
Toch heeft ook Trustfull geen antwoord op de vraag hoe het komt dat de opleiding al zo lang, eigenlijk sinds Patrick Kluivert, geen spits heeft voortgebracht die elk seizoen goed is voor pakweg 25 goals. Trustfull: "Het is een moeilijke positie, zeker bij Ajax. Want ze moeten niet alleen kunnen scoren, maar ook nog eens goed mee kunnen voetballen. Uiteindelijk komen meer spelers door die bereid zijn er alles voor te doen dan spelers die alleen goed op de pleintjes uit de voeten kunnen."
Sinds de revolutie van Cruijff zijn in Amsterdam heel wat jeugdtrainers gesneuveld, en in pedagogisch opzicht lang niet altijd de minsten. Maar hun plaatsen zijn veelal ingenomen door oud- voetballers. Wim Jonk staat aan het hoofd van de opleiding, de A1 wordt getraind door Alfons Groenendijk en Kenneth Perez. En oud- spelers als Ronald de Boer, Richard Witschge en Bryan Roy geven individuele trainingen aan de 195 jeugdspelers.
Trustfull: "Allemaal mannen die weten hoe Ajax speelt: verzorgd, vanuit balbezit, met een opbouw van achteruit, het liefst over de grond. Als jeugdtrainers nemen we drie, vier keer per week de spelers door en proberen we ze in methodische stappen te ontwikkelen. Want dat is voor elke leeftijd anders. Een F'je wil niets weten van tactiek, die wil gewoon lekker voetballen. Voor hen is het één grote ontdekkingsreis en dat is meer dan genoeg. Maar hoe ouder ze worden, hoe meer je van ze kunt vragen."
Trustfull kwam drie jaar geleden over van Sparta en staat nu vijf dagen per week op het veld. "Ik ben geen trainer die met z'n armen over elkaar aan de kant observeert hoe ze het doen. Ik laat me geregeld horen en stel duidelijke grenzen. Maar streng ben ik ook weer niet, want binnen die grenzen is ontzettend veel ruimte en ze mogen er ook wel eens overheen gaan. Het zijn mensen in ontwikkeling, geen eindproducten."
Daarom praat hij ook met zijn spelers over hun sociale leven en de risico's die topsport nu eenmaal met zich meebrengt. "Het zijn hartstikke leuke gasten, maar ze leven, op een ingewikkelde leeftijd, in een ingewikkelde wereld. Voetbal is belangrijk voor ze, maar er zijn meer belangrijke dingen in het leven. Het is niemand gegeven dat allemaal meteen in balans te krijgen. Dat konden wij vroeger ook niet. Door er veel over te praten, haal je er de scherpe kantjes af."
Vanaf zestien jaar mogen spelers een contract aangaan. Bij wedstrijden staan daarom soms meer zaakwaarnemers en scouts dan ouders langs de kant. "Dat heeft onmiskenbaar invloed op de spelers," zegt Trustfull.
"En het staat hun ontwikkeling wel eens in de weg. Dan zijn ze er met hun gedachten niet bij of gaan ze naast hun schoenen lopen. Ook daar praten we over. Want ik kan wel een oplossing bedenken, als de speler het zelf niet inziet, werkt het niet. Hij moet eerst proceseigenaar worden van het probleem en dan zelf met antwoorden komen."
Ook ouders kunnen soms lastig zijn. Toen Trustfull nog trainer was van de C2, kreeg hij te maken met een vader die na een akkefietje met een wit zakdoekje naar hem zwaaide. De speler verhuisde niet lang daarna naar de jeugd van PSV.
Trustfull: "Je vraagt je wel eens af: is dit in het belang van je kind of doe je het voor jezelf? Maar dat zal altijd zo blijven. Over het algemeen zijn de ouders hartstikke bereidwillig en denken ze goed mee. Maar natuurlijk zijn er ook die vinden dat het anders moet. Ook met hen proberen we dan in gesprek te komen."
En zo is het geen moment saai op De Toekomst. Trustfull zelf volgt komend seizoen mogelijk Alfons Groenendijk op, die op het punt staat de A1 te verruilen voor Jong Ajax. Maar eerst nog de B1. Met nog zes wedstrijden te gaan heeft het team drie punten achterstand op koploper AZ. "Bij de jongens leeft het, ik vind het vooral belangrijk dat ze goed voetbal blijven spelen. Als dat leidt naar het kampioenschap, ben ik echt wel blij voor ze."
quote:Column Frank de Boer
We hebben in maart een goede serie neergezet. Vanwege de grillige prestaties van de concurrenten hebben we de koppositie in de Eredivisie veroverd en daarna versterkt. Grillig waren wij in voorgaande maanden soms ook. Wie vanaf nu constant goed weet te presteren wordt kampioen. Wij gaan er alles aan doen om dat voor de derde keer op rij te worden.
Afgelopen zondag namen we afscheid van Jan Vertonghen, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel. Alle drie jongens die bij Ajax zijn opgeleid. Vurnon en Greg vanaf de E-junioren, Jan vanaf de B. Het zijn voorbeelden voor andere talenten. Niet alleen vanwege hun prestaties, maar ook omdat ze zes seizoenen bij de A-selectie zaten. Ze zijn weliswaar op jonge leeftijd vertrokken, maar hebben dus ook een behoorlijke tijd in het eerste gespeeld. Mede door hun inbreng hebben we onder meer de 30e en 31e landstitel gewonnen. Ze zijn daarna alle drie voor behoorlijke bedragen getransfereerd. Zo kun je zien dat iedereen er veel aan heeft gehad. Voor de wedstrijd werd Christian Eriksen in het zonnetje gezet. Hij speelde zijn 150e officiële wedstrijd bij ons. Ook voor hem zal deze zomer of volgende zomer een grote transfer mogelijk zijn. Maar ik hoop dat we voorlopig nog geen afscheid van hem hoeven te nemen.
Volgende week spelen we net als afgelopen weekend wederom om 16.30 uur thuis, dan tegen Heracles. Hoofdsponsor AEGON heeft de prominente plaats op ons shirt bij deze thuiswedstrijd vrijgegeven voor een goed doel. Ik heb daar veel respect voor. Zodoende krijgt Fonds Gehandicaptensport extra aandacht. Ajax is een club met een behoorlijke maatschappelijke betrokkenheid en met nadruk op ontwikkeling van de jeugd. Dat kan zeker ook van onze hoofsponsor worden gezegd. Als je op hun website of de onze kijkt, zie je dat onder meer terug bij het project Streetwise en met de AEGON Future Cup, het toernooi dat afgelopen Paasweekend op De Toekomst plaatsvond.
Het zijn allemaal leuke dingen en het is heel belangrijk. Maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de prestaties van ons eerste elftal momenteel het allerbelangrijkste vind. Daar ben ik natuurlijk ook voor aangenomen. Vandaar dat ik tegen de groep heb gezegd dat we de komende twee thuisduels moeten winnen. We hebben het al weken over de finales. Want dat zijn de wedstrijden die we vanaf nu spelen. Finales.
Als we allemaal de focus hebben die we ook de vorige twee seizoenen in slotfase van het seizoen hadden, maak ik me geen zorgen over de grilligheid die ik eerder noemde. Onze selectie is fit en breed genoeg om een goede serie neer te zetten. April is weer een cruciale maand. Ik hoop dat jullie net zo benieuwd zijn als ik, hoe mijn column er over een maand uitziet.
Sportieve groeten,
Frank de Boer
twitter:RicardoKishna twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 18:40:40Goed nieuws! Deze week weer met de groep meegetraind! Hoop snel weer m'n rentree te maken!! reageer retweet
True. Enige zorgenkindje is dan Cillessen. Te goed om bij het 2e zijn minuten te maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:06 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik ben blij als Sulejmani weg is.
We geraken dan ook op het punt dat er een selectie staat die volledig door de Boer is samengesteld. Er zijn zoveel trainers geweest de laatste jaren dat 't redelijk uniek is dat er iemand aan het roer staat zonder overgebleven erfenissen van de voorganger.
Ik doe eens gek en zeg dat we 'm al in Breda ophalenquote:Op zaterdag 6 april 2013 08:59 schreef tammepiet het volgende:
Over een maand hebben we de 32e schaal al te pakken.
Dat is de 26e, dag na de verjaardag van Cruijff. Ik ben erbij in Breda dus wat dat betreft laat het daar maar vallen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik doe eens gek en zeg dat we 'm al in Breda ophalen.
quote:Begeerde Blind lacht om speculaties: 'Ik was daar met mijn vriendin'
Daley Blind was afgelopen week in Spanje en dat leidde meteen tot speculaties over zijn sportieve toekomst. De linkerverdediger van Ajax zou op het punt staan om een contract met Valencia te ondertekenen. Blind heeft een aflopend contract met Ajax, terwijl Valencia naar een opvolger van Jérémy Mathieu zoekt.
"Ik was daar met mijn vriendin", benadrukt Blind zaterdag met een knipoog in De Telegraaf. "De trainer gaf de internationals een paar dagen extra vrij en ik had genoeg van het weer hier, was toe aan de zon. Het was fijn om mijn hoofd even leeg te maken."
Over zijn toekomst hult Blind zich voorlopig in nevelen. "Mijn zaakwaarnemer (Rob Jansen, red.) zal een afspraak met Ajax maken. Ik zeg daar nu niks over, richt me alleen op het slot van de competitie." Ook in Spanje zorgde de aanwezigheid van de zoon van oud-international Danny Blind meteen voor geruchten. Zo zouden ook Sevilla en Málaga belangstelling hebben.
Kutsysteem op internet werkt weer eens nietquote:Op zaterdag 6 april 2013 09:04 schreef Max-Westerman het volgende:
Zo kaartjes voor Willem 2 thuis zijn binnen.
En het ging traag
Ik heb er wel vertrouwen in maar het moet nog wel gebeurenquote:Op zaterdag 6 april 2013 09:33 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in? Moet goed komen toch
Verkoop tickets PSV - Ajax volgens mij.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:47 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Mag je alsnog meedoen aan de pupillendagen? :p
Succes.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:50 schreef kurk_droog het volgende:
Vorige keer een uur zitten klikken, hoop er nu binnen 2 minuten doorheen te zijn.
Systeem ligt nu al te kutten
Mocht hij weggaan, dan heeft Ajax dat grotendeels aan zichzelf te wijten. Sommigen zullen het niet erg vinden, ik iig wel.quote:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als Blind echt wil blijven krijgt hij heus wel een contract maar als hij begint met "ik kan ergens anders zoveel verdienen" dan houdt het waarschijnlijk op.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mocht hij weggaan, dan heeft Ajax dat grotendeels aan zichzelf te wijten. Sommigen zullen het niet erg vinden, ik iig wel.
Grotendeels zeg ik he. Ajax had m.i. de onderhandelingen véél eerder moeten starten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, als Blind echt wil blijven krijgt hij heus wel een contract maar als hij begint met "ik kan ergens anders zoveel verdienen" dan houdt het waarschijnlijk op.
wij met pijn en moeite nog kunnen halen op zuid 2quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:33 schreef BobW het volgende:
Kutsysteem, wel kaarten uiteindelijk. In 416 dan maar, het Ajaxdeel van uitvak.
Boilesen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mocht hij weggaan, dan heeft Ajax dat grotendeels aan zichzelf te wijten. Sommigen zullen het niet erg vinden, ik iig wel.
Zal je altijd blijven houden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:22 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat een kutsysteem! Ga je notabene alles, krijg je al die gelukszoekers.....
quote:
Kleine tip van mijn kant. In de praktijk blijkt dat er later weer kaarten vrijkomen ivm mislukte betalingen. Helemaal met de ideal storing nu is de kans groot dat dat weer gebeurt. Hou dus verkoop nog in de gaten. Bedankt me later maarquote:Op zaterdag 6 april 2013 10:53 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Kut is dat he. Wat een baggersysteem.
Heje geen voorrangskaart dan?quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:22 schreef SaulGoodman het volgende:
Wat een kutsysteem! Ga je notabene alles, krijg je al die gelukszoekers.....
Waarschijnlijk is er nog maar 1 kaart (+ plus begeleiders kaart). Voor die plekken hebben ze natuurlijk geen 100-en kaarten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:42 schreef kurk_droog het volgende:
Begin ging soepel tot ik bij het vak kwam waar ik kaarten mocht kiezen waarbij er 2 lukte maar hij daarna vastliep. Daarna nog 4x doorheen gekomen maar kon telkens maar 1 kaart nemen
[ afbeelding ]
Dat ben ik niet met je eens, die jongen heeft een groot gedeelte van zijn (relatief dure) contract het nauwelijks laten zien.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Grotendeels zeg ik he. Ajax had m.i. de onderhandelingen véél eerder moeten starten.
Als ze niks veranderen wel ja.quote:
Dat weet ik uit ervaring.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:59 schreef Afhaalchinees het volgende:
Kleine tip van mijn kant. In de praktijk blijkt dat er later weer kaarten vrijkomen ivm mislukte betalingen. Helemaal met de ideal storing nu is de kans groot dat dat weer gebeurt. Hou dus verkoop nog in de gaten. Bedankt me later maar
Volgend seizoen. Thank God.quote:
Heb je geluk aan. Ik had vorig seizoen uitkaart, vanaf januari constant geprobeerd uittickets te bemachtigen, maar t lukte maar 1 keer, tegen heerenveen. Als absoluut dieptepunt de sigarenboer die mn scc kwijt was geraakt. Toen Ajax nog een brief geschreven en mn verhaal voorgelegd, maar ze vonden het de moeite van het reageren kennelijk niet waard.quote:
Het is een waar drama. De uitvakken worden natuurlijk ook steeds kleiner, terwijl Ajax meer dan genoeg - zo blijkt maar weer - belangstellenden heeft.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:09 schreef Sjacq het volgende:
Heb je geluk aan. Ik had vorig seizoen uitkaart, vanaf januari constant geprobeerd uittickets te bemachtigen, maar t lukte maar 1 keer, tegen heerenveen. Als absoluut dieptepunt de sigarenboer die mn scc kwijt was geraakt. Toen Ajax nog een brief geschreven en mn verhaal voorgelegd, maar ze vonden het de moeite van het reageren kennelijk niet waard.
Nu maar weer fototje laten maken en nog een seizoen proberen.
Het is echt verschrikkelijk. Het Feyenoord-systeem, ik zeg het niet graag, is veel beter.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:14 schreef Afhaalchinees het volgende:
Heel dat ticketsysteem is pure kk joh daar moet Ajax eens in gaan investeren.
Dat hij een ontwikkeling had doorgemaakt was toch wel iets eerder duidelijk dan in maartquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, die jongen heeft een groot gedeelte van zijn (relatief dure) contract het nauwelijks laten zien.
Zoals hij nu speelt had toch niemand voorzien, dan is het nu wel makkelijk om te roepen dat ze veel eerder hadden moeten starten met onderhandelen.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, die jongen heeft een groot gedeelte van zijn (relatief dure) contract het nauwelijks laten zien.
Zoals hij nu speelt had toch niemand voorzien, dan is het nu wel makkelijk om te roepen dat ze veel eerder hadden moeten starten met onderhandelen.
het zou meesterlijk zijn als we hier in Groningen kampioen wordenquote:Op zaterdag 6 april 2013 09:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Zou wel leuk zijn als we met de 32e speelronde kampioen worden
Toen was het nog maar afwachten of het blijvend was, dat kon je pas concluderen zeg maar rond de winterstop en dan maakt het eigenlijk niet meer uit qua onderhandelingspositiequote:Op zaterdag 6 april 2013 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat hij een ontwikkeling had doorgemaakt was toch wel iets eerder duidelijk dan in maart. Eerste maanden van dit seizoen was hij volgens velen de beste (of minst slechte) Ajacied.
Ik blijf 45 minuten rammen en daarna geef ik het op. En je hebt gelijk, kom er nu ook doorheen maar kan maar 1 ticket ipv 2 selecteren...dat risico neem ik niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 10:59 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
[..]
Kleine tip van mijn kant. In de praktijk blijkt dat er later weer kaarten vrijkomen ivm mislukte betalingen. Helemaal met de ideal storing nu is de kans groot dat dat weer gebeurt. Hou dus verkoop nog in de gaten. Bedankt me later maar
Daar kom ik al geeneens.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik blijf 45 minuten rammen en daarna geef ik het op. En je hebt gelijk, kom er nu ook doorheen maar kan maar 1 ticket ipv 2 selecteren...dat risico neem ik niet.
Voor jou misschien, maar als je een baan bij de beste club van nederland hebt moet je zoiets in kunnen schatten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen was het nog maar afwachten of het blijvend was, dat kon je pas concluderen zeg maar rond de winterstop en dan maakt het eigenlijk niet meer uit qua onderhandelingspositie
PSV gaat echt makkelijk winnen 0-4 of 0-5 gok ikquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:09 schreef ejfaar het volgende:
Vanavond psv puntverlies bij w2, vitesse gelijk tegen nac
Het maakt allemaal niet zoveel meer uit, dan hadden ze hem eind vorig seizoen moeten verlengen, toen kwam hij er nog niet voor in aanmerking.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar als je een baan bij de beste club van nederland hebt moet je zoiets in kunnen schatten.
Pff... maar 1 helft voluit gaanquote:Op zaterdag 6 april 2013 12:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik blijf 45 minuten rammen en daarna geef ik het op. En je hebt gelijk, kom er nu ook doorheen maar kan maar 1 ticket ipv 2 selecteren...dat risico neem ik niet.
Ik zit in 415 met zijn tweeën ik op rij 23 mijn broertje op rij 10.quote:Op zaterdag 6 april 2013 09:33 schreef BobW het volgende:
Kutsysteem, wel kaarten uiteindelijk. In 416 dan maar, het Ajaxdeel van uitvak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |