abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124900765
Het interesseert me niet wat een ander verdient krijgt als die ander een baan in de normale private sector heeft. Artsen worden betaald van onze verzekeringspremies en wij hebben niet de vrijheid om voor andere verzekeringsbedrijven te kiezen dan de Nederlandse verzekeringsbedrijven. Zie je het probleem niet?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 5 april 2013 @ 00:01:14 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124901001
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zie je het probleem niet?
Te weinig marktwerking O+?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124901291
Dat sowieso. Het is niet dat een patiënt even gaat onderhandelen met tig artsen of teams van artsen en verpleegkundigen gaat onderhandelen over de prijs. Hij betaalt imnmers niet direct de prijs. Het aanbod van artsen is kunstmatig laag aangezien al decennia lang minder dan de helft van de geschikte mensen binnen Nederland (België en Duitsland waren een optie) mocht beginnen met de opleiding geneeskunde.
#NoDAPL
  vrijdag 5 april 2013 @ 00:10:51 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124901393
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat sowieso. Het is niet dat een patiënt even gaat onderhandelen met tig artsen of teams van artsen en verpleegkundigen gaat onderhandelen over de prijs. Hij betaalt imnmers niet direct de prijs. Het aanbod van artsen is kunstmatig laag aangezien al decennia lang minder dan de helft van de geschikte mensen binnen Nederland (België en Duitsland waren een optie) mocht beginnen met de opleiding geneeskunde.
Verzekeraars concurreren ook maar matig voor wat betreft de prijs. Ze krijgen de bulk toch van de overheid en kunnen alleen met de aanvullende pakketten / verhoogde eigen risico's differentiëren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124901491
Eens. Daarom heb ik liever 1 publieke medische verzekering die onderhandelt met de artsen en farmaceutische bedrijven. We zullen het er maar niet over hebben hoe die verzekeringsbedrijven zich proberen te onderscheiden, bijvoorbeeld met brillen, de anticonceptiepil en met magisch water. :)
Ik respecteer ieders geloof maar evidence based vergoeden lijkt me geen slechte zaak. ;)
#NoDAPL
pi_124903441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eens. Daarom heb ik liever 1 publieke medische verzekering die onderhandelt met de artsen en farmaceutische bedrijven. We zullen het er maar niet over hebben hoe die verzekeringsbedrijven zich proberen te onderscheiden, bijvoorbeeld met brillen, de anticonceptiepil en met magisch water. :)
Ik respecteer ieders geloof maar evidence based vergoeden lijkt me geen slechte zaak. ;)
Deels eens ben ik het hiermee, ik heb het al eens eerder genoemd terug zoals het was.
Toen het verzekerings pakket in handen van, naar mijn idee overheid was, maar dat weet ik niet zeker kan het dus niet waar maken. Zo oud ben ik namelijk ook weer niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 01:40:53 ]
pi_124904235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Callcenter - starter/student zonder werkervaring: 176 vacatures

Schoonmaak - starter/student zonder werkervaring, minimaal 32 uur: 19 vacatures

Keuken - starter/student zonder werkervaring: 2 vacatures

Bezorging/Post - starter/student zonder werkervaring, minimaal 24 uur: 33 vacatures

Verkoop - starter/student zonder werkervaring: 300 vacatures
Ho, ik klik net voor de onzin op één vacature en daar staat dan dat je vijf jaar werkervaring moet hebben bij zo'n tekstje. Is dus ook niet helemaal betrouwbaar dit.
pi_124915539
Helaas moet je als beginnende werknemer liegen over ervaring bij dit soort baantjes. Niemand kan ervaring opdoen als overal ervaring wordt geëist en zo goed als overal wordt ervaring geëist.
#NoDAPL
pi_124915823
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Helaas moet je als beginnende werknemer liegen over ervaring bij dit soort baantjes. Niemand kan ervaring opdoen als overal ervaring wordt geëist en zo goed als overal wordt ervaring geëist.
Of een goede kruiwagen hebben denk ik dan he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')