Waarschijnlijk krijg je morgen pas de bevestiging van Louis. Werkdagen/uren en Duitsersquote:Op woensdag 3 april 2013 22:36 schreef weerstandje het volgende:
Grote beurt bij louis.de besteld
Krijg alleen maar geen bevestiging binnen![]()
Ga ook niet zomaar geld overschrijven
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:46 schreef Mirgeam het volgende:
als we dan toch zelfregulerend te werk gaan:
gummiebeer ga eens heel snel je posts editen ipv er 3 tot 5 achter elkaar te zetten
Goed plan, faalhaas.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:48 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
EDIT: Ik moet toch echt even FOK! afsluiten en filmpje kijken.
EDIT: Wel een motorfilm of roadtrip film om enigzins ontopic te blijven.
Zo'n ding rij je steeds in een kar naar de volgende custom-beurs.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:19 schreef Dekatria het volgende:
Bij die Alien-fiets kan je toch niet normaal sturen?
Waarom doe je dan ook geen winterhandschoenen aan? Wat probeer je te bewijzen?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:24 schreef pindaplukker het volgende:
Veel motorrijders gezien onderweg vandaag, waaronder een transalpachtigiets op de N65 ...iemand van hier?
Krijg eindelijk weer gevoel in mijn vingertoppen, zomerhandschoenen was toch niet zon goed idee
Normaal hoef ik maar 30km naar school toe te rijden, makkelijk te doen met zomerhandschoenen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:47 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Waarom doe je dan ook geen winterhandschoenen aan? Wat probeer je te bewijzen?
In zomerhandschoenen kan je makkelijker de motor bedienen, maar met bevroren handen ben je dat voordeel weer kwijt
Ik heb toevallig tamelijk dure winterhandschoenen (100 euro) en een paar setjes goedkope zomercrosshandschoentjes (15 euro) en nog een setje leren zomerhandschoenen (30 euro), maar ik lijd liever kou, dan dat ik die klote winterhandschoenen aan moet.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:47 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Waarom doe je dan ook geen winterhandschoenen aan? Wat probeer je te bewijzen?
In zomerhandschoenen kan je makkelijker de motor bedienen, maar met bevroren handen ben je dat voordeel weer kwijt
Dat laatste ga ik wel een beetje missen aan mijn Bandit.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb leren all-seasons. Gaat prima alleen zit er zo'n doorwaai stuk tussen de vingersDat maakt het vrij vervelend onder het vriespunt..
Hier ook een schurfthekel aan winterhandschoenen. Maar het scheelt dat ik op de Bandit makkelijk mijn hand op het motorblok kan leggen om wat op te warmen
Kuip van die VFR afslopen danquote:Op donderdag 4 april 2013 12:03 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dat laatste ga ik wel een beetje missen aan mijn Bandit.
Tijdens het lessen eind November zat ik ook vaak met mijn handen op het blok van de CB500
omdat mensen de koffers meestal meenemen naar hun nieuwe fiets en er dus relatief weinig 2e hands aanbod is.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:02 schreef iFries het volgende:
Waarom zijn koffersets + dragers zo ongelovelijk duur. Alleen de dragers al; aan 100 euro heb je bij lange na geen genoeg, en dat voor een metalen framepje
Haha, ik heb het ook tijdens het lessen geleerd en doe het nog steedsquote:Op donderdag 4 april 2013 12:03 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dat laatste ga ik wel een beetje missen aan mijn Bandit.
Tijdens het lessen eind November zat ik ook vaak met mijn handen op het blok van de CB500
Zijn die grips veel dikker als je standaard grips?quote:
Okay, doe ikquote:Op donderdag 4 april 2013 12:44 schreef Mirgeam het volgende:
kweenie, zat er al op toen ik em kocht
kom vergelijken bij de rit
Pas nou op met wat je zegtquote:Op donderdag 4 april 2013 12:47 schreef picodealion het volgende:
Handvatverwarming. Heb daarmee gelest in Utrecht, wat een uitkomst. Heeft nu niet zo'n haast meer, maar dat ga ik er zeker bijkopen tegen de herfst.
Lesfabriek Bruinsma heeft me twee keer te vroeg op laten gaan (in November al), heb toen maar besloten te switchen naar een eenmansrijschool in Arnhem die me wél de persoonlijke begeleiding kon geven die ik nodig had.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:48 schreef Anne het volgende:
Gelest in Utrecht, maar afgereden in Arnhem? Hoe kan dat?
Toch niet op een sportfiets manquote:Op donderdag 4 april 2013 12:49 schreef stinkie het volgende:
Handvatverwarming![]()
Ik vond handkappen meer nut hebben
de staat in de winter gestaldquote:Op donderdag 4 april 2013 12:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toch niet op een sportfiets man
Blijkbaar; op marktplaats is indd niks te vinden.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:13 schreef Salatrel het volgende:
[..]
omdat mensen de koffers meestal meenemen naar hun nieuwe fiets en er dus relatief weinig 2e hands aanbod is.
Post eens een fotoquote:
quote:
Vorig jaar had je mij een mooiweerrijder kunnen noemen, want toen had ik nog een koekblik. Nu alles op de brommertquote:Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef BlackLining het volgende:
Het stikt hier ook ineens van de Alpjes
Mooiweerrijders. Allemaal
Mensen wilden gewoon wat beter hun weg vinden op dingen als grind en grasquote:Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef BlackLining het volgende:
Het stikt hier ook ineens van de Alpjes
Mooiweerrijders. Allemaal
Ik denk dat die gewoon allemaal collectief hun voorwielen hebben zitten spaken heel de winter om zo een goed excuus te hebben om geen snertritten te rijdenquote:Op donderdag 4 april 2013 18:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mensen wilden gewoon wat beter hun weg vinden op dingen als grind en gras
Meh, ik heb een heel stuk opgereden met een Suzuki V-Strom DL650 Black Rhinoquote:Op donderdag 4 april 2013 18:14 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Stond vandaag nog een mooie zwarte K1200S met carbon Akrapornovic bij mijn werk. Moet toch eens kijken van wie dat ding is..
quote:Op donderdag 4 april 2013 19:16 schreef JK1982 het volgende:
Nog effe en het wordt hier omgedoopt tot het grote allroad-topic inderdaad
Zo mooi weer was het vandaag nou ook weer nietquote:Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef BlackLining het volgende:
Het stikt hier ook ineens van de Alpjes
Mooiweerrijders. Allemaal
Jep, kom d'r net vandaanquote:Op donderdag 4 april 2013 20:11 schreef Vrieskist het volgende:
Netjuhs!
Je komt wel eens in de buurt van Almere toch? Kunnen we wel eens een ritje doen.
Ik laat hem gewoon lekker standaard! Ik ben een n00b op het gebied van motor.quote:
Valbeugels zijn een waardevolle investering. En die zijn zwart, dus die vallen toch niet op bij jouquote:Op donderdag 4 april 2013 20:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik laat hem gewoon lekker standaard! Ik ben een n00b op het gebied van motor.
Dat zit ik inderdaad te overwegenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Valbeugels zijn een waardevolle investering. En die zijn zwart, dus die vallen toch niet op bij jou
Top! Wanneer het weer wat zoutloos is buiten durft mijn VFR wel de schuur uitquote:
Dat heb ik vaker gelezen. Toch wel een aanrader dus om er in eerste instantie beugels op te zetten?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Valbeugels zijn een waardevolle investering. En die zijn zwart, dus die vallen toch niet op bij jou
Meest waardevolle investering die je kunt doenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gelezen. Toch wel een aanrader dus om er in eerste instantie beugels op te zetten?
Ik had mijn motor pas een maandje en toen liet ik 'm al omlazeren. Gelukkig had ik 'm gekocht met beugelts. Hebben op reis al helemaal hun waarde bewezenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:25 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dat heb ik vaker gelezen. Toch wel een aanrader dus om er in eerste instantie beugels op te zetten?
Bijkomend voordeel was dat ik een kettingslot erdoorheen kon halen, en dan kan je de motor vastleggen zonder dat de ketting de grond raakt.quote:
Inderdaad, ik heb goede hoop dat ik volgende week in het weekend weer kan rijdenquote:Op donderdag 4 april 2013 20:26 schreef Dekatria het volgende:
Volgende week dus waarschijnlijk boven nul en armageddonregenvaarwel zout?
http://www.nu.nl/buitenla(...)rongeluk-spanje.htmlquote:Nederlander omgekomen bij motorongeluk Spanje
Een 32-jarige Nederlander is donderdagochtend in het Spaanse LLoret de Mar om het leven gekomen bij een eenzijdig motorongeluk.
Dat meldt de verkeersdienst van de regio Catalonië, waar de badplaats ligt.
Het ongeval gebeurde rond 07.15 uur toen de man door Lloret de Mar in de richting van het nabijgelegen Tossa de Mar reed. De toedracht van het ongeluk is nog onduidelijk en wordt onderzocht.
quote:Hekel heb ik eraan, aan die motorrijders.
Krijg vast veel minnetjes, maar ik vind die motors een pokkeherrie maken en op de snelweg komen ze soms zomaar ineens naast je rijden, je ziet ze bijna nooit aankomen in je spiegel. En in de zomer is het helemaal erg, bossen van die ouwe idioten met een aantal decibels waar je knetter van wordt.
Kiek 'm glimmen!quote:Op donderdag 4 april 2013 20:05 schreef Juicyhil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 april 2013 21:15 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Kiek 'm glimmen!
Neehee, niet de Alp.. jij!
Mooie fiets hoor, net kleurtje ook!
Hihi, ja zo ja:quote:Op donderdag 4 april 2013 21:16 schreef Juicyhil het volgende:
[..]Zeg maar mijn gezicht naar 200 km door de koude wind
Wie had dat gedacht, er bestaan ook mooie alpsquote:Op donderdag 4 april 2013 20:05 schreef Juicyhil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is hij ook 35 kw op kenteken of zit je daar niet aan vast?????quote:Op donderdag 4 april 2013 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
Ja hij was vanochtend voordat ik hem kwam ophalen nog ff helemaal gepoetst. Herkende hem ampereerst liept hij een beetje te stof te happen.
Mooie bike man! Veel plezierige km's gewenst...quote:Op donderdag 4 april 2013 20:05 schreef Juicyhil het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
juicyhil niet kennenquote:Op donderdag 4 april 2013 21:23 schreef weerstandje het volgende:
Ik dacht altijd dat jij dat mannetje van je UI was![]()
Nette fiets though
Nee joh, dat bmw tijdperk is echt al voorbij.quote:Op woensdag 3 april 2013 19:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Noh, dat win je op de weg ook wel met een beetje sportfiets[/overmoedig]
Dacht dat die alleen maar op BMW rondreden.
bezuinigingen zeker![]()
Tsss, zie die jaloezie.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wie had dat gedacht, er bestaan ook mooie alps![]()
Mooi ding manMaar dat allroad-topic gaat er niet komen. Zo diep laten we het niet zinken
Hij is 37kW, maar ik heb geen beperkt rijbewijsquote:Op donderdag 4 april 2013 23:30 schreef klawie het volgende:
[..]
is hij ook 35 kw op kenteken of zit je daar niet aan vast?????
Nee joh, dat bmw tijdperk is echt al voorbij.quote:
In Amsterdam moeten ze dan ook vooral achter scootertjes aanquote:Op vrijdag 5 april 2013 08:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hier in A'dam zijn het allemaal BMW F 650GS.
Zoiets lijkt me inderdaad niet echt handig voor op de snelweg.quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:42 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
In Amsterdam moeten ze dan ook vooral achter scootertjes aan
Top rond 166 km/h (volgens wikipedia, dus waar), dat red ik in mijn C1 voor de wind misschien ook nog welquote:Op vrijdag 5 april 2013 08:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zoiets lijkt me inderdaad niet echt handig voor op de snelweg.
Moet ik het eerst durvenquote:Op vrijdag 5 april 2013 08:48 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Top rond 166 km/h (volgens wikipedia, dus waar), dat red ik in mijn C1 voor de wind misschien ook nog wel
Vanmorgen kleefden er allemaal koekblikken aan mijn voorbumper, ik snap er niks vanquote:Op vrijdag 5 april 2013 08:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet ik het eerst durvenGisteren op de A4 met al die windstoten was dat dus niet voorgekomen
Niet te vergeten ook de klevende koekblikken
Onthoud je wel dat de A4 tegenwoordig zo'n fijne trajectcontrole heeft?quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:50 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Moet ik het eerst durvenGisteren op de A4 met al die windstoten was dat dus niet voorgekomen
Niet te vergeten ook de klevende koekblikken
Ja daar pas bij Schiphol toch? Ik heb volgens mij die hele rit niet harder gereden dan 120quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onthoud je wel dat de A4 tegenwoordig zo'n fijne trajectcontrole heeft?
@Vrieskist: 165 in een C1? Myth confirmed! Vorig jaar in Duitsland gehaald na een kwartier plankgas
Voorschoten - Leiderdorpquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja daar pas bij Schiphol toch? Ik heb volgens mij die hele rit niet harder gereden dan 120
Oooh dat stuk. Daar was file, dus ik ging daar sowieso niet harder dan 30quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voorschoten - Leiderdorp
Mij heeft ie ook al te pakken gehad. Goed dat ik er niet 's nachts op de motor was want dat ging meestal met 160
Haha, dat geloof ik wel. En dan hopen op een heuvel waar je af kan rollenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Onthoud je wel dat de A4 tegenwoordig zo'n fijne trajectcontrole heeft?
@Vrieskist: 165 in een C1? Myth confirmed! Vorig jaar in Duitsland gehaald na een kwartier plankgas
quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:43 schreef Dekatria het volgende:
Wie lullen er hier nou weer over rijden in koekblikken, gaat es even heel gauw fietsen stelen ofzo.
Bwraaaaaaap
Bwrooooooop
Die Bonneville T100 is wel mooi hoor. Blijf het mooi vinden die klassieke nakeds (of hoe je het beestje maar noemt).quote:
Dat zeker, ja. Het ding is ook zo makkelijk te modden - met zo'n korte reet, mwoohquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:49 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Die Bonneville T100 is wel mooi hoor. Blijf het mooi vinden die klassieke nakeds (of hoe je het beestje maar noemt).
Hangt er vanaf hoor, heb ze ook voor veel minder zien staan. Het is ook meer zo'n dagdroomfiets voor 'erbij' mijns inziens, mocht ik geld teveel hebbenquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:58 schreef BlackLining het volgende:
Alleen zo jammer dat die tweedehands vanaf (!) 10.000 euro gaan zo'n beetje
Ja, dan moet je gewoon een wat afgetrapt exemplaar zoeken en er een project van maken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoor, heb ze ook voor veel minder zien staan. Het is ook meer zo'n dagdroomfiets voor 'erbij' mijns inziens, mocht ik geld teveel hebben
Ja of een Alpjequote:Op vrijdag 5 april 2013 13:49 schreef Vrieskist het volgende:
Bij een pekelbrik denk ik aan een BMW K75 oid
Wat zijn de eisen en het budget ongeveer?quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:59 schreef picodealion het volgende:
Zo, rijbewijs is aangevraagd en ik kreeg ook meteen een uittreksel mee zodat ik morgen eventueel vast kan shoppen. Maar nu slaat de twijfel over een Diversion weer toe, de 600 komt haast niet met cardan en de 900 is eigenlijk niet heel erg mooi (iig niet de variant die het meeste te koop staat)..
Die divjes zijn ook niet mooi, zijn vooral heel erg nuttigquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:13 schreef picodealion het volgende:
Ik heb wel een paar xj900's zien staan, maar die zien er dus allemaal zo uit:
[ afbeelding ]
Vind ik toch niet super mooi, om eerlijk te zijn.
Harleyquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:13 schreef Vrieskist het volgende:
Ketting kan ook prima voor woon-werk, maar je moet wel even perodiek de ketting smeren.
Een smeersysteem is niet noodzakelijk, beetje discipline wel
Voordeel van ketting is dat je meer keuze krijgt en ze zijn vaak wat goedkoper.
[..]
Die divjes zijn ook niet mooi, zijn vooral heel erg nuttig
Maar er zijn nog wel andere, mooie fietsen te krijgen gelukkig en die zijn ook betrouwbaar.
Oja, neem geen ducati of zo
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 5 april 2013 16:17 schreef BlackLining het volgende:
Zelfs met een Bandit gaat dat nog prima
Veel onpraktischer dan een blik zal het sowieso niet worden
Oh, ik bij lange na niet. Heb wel een kevlarbroek die ik zo kan aanschieten en in kan werken, dat scheelt. Als ik besluit motor te gaan rijden kan ik binnen 3 minuten opstappen zeg maarquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Hoezo dat?
Ik ben met de auto veel sneller op mijn werk dan met de motor, als ik het omkleden erbij tel.
Voordeel van de Alp mijns inziens is dat het een goeie startfiets is, en het leuk blijft om ermee te gooien en smijten. Betrouwbaar, makkelijk te verbouwen, en ook als pakezel op reis een prima fiets. Boven de 140 zint 't 'm allemaal niet zo, maar zo snel rij ik toch nooit. Ik ben er derhalve nog lang niet op uitgekekenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:21 schreef picodealion het volgende:
Ok, dan ga ik toch gewoon voor een van de 600's met ketting voor nu. Zijn een stukje goedkoper, en zat aanbod. Dank, ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
TDM 850 eerste model zou je ook nog kunnen proberenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:21 schreef picodealion het volgende:
Ok, dan ga ik toch gewoon voor een van de 600's met ketting voor nu. Zijn een stukje goedkoper, en zat aanbod. Dank, ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
Ik ga daar vorige week voor kijken. Man, ik zat op m'n knieënquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:21 schreef picodealion het volgende:
Ok, dan ga ik toch gewoon voor een van de 600's met ketting voor nu. Zijn een stukje goedkoper, en zat aanbod. Dank, ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer.
Zo'n kleine fiets is dat toch niet?quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ga daar vorige week voor kijken. Man, ik zat op m'n knieën
De 600 wel. Die 900 lijkt er wat meer opquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zo'n kleine fiets is dat toch niet?
Vind ik wel meevallen eigenlijk. Volgens mij zelfs groter dan een Bandit 600 nogquote:Op vrijdag 5 april 2013 18:45 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De 600 wel. Die 900 lijkt er wat meer op
Ziet er goed uit, maar de enige op Marktplaats in mijn prijsklasse is een opknapper.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:27 schreef yurian het volgende:
[..]
TDM 850 eerste model zou je ook nog kunnen proberen
Daar is een proefritje gelukkig voor, maar ik zal 't onthouden. Ik had juist het idee dat die niet al te klein waren. Heb nu stiekem toch een 900 op het oog, is dan wel niet de mooiste maar alles bij elkaar vind ik 'm toch het overwegen waard.quote:Op vrijdag 5 april 2013 18:38 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ga daar vorige week voor kijken. Man, ik zat op m'n knieën
Op die 600 ga je kramp in je benen krijgen, althans, ik wel met mijn 1.85. Het waren pijnlijke lesuren op die 600 Div.quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:42 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar de enige op Marktplaats in mijn prijsklasse is een opknapper.
[..]
Daar is een proefritje gelukkig voor, maar ik zal 't onthouden. Ik had juist het idee dat die niet al te klein waren. Heb nu stiekem toch een 900 op het oog, is dan wel niet de mooiste maar alles bij elkaar vind ik 'm toch het overwegen waard.
Kies een paar motoren uit, en ga proefrijden. Een motor uitkiezen is heel persoonlijk, jij moet er tenslotte op rijden met een goed gevoel!quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:44 schreef picodealion het volgende:
Hou nou eens op mensen, nu weet ik het écht niet meer.
Ik dacht ook zeker te weten een CBR te halen, nu rij ik alweer 8 jaar op een Alpquote:Op vrijdag 5 april 2013 19:48 schreef picodealion het volgende:
Dat sowieso, ik word er alleen zo ongeduldig van want ik wil er eigenlijk gewoon nu een hebben. En ik dacht zeker te weten wat voor een ik ging kopen (div 600), toen weer niet, weer wel, en nu hoor ik dus dat ze eigenlijk te klein zijn met een beetje pech.
Ik ga morgen gewoon eens wat rondkijken en een proefritje maken.
Hoe groot ben je?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:48 schreef picodealion het volgende:
Dat sowieso, ik word er alleen zo ongeduldig van want ik wil er eigenlijk gewoon nu een hebben. En ik dacht zeker te weten wat voor een ik ging kopen (div 600), toen weer niet, weer wel, en nu hoor ik dus dat ze eigenlijk te klein zijn met een beetje pech.
Ik ga morgen gewoon eens wat rondkijken en een proefritje maken.
Garpje zeker?quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:42 schreef Yreal het volgende:
Ik achter een moeilijk traag blik rijdend vandaag. Dus toeteren en gebaren achter hem. Zelfs nog heel hard "waar zit dat gaspedaal" zingen.
sta ik er daarna naast bij het stoplicht. Is het een agent..
Zeker een agent die opweg was naar huis na zijn dienst, terug naar moeders de vrouw, dan heb ik ook geen haast.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:42 schreef Yreal het volgende:
Ik achter een moeilijk traag blik rijdend vandaag. Dus toeteren en gebaren achter hem. Zelfs nog heel hard "waar zit dat gaspedaal" zingen.
sta ik er daarna naast bij het stoplicht. Is het een agent..
quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:42 schreef Yreal het volgende:
Ik achter een moeilijk traag blik rijdend vandaag. Dus toeteren en gebaren achter hem. Zelfs nog heel hard "waar zit dat gaspedaal" zingen.
sta ik er daarna naast bij het stoplicht. Is het een agent..
Bij de gemeente, en anders bij de MAG, die maken wat meer indruk.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:49 schreef Gummiebeer het volgende:
Waar kan je trouwens doorgeven dat een meetlus een brommert niet detecteerd?
Gewoon even 10 minuten voor Jan Lul gestaan, daarna maar door rood gejakkert.
Check. Dan gelijk naar de MAG, gemeente is hier bagger. Thnxquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bij de gemeente, en anders bij de MAG, die maken wat meer indruk.
Nouwja, hij keek al zo van, zooooo jou ga ik eens even pakkenquote:
Oh neuh, dan vergeet die Diversion maar inderdaadquote:
Wat is je budget, en wat vind je belangrijk aan je toekomstige motor?quote:Op vrijdag 5 april 2013 21:18 schreef picodealion het volgende:
Toch maar even die gozer gebeld die zijn div 900 verkoopt, morgen even kijken.
Ik heb stiekem wel de neiging als 'ie bevalt om 'm meteen naar huis te rijden, maar ik denk dat ik dat maar niet moet doen. Deels omdat mijn rijbewijs nog in aanvraag is.
En dat is jammer, want de rode zijn het snelstequote:Op vrijdag 5 april 2013 23:16 schreef picodealion het volgende:
Voor nu zo'n ¤1000, ik wil er vooral woon-werk mee doen. Liefst een met cardan, maar hierboven ben ik er al van overtuigd dat ketting ook niet zo erg hoeft te zijn. Verder weinig bijzondere wensen, behalve dat ik rood lelijk vind.
Hou er rekening mee dat je voor bijvoorbeeld een simpele Scottoiler of Osco-oiler al gauw ¤ 100,- kwijt bent, en dat is op ¤ 1000,= een heel hoog percentage natuurlijk. Tenzij je er toevallig tweedehands een tegenkomt, of er al een smeersysteem op de motor zit.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:16 schreef picodealion het volgende:
Voor nu zo'n ¤1000, ik wil er vooral woon-werk mee doen. Liefst een met cardan, maar hierboven ben ik er al van overtuigd dat ketting ook niet zo erg hoeft te zijn. Verder weinig bijzondere wensen, behalve dat ik rood lelijk vind.
Oh die is niet verkeerd idd. Heb ook een erg mooie donkerrode div gezien, maar de meeste knallen van mijn beeldscherm af.quote:
Suzukiquote:Op zaterdag 6 april 2013 01:07 schreef BlackLining het volgende:
Meh, ik wil een V-Strom DL650..
* BlackLining kijkt naar het banksaldo
Valbeugels op een motor van 1000 euro?quote:Op zaterdag 6 april 2013 00:12 schreef picodealion het volgende:
Dat soort spulletjes heb ik een apart budget voor, komt goed. Ik heb ook nog koffers nodig, en valbeugels blijkbaar.
Deze zat helemaal onder het vet, vandaar dat ie ook nog zo mooi glimtquote:Op zaterdag 6 april 2013 11:16 schreef Sounddragon het volgende:
Afleverbeurten zijn overrated, en een mooie kans om er nog geld vanaf te lullen
Je zit nog in de ontkenningsfase. Geeft niks hoor, dat gaat wel weer over..quote:Op zaterdag 6 april 2013 08:03 schreef Dekatria het volgende:
Eerst een Alp aanraden en dan een BMW als alternatief noemen
Door het geluid, en zag in mijn spiegel maar 1 koplamp naderedenquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:03 schreef JK1982 het volgende:
Een gepimpte Daewoo Lanos aanzien voor een Z1000![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Over een uurtje rijd ik een testrit op de 900, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:11 schreef whY... het volgende:
Die 900 is heerlijk om mee te beginnen. Veel vermogen maar hij straft je niet gelijk af. Als je echt zo lang bent is een african twin ook een optie.
Jouw motor?quote:
Dat is wel een beetje een rare manier om hem te parkeren einschtein..quote:
voor die laatste kun je dan weer mooi in bezwaar gaan als die op de mat valt want op je rijbewijs zal de datum dat je hem hebt aangevraagd op het gemeentehuis als geldig vanaf datum staan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:20 schreef picodealion het volgende:
Ik had al even rondgekeken, de ene zegt dat je wel al rijbevoegd bent maar je papieren niet kan tonen (¤40), de ander zegt dat het valt onder rijden zonder geldig rijbewijs (¤220). Ga ik niet riskeren.
baron von nightmare was het eerste waar ik aan dachtquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:32 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een rare manier om hem te parkeren einschtein..
Stiekem wil je ook gewoon een allroad hè?
Ik ga er maar niet op reagerenquote:
Dus volgens jou is die ¤40 het grootste risico dat ik loop?quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor die laatste kun je dan weer mooi in bezwaar gaan als die op de mat valt want op je rijbewijs zal de datum dat je hem hebt aangevraagd op het gemeentehuis als geldig vanaf datum staan.
ik geef geen garantiesquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:38 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dus volgens jou is die ¤40 het grootste risico dat ik loop?
[moraalridder]quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:38 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dus volgens jou is die ¤40 het grootste risico dat ik loop?
En zoals we net gezien hebben is in een sloot landen best een reëel scenario.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:45 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar stél dat je straks tijdens je testritje bijvoorbeeld in een sloot eindigt, dan vrees ik toch dat je een heel groot probleem hebt ivm schade en evt. verzekering. Ik zou gewoon niet rijden tot ik dat papiertje pasje had, als ik jou was..
't lullige is gewoon dat je er zelf natuurlijk niet vanuit gaat dat er wat gebeurt. Je denkt zelf: "oh, dat kan wel effe joh.. Klein rondje, geen probleem.'quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En zoals we net gezien hebben is in een sloot landen best een reëel scenario.
een kwalijkzakie iddquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En zoals we net gezien hebben is in een sloot landen best een reëel scenario.
quote:
Maar ehh, details?quote:
wat deed je toen je het zag?quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:54 schreef einschtein het volgende:
Lag een mooi stukje ophoogt reparatie asfalt (betuum?) in de bocht. En dat vond ik niet zo leuk.
Ja, dat kan ik me niet meer herinneren..quote:
je rijbewijs mogen aanvragen betekent niet dat je hem daadwerkelikk hebtquote:Op zaterdag 6 april 2013 13:14 schreef picodealion het volgende:
[..]
Over een uurtje rijd ik een testrit op de 900, ben benieuwd.
Vriend van me heeft me gister zitten overtuigen dat als 'ie bevalt ik hem prima naar huis kan rijden, geen probleem. Ik kan mijn papiertje pas volgende week afhalen.
Heel even bij 0900-tuig geinformeerd, denk dat ik 'm als het hem al wordt toch nog maar even laat staan.
Wegbeheerder aansprakelijk stellen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:54 schreef einschtein het volgende:
Lag een mooi stukje ophoogt reparatie asfalt (betuum?) in de bocht. En dat vond ik niet zo leuk.
Ja tuurlijk; nooit de schuld bij jezelf zoeken als je ergens naar kunt wijzenquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wegbeheerder aansprakelijk stellen.
Hoe ben je er zelf vanaf gekomen?
Feli'squote:Op zaterdag 6 april 2013 15:20 schreef picodealion het volgende:
Ik ben de trotse nieuwe eigenaar van een Yamaha XJ900. Heb er een lekker testritje mee gereden, reed heerlijk, goed voor mijn lengte en zag er erg goed uit.
Voor ¤850 durfde ik het dus wel aan, en we hebben de formaliteiten dus meteen maar even geregeld. Zat zelfs al een Givi topkoffertje op dus dat scheelt ook alweer.
Ben er dus niet mee naar huis gereden, dus nu nog een stuk of 5 lange dagen geduld hebben en dan rijd ik 'm naar Arnhem.
Bekijk z'n youtube filmpjes en je weet genoegquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk; nooit de schuld bij jezelf zoeken als je ergens naar kunt wijzen![]()
Er ligt een reparatie in een bocht, waar je met 50 doorheen rijdt, je knalt daardoor over minimaal één stoeprand heen, en je brommert komt aan de overkant van de sloot terecht.
Waarom heb ik daar zo mijn vraagtekens bij?
Mwoah, daar heb ik geen filmpjes voor nodig. Er zijn er hier nog wel een paar die een keertje the hard way gaan leren om normaal te rijdenquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bekijk z'n youtube filmpjes en je weet genoeg!
Alleen betreffende vriend die vond dat ik dat zelf wel kon doenquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Feli's![]()
Heb je niemand anders die hem effe voor je naar huis kan rijden?
link naar youtube?quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Bekijk z'n youtube filmpjes en je weet genoeg!
Waar staat dat ding dan helemaal?quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:17 schreef picodealion het volgende:
[..]
Alleen betreffende vriend die vond dat ik dat zelf wel kon doen. Die zag niet zoveel in een trein/busrit van dik 2 uur zonder de zekerheid dat ik 'm ook echt zou kopen. Neem ik 'm niet kwalijk.
www.youtube.com/user/Einschteinnlquote:
Ik twijfelde net inderdaad nog of ik zou posten: In before de lui die meteen weer gaan roepen om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen..quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk; nooit de schuld bij jezelf zoeken als je ergens naar kunt wijzen![]()
Er ligt een reparatie in een bocht, waar je met 50 doorheen rijdt, je knalt daardoor over minimaal één stoeprand heen, en je brommert komt aan de overkant van de sloot terecht.
Waarom heb ik daar zo mijn vraagtekens bij?
Ik ook, heel MF vol met van die figuren; ik heb nog nooit mijn brommer ook maar bijna neergelegd/de controle verloren door de staat van het wegdek. Je kijkt en leest het wegdek, en daar pas je je snelheid en rijstijl op aan. Als je standaard on the edge of traction rijdt, kun je idd wel eens verrast worden door wegdek condities, maar dan nog steeds ben je dan aardig kippig imho.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:33 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Ik twijfelde net inderdaad nog of ik zou posten: In before de lui die meteen weer gaan roepen om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen..
Begin daar ondertussen wel een beetje de schurft aan te krijgen eerlijk gezegd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Vlak bij Hardenberg, Overijssel maar er is onderhoud aan het spoor dus er zit drie kwartier bus tussen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waar staat dat ding dan helemaal?
Dan kunnen we zo vlak na een kwakkelwinter het hele land wel volgooien met die borden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:38 schreef BlackLining het volgende:
In een normale situatie, en dan ga ik er even vanuit dat je niet te hard rijd, en je gaat aantoonbaar door een gebrek in de weg op je plaat vind ik het niet meer dan normaal.
De beheerder kan op zijn minst een bord 'pas op, slecht wegdek' of iets dergelijks neerzetten.
Note: Ik weet dus niet hoe erg het was en hoe hard einschtein reed. Maar goed, dat weten jullie ook niet.
altijd weer die kut NSquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:39 schreef picodealion het volgende:
[..]
Vlak bij Hardenberg, Overijssel maar er is onderhoud aan het spoor dus er zit drie kwartier bus tussen.
Hier doen ze dat in ieder geval wel ja, op plekken waar bochten kapot gevroren zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dan kunnen we zo vlak na een kwakkelwinter het hele land wel volgooien met die borden.
Oh, hier alleen in echt uitzonderlijke gevallen, als bijvoorbeeld wel 10 gaten in een stuk weg van nog geen 100 meter liggen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hier doen ze dat in ieder geval wel ja, op plekken waar bochten kapot gevroren zijn.
Je kunt aan een wegdek heel goed zien en voelen wat de staat ervan is. En over een teerstreep, putdeksel of asfalt reparatie rijd je eigenlijk per definitie niet heen, en zo wel, ga je daar nog steeds niet van onderuit, of hoef je daar bang voor te zijn als je normaal rijdt; laat staan dat je erdoor van de weg rijdt of in een sloot belandt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:38 schreef BlackLining het volgende:
In een normale situatie, en dan ga ik er even vanuit dat je niet te hard rijd, en je gaat aantoonbaar door een gebrek in de weg op je plaat vind ik het niet meer dan normaal.
De beheerder kan op zijn minst een bord 'pas op, slecht wegdek' of iets dergelijks neerzetten.
Note: Ik weet dus niet hoe erg het was en hoe hard einschtein reed. Maar goed, dat weten jullie ook niet.
Ja, tuurlijk, ook niet voor elk scheurtje. Zeg maar vanaf het moment dat een motorwiel erin kan blijven steken. En na reparaties waarbij vaak ook nog zand ligt blijft het bordje even staan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Oh, hier alleen in echt uitzonderlijke gevallen, als bijvoorbeeld wel 10 gaten in een stuk weg van nog geen 100 meter liggen.
Maar daarom vind ik het dus onzin om meteen maar te roepen: wegbeheerder aansprakelijk stellen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:38 schreef BlackLining het volgende:
In een normale situatie, en dan ga ik er even vanuit dat je niet te hard rijd, en je gaat aantoonbaar door een gebrek in de weg op je plaat vind ik het niet meer dan normaal.
De beheerder kan op zijn minst een bord 'pas op, slecht wegdek' of iets dergelijks neerzetten.
Note: Ik weet dus niet hoe erg het was en hoe hard einschtein reed. Maar goed, dat weten jullie ook niet.
Je doet wel allemaal aannames.. Einschtein had het net over een stukje reparatie-asfalt. Dus wellicht was er al iets gerepareerd en is er helemaal geen sprake van gaten. Of er zand lag is ook een veronderstelling.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, ook niet voor elk scheurtje. Zeg maar vanaf het moment dat een motorwiel erin kan blijven steken. En na reparaties waarbij vaak ook nog zand ligt blijft het bordje even staan.
Weet niet of je m'n edit nog gelezen hebt, tuurlijk moet je zelf nadenken maar de beheerder heeft ook gewoon een verantwoordelijkheid te dragen natuurlijk. Betaal niet voor niets wegenbelasting.
'Den waarheid' voor zover je daarover kunt spreken zal ergens in het midden liggen. Blijf er wel bij dat ik niet voor niets wegenbelasting betaal en ik dan ook een goed onderhouden wegdek mag verwachten.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:44 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Maar daarom vind ik het dus onzin om meteen maar te roepen: wegbeheerder aansprakelijk stellen.
Dat slaat echt helemaal nergens op. Maargoed, het is geloof ik wel eerder regel dan uitzondering om overal maar bezwaar tegen te maken. Geldt ook voor bekeuringen e.d.
En als we het dan toch over meteen naar anderen wijzen hebben, ik zat even snel te kijken naar een filmpje van Einschtein, en kwam toen bijvoorbeeld die situatie tegen met die bruine Mercedes op 0.48:
Vervelend natuurlijk dat die meneer niet goed genoeg over zijn schouder heeft gekeken, maarrrrr... als ik zie waar Einschtein rijdt, helemaal links op de rijbaan, dan kan die Mercedes-meneer inderdaad goed gedacht hebben: "hey, na die Avensis komt niets, daar kan ik mooi achter invoegen.."
Ik vind het een beetje flauw om altijd maar meteen naar een ander te wijzen en inderdaad je eigen verantwoordelijkheid af te schuiven..
Nou, wat dacht je van gas geven in de bocht op nat wegdek?quote:Not sure because of what reason my rear tire wanted to go somewhere else than me
Opgehoogd stuk asfaltquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:51 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Je doet wel allemaal aannames.. Einschtein had het net over een stukje reparatie-asfalt. Dus wellicht was er al iets gerepareerd en is er helemaal geen sprake van gaten. Of er zand lag is ook een veronderstelling.
Feit is dat het eerste dat jij riep was: "Wegbeheerder aansprakelijk stellen."
Wat ik wel frappant vind is dat de andere 3 maatjes van hem, voor zover ik weet, niet op hun plaat zijn gegaan. Dus op basis daarvan kun je je ook al afvragen waar je een stukje verantwoordelijkheid moet leggen..
Maar afijn, het is al met al gewoon k*t voor hem..
links van het midden heb ik geleerd of is dat fout?quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:47 schreef Anne het volgende:
Waarom rij je in godsnaam helemaal links inderdaad.
Dat heb je, mag ik hopen, toch echt niet geleerd tijdens je rijlessen.
Links van het midden is niet 'Strak langs de linker lijn', heb ik geleerdquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:58 schreef klawie het volgende:
[..]
links van het midden heb ik geleerd of is dat fout?
Op de snelweg op de linkerstrook; een meter vanaf de rechter lijn, dan zien de auto's voor je jou in hun spiegel, en de auto's op de rijstrook rechts naast je zien je ook al lang en breed in hun spiegels, tot wel een metertje of 50 voor je; dus iedereen die naar links zou willen heeft je al diverse keren in hun spiegels gespot voor er ook maar sprake is van opzij komen. Tevens kun je in een noodgeval héél snel naar rechts of ertussendoor mocht dat nodig zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:58 schreef klawie het volgende:
[..]
links van het midden heb ik geleerd of is dat fout?
Ik heb geleerd dat als je op de snelweg op de linkerstrook rijdt je juist in het midden of een beetje rechts van het midden moet rijden. Zo ben je tenminste langer zichtbaar voor auto's en vrachtwagens ivm hun dode hoek. Want dat is dus precies wat er bij die Benz gebeurde, die heeft einschtein gewoonweg niet gezien (Dat is mij ook wel eens gebeurd: En toen heb ik dus een half uur lang een stalkende boze motorrijder achter en naast mij gehad, ook na 6x een sorry-handgebaar opgestoken te hebbenquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:58 schreef klawie het volgende:
[..]
links van het midden heb ik geleerd of is dat fout?
Veel koekenbakkers jaquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het was vandaag wel feest op die Nederlandse wegen. Zo langzamerhand komen de mooiweerrijders ook buiten
De mongolen op motoren vliegen hier inderdaad weer voorbij, tussengas, rev's 9K++, en je mag hier maar 50 voor de deurquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het was vandaag wel feest op die Nederlandse wegen. Zo langzamerhand komen de mooiweerrijders ook buiten
Als je dát nou eens in je achterhoofd houdt en met die wetenschap rijdt, ga je maar zelden in de problemen komen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:23 schreef BlackLining het volgende:
Mij is altijd geleerd dat je moet zorgen dat je de bestuurder van de auto in zijn spiegel kunt zien; dan ziet hij jou ook.
En natuurlijk waar mogelijk ruimte vrij proberen te houden voor een escape.
Al is het lang niet altijd de fout van de motorrijder natuurlijk, de meeste koekblikkers kijken wel, maar zien niks
Ja, ik heb ook een paar beroepsmongolen voorbij zien rollen jaquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:22 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het was vandaag wel feest op die Nederlandse wegen. Zo langzamerhand komen de mooiweerrijders ook buiten
Ikke niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:26 schreef pindaplukker het volgende:
Gaat er trouwens iemand 20 april naar de landelijke motordagen / openpaddock event @ TT assen?
http://www.racesport.nl/O(...)D/31424/Default.aspx
Yupquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De mongolen op motoren vliegen hier inderdaad weer voorbij, tussengas, rev's 9K++, en je mag hier maar 50 voor de deurHet is een uurtje lekker weer, en meteen kruipen ze overal de schuren weer uit
Gefeli!quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:20 schreef picodealion het volgende:
Ik ben de trotse nieuwe eigenaar van een Yamaha XJ900. Heb er een lekker testritje mee gereden, reed heerlijk, goed voor mijn lengte en zag er erg goed uit.
Voor ¤850 durfde ik het dus wel aan, en we hebben de formaliteiten dus meteen maar even geregeld. Zat zelfs al een Givi topkoffertje op dus dat scheelt ook alweer.
Ben er dus niet mee naar huis gereden, dus nu nog een stuk of 5 lange dagen geduld hebben en dan rijd ik 'm naar Arnhem.
Niet altijd natuurlijk. Sommige zien je ook gewoon niet als je ze links inhaalt op geruime afstand van je voorganger. Het blijft nou eenmaal een samenspel, alleen jammer dat de gevolgen voor de motor vaak wat erger zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je dát nou eens in je achterhoofd houdt en met die wetenschap rijdt, ga je maar zelden in de problemen komen.
Ik blijf er nog steeds bij; als ze je voor je flikker rijden, reed je ergens waar dat niet zo slim was.
MF-gelul.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Niet altijd natuurlijk. Sommige zien je ook gewoon niet als je ze links inhaalt op geruime afstand van je voorganger. Het blijft nou eenmaal een samenspel, alleen jammer dat de gevolgen voor de motor vaak wat erger zijn.
Ja, en zo kun je altijd wel jezelf de schuld geven natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
MF-gelul.
Als ik een auto inhaal op de snelweg rijd ik er nog geen seconde naast. Ik blijf als ik er niet in één keer voorbij kan, minstens een meter schuin achter rijden, en als ik voor me ruimte heb geef je een toefje gas en je bent er voorbij. Kunnen ze je never nooit raken, of ze moeten hem wel héél debiel naar links pleuren.
Of het je eigen schuld is of niet: Ik vermijd deze situaties want je legt het domweg af tegen een koekblik, ondanks dat de fout niet bij jezelf ligt. Dan maar een paar seconden langer wachten, maar wel heel overkomen in 1 stuk.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en zo kun je altijd wel jezelf de schuld geven natuurlijk.
Stel je nu dat wanneer ik een auto wat langzamer over links inhaal, en ik van mijn fiets gereden wordt omdat de koekblikbestuurder naar links komt, het mijn schuld was? Ik kan me namelijk nog een post van jou herinneren een paar topic terug waar je linkt naar een MF topic, waarin jij postte dat je aangereden was omdat je een rij auto's over links inhaalde. Ook eigen schuld?
Dat wel natuurlijkquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:55 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Of het je eigen schuld is of niet: Ik vermijd deze situaties want je legt het domweg af tegen een koekblik, ondanks dat de fout niet bij jezelf ligt. Dan maar een paar seconden langer wachten, maar wel heel overkomen in 1 stuk.
Das waar. Iets met gezond verstand laten spelen, leven en laten leven.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk
Maar als je helemaal alles op safe wilt spelen ben je uren langer onderweg. De definitie van 'veiligheid' is niet voor niets het bewust nemen van aanvaardbare risico's.
Straatje keren is wel effe wat anders als op snelheid van rijstrook verwisselen niet? Op een snelweg komt het niet zo vaak voor dat een auto haaks voor je afslaat. beetje een kiwi's met abrikozen vergelijking.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, en zo kun je altijd wel jezelf de schuld geven natuurlijk.
Stel je nu dat wanneer ik een auto wat langzamer over links inhaal, en ik van mijn fiets gereden wordt omdat de koekblikbestuurder naar links komt, het mijn schuld was? Ik kan me namelijk nog een post van jou herinneren een paar topic terug waar je linkt naar een MF topic, waarin jij postte dat je aangereden was omdat je een rij auto's over links inhaalde. Ook eigen schuld?
quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk
Maar als je helemaal alles op safe wilt spelen ben je uren langer onderweg. De definitie van 'veiligheid' is niet voor niets het bewust nemen van aanvaardbare risico's.
waar?quote:
Ik zeg ook niet hetzelfde is, ik doel erop dat jij eerder postte dat wanneer je aangereden wordt je ergens reed waar dat niet zo handig is. Ik snap wel wat je bedoeld aangezien je op een motor defensief moet rijden, maar er kan zelfs een mongool bedenken om te gaan straatje keren waar jij dat niet verwacht. Overal halen mensen onverwachte belachelijke manoeuvres uit. Sommige zie je aankomen, sommige niet. Kun je nog zo slim en defensief rijden, als er naast jou een beroepsidioot rijdt, krijgt die jou toch wel van je fiets af.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Straatje keren is wel effe wat anders als op snelheid van rijstrook verwisselen niet? Op een snelweg komt het niet zo vaak voor dat een auto haaks voor je afslaat. beetje een kiwi's met abrikozen vergelijking.
Hoeft ook niet; vertel maar gewoon hoe je het voor elkaar krijgt om dmv een stukkie gerepareerd asfalt je brommer ondersteboven aan de andere kant van een sloot te krijgenquote:Op zaterdag 6 april 2013 18:45 schreef einschtein het volgende:
Goed, ik heb écht geen zin om overal op te reageren.
Highsider? hij reed 50 zegt iequote:Op zaterdag 6 april 2013 19:17 schreef BlackLining het volgende:
Aangezien de motor schijnbaar gestuiterd heeft lijkt ie me total-loss trouwens? Hoe heb je hem daar weg gekregen?
@SD: Van een highsider crash kan ie gaan stuiteren he als je hard genoeg gaat. Zo kan ik mijn Bandit nog wel in een boom hangen als het moet..
Huh? Dat ie 50 reed had ik even gemistquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Highsider? hij reed 50 zegt ie![]()
Als je er dan al vanaf gaat, wordt het tijd voor een klittenband zadeltje en een opfriscursus
Nog niet de sloot in gereden?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:36 schreef Yreal het volgende:
Zo, de eerste 50 km staan op de teller. Prachtige brommert
Pickszzzzzquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:36 schreef Yreal het volgende:
Zo, de eerste 50 km staan op de teller. Prachtige brommert
Zlegt!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |