Maar ik ga die aannames niet als keiharde feiten onderbouwen bij een onderhandeling met een staatssecretaris, en dan ook nog eens voet bij stuk houden bij iets wat bij voorbaat al afgeschoten was.quote:Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oldtimerverzekering?
Maar ook van jouw kant een hoop aannames.
LOL!quote:Op maandag 15 april 2013 19:55 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Haalooo menier van rdw! Iek heb vrachtwaggen[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie het echt al helemaal voor mequote:Op maandag 15 april 2013 19:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat mensen die betaalbaar willen rijden er voor gaan zorgen dat er een run komt op kleine vrachtwagens, of dat personenauto's verzwaard worden en zo op vrachtwagenkenteken gezet. Denk aan de oude defensie mercedessen met bak. Kun je van een bestaande personenwagen eigenlijk een vrachtwagen maken?
Hier serieus op reagerenquote:Op maandag 15 april 2013 20:04 schreef r8v2 het volgende:
Ja, voor het halen van een vrachtwagenrijbewijs kun je aardig wat jaren wegenbelasting betalen.
Die arme unimogs kijken niet blijquote:Op maandag 15 april 2013 20:03 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik zie het echt al helemaal voor me![]()
Maar 1 van hen hoeft een vrachtwagenrijbewijs te halen en gaan met die banaan
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Net zo blij als ik nuquote:
Of een 'echte' kaart uitgegeven door de Belastingdienst waarin je je dagen bijhoudt en die ter controle weer naar de Inspecteur moet sturen.quote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo.quote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Moet ik dan eerst op internet aangeven dat ik ga rijden, voordat ik met mn oldtimer de deur uit mag?
Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.quote:Op maandag 15 april 2013 20:38 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Jep, vergelijkbaar met het systeem van vroeger. Alleen vroeger kon je frauderen met zo'n strippenkaart. Nu niet meer gezien al die camera's langs hoofdwegen enzo.
Dagenkaart vind ik ook niet geweldig, dan liever kwartaalbelasting.
Op dit moment is er een storing van enkele dagen bij DigIDquote:Op maandag 15 april 2013 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is inderdaad een beetje vreemd ja.quote:Op maandag 15 april 2013 20:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sowieso het hele idee dat de overheid ook nog eens bepaald hoeveel dagen je in je eigen auto mag rijden vind ik enigszins ridicuul.
Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet?quote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Het is inderdaad een beetje vreemd ja.Maar dan hebben ze een prima tegen-argument voor: "als je dat niet wil betaal je maar wegenbelasting!"
@ hierboven: de regeling gaat per 1-1-2014 in, dus dan weet je dat dat ook de peildatum zal zijn.
Gewoon een ordinaire belastingverhoging.quote:Op maandag 15 april 2013 21:11 schreef Sounddragon het volgende:
En weer een hobby en wat vrijheid naar de kleaute door onze fijne regering
Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'.quote:Op maandag 15 april 2013 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon een ordinaire belastingverhoging.
Niets meer, niets minder.
Toch?
Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.quote:Op maandag 15 april 2013 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, het is imho het doelgericht naar de filistijnen helpen van de hobby van duizenden mensen, teneinde de staatskas te vullen, en dan ook nog onder de drogreden van 'het milieu'.
Leeftijd optrekken is idd een goed middel om veel van die oude Benzen van de weg te krijgen, ik denk dat nu veel daily rijders hun verlies pakken en gewoon blijven rijden; de verzekering blijft onverminderd laag, en dat beetje wegenbelasting nemen ze dan op de koop toe.quote:Op maandag 15 april 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ze echt doorgaan met mrb invoeren komt het wel zo over inderdaad. Terwijl die branche-organisatie voorstellen heel aardig waren. Het oprekken van de leeftijd per 1-1-2014.
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.quote:Op maandag 15 april 2013 21:38 schreef daNpy het volgende:
Beetje zonde om je hobbies op een dergelijke manier af te laten pakken SD.
Alhoewel ik het wel een beetje kan begrijpen, zo hard als de MRB voor de motor gestegen is de afgelopen 4 jaar is niet normaal
Vuile graaiers.
vrachtwagens dan, al die transportbedrijven gaan nu op zoek naar vrachtwagens die nét belastingvrij zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
Kwartaaltarief is prima en makkelijk in te voeren. Dagkaart = omslachtig en wellicht (extreem) duur om in te voeren en te handhaven. Gewoon de makkelijkste en eerlijkste manier doen, en da's dat kwartaaltarief. Het is nog lang niet zo eerlijk als wegenbelasting in de brandstofprijzen te verwerken, maar goed. Met een kwartaaltarief heb ik absoluut geen moeite, met een dagkaartsysteem wel.quote:Op maandag 15 april 2013 21:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar daarom lijkt mij zo'n 1/4 regeling ook veel beter dan een dagenregeling, jou niet?
En ik denk dat ie met peildatum bedoelde of dat de eerste tenaamstelling in NL telt of de eerste tenaamstelling in het algemeen.
Doe even geen slapende honden wakker makenquote:Op maandag 15 april 2013 21:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook erg verbaasd dat oldtimermotoren buiten de heffing gelaten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |