abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126217763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:57 schreef kimandthedoctor het volgende:
Ik ben het soms echt zat hoor. Het enige wat je hier hoort zijn een stel ingenomen, chagrijnige, bèta-studenten, voor wie een baan en geld het enige belangrijke zijn in 't leven. Ja, ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren, en ik weet wel dat de baankans heel klein is, maar het is de enige studie die mij aanspreekt, heel erg aanspreekt zelfs, het is mijn passie. En ik ben liever gelukkig dan rijk. Ik studeer liever iets wat ik enorm interessant vind en waarmee ik goede academische vaardigheden opdoe en mijn kennis verbreed, dan dat ik iets studeer waar ik doodongelukkig van word. Tja, dan werk ik maar onder mijn niveau, ik geloof dat het uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komt. En nee, dat is niet naïef van mij, jij bent gewoon een cynische lul. Je hebt het recht niet om de studie van een ander af te kraken, om het een pretstudie te noemen (wat Engels zeker niet is).

Bovendien zou ik niet eens een bètastudie kunnen doen. Ik doe vwo c&m, omdat ik heel slecht ben in wiskunde, natuurkunde/scheikunde, economie, hoe hard ik ook mijn best doe. Maakt dat mij meteen dom? Nee, natuurlijk niet. Het zou wat zijn, als iedereen goed was in hetzelfde. Dan zou de baankans pas laag zijn.

Het leven gaat niet alleen om geld en een baan, want daar heb je niks aan als je ongelukkig bent. Het gaat ook om immateriële zaken, en daar gaat de studie Engels dan ook om voor mij.
Goeie instelling ^O^
Er is ook een enorme overschot aan WO juristen, maar ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind en het interessant vind. Waar ik later terecht kom, zie ik dan wel. Ga geen studie doen waar de overheid om roept.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2013 14:50:30 ]
pi_126217819
quote:
Ik ben het soms echt zat hoor. Het enige wat je hier hoort zijn een stel ingenomen, chagrijnige, bèta-studenten, voor wie een baan en geld het enige belangrijke zijn in 't leven. Ja, ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren, en ik weet wel dat de baankans heel klein is, maar het is de enige studie die mij aanspreekt, heel erg aanspreekt zelfs, het is mijn passie. En ik ben liever gelukkig dan rijk. Ik studeer liever iets wat ik enorm interessant vind en waarmee ik goede academische vaardigheden opdoe en mijn kennis verbreed, dan dat ik iets studeer waar ik doodongelukkig van word. Tja, dan werk ik maar onder mijn niveau, ik geloof dat het uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komt. En nee, dat is niet naïef van mij, jij bent gewoon een cynische lul. Je hebt het recht niet om de studie van een ander af te kraken, om het een pretstudie te noemen (wat Engels zeker niet is).

Bovendien zou ik niet eens een bètastudie kunnen doen. Ik doe vwo c&m, omdat ik heel slecht ben in wiskunde, natuurkunde/scheikunde, economie, hoe hard ik ook mijn best doe. Maakt dat mij meteen dom? Nee, natuurlijk niet. Het zou wat zijn, als iedereen goed was in hetzelfde. Dan zou de baankans pas laag zijn.

Het leven gaat niet alleen om geld en een baan, want daar heb je niks aan als je ongelukkig bent. Het gaat ook om immateriële zaken, en daar gaat de studie Engels dan ook om voor mij.
Ik zou juist willen stellen dat beta-studenten de keuze maken voor een beta studie omdat ze daar in heel erg geïnteresseerd zijn. Anders ga je toch niet 5/10 jaar je hersenen breken over ongelooflijk abstracte en moeilijk te begrijpen dingen? Ook wordt je echt niet automatisch rijk van een beta-studie. Natuurlijk, je komt gemakkelijker aan een baan. Maar als je rijk wilt worden moet je zelf degene zijn die de banen uitdeelt.
pi_126218292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:51 schreef _-_ het volgende:

[..]

Ik zou juist willen stellen dat beta-studenten de keuze maken voor een beta studie omdat ze daar in heel erg geïnteresseerd zijn. Anders ga je toch niet 5/10 jaar je hersenen breken over ongelooflijk abstracte en moeilijk te begrijpen dingen? Ook wordt je echt niet automatisch rijk van een beta-studie. Natuurlijk, je komt gemakkelijker aan een baan. Maar als je rijk wilt worden moet je zelf degene zijn die de banen uitdeelt.
Dit inderdaad, een baan gerelateerd aan je vakgebied betekent eigenlijk bijna direct dat je niet bijzonder veel zal verdienen. Wel bestaat er natuurlijk nog de mogelijkheid om buiten je vakgebied verder te kijken en dan bestaat de kans op een dikbetaalde wel.
pi_126218453
quote:

Go girlscene!!!!
pi_126218548
Biomedische wetenschappen, te utrecht :s)
pi_126219876
Scheikundige technologie in eindhoven, maar geen zelfingenomen (toekomstige) bèta-student hier hoor. Je moet gewoon doen wat je leuk vindt, maar daarbij niet je toekomst uit het oog verliezen (zo denk ik althans).
pi_126256600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:35 schreef Sebesse het volgende:

[..]

Ik wou dat ik deze levensinstelling had! ^O^

Goed bezig, lieverd! Een tante van mij was vertaalster, daar zit wel markt in! Of, ondertiteling fabriciëren! (Als je echt geïnteresseerd bent in de Engelse literatuur moet je natuurlijk niet Jersey Shore gaan ondertitelen. _O- ) Engels docenten heb je natuurlijk nooit genoeg aan. Op mijn middelbare school lopen alleen al 3 Engels docentes en een stagaire rond, waar we gewoon een middelgrote middelbare school zijn (1000 leerlingen?).
Ondertiteling schrijven doe ik ook, en ik doe een technische studie.. :P
pi_126273634
Small Business en Retail Management (SBRM).

-edit- Nog meer mensen met deze opleiding?

[ Bericht 20% gewijzigd door LETMEIN op 09-05-2013 19:51:12 ]
pi_126334524
Volgend jaar Bedrijfseconomie @ Tilburg university
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:08:09 #160
339405 replay11nl
Corvo Attano
pi_126340060
HBO Informatica op InHolland Haarlem :W
pi_126414539
Verpleegkunde @ Windesheim Zwolle :s)
  maandag 13 mei 2013 @ 00:36:23 #162
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_126416262
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:41 schreef Ushina het volgende:
European Studies @ HHS
Hier ben ik aan begonnen, bijna drie jaar geleden alweer. Ik vond het vreselijk.
Ik vond alles ontzettend onduidelijk, waar toetsen over gingen bijvoorbeeld, wat moet je in vredesnaam leren? Het huiswerk vond ik niet alleen veel, maar ook pittig. Om maar wat te noemen: ik was op de HAVO de beste van de klas in Frans, maar een presentatie van twee minuten kreeg ik gewoon niet voor elkaar. kreeg echt het gevoel in het diepe gegooid te worden zonder te kunnen zwemmen.
Maar ja , ik was dan ook pas zestien, depressief en ik had een sociale fobie :@ . Na twee maanden heb ik er een punt achter gezet.
Het is echt een studie waar je hard moet werken, en ik had dat niet in me.
Oh, en koop je boeken niet bij studystore, Ik zou sowieso nog niets kopen trouwens.

Ik ga in september waarschijnlijk beginnen met de PABO, ik hoop dat het daar een stuk beter gaat.
  maandag 13 mei 2013 @ 11:51:46 #163
370655 Miousana
Starship Ranger
pi_126423630
Geneeskunde hopelijk! *O*
“The world always looks a little bit brighter from the top of a lap.”
pi_126423969
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier ben ik aan begonnen, bijna drie jaar geleden alweer. Ik vond het vreselijk.
Ik vond alles ontzettend onduidelijk, waar toetsen over gingen bijvoorbeeld, wat moet je in vredesnaam leren? Het huiswerk vond ik niet alleen veel, maar ook pittig. Om maar wat te noemen: ik was op de HAVO de beste van de klas in Frans, maar een presentatie van twee minuten kreeg ik gewoon niet voor elkaar. kreeg echt het gevoel in het diepe gegooid te worden zonder te kunnen zwemmen.
Maar ja , ik was dan ook pas zestien, depressief en ik had een sociale fobie :@ . Na twee maanden heb ik er een punt achter gezet.
Oh, en koop je boeken niet bij studystore, Ik zou sowieso nog niets kopen trouwens.

Ik ga in september waarschijnlijk beginnen met de PABO, ik hoop dat het daar een stuk beter gaat.
sowieso geen boeken kopen voordat je weet dat je het echt gaat gebruiken inderdaad.
There are only 151 Pokémon.
pi_126424915
Hopelijk International Business in Maastricht, als ik daar niet kan beginnen Economie & Bedrijfseconomie in Nijmegen.
pi_126435626
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 00:36 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Oh jee, haha.
Succes met de pabo dan!
pi_126438418
Ik ga Informatica studeren aan de Amerikaanse Universiteit van Armenië.

Fucking chill. Mijn ouders hebben vlak bij de universiteit een appartement gekocht in een complex met zwembad, fitnessruimte en supermarkt. Dus ik zal geen huurkosten hoeven te betalen.
pi_126445921
Accountancy in Breda (Avans)
  maandag 13 mei 2013 @ 23:49:21 #169
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_126460735
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 16:56 schreef Ushina het volgende:

[..]

Oh jee, haha.
Succes met de pabo dan!
Ik werk in een winkel en ik kwam daar een kennis tegen. Ik vertelde dat ik wss de pabo ga doen en toevallig doet haar dochter dat ook. Ik vroeg bij welke hogeschool, 'tegenwoordig op de Thomas More.' 'Tegenwoordig?' 'Ze deed de opleiding eerst op Inholland maar dat beviel totaal niet, slechte begeleiding etc.'

Ik wilde naar Inholland, nu toch maar even verder kijken..

En dankjewel :*
pi_126484263
Had ik hier al iets gezegd? Ik weet niet, maar: Wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_126485133
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:04 schreef Festa94 het volgende:
Geneeskunde, of anders biomedische wetenschappen
Bazenstudie :7
pi_126485395
Ik ga "international bachelor economics and business economics" doen op't EUR

Wie nog meer? :D
pi_126486044
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:22 schreef HungryHippocrite het volgende:
Ik ga "international bachelor economics and business economics" doen op't EUR

Wie nog meer? :D
Ik ga waarschijnlijk Economics & Business Economics studeren aan de RuG, komt in de buurt ;)
Price is what you pay, value is what you get
pi_126490783
Automotive tu/e

[ Bericht 95% gewijzigd door TanteSidonia op 14-05-2013 20:37:28 ]
pi_126508281
Ik hou het eerst bij wat lezingen, dan zie ik wel verder.....
www.innaamderwetenschap.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')