quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:15 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat ik mensen ken die het doen. Je hebt altijd je wettenbundel bij je. Enige wat je hoeft te doen is wetten markeren en deze op je tentamens weten terug te vinden
Waar?quote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:11 schreef Sebesse het volgende:
Zodra ik kinderen krijg, word ik huisvrouw, net zoals mijn moeder destijds was. En net als haar wil ik naast mijn eigen kinderen, oppasmoeder worden. Als de kinderen oud genoeg zijn, probeer ik mijn werk weer op te pakken (Inmiddels 40)! En dan vooral werken om samen met mijn man en gezin op vakantie te kunnen, of een dierentuintje te bezoeken. En als we alles heelhuids en in gezonde toestand doorkomen, rustig genieten van een pensioen saampjes![]()
![]()
Gewoon interessequote:
Ik studeer niet meerquote:
Als je het zo door redeneert! Mijn vriend rondt nu een hbo afleiding af, en heeft ondertussen een goedlopend bedrijf. Als ik architect ben geworden, en onze relatie overleeft de tand der tijds, kunnen we het ons ook wel veroorloven zo'n ouderwets kunstje te flikken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]![]()
Waren er maar meer vrouwen zoals jij, zou het werkloosheidsprobleem meteen de kop indrukken. Bovendien was het vroeger meer regel dan uitzondering dat vrouwen huismoeder/huisvrouw waren en dat was helemaal zo slecht nog niet. Tenminste werden kinderen toen nog écht opgevoed in plaats van die slechte kinderdagverblijven/BSOs die met het jaar duurder worden. En vrouwen die een beetje afhankelijk zijn van een man. dat doet ook wonderen om het aantal echtscheidingen terug te dringen = minder singles, dat kost de staat minder geld en zorgt voor meer beschikbare woonruimte
Huismoeders vererenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]![]()
Waren er maar meer vrouwen zoals jij, zou het werkloosheidsprobleem meteen de kop indrukken. Bovendien was het vroeger meer regel dan uitzondering dat vrouwen huismoeder/huisvrouw waren en dat was helemaal zo slecht nog niet. Tenminste werden kinderen toen nog écht opgevoed in plaats van die slechte kinderdagverblijven/BSOs die met het jaar duurder worden. En vrouwen die een beetje afhankelijk zijn van een man. dat doet ook wonderen om het aantal echtscheidingen terug te dringen = minder singles, dat kost de staat minder geld en zorgt voor meer beschikbare woonruimte
Vereren is een groot woord, ik vind wel dat die keuzevrijheid moet bestaan. Het gaat erom hoe je bent als mens, hoe je nadenkt over je toekomst en zolang je niet financieel loopt te teren op kosten van de staat is er niets mis mee.quote:
Het ergste is dat die ouders vaak ook echt denken dat ze goed bezig zijnquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:57 schreef Sebesse het volgende:
Daarbij, kinderen nemen als je meteen de zorg afstaat aan puberale groepsleidsters.
gastquote:Op dinsdag 7 mei 2013 20:45 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Grap?
Wat zou hier grappig en onserieus aan zijn?
Waren er nog maar huismoeders tegenwoordig. Iedereen pleurt zijn kind maar in de BSO omdat ze niet even kunnen wachten tot hun kinderen oud genoeg zijn om alleen achter te laten en hun carriere belangrijker vinden. Neem dan geen kinderen.quote:
Volgens mij ben jij eerderquote:Op dinsdag 7 mei 2013 22:38 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
gast, waar moet ik beginnen
het is zoallemaal
Misschien, maar je leven tot op het detail uitgestippeld hebben vind ik wel behoorlijkquote:
Tot op zekere hoogte kan het nog, maar niet alles moet vast staan inderdaad.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:03 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Misschien, maar je leven tot op het detail uitgestippeld hebben vind ik wel behoorlijkwaardig
Dit geldt nogsteeds.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:44 schreef Maisnon het volgende:
Ja hoi dit is geen ´wie gaat de beste studie doen´ topic en je hoeft ook niet op de man te spelen, dankje
ja, en 31 mei de toelatingstoets:)quote:Op woensdag 8 mei 2013 10:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Yay! Goeie keuze.![]()
Al motivatiebrief enzo geschreven?
Dat slaat dus echt nergens op, net alsof de meeste beta-afgestudeerden zoveel verdienen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:57 schreef kimandthedoctor het volgende:
Ik ben het soms echt zat hoor. Het enige wat je hier hoort zijn een stel ingenomen, chagrijnige, bèta-studenten, voor wie een baan en geld het enige belangrijke zijn in 't leven. Ja, ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren, en ik weet wel dat de baankans heel klein is, maar het is de enige studie die mij aanspreekt, heel erg aanspreekt zelfs, het is mijn passie. En ik ben liever gelukkig dan rijk. Ik studeer liever iets wat ik enorm interessant vind en waarmee ik goede academische vaardigheden opdoe en mijn kennis verbreed, dan dat ik iets studeer waar ik doodongelukkig van word. Tja, dan werk ik maar onder mijn niveau, ik geloof dat het uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komt. En nee, dat is niet naïef van mij, jij bent gewoon een cynische lul. Je hebt het recht niet om de studie van een ander af te kraken, om het een pretstudie te noemen (wat Engels zeker niet is).
Bovendien zou ik niet eens een bètastudie kunnen doen. Ik doe vwo c&m, omdat ik heel slecht ben in wiskunde, natuurkunde/scheikunde, economie, hoe hard ik ook mijn best doe. Maakt dat mij meteen dom? Nee, natuurlijk niet. Het zou wat zijn, als iedereen goed was in hetzelfde. Dan zou de baankans pas laag zijn.
Het leven gaat niet alleen om geld en een baan, want daar heb je niks aan als je ongelukkig bent. Het gaat ook om immateriële zaken, en daar gaat de studie Engels dan ook om voor mij.
Ik wou dat ik deze levensinstelling had!quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:57 schreef kimandthedoctor het volgende:
Ik ben het soms echt zat hoor. Het enige wat je hier hoort zijn een stel ingenomen, chagrijnige, bèta-studenten, voor wie een baan en geld het enige belangrijke zijn in 't leven. Ja, ik ga Engelse Taal en Cultuur studeren, en ik weet wel dat de baankans heel klein is, maar het is de enige studie die mij aanspreekt, heel erg aanspreekt zelfs, het is mijn passie. En ik ben liever gelukkig dan rijk. Ik studeer liever iets wat ik enorm interessant vind en waarmee ik goede academische vaardigheden opdoe en mijn kennis verbreed, dan dat ik iets studeer waar ik doodongelukkig van word. Tja, dan werk ik maar onder mijn niveau, ik geloof dat het uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht komt. En nee, dat is niet naïef van mij, jij bent gewoon een cynische lul. Je hebt het recht niet om de studie van een ander af te kraken, om het een pretstudie te noemen (wat Engels zeker niet is).
Bovendien zou ik niet eens een bètastudie kunnen doen. Ik doe vwo c&m, omdat ik heel slecht ben in wiskunde, natuurkunde/scheikunde, economie, hoe hard ik ook mijn best doe. Maakt dat mij meteen dom? Nee, natuurlijk niet. Het zou wat zijn, als iedereen goed was in hetzelfde. Dan zou de baankans pas laag zijn.
Het leven gaat niet alleen om geld en een baan, want daar heb je niks aan als je ongelukkig bent. Het gaat ook om immateriële zaken, en daar gaat de studie Engels dan ook om voor mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |