Je zegt het welquote:Op zaterdag 27 april 2013 23:27 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. De kans dat alle rechtsgeleerden hun werk gezamelijk neerleggen is klein, dus is het naar mijn idee niet zo slim als je een studie rechten doet als je puur kijkt je naar je kansen op de arbeidsmarkt. Dan liever een technische-studie, in ieder geval iets met wiskunde, omdat daar op dit moment gewoon meer vraag naar is.
Elke studie is relevant, maar niet allemaal in dezelfde mate. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Van welke studie jij doet lig ik niet wakker hoor, succes ermee.quote:
Dat was zeker niet de intentie en als dat zo overkwam, sorry daarvoor, maar wat de eigenlijke insteek was van mijn opmerking was dat de maatschappij tegenwoordig zoveel werklozen heeft, of mensen die er binnenkort uitvliegen en er anderzijds zoveel vacatures openstaan die niet opgevuld worden, dat het niet slim is om studies om wat voor reden te gaan volgen waar nou juist een overvloed aan is en die weinig tot niet een gewenste baan direct opleveren, iets dat elke afgestudeerde toch het liefst heeft.quote:Op zaterdag 27 april 2013 23:44 schreef Maisnon het volgende:
Ja hoi dit is geen ´wie gaat de beste studie doen´ topic en je hoeft ook niet op de man te spelen, dankje
is dit een grap?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:11 schreef Sebesse het volgende:
Elke andere studie belachelijk maken die jezelf niet doet.![]()
Ik hóu van buitenzijn, ik hóu van tuin en landschappen, ik hóu van creatief bezig zijn en mooie dingen ontwerpen en creëeren, en ik hóu van het idee van een architect te zijn.
Misschien word ik beroemd, net als Lucas Roodbaard, maar waarschijnlijk blijf ik gewoon een vrouw in de (hogere) middelbare klasse, met een man en gezin, met een beroep. Misschien komt jou voorspelling ook wel uit, en vind ik geen baan: Dat is jammer, maar dat kan echt iedereen gebeuren. Misschien acht jij die kans hoger in mijn beroepsperspectief dan in de jouwe, maar dat zou helemaal jouw interesse niet moeten wekken. Laat elkaar lekker in elkaars waarde over hoe zij graag willen zijn, en hoe zij hun leven willen leiden.
Hoe ik het me voorstel is dat ik een geweldige studententijd zal hebben in Gelderland (Ik woon en opgegroeid in Fryslân), waar ik voor het eerst echt uitvlieg!Het is een kleine school, in een kerkje gelegen in een klein stedelijk aanhangsel van Arnhem, midden in de bossen. Ik wil mojito's leren maken, en ik wil bij een volleybalteam aansluiten!
![]()
Als ik afgestudeerd ben, wil ik graag zelfstandige worden. Hopelijk vind ik een man/blijf ik mijn vriend, en maken we kindjes als we dertig zijn!![]()
Zodra ik kinderen krijg, word ik huisvrouw, net zoals mijn moeder destijds was. En net als haar wil ik naast mijn eigen kinderen, oppasmoeder worden. Als de kinderen oud genoeg zijn, probeer ik mijn werk weer op te pakken (Inmiddels 40)! En dan vooral werken om samen met mijn man en gezin op vakantie te kunnen, of een dierentuintje te bezoeken. En als we alles heelhuids en in gezonde toestand doorkomen, rustig genieten van een pensioen saampjes![]()
![]()
Het is wat ver vooruit, maar wie ben jij om dat te veroordelen?En als ik geen werk kan vinden, gaat alles nog gewoon door, hoor! Maar dan met een baantje wat ik kan maar kan krijgen, desnoods schoonmaakster.
Alles kan tegenvallen en alles kan anders lopen, maar ik vind wel een manier om een leven te leiden waarvan ik hou.
Tegen wie heb je het?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 13:11 schreef Sebesse het volgende:
Elke andere studie belachelijk maken die jezelf niet doet.![]()
Ik hóu van buitenzijn, ik hóu van tuin en landschappen, ik hóu van creatief bezig zijn en mooie dingen ontwerpen en creëeren, en ik hóu van het idee van een architect te zijn.
Misschien word ik beroemd, net als Lucas Roodbaard, maar waarschijnlijk blijf ik gewoon een vrouw in de (hogere) middelbare klasse, met een man en gezin, met een beroep. Misschien komt jou voorspelling ook wel uit, en vind ik geen baan: Dat is jammer, maar dat kan echt iedereen gebeuren. Misschien acht jij die kans hoger in mijn beroepsperspectief dan in de jouwe, maar dat zou helemaal jouw interesse niet moeten wekken. Laat elkaar lekker in elkaars waarde over hoe zij graag willen zijn, en hoe zij hun leven willen leiden.
Hoe ik het me voorstel is dat ik een geweldige studententijd zal hebben in Gelderland (Ik woon en opgegroeid in Fryslân), waar ik voor het eerst echt uitvlieg!Het is een kleine school, in een kerkje gelegen in een klein stedelijk aanhangsel van Arnhem, midden in de bossen. Ik wil mojito's leren maken, en ik wil bij een volleybalteam aansluiten!
![]()
Als ik afgestudeerd ben, wil ik graag zelfstandige worden. Hopelijk vind ik een man/blijf ik mijn vriend, en maken we kindjes als we dertig zijn!![]()
Zodra ik kinderen krijg, word ik huisvrouw, net zoals mijn moeder destijds was. En net als haar wil ik naast mijn eigen kinderen, oppasmoeder worden. Als de kinderen oud genoeg zijn, probeer ik mijn werk weer op te pakken (Inmiddels 40)! En dan vooral werken om samen met mijn man en gezin op vakantie te kunnen, of een dierentuintje te bezoeken. En als we alles heelhuids en in gezonde toestand doorkomen, rustig genieten van een pensioen saampjes![]()
![]()
Het is wat ver vooruit, maar wie ben jij om dat te veroordelen?En als ik geen werk kan vinden, gaat alles nog gewoon door, hoor! Maar dan met een baantje wat ik kan maar kan krijgen, desnoods schoonmaakster.
Alles kan tegenvallen en alles kan anders lopen, maar ik vind wel een manier om een leven te leiden waarvan ik hou.
quote:Op zondag 5 mei 2013 15:51 schreef Vydushki het volgende:
Lerarenopleiding Nederlands. Ik wil alleen geen lerares worden, denk ik.
Ik moet toch wat.quote:
Enige studie die mij aan sprak :/quote:Op maandag 6 mei 2013 23:40 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Slechte instelling om zo je studiekeuze te maken.
Ga dan voor de Nederlandstalige variant, de Engelse variant is gewoon bagger. Ik kom van een internationale school vandaan en het niveau Engels op TMA was echt verrassend laag en bedroevend. Terwijl de brochures in vrijwel correct Engels zijn geschrevenquote:
Whaaa ik had net geswitched naar engels.. Had ik blijkbaar niet moeten doen haha. Is het engels van de docenten slecht of van de leerlingen of allebei?quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ga dan voor de Nederlandstalige variant, de Engelse variant is gewoon bagger. Ik kom van een internationale school vandaan en het niveau Engels op TMA was echt verrassend laag en bedroevend. Terwijl de brochures in vrijwel correct Engels zijn geschreven
Beide eigenlijk. Sommige leerlingen claimen goed Engels te kunnen maar als ik een spelling-/grammar check uitvoer heb ik een handvol aan verbeteringen.. Sommige docenten kunnen heel goed Engels (omdat ex-expats) maar bij sommigen is het gewoon ronduit dramatisch.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:53 schreef C1994 het volgende:
[..]
Whaaa ik had net geswitched naar engels.. Had ik blijkbaar niet moeten doen haha. Is het engels van de docenten slecht of van de leerlingen of allebei?
Wel jammer, aangezien m'n engels goed is doordat ik veel online games gespeeld heb vroegerquote:Op maandag 6 mei 2013 23:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Beide eigenlijk. Sommige leerlingen claimen goed Engels te kunnen maar als ik een spelling-/grammar check uitvoer heb ik een handvol aan verbeteringen.. Sommige docenten kunnen heel goed Engels (omdat ex-expats) maar bij sommigen is het gewoon ronduit dramatisch.
Mijn Engels gaat er zelfs van achteruit. Maar goed, na dit jaar ben ik toch weg. Bedroevende kwaliteit. Nu nog even een maandje school overleven.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:06 schreef C1994 het volgende:
[..]
Wel jammer, aangezien m'n engels goed is doordat ik veel online games gespeeld heb vroeger
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |