abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126486840
Ik weet gewoon niet in hoeverre de antwoorden die ik geef wel/niet goed zijn

Paar voorbeelden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126487007
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:56 schreef jordyqwerty het volgende:

Paar voorbeelden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had precies hetzelfde bij positief en negatief, hopelijk wordt het goed gerekend :)
pi_126487090
Vond trouwens het antwoord op die Shanghai vraag ook dubieus :? Ik had:
SPOILER
pi_126487147
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:02 schreef jordyqwerty het volgende:
Vond trouwens het antwoord op die Shanghai vraag ook dubieus :? Ik had:
SPOILER
Wordt wel goedgerekend. Vakinhoudelijk juist; Shanghai is een wereldstad, dus is de innovatieve sector er waarschijnlijk groot (daarmee zeg je: er is hooggeschoold personeel aanwezig); deze is noodzakelijk voor een vestiging van Volvo waar nieuwe modellen worden ontwikkeld.
pi_126487207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:04 schreef CWAV het volgende:

[..]

Wordt wel goedgerekend. Vakinhoudelijk juist; Shanghai is een wereldstad, dus is de innovatieve sector er waarschijnlijk groot (daarmee zeg je: er is hooggeschoold personeel aanwezig); deze is noodzakelijk voor een vestiging van Volvo waar nieuwe modellen worden ontwikkeld.
^O^, wat vind je van m'n andere antwoorden?
pi_126488503
Bij die positieve en negatieve reacties had ik ook het verdwijnen van werkgelegenheid in België en Zweden maar blijkbaar bleef die werkgelegenheid er juist?
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:47:18 #282
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_126488906
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:55 schreef CWAV het volgende:

[..]

Ga ik ook doen. Had hetzelfde antwoord.

Verder vind ik het zeer raar dat het uitgraven van de Ooijpolder voordelen heeft op nationale schaal; ik had regionale schaal. Het kan toch niet zeker zijn dat ze in het noordelijkste puntje van Groningen profiteren van minder overstromingen van de Waal, of niet dan? :r
Daar was ik ook over aan het twijfelen. Uiteindelijk toch nationaal ingevuld omdat ik het gevoel had dat ze dat willen horen, maar je zou denken dat het regionaal is.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 18:48:21 #283
309102 Jirdo
Eindbaas
pi_126488944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:38 schreef Porpoise het volgende:
Bij die positieve en negatieve reacties had ik ook het verdwijnen van werkgelegenheid in België en Zweden maar blijkbaar bleef die werkgelegenheid er juist?
Tijdelijk bleef het, maar op langere termijn zou het waarschijnlijk verdwijnen.
pi_126495451
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:05 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

^O^, wat vind je van m'n andere antwoorden?
Omvang werkgelegenheid verminderd: 1 punt
Assemblage: 0 punten (of Skoda moet doorslaggevend zijn)

Productie naar China, goedkoper: 1 punt
Groeiende economie China: 1 punt

Negatief: werkgelegenheid verdwijnen, kan uitgebreider maar: 1 punt
Positief: bedrijf wil altijd zo veel mogelijk winst maken, kan niet vanwege China zomaar prijs laten zakken ivm concurrentie met anderen, 0 punten

Het duurde even, maar ik was d'r even tussenuit om gezellig wat te eten nu de eerste stress weg is :)
pi_126495867
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 18:38 schreef Porpoise het volgende:
In eerste instantie wel, maar later zou het inderdaad verdwijnen, zoals Jirdo aanhaalt. Dit puur vanwege de kosten. Zie onder andere het verdwijnen van een grote fabriek van Ford in België (eind 2012), waardoor veel Belgen op straat kwamen te staan.
pi_126499942
Reactie in vet en cursief

quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 17:56 schreef jordyqwerty het volgende:

Paar voorbeelden:
SPOILER
pi_126500953
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef docent-ak het volgende:

[..]

Dankje ^O^

Ik hoop op een 5, sta ik nog een 6 gemiddeld.
Achja, had het wel verwacht, ik merk toch dat ik hier en daar echt nog vaardigheden mis, maar dat zal grotendeels te wijten zijn aan het feit dat ik pas sinds dit jaar aardrijkskunde volg.
pi_126504585
Aardrijkskunde was zeer goed te doen, alleen die vraagstelling over 'de lengte van moessons in Myanmar' was te vaag. Lengte in tijd of ruimte?
pi_126508086
In tijd. Wat betreft die vaagheid ben ik het wel met je eens.
pi_126512292
Zouden ze bij dat type werkgelegenheid het ook goed rekenen als je hebt gezegd dat die verschoven is naar de dienstensector?
pi_126516078
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:00 schreef Loop-y het volgende:
Aardrijkskunde was zeer goed te doen, alleen die vraagstelling over 'de lengte van moessons in Myanmar' was te vaag. Lengte in tijd of ruimte?
Was eigenlijk helemaal niet vaag: staat duidelijk lengte van het moessonseizoen, als het over een seizoen gaat gaat het altijd over tijd.
pi_126516198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:04 schreef Porpoise het volgende:
Zouden ze bij dat type werkgelegenheid het ook goed rekenen als je hebt gezegd dat die verschoven is naar de dienstensector?
Nee, jje antwoord is te algemeen. Het gaat hier over type werkgelegenheid in de autoindustrie. Onderdelen van de produktieketen dus: kortgezegd ontwerp - productie/assemblage - marketing. Ontwerp en marketing vindt plaats in centrumlanden, productie/assemblage in semi-periferie.

Edit: ah, aan mijn gebruikersnaam zie je dat ik vorig jaar dus wel al een account aangemaakt, maar ik was mijn ww vergeten, moehahaha. Ik zat wel in de buurt met mijn underscore ;) Prive-laptop onthoudt het dus wel...
pi_126516503
quote:
Citaat:
De leerlingen denken dat bepaalde examenvragen helemaal niet kloppen. 'Bij een paar vragen stonden diagrammen afgebeeld met cijfers die verschilden met wat erin de atlas stond. Dat riep behoorlijk wat paniek op', zegt een woordvoerster van de scholierenorganisatie. Als die vermoedens juist zijn, worden de vragen mogelijk niet meegerekend voor de uitslag. Alle scholieren krijgen in dat geval het hoogste aantal punten voor die vragen.

Weinig kans, gegevens in de atlas en in dit geval over klimaat, zijn gemiddelden. De diagrammen zijn dit ook, maar dan wellicht over een andere periode. Enige afwijking is niet te voorkomen op deze manier. Toepassing van de regels (bv. hoe verder van de evenaar hoe groter de temperatuurverschillen over het jaar) is echter altijd mogelijk.
pi_126529113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 00:13 schreef docent-ak het volgende:
De leerlingen denken dat bepaalde examenvragen helemaal niet kloppen. 'Bij een paar vragen stonden diagrammen afgebeeld met cijfers die verschilden met wat erin de atlas stond. Dat riep behoorlijk wat paniek op', zegt een woordvoerster van de scholierenorganisatie. Als die vermoedens juist zijn, worden de vragen mogelijk niet meegerekend voor de uitslag. Alle scholieren krijgen in dat geval het hoogste aantal punten voor die vragen.

Weinig kans, gegevens in de atlas en in dit geval over klimaat, zijn gemiddelden. De diagrammen zijn dit ook, maar dan wellicht over een andere periode. Enige afwijking is niet te voorkomen op deze manier. Toepassing van de regels (bv. hoe verder van de evenaar hoe groter de temperatuurverschillen over het jaar) is echter altijd mogelijk.
Ik snapte die klacht ook niet eerlijk gezegd, want Hanoi kon je eruit halen door het temperatuurverschil en de rest kon je duidelijk in de atlas zien..
pi_126536999
Wat is de hoofdstad van Amsterdam ?
U MAD?
pi_126542305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 16:01 schreef de_boswachter het volgende:
Wat is de hoofdstad van Amsterdam ?
Nederland
pi_126571933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:26 schreef docent-ak het volgende:

[..]

Aangezien u docent bent, weet u misschien of deze antwoorden kloppen?

Vraag 6:

Positief: Doordat de productie in China plaats vindt, en dit goedkoper is kan er meer geld worden besteed aan de hoogwaardige diensten zoals ontwerp en verkoop in Belgie en Zweden
Negatief: Veel laaggeschool personaal zal zijn baan verliezen.

Vraag 29:

De Ooijpolder wordt bewoond, en daarom zullen er hier mensen in opstand komen. En aangezien die uitwaarden niet bewoond is daar niet.

Vraag 33:

Het centraal gelegen park.
pi_126594142
Wat betreft vraag 29: dat lijkt me een antwoord dat 'op basis van vakinhoudelijke argumenten juist kan worden gerekend, terwijl het niet in het antwoordmodel staat'. Al had je sterker gestaan dat door die bewoning bewoners procedures aanspannen tegen de overheid waardoor het afvragen van de uiterwaarden bestuurlijk gezien sneller kan; 'in opstand komen' is dan wat vaagjes.
pi_126596253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:05 schreef CWAV het volgende:
Wat betreft vraag 29: dat lijkt me een antwoord dat 'op basis van vakinhoudelijke argumenten juist kan worden gerekend, terwijl het niet in het antwoordmodel staat'. Al had je sterker gestaan dat door die bewoning bewoners procedures aanspannen tegen de overheid waardoor het afvragen van de uiterwaarden bestuurlijk gezien sneller kan; 'in opstand komen' is dan wat vaagjes.
Ja ik had weet ook niet meer precies wat ik had opgeschreven. Ik zie t wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')