Heb inderdaad gezien dat het CE-stof is @ massabeweging. Bij ons in ieder geval niet in de les behandeld en ook niet in het boek te bevinden naar mijn weten.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:55 schreef docent_ak het volgende:
Dit examen was volgens mij goed te doen. Jullie mogen in je handjes knijpen.
Ik vond de vraagstelling over het algemeen goed.
Ik had twee grote punten van kritiek. De bron 1 over de massabeweging maakt niet duidelijk dat je in je antwoord in moest gaan op kiezels die de rots bij storm ondermijnen. Het kan net zo goed als gevolg van verweringsprocessen in combinatie met periode van hevige neerslag verzadigd zijn en naar beneden zijn gestort. Massabeweging is overigens wel degelijk CE-stof; kijk maar in de syllabus.
Verder heb ik mijn bedenkingen over de vraag over biobrandstof en bedelende mensen. Dit is naar mijn weten GEEN CE-stof, maar SE-stof. Ik behandel dit in het domein arm en rijk of klimaatverandering geloof ik.
Morgen is de regionale bespreking waar we overal in het land met een clubje kritiek leveren op opgaven en antwoordmodel. Hieruit zal uiteindelijk een aanvulling komen op het correctiemodel.
Succes met de rest van de examens!
Hmm, oke, te simpel gedacht dan.. Bedankt iig.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:59 schreef docent_ak het volgende:
Opgave 13: je had kunnen spieken in de atlas bij de kaartjes 194B of D. Daar zie je ook dat rond een L de lucht tegen wijzers in draait en bij H met klok mee. De aspluim volgt de zuidzijde van het L gebied (tegen klok in) en wordt vervolgens opgepikt door noordzijde van H gebied (met klok mee).
Je hebt er sowieso eentje goedquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:11 schreef nuckythompson het volgende:
Ik had allebei H, omdat geen van de wolk over geen van beide gebieden waaofe... Stom
Precies hetzelfde hier. Ik dacht "Wind waait van H naar L, dus daarom boven de letters geen aswolk."quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:11 schreef nuckythompson het volgende:
Ik had allebei H, omdat geen van de wolk over geen van beide gebieden waaofe... Stom
Je moet in ieder geval noemen dat veel neerslag leidt tot hogere afvoer in rivieren en dus meer overstromingen in het laagland. Bij overstromingen wordt er vruchtbaar slib afgezet.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:16 schreef chapel24 het volgende:
Ik had bij die vraag over moessonregen en waarom dat goed is voor de landbouw als oorzaak dat door de regen er vruchtbaar slib kwam en als gevolg dat vruchtbare slib goed voor landbouwgrond is. Zou dit worden goedgerekend ondanks dat in het antwoordmodel de regen de oorzaak is en het komen van slib gevolg... Dit soort dingen heb ik vaak bij oorzaak-gevolg vragen....
Maar de ITCZ gaat ook weer terug naar het zuiden toch richting de evenaar? Dan blijft er toch neerslag vallen ook in het zuiden als de ITCZ er weer langs komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:17 schreef docent_ak het volgende:
vraag 20 vond ik niks vaags aan, maar een leerling zei me dat ie er ook moeite mee had. Beschrijf wat er van zuid naar noord met de lengteduur van het regenseizoen gebeurt (steeds korter) en hoe dat komt (verschuiven ITCZ)
Rond de 0,6 dacht ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:20 schreef chapel24 het volgende:
Wat is meestal de N norm bij Aardrijkskunde, ik kom nu uit rond 35-45 punten dus met een N norm van 1 rond de 6.2.
Hier heb ik een klacht over ingediend.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:55 schreef docent_ak het volgende:
De bron 1 over de massabeweging maakt niet duidelijk dat je in je antwoord in moest gaan op kiezels die de rots bij storm ondermijnen. Het kan net zo goed als gevolg van verweringsprocessen in combinatie met periode van hevige neerslag verzadigd zijn en naar beneden zijn gestort.
Hmm hoe moet je het dan uitrekenen?quote:
in mei komt ITCZ boven kust te liggen zuigt dan al vochtige zeelucht aan, dit blijft zo totdat de ITCZ weer terugschuift ergens in september. In het noorden is de tijd een stuk korter dat er vochtige lucht wordt aangezogen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:20 schreef Kloktijd het volgende:
[..]
Maar de ITCZ gaat ook weer terug naar het zuiden toch richting de evenaar? Dan blijft er toch neerslag vallen ook in het zuiden als de ITCZ er weer langs komt.
Met dit antwoord snap ik ook gelijk hoe de vraag was geformuleerdquote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:26 schreef docent_ak het volgende:
[..]
in mei komt ITCZ boven kust te liggen zuigt dan al vochtige zeelucht aan, dit blijft zo totdat de ITCZ weer terugschuift ergens in september. In het noorden is de tijd een stuk korter dat er vochtige lucht wordt aangezogen.
Ga ik ook doen. Had hetzelfde antwoord.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |