Ook laatst gemaakt, niet moeilijk maar wel een vervelende opgave omdat je er zo lang mee bezig bent en snel foutjes kan maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:55 schreef Nutkicker22 het volgende:
[..]
http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwbpi12iiopg.pdf
Opgave 13 (8 punten)
Succes !
Ok bedankt kan ik beter maar doen dan idd, het was een beetje gewoonte, als ik het meteen zie schrijf ik het gewoon direct op.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:00 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik vrees van niet, ze willen denk ik echt je algebraïsche vaardigheden toetsen. Ze kunnen zo namelijk niet direct zien of je het wel algebraïsch hebt gedaan. Misschien heb je het wel op je GR opgelost en vervolgens gekeken welke ln overeenkwam met het antwoord. Vergezocht natuurlijk maar wie weet.
Ik zou dus geen risico nemen en het beter voluit schrijven.
Geen probleemquote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:04 schreef Reemi het volgende:
[..]
Ah, dat maak het al iets duidelijker, bedankt!
Geef aan wat je invult bij y1,y2,...,ynquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:05 schreef Nafi het volgende:
Als je iets op je GR berekent moet je beschrijven hoe je dit doet toch. Hoe doen jullie dit?
Als je bijvoorbeeld de snijpunten met de x-as berekent: 'Functie invullen op GR, optie ROOT geeft:' of?
Of moet je dan ook zeggen dat je de functie bij GRAPH invult, als Y1 blabla?
Niet zo moeilijk inderdaad, dit was wel een goede oefening. Logica, differentieren, integreren en zorgvuldig te werk gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:56 schreef _-_ het volgende:
[..]
Ook laatst gemaakt, niet moeilijk maar wel een vervelende opgave omdat je er zo lang mee bezig bent en snel foutjes kan maken.
Als je wat moet aantonen en je ziet het direct voelt het echt alsof je 2+2 met tussenstappen moet opschrijven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:16 schreef undifined1 het volgende:
[..]
Ok bedankt kan ik beter maar doen dan idd, het was een beetje gewoonte, als ik het meteen zie schrijf ik het gewoon direct op.
Heb ik nooit helaas.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:40 schreef _-_ het volgende:
[..]
Als je wat moet aantonen en je ziet het direct voelt het echt alsof je 2+2 met tussenstappen moet opschrijven.
Klopt, en als je het niet ziet heb je aan 1000 stappen niet genoeg :-Dquote:Op zaterdag 18 mei 2013 20:40 schreef _-_ het volgende:
[..]
Als je wat moet aantonen en je ziet het direct voelt het echt alsof je 2+2 met tussenstappen moet opschrijven.
Ik heb het ook nooit met toetsen op school, maar heel vaak met examens van vorige jaren, zou dat aan mij liggen, mijn school of aan het examen?:-Dquote:
Bij dit soort vragen moet je het antwoord gewoon zien en als je het eenmaal ziet stelt het niet zoveel voor. Je kunt je nu niet echt veel meer voorbereiden op dit soort inzichtvragen, dus ik zou als ik jou was gewoon oefenen op de ander soort vragen en inderdaad hopen dat we niet te veel meetkunde vragen krijgen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:08 schreef Nutkicker22 het volgende:
Hopelijk krijgen we het niet zo lastig als bij vragen 4,5,6 van 2011-1. Lastigste onderdeel vind ik ... Geen flauw idee hoe ik van A naar B moet komen http://static.examenblad.nl/9336111/d/ex2011/vw-1025-a-11-1-o.pdf
Volgens mij is het gewoon genoeg om te zeggen bv.:quote:Op zondag 19 mei 2013 13:47 schreef Miousana het volgende:
Wat moet je opschrijven als je iets moet tekenen en daarbij staat "Licht je werkwijze toe."? Ik schrijf dan altijd een heel verhaal op van wat ik heb gedaan, maar volgens mij is dat te veel.
ow maar opgave 9 van 2012-II moet je opp uitrekenen, en daar moet je die primitiveren?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef Nafi het volgende:
Als het differentiëren was moest je de product-regel gebruiken maar primitiveren op deze manier hoort denk ik niet tot de stof.
Volgens mij ook niet. Dan moet je namelijk gaan partieel integreren of de substitutiemethode gebruiken. Dat stond bij ons in het keuzehoofdstuk en hoefde niet voor CE.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef strbo het volgende:
Hoort ook niet bij de examenstof volgens mij? Gewoon hele zootje in FnInt() gooien
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
ow maar opgave 9 van 2010-II moet je opp uitrekenen, en daar moet je die primitiveren?
FnInt dan denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
ow maar opgave 9 van 2012-II moet je opp uitrekenen, en daar moet je die primitiveren?
ow okee, ik maar heel de tijd proberen hoe dat moet..quote:Op zondag 19 mei 2013 20:37 schreef remcoP het volgende:
[..]
FnInt dan denk ik.
[edit] ja. er staat bereken. Niet bereken algebraïsch/exact. Dan mag het dus met de rekenmachine.
6wortel(x-12) = 6(x-12)0.5quote:Op zondag 19 mei 2013 20:53 schreef kimm2013 het volgende:
en kan iemand me ook even kort uitleggen hoe je hier primitieve van maakr: 6wortel(x-12)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |