abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124828620
quote:
Pedofielenvereniging Martijn kan niet worden verboden. Dat oordeelde het gerechtshof in Leeuwarden dinsdag.

Het hof vindt dat de werkzaamheden van de vereniging wel in strijd zijn met de openbare orde, maar dat er geen sprake is van dreigende maatschappelijke ontwrichting.

Vorig jaar verbood rechtbank in Assen de club nog wel. Daarop werd de vereniging meteen ontbonden.

De teksten en afbeeldingen die Martijn op zijn website had staan zijn niet strafbaar, oordeelt het hof nu. Ook heeft de vereniging geen strafbare feiten gepleegd en geen 'tips and tricks' gegeven aan volwassenen om tot seks met kinderen te komen.

Aantasting

Toch vinden de rechters van het hof dat de werkzaamheden van de vereniging Martijn een ernstige aantasting zijn van bepaalde principes in het Nederlandse rechtsstelsel. Martijn ''bagatelliseert de gevaren van seksueel contact met jonge kinderen, praat dergelijke contacten goed en verheerlijkt ze zelfs''.

Daartegenover staat dat de maatschappij weerbaar genoeg is tegen de ''ongewenste uitingen en verwerpelijke gedragingen''.

Niet weerbaar

De rechtbank oordeelde eerder dat kinderen niet weerbaar zijn en daarom moeten worden beschermd.

Dat Martijn voor de leden seksueel contact met kinderen nastreefde, druiste volgens de rechter in tegen de rechtsorde en tastte de integriteit van kinderen aan. "Daar hoort de Nederlandse rechtstaat geen ruimte aan te bieden'', concludeerde de rechtbank.
Bron nu.nl
Slap en vaag gelul over de rechtsstaat en te weinig helder, logisch en correct nadenken.

Ook heeft het OM wel ongelooflijk gefaald als ze geen strafbare foto's of video's hebben kunnen vinden want we weten allemaal donders goed dat die in omloop zijn.
Het is de taak van de rechter om de maatschappij te beschermen tegen dit soort types. Wij kunnen die varkens niet zelf het zwijgen opleggen.

Er is helemaal niets mis met het beperken van de vrijheid van meningsuiting indien het in ons belang is. Inb4 appels met peren vergelijkingen..
pi_124828762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:50 schreef Aldo-MC het volgende:

Er is helemaal niets mis met het beperken van de vrijheid van meningsuiting indien het in ons belang is. Inb4 appels met peren vergelijkingen..
Daar is van alles mis mee, en wat ons belang is hoeft zeker niet jouw of mijn belang te zijn en " ons belang" wil nog wel eens veranderen zelfs over dit onderwerp.

Dat sommige denkwijzen ongewenst zijn (ik vind die van jou eigenlijk ook best ongewenst) is geen enkel argument om deze maar te verbieden en zodra een lid van Martijn zich niet vergrijpt aan een kind is deze niet strafbaar.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:15:30 #3
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_124829337
Hier moet ik gereageerd hebben. :D

Bij deze dus. :P

Die Marthijn van Martijn is wel tof volgens mij, hij is ook vegetariër en zeer belezen.
pi_124829522
Ik schrik ervan dat mensen in het vorige topic dit gewoon een geaardheid noemen.

Daar ben ik het dus geheel niet mee eens, want het gaat om een afwijking waarin er iets heel erg mis is met het herkennen van wederzijdse aantrekkingskracht. Als je denkt dat een peutertje van een jaar of 3 je seksueel verleid dan gaat dat niet meer om een geaardheid, maar om een afwijking waarin doodnormale signalen niet herkent worden voor wat ze zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:24:19 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124829625
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:21 schreef erodome het volgende:
Ik schrik ervan dat mensen in het vorige topic dit gewoon een geaardheid noemen.

Daar ben ik het dus geheel niet mee eens, want het gaat om een afwijking waarin er iets heel erg mis is met het herkennen van wederzijdse aantrekkingskracht. Als je denkt dat een peutertje van een jaar of 3 je seksueel verleid dan gaat dat niet meer om een geaardheid, maar om een afwijking waarin doodnormale signalen niet herkent worden voor wat ze zijn.
dit dus..
blegh ik hoop dat justitie een leden lijst heeft.
mocht er een over de scheef gaan die gelijk van straat kan worden geplukt.
liever nog de hele lijst.. }:|
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124829652
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hier moet ik gereageerd hebben. :D

Bij deze dus. :P

Die Marthijn van Martijn is wel tof volgens mij, hij is ook vegetariër en zeer belezen.
Als iets géén goed criterium is of iemand tof is is het wel het vegetariër zijn. :')

Of heb je ook posters van Volkert van der Graaf en Adolf Hitler op je kamer hangen? c_/
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_124829691
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

We hebben het niet over psychologen die het gesprek aangaan met pedo's, maar over pedo's onderling die hun eigen platform hebben waar ze frivool hun lusten kunnen bespreken met gelijkgestemden.
Als je dat tegen probeert te gaan stuit je op hetzelfde probleem. Blijft het negeren van een bestaand fenomeen. Ik begrijp niet hoe je daar als weldenkend mens voor kunt zijn.
pi_124829758
quote:

Ben het met je eens dat het een afwijking is maar dat is nog zeker geen argument om zo'n vereniging maar te verbieden.
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 12:29:33 #9
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_124829869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:25 schreef Taurus het volgende:

[..]

Als je dat tegen probeert te gaan stuit je op hetzelfde probleem. Blijft het negeren van een bestaand fenomeen. Ik begrijp niet hoe je daar als weldenkend mens voor kunt zijn.
Niet negeren. De nek omdraaien. Als weldenkend persoon.
Ik kijk al jaren tegen mensen aan die over alles de dialoog willen aangaan. Het helpt vaker niet dan wel. Hoe meer geleuter, hoe meer je nergens op uit komt. We vallen in zo'n "alles moet en alles kan" spiraal die keihard in onze bek terug komt.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_124829886
quote:

Maar dan zeg je dus dat elke pedo zo denkt en die signalen verkeerd herkent. Ik kan me voorstellen dat er pedo's zijn die donders goed weten dat zo'n kind niet diezelfde interesse heeft, maar dat ze er toch op vallen. Is het dan wel een geaardheid?
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 12:32:31 #11
341203 3-voud
pi_124829998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat het een afwijking is maar dat is nog zeker geen argument om zo'n vereniging maar te verbieden.
Je vind het wel prima dat ze elkaar warm houden met hun "gevoelens" en middels PM berichten de weg naar Abraham's mosterd wijzen.
pi_124830045
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het argument om die vereniging te verbieden is dat ze mensen stimuleren in hun "gekte" ipv ze helpen het probleem onder controle te houden.
Je hoeft mensen met een afwijking niet te negeren of zelfs strafbaar te maken, maar ze stimuleren in hun gekte is het andere uiterste en dat gebeurd zonder twijvel bij die vereniging.

Daarmee gaan ze wat mij betreft te ver en werken ze misdrijven in de hand.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_124830051
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je vind het wel prima dat ze elkaar warm houden met hun "gevoelens" en middels PM berichten de weg naar Abraham's mosterd wijzen.
Alsof contact tussen pedo's er ineens niet meer is zonder zo'n vereniging.
pi_124830065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik kijk al jaren tegen mensen aan die over alles de dialoog willen aangaan. Het helpt vaker niet dan wel. Hoe meer geleuter, hoe meer je nergens op uit komt. We vallen in zo'n "alles moet en alles kan" spiraal die keihard in onze bek terug komt.
En waaruit blijkt dat in dit ondwerp eigenlijk? Heb je nu al een paar keer proberen duidelijk te maken dat het met de seksuele moraal eerder meer geslotener is geworden dan opener maar je blijft als een conservatief met oogkleppen volhouden dat we aan het afglijden zijn, uiteraard zonder dat fatsoenlijk te kunnen onderbouwen.

Dat zo'n vereniging wordt toegestaan is overigens ook geen argument dat we in een " allees moet en alles kan" spiraal.
pi_124830119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Het argument om die vereniging te verbieden is dat ze mensen stimuleren in hun "gekte" ipv ze helpen het probleem onder controle te houden.
Je hoeft mensen met een afwijking niet te negeren of zelfs strafbaar te maken, maar ze stimuleren in hun gekte is het andere uiterste en dat gebeurd zonder twijvel bij die vereniging.

Daarmee gaan ze wat mij betreft te ver en werken ze misdrijven in de hand.
Dat vind de rechter dus blijkbaar niet en blijkbaar zijn er ook onvoldoende aanwijzingen voor gevonden.

Gelukkig leven we nog steeds in een land waar gedachtes niet strafbaar zijn.
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 12:36:02 #16
341203 3-voud
pi_124830121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alsof contact tussen pedo's er ineens niet meer is zonder zo'n vereniging.
Vast wel. hoe meer je het de nek omdraait, hoe minder de mogelijkheden.

Omdat je iets niet voor de 100% kunt verbannen wil het nog niet zeggen dat het maar volledig los moet laten. We zijn een beschaving, geen slappe washandjes.
pi_124830124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dan zeg je dus dat elke pedo zo denkt en die signalen verkeerd herkent. Ik kan me voorstellen dat er pedo's zijn die donders goed weten dat zo'n kind niet diezelfde interesse heeft, maar dat ze er toch op vallen. Is het dan wel een geaardheid?
Wat ik ervan heb begrepen is dat ze geleerd kan worden die signalen beter te zien, te erkennen, net zoals je iemand die geen emotie's kan lezen dat voor een deel kan leren.
Dat je iemand kan leren omgaan met zijn afwijking betekend nog niet dat die afwijking er niet is of wat anders is.
pi_124830130
quote:

[..]

Wat een onzin. Ik denk niet dat er iemand hier is die vind dat pedoseksualiteit maar moet en kan.
pi_124830148
quote:

[..]

Wat raar, ik kijk al jaren aan tegen mensen die de dialoog niet kunnen aangaan, elke discussie verzandt in afschuw, emotie en gescheld. Dat is niet de dialoog aan gaan, dat is inderdaad geleuter.

Alles moet en alles kan ook, althans, over alles moet en kan gepraat worden. Dit kun je niet de nek omdraaien namelijk, dat denken is pas echt naief.
pi_124830152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Omdat je iets niet voor de 100% kunt verbannen wil het nog niet zeggen dat het maar volledig los moet laten. We zijn een beschaving, geen slappe washandjes.
Volledig loslaten in welk opzicht? Reken er maar op dat al die leden in de gaten worden gehouden.
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 12:37:13 #21
341203 3-voud
pi_124830168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik denk niet dat er iemand hier is die vind dat pedoseksualiteit maar moet en kan.
Maar wel naïef verdedigen dat zon platform geen kwaad kan.
pi_124830185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Juist door het te verbieden laat je het volledig los. Zoals Anonymous al heeft aangetoond gebeuren de meeste ranzige dingen achter beveiligingen en proxy's waar justitie totaal geen weet van heeft.
pi_124830226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maar wel naïef verdedigen dat zon platform geen kwaad kan.
Kom doe nu eens een keer je best om aan te tonen dat het naief is om tegen een verbod van deze vereniging te zijn.

Je hebt tot nog toe niet echt iemand kunnen overtuigen namelijk
  † In Memoriam † woensdag 3 april 2013 @ 12:38:55 #24
341203 3-voud
pi_124830227
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volledig loslaten in welk opzicht? Reken er maar op dat al die leden in de gaten worden gehouden.
Uhu, van de week werd nog toegegeven dat het in de gaten houden van die leden nogal tegenviel. Men had geen zicht op wat achter de schermen gebeurde -> lees priveberichten

Sja, dat weten die sjonnies ook wel. Die gaan hun tips en truuks niet plompverloren op het forum zetten.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:39:37 #25
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_124830249
quote:

Lijkt me een iets wat vreemde omschrijving van pedofilie om eerlijk te zijn. De crux zit niet in het wel of niet denken dat ze verleid worden door een kind, maar in het feit dat die mensen zich seksueel aan getrokken voelen tot jonge kinderen.

Dat ze wellicht zichzelf proberen te overtuigen dat ze verleid worden, lijkt me niks meer dan een excuus waarmee ze hun gedrag proberen goed te praten?

Of dit betekent dat het een geaardheid is weet ik niet, maar volgens mij is daar helemaal niet zoveel onderzoek naar gedaan. Is dat wel het geval, lijkt het me handiger dat feit te erkennen, zodat je er iets mee kan doen qua behandeling of begeleiding.

Het botweg verbieden heeft geen zin. Het bestaat, dus moet je er iets mee doen. Collectief onze kop in het zand steken heeft geen zin. Lijkt me niet dat het daarmee veiliger wordt voor een kind. eerder het tegenovergestelde
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')