dat regelt de RWS inspecteur of de ANWB wel voor je. En nee dat kost je niksquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:41 schreef Juicyhil het volgende:
Natuurlijk moet de auto eerst worden weggesleept naar de eerstvolgende afrit.
Incident Management
[ afbeelding ]
0800 8002, die komen je gratis halen. Is Rijkswaterstaat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Welke meldkamer.
ik bel gewoon yassin me broer die komt met sleepkabel.
gratisquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:52 schreef Piles het volgende:
[..]
0800 8002, die komen je gratis halen. Is Rijkswaterstaat.
ja op de wegen die onder het beheer van Rijkwaterstaat vallen wordt je dan afgesleept onder het incident managment protocol. Kost niks, wordt je gedropt op de eerste de beste veiligeplek. Officeel is de berger er na 30 min max, na het moment meldenquote:
60% van de mensen waarvoor jij uitrukt?? Of bedoel je in het algemeen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
60% van alle mensen die op een vluchtstrook staan hebben geen pech.
Die 60% zijn mensen die even op de vluchtstrook stilstaan om de navigator in te stellen, omdat die is beveiligd om rijdend in te stellen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef Palomar het volgende:
[..]
60% van de mensen waarvoor jij uitrukt?? Of bedoel je in het algemeen?
Oh ja dat heeft mijn auto idd ook. Ik wilde in het menuutje even de zomertijd instellen. Kon niet al rijdend. Maar om daarvoor nou op de vluchtstrook te gaan staan...quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:31 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die 60% zijn mensen die even op de vluchtstrook stilstaan om de navigator in te stellen, omdat die is beveiligd om rijdend in te stellen.
Daar moeten ze eens wat een doen. Zelfs een bijrijder kan wegens de 'beveiliging' niet eens een bestemming invoeren.
quote:
Rws + routemobiel bellen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:03 schreef rizzla het volgende:
Maar wat als je lid van Route Mobiel bent?
dan wordt je altijd afgesleeptquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:03 schreef rizzla het volgende:
Maar wat als je lid van Route Mobiel bent?
Aangepast.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Rws + routemobiel bellen.
Beetje flauw dat alleen ANWB in de OP staat.
omdat die geen Incident Management doen. En daar valt pechhulp op fe snelweg onderquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:04 schreef Piles het volgende:
[..]
Rws + routemobiel bellen.
Beetje flauw dat alleen ANWB in de OP staat.
Mwah, als je klant bij hen bent, zou ik Routemobiel toch maar wel bellen:quote:
In feite wel. Maar dat betaald de verzekeraar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, kost je geen geld snap je.
Vanwege de veiligheid.
Wat wil je met 112 bereiken?quote:Op donderdag 4 april 2013 08:40 schreef Frenk3nstein het volgende:
Met kinderen in een auto op een kutplek met druk verkeer etc, zou ik 112 bellen.
Ook hebben ze liever dat je voor niets belt, zie ik nu even niet in waarom je 112 zou bellen.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:40 schreef Frenk3nstein het volgende:
Met kinderen in een auto op een kutplek met druk verkeer etc, zou ik 112 bellen.
in de tijd die je nodig hebt om 112 te bellen kan je ook je auto verlaten. Ja, met z'n allen.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:21 schreef Frenk3nstein het volgende:
De rechter rijstrook dicht, een auto hoeft maar iets uit te wijken en het is (letterlijk) raak. Vaak genoeg wordt op tv benadrukt dat op de vluchtstrook staan levensgevaarlijk is, dus in zo'n situatie(kinderen,drukte) des te meer.
Het is niet gebruikelijk misschien, maar ik denk dat velen niet weten wie ze moeten contacteren om dat voor elkaar te krijgen.
Zorg nou eerst maar dat je uit je voertuig komt en achter de geleiderailquote:Op donderdag 4 april 2013 09:31 schreef Frenk3nstein het volgende:
Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat het veilig is. Kinderen en verkeer dat 30 m/s aflegt is geen goede combinatie. Zal niet de eerste keer zijn dat mensen worden geschept op de vluchtstrook btw.
http://www.google.com/m?h(...)t+op+de+vluchtstrook
Voor het afsluiten van een rijbaan (kruis boven het wegdek) is Rijkswaterstaat verantwoordelijk. Je kunt dus beter meteen Rijkswaterstaat bellen, dan onnodig 112.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:21 schreef Frenk3nstein het volgende:
De rechter rijstrook dicht, een auto hoeft maar iets uit te wijken en het is (letterlijk) raak. Vaak genoeg wordt op tv benadrukt dat op de vluchtstrook staan levensgevaarlijk is, dus in zo'n situatie(kinderen,drukte) des te meer.
Het is niet gebruikelijk misschien, maar ik denk dat velen niet weten wie ze moeten contacteren om dat voor elkaar te krijgen.
Een defect aan een auto.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:26 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is meestal de oorzaak van pech op de snelweg?
De 112-centrale regelt niet de matrixborden, dat doet Rijkswaterstaat (0800-8002). Maar dat gaan ze niet alleen op aangeven van jouw telefoontje doen (zal eerder inspecteur ter plaatse gaan of ze gaan camerabeelden bekijken als dat kan).quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:47 schreef Viezze het volgende:
Het ging zojuist over wel/niet 112 bellen. Wat ik zou aanraden (correct me i'm wrong); als je op een snelweg zonder vluchtstrook stil komt te staan, breng jezelf in veiligheid voor zover mogelijk en bel dan direct 112! De twee rechterstroken worden als het goed is op zo'n moment direct afgekruist omdat het levensgevaarlijk is.
Als er wel een vluchtstrook is volg je gewoon de hiervoor genoemde stappen; 112 bellen heeft in zo'n geval weinig zin vermoed ik.
Over het hoofd zien zou kunnen, maar ik neem aan dat je toch wel iets merkt als je er overheen rijdt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Op de gemiddelde snelweg in Nederland maakt die gevarendriehoek geen zak uit. Al zet je dat ding 100 meter achter de auto neer. Iemand die een klein beetje op de weg let heeft voordat hij zich realiseert dat dat zielige driehoekje daar staat al lang gezien dat er een auto op de weg stil staat.
En iemand die niet op de weg let, zal je gevarendriehoek ook over het hoofd zien.
Een auto, misschien. Maar een niet oplettende chauffeur zal ook niks meer doen dan even opkijken en dan is het alsnog te laat. In een vrachtwagen voel je niks denk ik.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Over het hoofd zien zou kunnen, maar ik neem aan dat je toch wel iets merkt als je er overheen rijdt.
Zeker een goede tip, heb zelf het nummer ook maar in m'n telefoon gezet. Ik zou normaal eerst de ANWB bellen eigenlijk. De keren dat ik pecht heb gehad ben ik eigenlijk altijd doorgereden naar een veilige plek, das het beste natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:50 schreef Viezze het volgende:
Overigens zet ik nu het nummer in mijn telefoon, misschien moet die tip bovenaan
In een personenauto merk je dat inderdaad wel. En dan als eerste reactie? In je spiegels kijken waar je nou eigenlijk overheen reed.quote:Op zaterdag 6 april 2013 18:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Over het hoofd zien zou kunnen, maar ik neem aan dat je toch wel iets merkt als je er overheen rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |