mogelijk, maar dat zou dus ten koste gaan van de kwaliteit. Teveel locaties, teveel special effects, teveel acteurs. The Hobbit heeft bijvoorbeeld ook 266 dagen over het filmen gedaan, en dat is toch ook ongeveer 10 uur bij elkaar als je de films gaat optellen. En dan hebben die mensen dus een bijna 10-voudig budget en nog eens jaren extra om alles te finetunen.quote:Op woensdag 3 april 2013 02:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Breaking Bad komt maar aan 8 episodes dit jaar en daar hoeven ze niet op zoveel verschillende locaties te filmen dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Van de andere kant moet meer dan 10 uur film per jaar toch wel mogelijk zijn lijkt me.
Denk dat het meer een budget kwestie is. De meeste andere HBO films hebben wel meer dan 10 afleveringen. Ook kunnen ze veel tegelijk filmen zou je denken, aangezien de karakters vast zitten op een bepaalde locatie.quote:Op woensdag 3 april 2013 02:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Breaking Bad komt maar aan 8 episodes dit jaar en daar hoeven ze niet op zoveel verschillende locaties te filmen dus ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Van de andere kant moet meer dan 10 uur film per jaar toch wel mogelijk zijn lijkt me.
http://www.nu.nl/internet(...)-downloadrecord.htmlquote:Game of Thrones breekt downloadrecord
De eerste aflevering van seizoen drie van Game of Thrones heeft wat betreft downloadverkeer diverse records gebroken. Binnen 24 uur werd het BitTorrent-bestand ruim een miljoen keer gedownload.
Bovendien werd de eerste aflevering op het hoogtepunt door ruim 163.000 mensen tegelijkertijd gedeeld.
Dat blijkt uit gegevens van Torrentfreak dat keek naar het aantal downloads voor de BitTorrent-bestanden van de aflevering. BitTorrent is een veel gebruikte manier om bestanden te delen. Onder meer the Pirate Bay maakt daar gebruik van.
Volgens Torrentfreak werd een aflevering nog nooit door zo veel mensen tegelijkertijd gedeeld. Het oude record stond op naam van de serie Heroes met 145.000 mensen die een aflevering tegelijkertijd deelden.
Nederland
De meeste van de ruim 1 miljoen downloads voor de Game of Thrones-aflevering waren afkomstig uit de Verenigde Staten (12,9 procent), gevolgd door het Verenigd Koninkrijk (11,5 procent) en Australië (9,9 procent). Nederland staat met 4,2 procent op positie 6, net achter Frankrijk en Canada.
HBO, de maker van Game of Thrones, laat in een reactie overigens weten het hoge aantal downloads als een compliment te zien. De serie was over heel 2012 ook al de meest gedownloade show. De zender stelt dat de downloads geen negatieve invloed hebben op de dvd-verkopen en dat het erbij hoort.
Dat is wel erg makkelijk gedacht. Soaps maken vijf afleveringen per week, maar dat heeft ook zo z'n redenen.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:32 schreef gazhims3lv het volgende:
Slecht excuus, ze kunnen makkelijk een stuk of 15 afleveringen af krijgen. Doen andere series net zo goed. Ook als je kijkt naar het verhaal is er gewoon relatief veel wat mist. Denk dat het meer een geldkwestie is..
Natuurlijk maar Game of Thrones verdient gewoon meer afleveringen.. Je ziet duidelijk dat 10 niet genoeg is.. Dan maar een paar maanden langer wachten als het moet.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:36 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk gedacht. Soaps maken vijf afleveringen per week, maar dat heeft ook zo z'n redenen.
Ik denk niet dat dat voor HBO een optie is. GoT is een belangrijke headliner, dus ze willen het nieuwe seizoen natuurlijk zo snel als mogelijk uitzenden.quote:Op woensdag 3 april 2013 08:49 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Natuurlijk maar Game of Thrones verdient gewoon meer afleveringen.. Je ziet duidelijk dat 10 niet genoeg is.. Dan maar een paar maanden langer wachten als het moet.
En als ze dat zouden doen zouden de fans weer iets anders te zeuren hebben. De serie is nu al ontzettend populair en wint Emmy's, dus leg je er maar bij neer dat er niks gaat veranderenquote:Op woensdag 3 april 2013 09:03 schreef gazhims3lv het volgende:
Kan zijn maar ik denk dat de fans er blijer van worden als je de kwaliteit zo omhoog kunt schroeven door meer onderdelen te behandelen.
Inderdaad! Wel een beetje dubbel over dit boek hoor. Aan de ene kant vind ik het een wijze beslissing omdat er gewoon zoveel gebeurd dat dat niet in 10 eps te filmen is. Aan de andere kant weet ik ook wat er gebeurd en gebeurd het meeste in de laatste helft van het boek (maar niet alles). Ik verwacht aan het einde van dit seizoen wel al één of twee grote happenings maar daar wordt uiteraard mooi naartoe gewerkt. Hoop in ieder geval dat ze die in dit seizoen stoppen en niet in de volgende. Anders wordt dit seizoen meer gepraat/gevoel en het volgende seizoen volgestopt met actie. Moeten ze wel een mooie balans geven vind ik.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
En als ze dat zouden doen zouden de fans weer iets anders te zeuren hebben. De serie is nu al ontzettend populair en wint Emmy's, dus leg je er maar bij neer dat er niks gaat veranderen. Hoogstens iets meer budget.
Edit: overigens wordt boek drie al in twee seizoenen gehakt, dus dat is al heel wat.
Ik zou dan zeuren over het lange wachten.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:07 schreef Jivis het volgende:
[..]
En als ze dat zouden doen zouden de fans weer iets anders te zeuren hebben. De serie is nu al ontzettend populair en wint Emmy's, dus leg je er maar bij neer dat er niks gaat veranderen. Hoogstens iets meer budget.
Edit: overigens wordt boek drie al in twee seizoenen gehakt, dus dat is al heel wat.
Dat weet ik inderdaad maar al te goed van Luther en Sherlock. En dan zijn het ook nog eens weinig afleveringen.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:35 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou dan zeuren over het lange wachten.Ik vind dat bij Doctor Who altijd al zo vervelend. Daar komt ook een seizoen van uit wanneer het de makers uitkomt. Dat is sowieso een neiging die Britten vaker hebben.
Sherlock, oh damn dat is helemaal te erg. Het is al een maand of 14 of 15 sinds het einde van seizoen 2 en ze zijn pas net begonnen met het filmen van seizoen 3.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat weet ik inderdaad maar al te goed van Luther en Sherlock. En dan zijn het ook nog eens weinig afleveringen.
We mogen ons in onze handjes knijpen dat HBO GoT uitzendt. Al was het ook alleen maar vanwege de production value en het ontbreken van censuur.
Volgens mij gaat dat niet meer gebeuren, vanwege redenen.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Wanneer trekt Daenerys weer wat kleertjes uit?
Niet vaak meer waarschijnlijk.. Vinden haar ouders niet leukquote:Op woensdag 3 april 2013 09:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Wanneer trekt Daenerys weer wat kleertjes uit?
Wanneer viel ie flauw dan?quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:03 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Het gevecht bij Blackwater was geloofwaardiger neergezet dan Tyrion die in seizoen 1 flauwviel en na het gevecht weer bijkwam.![]()
quote:Op woensdag 3 april 2013 09:55 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Niet vaak meer waarschijnlijk.. Vinden haar ouders niet leuk
En een vallei...quote:Op woensdag 3 april 2013 10:11 schreef Cornelis83 het volgende:
ruil voor een armor en weapons upgrade.
Komen ze nu meequote:Op woensdag 3 april 2013 09:55 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Niet vaak meer waarschijnlijk.. Vinden haar ouders niet leuk
Joffrey wilde de Hound in de Kingsguard, maar er was geen ruimte meer. Dan maar iemand eruit.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:14 schreef Ziewoarut het volgende:
Waaron werd Barristan ook alweer uit de Kingsguard gezet?
Nee hij werd vervangen door Jaime...quote:Op woensdag 3 april 2013 10:15 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Joffrey wilde de Hound in de Kingsguard, maar er was geen ruimte meer. Dan maar iemand eruit.
Maar wacht Jaime was toen toch gevangen?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:19 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee hij werd vervangen door Jaime...
Hij werd de laan uitgestuurd omdat ie "te oud zou zijn" maar vooral omdat er twee koningen gesneuveld zijn onder zijn command...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |