abonnement Unibet Coolblue
pi_124793246


Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

Voor kaarten binnen Europa plak je een zegel 'Europa 1' (85 eurocent) en voor kaarten buiten Europaeen zegel 'Wereld 1' (95 eurocent). Vanaf 01-01-2013 gaan de tarieven omhoog. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog guldenzegels plakken?

Guldenzegels mogen ook gewoon geplakt worden. "Postzegels houden lang hun waarde. Alle gulden en euro postzegels vanaf 1977 kunt u gewoon gebruiken, als u zorgt dat die postzegels samen de waarde hebben die nodig is om uw brief of kaart te mogen versturen. Onze postzegels met een cijfer blijven ook na tariefswijzigingen geldig," aldus de website van PostNL.

• Voor Europa dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Europa 1 postzegels.
• Voor Wereld dient u 2 keer zoveel Nederland 1 postzegels te plakken als Wereld 1 postzegels.
• Een normale zegel + kerstzegel kan ook voor binnen Europa.

Binnen het Europa-tarief vallen de volgende landen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124793264
Ik heb een kaart uit Zweden gekregen! :D


http://www.postcrossing.com/postcards/SE-49164
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124795009
Wat een leuke kaart! :D

Gelijk een vraagje, mag ik ook in de OP van Fok!kers die Postcrossers zijn? Alvast bedankt :D
http://www.postcrossing.com/user/Springtimelily

Had niets meer verstuurd de afgelopen dagen wegens het niet hebben van postzegels :P Maar vandaag postzegels gehaald en 7 kaartjes op de bus gedaan. Ze zijn onderweg naar; China, Taiwan, Belarus, Duitsland, Oekraïne, Litouwen en Tsjechië. Geen bijzondere landen, maar prima profielen!

Heb ook een PB gestuurd naar mijn kaart in de USA. 44 dagen geleden verstuurd, diegene is al een maand niet meer online geweest en in het jaar dat ze PC doet heeft ze pas 20 kaarten gestuurd en 19 ontvangen..... Dus maar even gevraagd of ze mijn kaart heeft gekregen, misschien is vergeten te registreren of omdat ze al een maand niet is geweest heel PC is vergeten!

Verder ook nog wat gekregen:


http://www.postcrossing.com/postcards/UA-539062


http://www.postcrossing.com/postcards/IT-220509


http://www.postcrossing.com/postcards/PT-290375
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:06:57 #4
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124802298
Ik moet een kaart sturen naar een kat :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124802997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:06 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet een kaart sturen naar een kat :')
aha, de welbekende Gordon!! Ik heb een keer naar zijn baasje iets mogen sturen: http://www.postcrossing.com/user/Gordonsmummy
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 19:26:24 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_124803102
Daar is ie weer :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 2 april 2013 @ 19:28:52 #7
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124803210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:23 schreef Jum het volgende:

[..]

aha, de welbekende Gordon!! Ik heb een keer naar zijn baasje iets mogen sturen: http://www.postcrossing.com/user/Gordonsmummy
Haha :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Daar is ie weer :D
Nu je het zegt & ik z'n moeder zie.. Er gaat een lichtje branden.

Ik wilde eigenlijk een kaart sturen van een enge hond, maar die heb ik helaas niet :7
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 2 april 2013 @ 19:37:33 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124803676
Ik ga ook weer lekker inmiddels. Iedereen vindt die 3D troep van de Action GE WEL DIG :D

Ik vind het echt superlelijke dingen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124803755
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga ook weer lekker inmiddels. Iedereen vindt die 3D troep van de Action GE WEL DIG :D

Ik vind het echt superlelijke dingen :')
Ik kan er niet eens fatsoenlijk op schrijven :@ , dus verstuur ik ze liever niet of hou het textueel kort en print het adres uit. ... :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 19:46:27 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_124804114
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga ook weer lekker inmiddels. Iedereen vindt die 3D troep van de Action GE WEL DIG :D

Ik vind het echt superlelijke dingen :')
Die zijn bij mij ook echt de bom, iedereen is helemaal hysterisch als ze zo'n kaart krijgen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124804220
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die zijn bij mij ook echt de bom, iedereen is helemaal hysterisch als ze zo'n kaart krijgen :D
Toch maar een keer naar de Action dan, is voor mij wel 10 km verderop.
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 19:51:03 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_124804372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:48 schreef Jum het volgende:

[..]

Toch maar een keer naar de Action dan, is voor mij wel 10 km verderop.
Moet je echt doen, het kost geen drol en mensen vinden ze zo gaaf :D maar ze zijn niet heel mooi of zo he.

Ik heb trouwens ontdekt dat er op Hoog Catherijne (Utrecht Centraal) ook een Action zit :o waar de C&A altijd zat! Dat is dus een van de weinige Actions die niet op een achteraf plek zit. Handig!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124804581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Moet je echt doen, het kost geen drol en mensen vinden ze zo gaaf :D maar ze zijn niet heel mooi of zo he.

Ik heb trouwens ontdekt dat er op Hoog Catherijne (Utrecht Centraal) ook een Action zit :o waar de C&A altijd zat! Dat is dus een van de weinige Actions die niet op een achteraf plek zit. Handig!
Ja! Goeie winkel. Hopelijk blijft ie daar zitten.
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 19:56:05 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_124804679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:54 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ja! Goeie winkel. Hopelijk blijft ie daar zitten.
Ik hoop het ook. Dat het niet zo'n pop up store is. Nu moet ik elke keer een heel eind fietsen. En da's niet erg, maar met de trein kun je meer zooi meenemen *)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124804920
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik kan er niet eens fatsoenlijk op schrijven :@ , dus verstuur ik ze liever niet of hou het textueel kort en print het adres uit. ... :@ :@
Ik vind die juist het lekkerste schrijven! Je kunt er hele dunne lijntjes op zetten ala japanners. :P
  Moderator dinsdag 2 april 2013 @ 20:01:12 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_124805018
Mijn pen glibbert juist alle kanten op :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 2 april 2013 @ 20:29:45 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124806586
Hier in Deventer valt het wel mee qua afstand hoor. 10 minuutjes lopen of 2 haltes met de bus. Je ziet hem gewoon liggen als je vanuit Apeldoorn binnen komt rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 2 april 2013 @ 20:38:55 #18
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124807093
Ik mag een kaartje naar Chili sturen met maar liefst 187 postcrossing users...:D

Vandaag ook nog een kaartje uit Rusland gekregen met appeltjes erop, niet bijzonder genoeg om hier neer te zetten :P

Ik vind die 3D kaartjes ook niet fijn schrijven :N
En dat kan zomaar.....?
pi_124811410
Ik heb vandaag in Utrecht drie nieuwe kaartjes gekocht, en eentje in de trein terug naar huis volgekalkt voor iemand met een wensenlijst. Ach, ze is de 15e jarig dus dan doen we maar even lief een wens vervullen he.

Nog steeds aan het wachten op mijn eerste gekregen kaart, ben benieuwd vanuit welk land hij komt :)
pi_124812112
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:38 schreef Lienzz het volgende:
Ik mag een kaartje naar Chili sturen met maar liefst 187 postcrossing users...:D

O+

Daar heb ik ook al een keer naar toe mogen schrijven en trouwens ook al een keer een kaart uit ontvangen O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124812267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ik vind die juist het lekkerste schrijven! Je kunt er hele dunne lijntjes op zetten ala japanners. :P
Dan zal het wel deels aan mijn pennen liggen (en deels aan mijn motoriek... )
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124814938
Vandaag weer een kaart gekregen waar iemand graag een kaart terug wil, maar zij wil tenminste een swap doen. En het is mijn eerste kaart die ik van buiten Europa heb gekregen *O*

Stuur zelf de halve wereld rond, maar krijg zelf de meeste kaarten uit Europa tot nu toe. Heb een nieuw adres opgevraagd, Rusland & kan er nog twee opvragen, dat zal waarschijnlijk vanavond nog gebeuren.
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_124819943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Moet je echt doen, het kost geen drol en mensen vinden ze zo gaaf :D maar ze zijn niet heel mooi of zo he.

Ik heb trouwens ontdekt dat er op Hoog Catherijne (Utrecht Centraal) ook een Action zit :o waar de C&A altijd zat! Dat is dus een van de weinige Actions die niet op een achteraf plek zit. Handig!
Die zit er ook nog niet zo lang hoor...
pi_124821400
Kreeg ik een paar uur geleden een hurray binnen

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1770533

Ze schrijft eronder dus : " I am too cool"

terwijl ik toch echt op de kaart heb geschreven dat wat de giraf zegt in het Engels vrij vertaald; "I need refreshment" betekent..

Het kan natuurlijk ook zijn dat het onleesbaar is (geworden) of er een sticker op is geplakt...

Maar goed er zijn ergere dingen in de wereld.. :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124836075
Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar het is zo vervelend als mensen er ineens een eigen twist aangeven terwijl je dan juist denkt vriendelijk te zijn en de vertaling erbij geeft! :{ Doet je dan wel eens afvragen of ze wel de tekst die je hebt geschreven hebben gelezen op de kaart!

Krijg net deze superschattige poes binnen uit Taiwan! Lijkt op mijn eigenste kat toen ze nog kitten was! Inmiddels een ouwe trien van 17,5 jaar oud, maar kattekwaad uithalen als de beste!


http://www.postcrossing.com/postcards/TW-852544
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124836885
Dat is waar:

@kat O+

Vandaag deze schattige hondenkaart uit Frankrijk. Mevrouw is een keer in Eindhoven geweest :D. Niet de meest toeristische stad om naar toe te gaan, al kan het natuurlijk andere redenen gehad hebben (werk-opleiding/familie oid)..



http://www.postcrossing.com/postcards/FR-275155
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124841331
Kaartjes met dieren erop O+

Ik heb vandaag mijn eerste kaartje vanuit Texas gehad.. Voelt toch wel speciaal c_/ Had hiervoor alleen kaartjes uit NL, BE en DE gehad
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 3 april 2013 @ 17:33:16 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124841654
Ik heb nog nooit een kaart uit de USA gehad :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_124847361
Oeh, dus eigenlijk heb ik wel een beetje geluk gehad :D
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_124847687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:40 schreef VulpesVulpes het volgende:
Oeh, dus eigenlijk heb ik wel een beetje geluk gehad :D
Nou nee,

Fles is eerder een bijzonder geval wat dat betreft. USA staat niets voor niets 1e in de ranking.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124849394
Gisteren een profiel getrokken van iemand die zijn eigen verstuurde kaarten als favoriet aanmerkt, dat had ik nog niet eerder gezien.

Kreeg vandaag een envelop uit de UK, een lege kaart erin uit Polen & een briefje erbij dat diegene zijn pols heeft verstuikt & daarom geen kaart kan schrijven (en nog een of andere zegel van t vaticaan achterop de envelop). Weet zelfs niet hoe die persoon heet! Wel een kaart uit een nieuw land gekregen :)
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  Moderator woensdag 3 april 2013 @ 21:18:13 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_124852773
Joepie, m'n kaartje naar Oeganda is aangekomen :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124862557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Joepie, m'n kaartje naar Oeganda is aangekomen :D
Oh wat gaaf!
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
  donderdag 4 april 2013 @ 01:07:52 #34
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_124863428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Joepie, m'n kaartje naar Oeganda is aangekomen :D
dan is de postbode daar retesnel :D
En dat kan zomaar.....?
pi_124863464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:07 schreef Lienzz het volgende:

[..]

dan is de postbode daar retesnel :D
Buurland van Kenia, dus misschien hebben ze wel een marathonloper van daar even in gehuurd :P :P
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 07:15:01 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_124864731
Na 25 dagen al, dus ik vind dat ook wel behoorlijk snel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124866915
Kwam dit tegen: http://www.postvoorkanjers.nl/

kaartjes kopen voor een goed doel.
pi_124868686
Wat ontzettend snel en gaaf dat hij is aangekomen Guppyfriend!
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_124870134
Gister 5 kaarten verzonden, mijn eerste 5. Na china, hong kong, rusland, duitsland en na Deventer. Ben benieuwd.
pi_124874965
Die opluchting als je kaartje naar Rusland na 58 dagen geregistreerd word! :D
Zo ik ben ook weer blij.

Maar de volgende kaart natuurlijk ook weer meteen naar Rusland
pi_124875187
399,428 members
216 countries
1,335 postcards/hour
16,537,638 postcards received
486,284 postcards traveling
86,253,999,605 km traveled
2,152,314 laps around the world

Als je dit zo bekijkt is het wel een heel grote community eigenlijk. 1335 postkaarten per uur! Dat zijn er 22,25 per minuut en iedere drie seconden 1 nieuwe.
pi_124883312
De laatste tijd weinig kaart verstuurd maar ook weinig ontvangen.


http://www.postcrossing.com/postcards/US-2141412

Alleen deze, en die vond ik wel erg leuk! O+ Hij had ook een leuke tekst geschreven waardoor ik toch weer een glimlach op gezicht kreeg. :D
pi_124885063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:50 schreef Mokkels het volgende:
De laatste tijd weinig kaart verstuurd maar ook weinig ontvangen.

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/US-2141412

Alleen deze, en die vond ik wel erg leuk! O+ Hij had ook een leuke tekst geschreven waardoor ik toch weer een glimlach op gezicht kreeg. :D
Escher!! O+
pi_124885077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:59 schreef Jum het volgende:
Kwam dit tegen: http://www.postvoorkanjers.nl/

kaartjes kopen voor een goed doel.
Leuk, eens even kijken!!
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 21:46:42 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_124893976
Ik kreeg strafporto op een Amerikaanse kaart :( en ze hebben gelijk, er zit wel een postzegelachtige sticker op, maar een postzegel is het niet. Tssk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124894433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg strafporto op een Amerikaanse kaart :( en ze hebben gelijk, er zit wel een postzegelachtige sticker op, maar een postzegel is het niet. Tssk
Kun je niet even een mailtje sturen naar de admins van postcrossing, misschien weten zij een oplossing oid.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 4 april 2013 @ 21:59:16 #47
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124894599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg strafporto op een Amerikaanse kaart :( en ze hebben gelijk, er zit wel een postzegelachtige sticker op, maar een postzegel is het niet. Tssk
Ik heb dat ook een keer gehad uit Italië. Heb dat toen in de hurray gezet en dat meisje wilde het toen overmaken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124895338
Wat gebeurt er eigenlijk als je die straf porto niet betaald?
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 22:13:05 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_124895352
Ach, ik heb het in de hurray gezet, zo van: "ik weet niet, maar strafport dit dat :') " niks meer van gehoord natuurlijk. Die ¤ 1,08 betaal ik wel. Ga ik ook geen drama van maken verder.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 4 april 2013 @ 22:20:09 #50
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_124895795
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef VulpesVulpes het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je die straf porto niet betaald?
Ik kreeg toen een tweede herinnering en daarna heb ik maar betaald :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_124896372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Ach, ik heb het in de hurray gezet, zo van: "ik weet niet, maar strafport dit dat :') " niks meer van gehoord natuurlijk. Die ¤ 1,08 betaal ik wel. Ga ik ook geen drama van maken verder.
Een drama maken over 1.80 is inderdaad een beetje erg overdreven ja..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator donderdag 4 april 2013 @ 22:36:00 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_124896905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:28 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Een drama maken over 1.80 is inderdaad een beetje erg overdreven ja..
Niet eens zoveel, het is zelfs maar ¤ 1,08 :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124896957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Niet eens zoveel, het is zelfs maar ¤ 1,08 :)
Ik las te snel :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124897371
Jeuj! M'n kaartje naar Duitsland is na 10 dagen aangekomen. Wel een korte hurray, maar da's niet zo erg.
pi_124899482
@VulpesVulpes: Ik kreeg ook ooit ergens strafporto op, heb toen nog 1 herinnering gekregen en daarna nooit meer wat van gehoord. Was voor iets van 50 cent. PostNL gaat denk ik ook niet heel moeilijk doen om dat soort bedragen.

M'n kaartje naar Ukraine is aangekomen :) Volgens mij moest ik die weer voor iemand hier neerzetten?


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1760893

Vandaag ook nog een kaart uit Noorwegen gekregen! :D Een hele leuke ook! Ik zal 'm binnenkort even scannen :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124900781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:12 schreef VulpesVulpes het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je die straf porto niet betaald?
Eh, je krijgt een tweede herinnering en daarna geloof ik niets meer.

---
Ik heb vandaag weer rozen gekregen, met een prachtige rozen postzegel <3
Uit Finland

http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1717830
pi_124905914
Mijn eerste kaartje is aangekomen! :D adres in nederland, dus das logisch.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 09:26:31 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:26:02 #58
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_124914531
Tip: bij de Paperchase hebben ze nu een aantal kaarten voor 15 cent! En er zitten nog best leuke tussen ook. Ik heb er meteen 10 meegenomen!
  vrijdag 5 april 2013 @ 19:36:51 #59
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_124925886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:26 schreef littlepea het volgende:
Tip: bij de Paperchase hebben ze nu een aantal kaarten voor 15 cent! En er zitten nog best leuke tussen ook. Ik heb er meteen 10 meegenomen!
Leuk! Jammer dat de dichtstbijzijnde in Utrecht zit :P

Hier m'n leuke kaartje uit Noorwegen:

http://www.postcrossing.com/postcards/NO-74541

En een mooie uit Ukraine!

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-556008
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_124929368
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:26 schreef littlepea het volgende:
Tip: bij de Paperchase hebben ze nu een aantal kaarten voor 15 cent! En er zitten nog best leuke tussen ook. Ik heb er meteen 10 meegenomen!
Zag ze hier in Utrecht niet. :(
pi_124929962
YESSS 250 kaarten verzonden. Ik ga nu naar 14 tegelijk onderweg *O* *O*
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124930113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:01 schreef Bos81 het volgende:
YESSS 250 kaarten verzonden. Ik ga nu naar 14 tegelijk onderweg *O* *O*
GEBAK!
pi_124934447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 21:04 schreef Jum het volgende:

[..]

GEBAK!
Zeker nu er een kaartje naar Bahrain (24 users) mag :D
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_124934991
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 22:24 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Zeker nu er een kaartje naar Bahrain (24 users) mag :D
Wow! Super!
  Moderator zaterdag 6 april 2013 @ 09:58:21 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_124944865
Wauw, Bahrain! Gaaf!

Ik heb net 8 kaartjes geschreven, allemaal binnen Europa :D nou ja, hopelijk komen ze dan ook lekker vlot aan :Y

Oh en ik kreeg weer een nieuwe Fauna of Belarus kaart O+ had ik nog niet, deze

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-829429

[ Bericht 22% gewijzigd door Guppy op 06-04-2013 11:21:30 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124946961
Het voelt echt als een eeuwigheid dat mijn kaarten aan komen.. Heb al zolang niks geschreven ook.

pi_124950494


Een molletje kaart uit Duitsland!!! O+
pi_124957144

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1772552

Mijn kaart naar Duitsland is aangekomen en kreeg net een smsje van m'n moeder dat er ook weer 2 kaarten waren aangekomen. Het komt dus weer op gang!
pi_124999281
Mijn kaart in duitsland aangekomen. 2e kaart dus al. Ben benieuwd wanneer de eerste komt... :). Laatst wel een mail dat mijn adres verkeerd was ( me naam vergeten haha).


De huurray van de duitse was wel leuk. :).
pi_125000257
En ik heb de 2 kaarten geregistreerd waar ik het al over had: Italië en Litouwen! Allebei nieuwe landen!
Het valt me trouwens op dat steeds meer mensen zelf al de kaarten scannen. In het begin moest ik het áltijd zelf doen met gekregen kaarten maar nu steeds minder.


http://www.postcrossing.com/postcards/IT-221461


http://www.postcrossing.com/postcards/LT-285076
  Moderator zondag 7 april 2013 @ 19:42:29 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_125000345
Ik doe het met al m'n kaarten. Zo kan ik goed zien welke in de smaak vallen. Ook vind ik het leuk voor mensen die zelf niet kunnen scannen, zo kunnen ze toch een kaart als favoriet markeren.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125000451
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:40 schreef Mokkels het volgende:
En ik heb de 2 kaarten geregistreerd waar ik het al over had: Italië en Litouwen! Allebei nieuwe landen!
Het valt me trouwens op dat steeds meer mensen zelf al de kaarten scannen. In het begin moest ik het áltijd zelf doen met gekregen kaarten maar nu steeds minder.

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/IT-221461

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/LT-285076
Wat een leuke kaarten! O+
pi_125000466
Ik ga alleen de ontvangen kaarten inscannen denk ik.
pi_125000517
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef Franknfurter het volgende:
Ik ga alleen de ontvangen kaarten inscannen denk ik.
Ik scan juist alleen mijn verstuurde kaarten
pi_125000837
Ik scan alles (behalve dan ontvangen kaarten die door de afzender al gescand zijn).
pi_125001627
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 19:44 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wat een leuke kaarten! O+
Ja vond ik ook! De laatste tijd kreeg ik kaarten die ik mwoa vond. Maar deze vond ik heel leuk! :D
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:53 schreef lunapuella het volgende:
Ik scan alles (behalve dan ontvangen kaarten die door de afzender al gescand zijn).
Ik ook! Sowieso vind ik het leuk om er altijd door heen te bladeren wat ik verstuurd/ontvangen heb! En net als Guppyfriend doe ik het ook voor de mensen die bijvoorbeeld geen scanner/camera hebben zodat zij ook hun kaarten online hebben.
  zondag 7 april 2013 @ 21:42:39 #77
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125007243
ik scan de verstuurde en ontvangen kaarten in :)

Verder valt het me de laatste tijd veel op dat mensen fotokaarten versturen (gewoon zelf geprint op fotopapier) dat vind ik erg jammer, zo gaat het postcrossing effect verloren. Photocrossing misschien een nieuw gat in de markt?
Deze kreeg ik gister (fotokaart)

En dat kan zomaar.....?
  maandag 8 april 2013 @ 11:23:41 #78
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125023563
Weer een kaart uit Brazilië! :D


http://www.postcrossing.com/postcards/BR-252997
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  maandag 8 april 2013 @ 17:46:33 #79
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125037934
De uilen kaart is ook aangekomen binnen 5 dagen in Finland :D
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1795551



En de Japanse postbodes zijn ook erg rap, 5 dagen is 't kaartje onderweg geweest.
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1795517

En dat kan zomaar.....?
pi_125039698
Die uil!!!! _O_
  maandag 8 april 2013 @ 19:26:02 #81
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125041702
Ik heb vandaag een uiltje gekregen uit Wit Rusland. :)


http://www.postcrossing.com/postcards/BY-839768

Ik heb me een tijdje rustig gehouden, dus ik mag er nu weer 11 versturen :D
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125043262
Ooh die uiltjes super leuk! Zowel die van Lienzzals die van Sokkepok ::D
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  maandag 8 april 2013 @ 20:04:58 #83
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125043751
Uilen sowieso! O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125059794
Wat een leuke kaarten komen er ook weer voorbij :D
Hier is het qua ontvangen rustig, sta op 91 verzonden en 86 ontvangen. Gister is mijn kaartje naar Litouwen gearriveerd! Nieuwe adressen heb ik nog niet aangevraagd, Chronisch postzegel tekort noem ik het maar even :P
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:07:51 #85
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_125061277
Ooh jullie uilen zijn leuk!
pi_125061860
Ik wacht op mijn eerste kaart.. :(. Sinds donderdag wacgt ik al. Vandaag een reëlle kans erop. Maar aangezien mijn adres afgelopen zaterdag incompleet was...
pi_125061866

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1761321

Deze was gister aangekomen, kreeg als hurray alleen een thanks.. toch jammer. :{ De meeste mensen die veel kaarten hebben gestuurd schrijven niet zo'n leuke.. Daarom versier ik die kaarten toch altijd minder dan mensen met pas 10 kaarten. Daar kan ik nog 'speciaal' zijn en bij die anderen ben ik één van de zoveel.

Nu moet ik een kaart sturen naar Finland. De man staat op de 5de plek met het meest verzonden.

En dit waren dan ook mijn laatste europa zegels. :'( :'( Heb geen geld meer om nieuwe te kopen dus ach voor die 5 cent plak ik nog wel een tijdje wereld.
pi_125061893
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:32 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik wacht op mijn eerste kaart.. :(. Sinds donderdag wacgt ik al. Vandaag een reëlle kans erop. Maar aangezien mijn adres afgelopen zaterdag incompleet was...
Dan moet je maar net het geluk hebben dat bijvoorbeeld duitsland of finland je heeft. Maar als dat niet zo is zou ik nog maar wat geduld hebben haha want het kan zo nog 3 weken duren. Als het eenmaal op gang is met verzenden/ontvangen word het ook steeds leuker!
pi_125067883
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125073618
Wie had nou een tijdje terug de vraag naar de meest lelijkste kaart?
Was dat dit profiel?: http://www.postcrossing.com/user/KsushaRamonak
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:47:04 #92
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125078438
quote:
Damn... Haha
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:58:48 #93
385361 16021988
Waterlelie
pi_125078883
http://www.postcrossing.com/postcards/KE-1096
Een kaartje vanuit Kenia, en heeft er maar 12 dagen over gedaan!

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-837300
En weer een Fauna of Belarus :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:16:24 #94
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125079627
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:28:41 #95
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125080284
quote:
Wat bizar dat zij meer vragen dan de werkelijke portokosten die de postzegel heeft. Ik wist niet eens dat dat mocht.. =/
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  dinsdag 9 april 2013 @ 19:31:52 #96
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125080440
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:28 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Wat bizar dat zij meer vragen dan de werkelijke portokosten die de postzegel heeft. Ik wist niet eens dat dat mocht.. =/
het is een eigen ontwerp, als je ze zelf ontwerpt zijn ze altijd een stuk duurder. Ik vind het het in ieder geval niet waard
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:01:25 #97
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125081821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 19:31 schreef Lienzz het volgende:

[..]

het is een eigen ontwerp, als je ze zelf ontwerpt zijn ze altijd een stuk duurder. Ik vind het het in ieder geval niet waard
Ja inderdaad :)
Ik vind ze wel leuk, maar ik ga er niet ¤0,20 meer voor betalen. Dat vind ik een beetje erg prijzig :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:06:54 #98
385361 16021988
Waterlelie
pi_125082078
Nieuwe kaartjes aangevraagd en gaat er 1 naar Australië! :) die had ik nog niet gehad!
pi_125082162
Ik ga er dadelijk ook weer drie op de post doen. Heb er dan 8 verstuurd, maar nog geen ontvangen, dus ik hoop dat de eersten nu een beetje binnen gaan druppelen.
pi_125082731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 08:44 schreef Springtimelily het volgende:
Wat een leuke kaarten komen er ook weer voorbij :D
Hier is het qua ontvangen rustig, sta op 91 verzonden en 86 ontvangen. Gister is mijn kaartje naar Litouwen gearriveerd! Nieuwe adressen heb ik nog niet aangevraagd, Chronisch postzegel tekort noem ik het maar even :P
Herkenbaar dat chronische gedeelte...
  dinsdag 9 april 2013 @ 20:34:58 #101
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125083553
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:58 schreef 16021988 het volgende:
http://www.postcrossing.com/postcards/KE-1096
Een kaartje vanuit Kenia, en heeft er maar 12 dagen over gedaan!

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-837300
En weer een Fauna of Belarus :)
Kenia, wat tof trouwens! Had er net overheen gelezen :P
Heb je best geluk mee trouwens! Ik zit op 160 kaarten ofzo, en nog niets verstuurd of gekregen naar/van Afrika :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 20:53:26 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125084650
Lienzz! Ik krijg een hoop geld van je :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 20:55:07 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125084752
Kenia is gaaf idd. Ik Heb zelf de KE-888 _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 9 april 2013 @ 20:57:56 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_125084952
Ik heb er ook eentje uit Kenia O+ heel cool!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:04:50 #105
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125085358
Zo, net 11 adressen aangevraagd. Nu hopen dat ik nog voldoende postzegels in huis heb..
Ben bang van niet. :+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 21:09:54 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125085681
Die kan je gewoon in rollen van 200 kopen he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:11:49 #107
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125085840
Ja, maar ik ben niet zo fanatiek in het in 1 keer uitgeven van tientallen euro's aan postzegels :P
Wellicht ben ik over 3 maanden wel uitgekeken op Postcrossing en dan zit ik ermee ^^'
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 21:26:35 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125086931
:D oh zo denk ik nooit. De dag nadat ik ervan gehoord had Heb ik meteen voor 130 euro aan kaarten en postzegels gekocht :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:31:09 #109
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125087284
Ik heb net weer postzegels gekocht bij PMK. Ik bestel nu liever een aantal keer en dan telkens kleine(re) hoeveelheden (25 Europa en 10 Wereld). Ik heb nog ongeveer 10 gewone Wereldzegels liggen, dus dat komt helemaal goed :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:31:19 #110
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125087296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
:D oh zo denk ik nooit. De dag nadat ik ervan gehoord had Heb ik meteen voor 130 euro aan kaarten en postzegels gekocht :D
Dat is veeeél! :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:35:28 #111
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125087586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
:D oh zo denk ik nooit. De dag nadat ik ervan gehoord had Heb ik meteen voor 130 euro aan kaarten en postzegels gekocht :D
Haha, dat zou ik het liefste wel doen, maar ik ben maar een arm studentje :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 21:37:15 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125087703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:31 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Dat is veeeél! :{
Ik doe er nu nog mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 9 april 2013 @ 21:43:43 #113
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125088131
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Lienzz! Ik krijg een hoop geld van je :Y
Flash!! welcome back :) Hoe was het? Stuur me maar een pm berichtje :)
En dat kan zomaar.....?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 21:54:14 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125088998
Dalek als ik thuis ben :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125089988
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 18:58 schreef 16021988 het volgende:
http://www.postcrossing.com/postcards/KE-1096
Een kaartje vanuit Kenia, en heeft er maar 12 dagen over gedaan!

http://www.postcrossing.com/postcards/BY-837300
En weer een Fauna of Belarus :)
Ghehe wat grappig ik denk he... die heb ik al gezien: volg ik jou op instagram. :P
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 9 april 2013 @ 22:52:33 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125094050
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dalek als ik thuis ben :P
Dat is dus nu :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 10 april 2013 @ 00:11:17 #117
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125098297
Poes heeft mijn kaart ontvangen hoor...

Meow and thank you for the COOL card, purr purr, love Gordon"
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 10 april 2013 @ 01:43:51 #118
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125100464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:11 schreef automatic_ het volgende:
Poes heeft mijn kaart ontvangen hoor...

Meow and thank you for the COOL card, purr purr, love Gordon"
:D
En dat kan zomaar.....?
pi_125100831
Ik wil een kaartje van Gordon ontvangen :D
pi_125101150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 22:08 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ghehe wat grappig ik denk he... die heb ik al gezien: volg ik jou op instagram. :P
Oooh, wat een toeval!! :)
pi_125108700
Vandaag mijn eerste dubbele (als in die had ik al) kaart ontvangen ;( ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125112326
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 12:48 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag mijn eerste dubbele (als in die had ik al) kaart ontvangen ;( ;( ;(
Dat heb ik ook wel eens gehad. Look on the bright side: je kan nu memory spelen ;-)
pi_125112380
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 14:40 schreef Jum het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Look on the bright side: je kan nu memory spelen ;-)
Ja, dat wel en het is niet dat het een lelijke kaart is. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 10 april 2013 @ 17:25:22 #124
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125118419
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 02:25 schreef Franknfurter het volgende:
Ik wil een kaartje van Gordon ontvangen :D
Gordon?
En dat kan zomaar.....?
  Moderator woensdag 10 april 2013 @ 17:49:27 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_125119281
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:25 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Gordon?
Nieuw Zeelandse kat, is nummer 1 van dat land geloof ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125123410
Ik heb mijn eigen ook maar is aangemeld. nu nog postzegels kopen en kaarten en beginnen.
  woensdag 10 april 2013 @ 20:57:06 #127
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125127176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:25 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Gordon?
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2013 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nieuw Zeelandse kat, is nummer 1 van dat land geloof ik
Tadaaaaaaaá http://www.postcrossing.com/user/Gordon
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_125131055
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:45 schreef jefmen het volgende:
Ik heb mijn eigen ook maar is aangemeld. nu nog postzegels kopen en kaarten en beginnen.
Leuk! :D Hopen dat je er veel plezier aan hebt!

Goedkope postzegels kun je kopen bij PMK (postzegelsmetkorting.nl) het zijn gulden zegels die nog geldig zijn én ze zijn leuker dan de standaard bea etc.. zegels. Er zitten soms hele leuke bij.
Maar het beste is dat ze iets goedkoper zijn dan normaal. Scheelt 5 a 10 cent volgens mij.
En de verzending van die webshop is heel snel. In tegenstelling tot de collect club waar ik eens postzegels heb besteld toen ik begon.. ik moest gewoon 2 weken wachten.

Ik lijk wel een verkoper van PMK haha.
pi_125131240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:52 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Leuk! :D Hopen dat je er veel plezier aan hebt!

Goedkope postzegels kun je kopen bij PMK (postzegelsmetkorting.nl) het zijn gulden zegels die nog geldig zijn én ze zijn leuker dan de standaard bea etc.. zegels. Er zitten soms hele leuke bij.
Maar het beste is dat ze iets goedkoper zijn dan normaal. Scheelt 5 a 10 cent volgens mij.
En de verzending van die webshop is heel snel. In tegenstelling tot de collect club waar ik eens postzegels heb besteld toen ik begon.. ik moest gewoon 2 weken wachten.

Ik lijk wel een verkoper van PMK haha.
Op samenkopen.net was een actie met zegels. daar heb ik een aantal besteld
pi_125131370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:55 schreef jefmen het volgende:

[..]

Op samenkopen.net was een actie met zegels. daar heb ik een aantal besteld
Ah die website kende ik nog niet! Nja dan heb je ze en kun je postcrossen!

Heb je je eerste adres al aangevraagd?

Toevallig ook al je vinkje uitgezet dat je niet meer dan 1 kaart onderweg wilt hebben naar een land? Zodat je niet binnenkort 5 kaarten naar duitsland moet sturen? Maar als je dat wilt moet je dat natuurlijk aan laten. :P
pi_125131747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 19:45 schreef jefmen het volgende:
Ik heb mijn eigen ook maar is aangemeld. nu nog postzegels kopen en kaarten en beginnen.
Welkom! :)

Ik heb vandaag weer katjes gehad uit Japan :)

http://www.postcrossing.com/postcards/JP-388252
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125132042
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125132102
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:06 schreef Sokkepok het volgende:
http://www.samenkopen.net/action_product/173761/971418

Woa!
Nog goedkoper dan op PMK dus? :o
Ja ik las het ook al! Alleen vond het een beetje een wazig verhaal :P moest het een paar keer lezen en snap het nog steeds niet. :P
pi_125132418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:06 schreef Sokkepok het volgende:
http://www.samenkopen.net/action_product/173761/971418

Woa!
Nog goedkoper dan op PMK dus? :o
Let op! het is wel een tijdelijke actie.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 21:56 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Ah die website kende ik nog niet! Nja dan heb je ze en kun je postcrossen!

Heb je je eerste adres al aangevraagd?

Toevallig ook al je vinkje uitgezet dat je niet meer dan 1 kaart onderweg wilt hebben naar een land? Zodat je niet binnenkort 5 kaarten naar duitsland moet sturen? Maar als je dat wilt moet je dat natuurlijk aan laten. :P
Ja eerste adres al aangevraagd nu nog wachten op de postzegels en de kaarten. Maar alleen is het een adres in Rusland en daar hebben ze een teveel aan post.

NWS / Moskou zit met 500 ton post opgescheept
pi_125132552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:11 schreef jefmen het volgende:

[..]

Let op! het is wel een tijdelijke actie.

[..]

Ja eerste adres al aangevraagd nu nog wachten op de postzegels en de kaarten. Maar alleen is het een adres in Rusland en daar hebben ze een teveel aan post.

NWS / Moskou zit met 500 ton post opgescheept
Heb je verzendkosten op de postzegels moeten betalen?
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125132674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:12 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Heb je verzendkosten op de postzegels moeten betalen?
ja 3 euro
pi_125132813
Fuck.. -_-'
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125132844
Bij PMK ik verzenden dan wel weer gratis :P
Even uitrekenen wat nu goedkoper is :)
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  woensdag 10 april 2013 @ 22:26:59 #139
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125133647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:06 schreef Sokkepok het volgende:
http://www.samenkopen.net/action_product/173761/971418

Woa!
Nog goedkoper dan op PMK dus? :o
Wat is dit? Hoeveel postzegels kun je daar minimaal kopen? Ja en reken het eens uit sokkepok :D
En dat kan zomaar.....?
pi_125134068
Nou, ik heb 30 Europazegels besteld voor 18 euro :)
60 cent per stuk dus ^^
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125134507
Ik wacht nog steeds op een eerste kaart.... :) en wanneer mijn kaart aankomt in rusland is ook een vraag. afgelopen woensdag al verzonden.
pi_125134818
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:26 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Wat is dit? Hoeveel postzegels kun je daar minimaal kopen? Ja en reken het eens uit sokkepok :D
Het is een tijdelijke aanbieding van iemand. er zit geen minimum aan en ook geen maximum aan je bestelling. het is alleen zolang de voorraad strekt.
pi_125135079
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:32 schreef Sokkepok het volgende:
Nou, ik heb 30 Europazegels besteld voor 18 euro :)
60 cent per stuk dus ^^
Zie hem staan.
pi_125138660
Ik ben heel erg blij met dit kaartje uit Korea *O*


http://www.postcrossing.com/postcards/KR-64432
  woensdag 10 april 2013 @ 23:58:28 #145
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125139193
Ik heb ook een bestelling geplaatst:

30 europa-zegels
20 wereld-zegels
10 nederland-zegels

totaal 32,30 inclusief verzendkosten :)
Koopje dacht ik zelf zo :Y
En dat kan zomaar.....?
  donderdag 11 april 2013 @ 00:03:50 #146
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125139457
Zijn het gewoon de normale zegels met een '1' erop?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 11 april 2013 @ 00:04:50 #147
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125139508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 00:03 schreef automatic_ het volgende:
Zijn het gewoon de normale zegels met een '1' erop?
neej het zijn de oude guldenpostzegels
En dat kan zomaar.....?
pi_125148129
Ik was helemaal blij dat ik een kaart naar Korea mocht sturen. Is het weer zo'n geval dat alleen "Hello" op zijn profiel heeft staan. He :/

Maar ik ben wel blij want ik mag nu 10 kaarten onderweg hebben :D
pi_125149907
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 22:37 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik wacht nog steeds op een eerste kaart.... :) en wanneer mijn kaart aankomt in rusland is ook een vraag. afgelopen woensdag al verzonden.
Mijn eerste kaart ooit was naar rusland: 62 dagen onderweg!

En zoals hierboven al gepost was. Ze zitten met een heleboel post :P 500 ton!
pi_125150266
Kijk dan wat ik kreeg O+ O+



Met als achterkant:



Wat lief!
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 12:55:55 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_125150399
Nawww O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125151646
Wat lief mokkels!
  vrijdag 12 april 2013 @ 11:25:30 #153
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_125189720
Aw dat is tof! En het is ook nog een hele gave kaart :)
  vrijdag 12 april 2013 @ 20:33:19 #154
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125208863
Ik heb een kaartje uit Zuid Afrika gekregen! :D In het 'Nederlands' geschreven ook ^^
Ik zal straks even de voor- en achterkant uploaden O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125212187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 20:33 schreef Sokkepok het volgende:
Ik heb een kaartje uit Zuid Afrika gekregen! :D In het 'Nederlands' geschreven ook ^^
Ik zal straks even de voor- en achterkant uploaden O+
Oeh Afrika lijkt me supertof! :D

--------
Mijn kaart naar brazilië was aangekomen, vond hem zelf eigenlijk wel leuk hihi O+ :


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1755511
pi_125212268
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:40 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Oeh Afrika lijkt me supertof! :D

--------
Mijn kaart naar brazilië was aangekomen, vond hem zelf eigenlijk wel leuk hihi O+ :

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1755511
^O^
  vrijdag 12 april 2013 @ 21:58:30 #157
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125213238
Kiek dit nou! O+

Dat taaltje! :P

Dit is de voorkant trouwens:

http://www.postcrossing.com/postcards/ZA-30082
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  vrijdag 12 april 2013 @ 22:07:17 #158
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125213758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 21:58 schreef Sokkepok het volgende:
Kiek dit nou! O+
[ link | afbeelding ]
Dat taaltje! :P

Dit is de voorkant trouwens:
[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/ZA-30082
Mooi he O+

Zo was er ooit op TV een interview met Charlize Theron :9~ :9~ en Peter vd Vorst. Peter stelde de vragen in het Nederlands en Charlize gaf antwoord in het Afrikaans. Prachtige tv was dat
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125223221
Ik moest wel even opzoeken wat een goudpancompetitie is. Nooit geweten dat we dat in NL hebben!
  Moderator zaterdag 13 april 2013 @ 07:19:25 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_125225018
Mijn kaartje naar Guyana is ook aangekomen *O* toch altijd spannend, zo'n nieuw land
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125225595
Ik vond net zo´n leuke hurray in mijn mail:

"Dear Annemarie,

Wow! What a wonderful card you sent me with all the Dutch treasures! I also really appreciate your comments on viting the Begynhof, taking me on a little vicarious journey. All the information about the royal family was interesting, too. As an American, I find the idea of royal succession so confusing. Why so many queens? No male children? Very bewildering. Anyway, I thank you for taking me on the little journey, and I look forward to sending you a card!

Pax et bonum,

Carol in Maryland, USA"


Dit is er zo eentje dat je weer weet waarom je aan postcrossing doet! :D
pi_125226622
Idd Kaasmuisje, daarom!
  zaterdag 13 april 2013 @ 17:17:11 #163
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125235148
Ik kreeg net een kaart in de brievenbus waar opstond dat een brief aan mij onvoldoende gefrankeerd was. Nu moest ik 1,08 betalen. Wat gebeurd er als ik niet betaal? :P
En dat kan zomaar.....?
pi_125235200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:17 schreef Lienzz het volgende:
Ik kreeg net een kaart in de brievenbus waar opstond dat een brief aan mij onvoldoende gefrankeerd was. Nu moest ik 1,08 betalen. Wat gebeurd er als ik niet betaal? :P
Volgens mij had ik hier op dit forum gelezen dat je 2 keer een brief krijgt en dat je er daarna niks meer van hoort..
pi_125236552
Vandaag twee kaartjes in de bus, waaronder weer een hondenkaart O+ O+



http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1723370
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125258714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 17:17 schreef Lienzz het volgende:
Ik kreeg net een kaart in de brievenbus waar opstond dat een brief aan mij onvoldoende gefrankeerd was. Nu moest ik 1,08 betalen. Wat gebeurd er als ik niet betaal? :P
gebeurt helemaal niets! Mijn nicht werkt bij de post en die vertelde dat.
pi_125259962
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 10:18 schreef Jum het volgende:

[..]

gebeurt helemaal niets! Mijn nicht werkt bij de post en die vertelde dat.
Ik heb nog nooit last gehad van strafporto. Nu weet ik in ieder geval, mocht ´t een keer gebeuren, dat ik niet ga betalen.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe "gratis" ansichtkaarten website? De kaarten zijn nog steeds gratis, maar je moet wel 4,95 verzend- en administratiekosten betalen.
  zondag 14 april 2013 @ 11:34:31 #168
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125260373
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:15 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van strafporto. Nu weet ik in ieder geval, mocht ´t een keer gebeuren, dat ik niet ga betalen.

Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe "gratis" ansichtkaarten website? De kaarten zijn nog steeds gratis, maar je moet wel 4,95 verzend- en administratiekosten betalen.
ik hoef die "gratis" kaartjes niet meer...ik vind ze helemaal niet zo geweldig, en ik stuurde ze meestal alleen naar mensen met een saai profiel. Maar nu je 4,95 verzendkosten moet betalen koop ik liever kaartjes die ik zelf leuk vind.
En dat kan zomaar.....?
  zondag 14 april 2013 @ 11:40:45 #169
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125260497
mijn aanwinst van de afgelopen week :D


cupcakes uit Finland
http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1724559


mooi kaartje uit China
http://www.postcrossing.com/postcards/CN-891582


poezels uit Belarus
http://www.postcrossing.com/postcards/BY-838015
En dat kan zomaar.....?
pi_125261389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 23:58 schreef Lienzz het volgende:
Ik heb ook een bestelling geplaatst:

30 europa-zegels
20 wereld-zegels
10 nederland-zegels

totaal 32,30 inclusief verzendkosten :)
Koopje dacht ik zelf zo :Y
@ Lienzz: hoe plaats je die bestelling met verschillende soorten zegels in 1 keer? Moet je dan de verschillende "topics" bij langs en betaal je maar 1 keer verzendkosten of 3 keer?
  zondag 14 april 2013 @ 12:22:07 #171
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125261472
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:18 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

@ Lienzz: hoe plaats je die bestelling met verschillende soorten zegels in 1 keer? Moet je dan de verschillende "topics" bij langs en betaal je maar 1 keer verzendkosten of 3 keer?
je moet gewoon op de postzegels klikken en dan aan de linkerkant staat een balkje, daar moet je op producten klikken en dan zie je staan wat hij allemaal verkoopt aan zegels. Je klikt gewoon op wat je moet hebben, hoeveelheid intikken en dan toevoegen aan winkelmandje. Dit doe je ook als je nog andere zegels wilt bestellen. Je betaalt maar 1x verzendkosten (3euro) Ik had ze deze week binnen ;)
En dat kan zomaar.....?
pi_125261500
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:22 schreef Lienzz het volgende:

[..]

je moet gewoon op de postzegels klikken en dan aan de linkerkant staat een balkje, daar moet je op producten klikken en dan zie je staan wat hij allemaal verkoopt aan zegels. Je klikt gewoon op wat je moet hebben, hoeveelheid intikken en dan toevoegen aan winkelmandje. Dit doe je ook als je nog andere zegels wilt bestellen. Je betaalt maar 1x verzendkosten (3euro) Ik had ze deze week binnen ;)
Dank je wel voor je snelle antwoord! Je lijkt de Overtoom wel! :)
  zondag 14 april 2013 @ 12:25:02 #173
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125261550
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 12:23 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Dank je wel voor je snelle antwoord! Je lijkt de Overtoom wel! :)
^O^ graag gedaan
En dat kan zomaar.....?
pi_125262576
Ik heb net ff zitten rekenen voor alleen wereldzegels (heb zojuist de laatste geplakt);
t/m 10 stuks kan ik (of iemand anders) beter kopen bij PMK en bij
11 of meer SamenKopen.net.

'k Hoop dat de postzegels op SK nog even blijven, ga nl. nog niet meteen bestellen (ook omdat ik op de max. zit bij postcrossing) en met november in zicht vind ik het ook wel makkelijk dat je zelf het aantal kan kiezen en niet vast zit aan 10,25, 50 of nog meer stuks bij PMK.
  zondag 14 april 2013 @ 19:47:02 #175
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125279008
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 13:01 schreef Kaasmuisje het volgende:
Ik heb net ff zitten rekenen voor alleen wereldzegels (heb zojuist de laatste geplakt);
t/m 10 stuks kan ik (of iemand anders) beter kopen bij PMK en bij
11 of meer SamenKopen.net.

'k Hoop dat de postzegels op SK nog even blijven, ga nl. nog niet meteen bestellen (ook omdat ik op de max. zit bij postcrossing) en met november in zicht vind ik het ook wel makkelijk dat je zelf het aantal kan kiezen en niet vast zit aan 10,25, 50 of nog meer stuks bij PMK.
Die actie op Samenkopen is tot 17 april geldig. Dus je moet snel zijn :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125312869
Wat een superleuke kaarten allemaal weer!!!
Hier loopt het rustig! Afgelopen dagen zijn wel wat kaartjes geregistreerd. Waaronder naar China in welgeteld 11 dagen!!! Ben ik echt verbaasd om, normaliter is het 30-35 dagen ongeveer! Heb het Chinees adres geprint, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Daarnaast ben ik geloof ik ook 'slachtoffer' geworden van de grote Duitsland post mysteries! Kaart is al 12 dagen onderweg en dat ben ik echt niet gewend in al die jaren dat ik ook al handtekeningen aanvraag, ruilingen doe enzo. Hopelijk wordt hij toch nog snel geregistreerd.

Verder is degene uit de USA die ik een bericht heb gestuurd omdat ik haar haast 2 maanden terug een kaart heb gestuurd wel online geweest, maar geen berichtje terug of de kaart alsnog geregistreerd. Beetje jammer weer!

Heb ook nieuwe adressen gevraagd, die gaan morgen de bus op. Ditmaal naar China, Hong Kong, Japan en Oekraïne!

Wel is er ook nog wat leuks binnen gekomen:

http://www.postcrossing.com/postcards/UA-555471


http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-275613


http://www.postcrossing.com/postcards/GB-414808


http://www.postcrossing.com/postcards/BY-837734
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 april 2013 @ 16:05:46 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125313678
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:47 schreef Springtimelily het volgende:
Daarnaast ben ik geloof ik ook 'slachtoffer' geworden van de grote Duitsland post mysteries! Kaart is al 12 dagen onderweg en dat ben ik echt niet gewend in al die jaren dat ik ook al handtekeningen aanvraag, ruilingen doe enzo. Hopelijk wordt hij toch nog snel geregistreerd.
Oh is er wat struktureels aan de hand ja? Ik heb er idd ook al eentje naar Duitsland die in 24 dagen nog niet aangekomen is. Vond het al raar....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 april 2013 @ 17:05:48 #178
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125315917
Ik kreeg net een kaartje uit India :D

met de volgende tekst:
Hi, i am the student from India. Im proud to be here in the India. Your's friend Akash

:D
En dat kan zomaar.....?
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 april 2013 @ 17:07:42 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125315972
Ik ga maar weer eens 9 kaartjes op de bus doen. Hoofdzakelijk natuurlijk naar "de grote landen" (China, USA, Finland, Rusland etc). Maar deze keer mag er ook eentje naar Uruguay :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 april 2013 @ 17:17:06 #180
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125316286
ik heb er vandaag ook 4 op de bus gedaan: Belarus, Japan, Ierland, Tsjechië
En dat kan zomaar.....?
pi_125316332
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 11:15 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit last gehad van strafporto. Nu weet ik in ieder geval, mocht ´t een keer gebeuren, dat ik niet ga betalen.
Tja, als iedereen dat doet is het natuurlijk niet gek dat de postzegels duurder worden...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 april 2013 @ 17:52:48 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125317410
Dus ik had de laatste tijd allemaal profielendie vroegen om kaartjes met dieren... Ik in Ierland speciaal extra dierenkaartjes gekocht. Schapen, koeien, honden, geiten, ezels alles.

Trek ik nu ineens een paar mensen die katten willen 8)7 Ja die hebben we niet :{w :D _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125317583
Vandaag gingen er bij mij ook weer 5 kaarten op de bus: China, Taiwan, Japan, Finland & Duitsland. Afgelopen dagen ook niks gekregen. Wel zijn er 2 kaarten van mij aangekomen alleen niet zulke speciale..


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1771460


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1776154
pi_125343175
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 17:18 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Tja, als iedereen dat doet is het natuurlijk niet gek dat de postzegels duurder worden...
Hier heb je ook wel weer een punt mee.
pi_125343437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:04 schreef Kaasmuisje het volgende:

[..]

Hier heb je ook wel weer een punt mee.
Al denk ik niet dat de verhoging van de prijs daar nou direct mee te maken heeft.
pi_125354813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:17 schreef Jum het volgende:

[..]

Al denk ik niet dat de verhoging van de prijs daar nou direct mee te maken heeft.
Het zal niet meehelpen in elk geval.

Ik denk ook niet dat het een 1-op-1 verband is hoor, er speelt natuurlijk wel meer mee. Maar ik vind het wel typisch dat bij iedere postzegelprijsverhoging er moord en brand wordt geschreeuwd, maar dat bij strafporto mensen meteen zeggen dat je niet hoeft te betalen. Dat helpt natuurlijk niet echt om de prijzen laag te houden.
pi_125355031
quote:
7s.gif Op maandag 15 april 2013 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoofdzakelijk natuurlijk naar "de grote landen" (China, USA, Finland, Rusland etc).
Dit maakt dat ik PC eigenlijk niet zo leuk meer vind :{ , en het feit dat ik telkens een weinig verrassend profiel trek van een jonge studente. Echt veel variatie zit er niet meer in op het moment...
  dinsdag 16 april 2013 @ 15:19:34 #188
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125355053
Maar goed het is denk ik wel een beetje raar om de ontvanger een boete te geven die door de fout van de verzender is ontstaan. Ik vind dus ook dat de ontvanger niet perse hoeft te betalen als men dat niet wil. Het is dan ook vrij logisch dat ze het bij de ontvanger gaan proberen als er geen adres van de afzender opstaat. Het hele proces van de kosten op die persoon verhalen is wel ietsjes duurder dan 1.08 enzo..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 15:26:05 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125355312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:18 schreef Molline het volgende:

[..]

Dit maakt dat ik PC eigenlijk niet zo leuk meer vind :{ , en het feit dat ik telkens een weinig verrassend profiel trek van een jonge studente. Echt veel variatie zit er niet meer in op het moment...
Nee klopt, het vrouwenoverschot is immens, verhouding 85-15 of zo. En ook qua landen is het (nog?) behoorlijk eenzijdig vind ik. Maar op een goed moment kun je 10 of meer kaarten tegelijk onderweg hebben. Als je dan de instellingen zo aanpast dat je maximaal 1 kaart per land onderweg hebt en niet naar je eigen land. En je wacht tot je niks meer onderweg hebt en je vraagt dan in 1 keer het maximale aantal adressen aan, dan zit er altijd wel iets WEL leuks bij :)

Waar ik meer van baal is het nogal hoge percentage kaartjes die gewoon ins Blaue hinein verschwinden. Dat loopt tegen de 10 % bij mij -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125355474
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee klopt, het vrouwenoverschot is immens, verhouding 85-15 of zo. En ook qua landen is het (nog?) behoorlijk eenzijdig vind ik. Maar op een goed moment kun je 10 of meer kaarten tegelijk onderweg hebben. Als je dan de instellingen zo aanpast dat je maximaal 1 kaart per land onderweg hebt en niet naar je eigen land. En je wacht tot je niks meer onderweg hebt en je vraagt dan in 1 keer het maximale aantal adressen aan, dan zit er altijd wel iets WEL leuks bij :)

Waar ik meer van baal is het nogal hoge percentage kaartjes die gewoon ins Blaue hinein verschwinden. Dat loopt tegen de 10 % bij mij -O-
Wees blij... :P bij mij is het meer dan 23%... -O-

------------------------------------------------------------

Wat ik de laatste tijd heel erg veel heb wat ik niet zo leuk vind: 'grote' profielen waarvan diegene al meer dan 800+ heeft gekregen. Dat is ongeveer 1/3 bij mij.. ik voel me dan zo één van de zoveel die een kaart stuurt.

Vandaag zat deze in de bus:


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2099172
pi_125355583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Wees blij... :P bij mij is het meer dan 23%... -O-

Wat ik de laatste tijd heel erg veel heb wat ik niet zo leuk vind: 'grote' profielen waarvan diegene al meer dan 800+ heeft gekregen. Dat is ongeveer 1/3 bij mij.. ik voel me dan zo één van de zoveel die een kaart stuurt.

Vandaag zat deze in de bus:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2099172
ik ben er een beetje op afgeknapt toen ik twee keer achter elkaar een profiel rok met een eisenlijst (ipv wensenlijst) van hier tot gunder.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 15:35:47 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125355699
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:30 schreef Mokkels het volgende:
Wat ik de laatste tijd heel erg veel heb wat ik niet zo leuk vind: 'grote' profielen waarvan diegene al meer dan 800+ heeft gekregen. Dat is ongeveer 1/3 bij mij.. ik voel me dan zo één van de zoveel die een kaart stuurt.
Oh daar maak ik me nooit druk om. Ik kijk er niet eens naar eigenlijk :) Net zoals lege hurrays, kan ik ook totaal niet mee zitten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125355710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik ben er een beetje op afgeknapt toen ik twee keer achter elkaar een profiel rok met een eisenlijst (ipv wensenlijst) van hier tot gunder.
Jammer is dat he... die heb ik zoals ik zo een beetje nadenk nog niet gehad gelukkig.

Ik begin zelf het plezier van postcrossing een beetje te verliezen. Mijn postzegels zijn bijna (nog ongeveer 15 kaarten) op. Denk dat ik dan even een pauze neem (ook ivm geld) en dan hoop ik dat ik het dan weer leuk ga vinden want ik had er wel veel plezier aan!
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 15:43:01 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125356027
Klopt die lijst Fok!kers op PC in de OP nog een beetje eigenlijk? Qua actief en niet zo actief? Muck en DeLuna zijn bijvoorbeeld niet zo actief meer (Muck is er gewoon compleet mee gekapt eigenlijk).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:59:46 #195
147091 janeway
live long and prosper
pi_125359225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je dan de instellingen zo aanpast dat je maximaal 1 kaart per land onderweg hebt en niet naar je eigen land. En je wacht tot je niks meer onderweg hebt en je vraagt dan in 1 keer het maximale aantal adressen aan, dan zit er altijd wel iets WEL leuks bij :)
Zo doe ik het ook. Ik kan er 15 onderweg hebben tegelijk. Ik wacht meestal totdat ik nog een of twee kaarten onderweg heb en vraag dan in een keer een hele zwik aan.. Dan heb je nog wel eens een leuk land..
Alleen de aankomst landen blijven wel een beetje hangen in de big 5 van PC landen
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:04:12 #196
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125359379
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt die lijst Fok!kers op PC in de OP nog een beetje eigenlijk? Qua actief en niet zo actief? Muck en DeLuna zijn bijvoorbeeld niet zo actief meer (Muck is er gewoon compleet mee gekapt eigenlijk).
Klopt volgens mij nog niet heel veel van. Zullen ook wel mensen instaan die nog wel actief Postcrossen, maar bijvoorbeeld zelden tot nooit op FOK! komen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125360064
Misschien moet ik dan ook maar eens een tijdje wachten en daarna een hele lijst adressen aanvragen.
Hoewel ik laatst een kaartje mocht sturen naar de Filipijnen :D Had ik er nog nooit eerder een heen gestuurd.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:29:27 #198
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125360334
Ik wacht meestal ook tot ik op 0 sta of wanneer ik uit de toplanden alles traveling heb staan. Mijn kaartje naar Bahrein is vandaag geregistreerd :). Hopelijk expired mijn kaartje naar Indonesië niet, hoewel ik daar al wel al een geregistreerde kaart naar toe heb mogen sturen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 17:55:38 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125361313
Nog even over die expires: Er staat ergens dat kaarten na 60 dagen ook nog geregistreerd kunnen worden "en vaak gebeurt dat ook!".

Hebben jullie al eens ooit een expirede kaart gehad die alsnog geregistreerd is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:00:39 #200
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125361492
Ja, één keertje :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:03:53 #201
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125361596
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog even over die expires: Er staat ergens dat kaarten na 60 dagen ook nog geregistreerd kunnen worden "en vaak gebeurt dat ook!".

Hebben jullie al eens ooit een expirede kaart gehad die alsnog geregistreerd is?
Jep al 5 keer. 1 keer zelfs pas na 189 dagen!!!! :o :o

Andersom ook, dus dat ik een kaart registreerde die langer dan 60 dagen onderweg is geweest (6 keer) met als uitschieter een kaart van 294 dagen :o :o :o :o :o :o
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 18:18:25 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125362086
Oh okee, bijzonder. Ik heb er nu 4 expired (en eigenlijk al 5, want 29 dagen naar Duitsland is ook een heilloos pad) waarvan de langste 191 dagen. Langste geregistreerde kaart was 49 dagen onderweg naar Rusland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:21:29 #203
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125362194
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, bijzonder. Ik heb er nu 4 expired (en eigenlijk al 5, want 29 dagen naar Duitsland is ook een heilloos pad) waarvan de langste 191 dagen. Langste geregistreerde kaart was 49 dagen onderweg naar Rusland.
en als de kaart na een jaar nog niet geregistreerd is, verdwijnt deze ook uit je traveling/sent lijst en kan nooit meer geregistreerd worden..

Daar heb ik er al een stuk of 10 van helaas Herstel 6, maar er zijn er een paar opweg om ook op de lijst van "vervallen" te komen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 16 april 2013 @ 18:23:59 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125362270
Oi dat is ook best veel nog :o Alhoewel.. Het merendeel van de expirede kaarten gaat uiteindelijk wel die kant op dus...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:26:59 #205
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125362378
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Oi dat is ook best veel nog :o Alhoewel.. Het merendeel van de expirede kaarten gaat uiteindelijk wel die kant op dus...
Als ze over de 100 dagen geraken, is de kans dat de kaart alsnog geregistreerd wordt, niet zo groot inderdaad.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:02:22 #206
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125363788
Ik heb net nieuwe kaartjes aangevraagd en er mag er eentje naar Moldavië :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:10:07 #207
147091 janeway
live long and prosper
pi_125364096
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog even over die expires: Er staat ergens dat kaarten na 60 dagen ook nog geregistreerd kunnen worden "en vaak gebeurt dat ook!".

Hebben jullie al eens ooit een expirede kaart gehad die alsnog geregistreerd is?
Dit is mijn lijstje kaarten wat expired was
NL-1030193 Taiwan 9,586 km 153 days Registered
NL-1519589 China 9,145 km 116 days Registered
NL-1441417 Germany 286 km 109 days Registered
NL-898205 Russia 2,907 km 108 days Registered
NL-1370882 U.S.A. 8,952 km 91 days Registered
NL-1243047 Russia 2,488 km 70 days Registered
NL-1079809 Moldova 1,845 km 65 days Registered
NL-746956 Netherlands 12 km 64 days Registered
NL-898204 China 9,252 km 61 days Registered

Waar ik wel erg blij mee was dat ie alsnog geregistreerd werd was de kaart naar Moldavië het meest stomme de kaart in Ned die 12 km verderop moest..
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:25:22 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125364893
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:10 schreef janeway het volgende:

[..]

Dit is mijn lijstje kaarten wat expired was
NL-1030193 Taiwan 9,586 km 153 days Registered
NL-1519589 China 9,145 km 116 days Registered
NL-1441417 Germany 286 km 109 days Registered
NL-898205 Russia 2,907 km 108 days Registered
NL-1370882 U.S.A. 8,952 km 91 days Registered
NL-1243047 Russia 2,488 km 70 days Registered
NL-1079809 Moldova 1,845 km 65 days Registered
NL-746956 Netherlands 12 km 64 days Registered
NL-898204 China 9,252 km 61 days Registered

Waar ik wel erg blij mee was dat ie alsnog geregistreerd werd was de kaart naar Moldavië het meest stomme de kaart in Ned die 12 km verderop moest..
Dan had je hem beter zelf kunnen posten _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_125364937


Leuk kaartje uit Oekranie, beetje jammer dat er achterop alleen reclame staat voor 2 websites met 'funny pictures'
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:27:11 #210
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125364976
Bij mij is ook een binnenlandse kaart expired :') :') :')
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:53:41 #211
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125366261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:26 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk kaartje uit Oekranie, beetje jammer dat er achterop alleen reclame staat voor 2 websites met 'funny pictures'
Linkje? O+
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  dinsdag 16 april 2013 @ 21:28:36 #213
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125371694
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:39:46 #214
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_125376421
Vandaag een kaartje uit het altijd mooie Mexico mogen ontvangen! Bleek overigens al begin februari te zijn verstuurd, want ik vond het al vreemd, want ik had ook al een tijd niks meer verstuurd. Maar goed, Mexico is een nieuw land, leuke kaart en heb erg mijn best gedaan een Hurray in het Spaans te versturen :D.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  dinsdag 16 april 2013 @ 22:43:47 #215
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_125376733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog even over die expires: Er staat ergens dat kaarten na 60 dagen ook nog geregistreerd kunnen worden "en vaak gebeurt dat ook!".

Hebben jullie al eens ooit een expirede kaart gehad die alsnog geregistreerd is?
Ik heb een keer een kaart gehad uit Zuid-Korea die ik op de dag van binnenkomst geregistreerd heb. 215 dagen na het aanvragen ja :'). Vermoed eerlijk ook dat ze hem later verstuurd heeft, omdat het een Samsung-kaart was, die toen met de Spelen vet populair werden. Voor de rest allemaal rond de 60 á 70 dagen mochten ze expired geraakt zijn.

Oh en ik heb een keer gehad dat ik een kaart had ontvangen, mooie foto gemaakt voor mijn blog met dito verhaal. Kom ik er veeeeel later achter bij het inscannen dat ik hem vergeten was te registreren :+ :@ :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_125385839
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee klopt, het vrouwenoverschot is immens, verhouding 85-15 of zo. En ook qua landen is het (nog?) behoorlijk eenzijdig vind ik. Maar op een goed moment kun je 10 of meer kaarten tegelijk onderweg hebben. Als je dan de instellingen zo aanpast dat je maximaal 1 kaart per land onderweg hebt en niet naar je eigen land. En je wacht tot je niks meer onderweg hebt en je vraagt dan in 1 keer het maximale aantal adressen aan, dan zit er altijd wel iets WEL leuks bij :)

Waar ik meer van baal is het nogal hoge percentage kaartjes die gewoon ins Blaue hinein verschwinden. Dat loopt tegen de 10 % bij mij -O-
Klopt idd, als je meerdere kaarten onderweg hebt, heb je meer kans op een "bijzonder" land, zo heb ik het ook wel eens gedaan. Dit betekent alleen wel dat je veel kaarten moet versturen en dat werd me te duur. Nu heb ik het een tijdje met drie kaarten tegelijk geprobeerd, maar de kans is dan groot dat je dan alleen maar de "grote" landen trekt.

Kaarten naar Duitsland zijn bij mij ook heel lang onderweg lijkt het, vreemd.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 17 april 2013 @ 11:21:11 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125389682
quote:
In Duitsland hebben meer dan duizend
postbezorgers het werk neergelegd.De
medewerkers van Deutsche Post eisen een
loonsverhoging van zes procent.Volgens
vakbond Verdi blijven er in sommige
delen van Duitsland miljoenen brieven
en pakketten liggen.Op 25 april is er
opnieuw cao-overleg.Tot die tijd worden
er waarschuwingsstakingen gehouden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125390187
Godver, ik begin er mijn geduld mee te verliezen. 2 kaarten zijn aangekomen ( waarvan ik één de melding kreeg dat mijn adres incompleet was, mijn naam vergeten.) de andere zijn '' onderweg'' naar rusland, china en hong kong( 13 dagen en ééntje 17 ofzo.). ik weet ook niet wat er gebeurd als je adres incompleet is?

Maar nog stééds geen kaartje terug. -.- en mijn ouders die telkens zeggen dat het geldklopperij is omdat ik niks krijg. Ik word er echt gek van nu.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2013 11:33:50 ]
pi_125390688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:33 schreef Vlaggenroof het volgende:
Godver, ik begin er mijn geduld mee te verliezen. 2 kaarten zijn aangekomen ( waarvan ik één de melding kreeg dat mijn adres incompleet was, mijn naam vergeten.) de andere zijn '' onderweg'' naar rusland, china en hong kong( 13 dagen en ééntje 17 ofzo.). ik weet ook niet wat er gebeurd als je adres incompleet is?

Maar nog stééds geen kaartje terug. -.- en mijn ouders die telkens zeggen dat het geldklopperij is omdat ik niks krijg. Ik word er echt gek van nu.
Gewoon nog even geduld hebben. Jouw kaarten zijn aangekomen en nou duurt het nog even voordat de kaarten naar jou op je deurmat liggen.
  woensdag 17 april 2013 @ 11:56:07 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125390971
Je moet inderdaad geduld hebben. Je hebt de pech dat jouw eerste kaartjes naar "verre" landen moeten.
Bij mij duurde mijn eerste kaartje ook 22 dagen, omdat deze uit een gehucht uit Rusland kwam.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_125391898
Ik heb mijn eerste drie kaartjes ook binnen ^O^

Belarus, Frankrijk en vandaag kwam er een uit de VS binnen. Allemaal met leuke verhaaltjes er op waardoor ik dus ook wat leuks terug kan geven in de hurray :)
pi_125392159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 11:33 schreef Vlaggenroof het volgende:
Godver, ik begin er mijn geduld mee te verliezen. 2 kaarten zijn aangekomen ( waarvan ik één de melding kreeg dat mijn adres incompleet was, mijn naam vergeten.) de andere zijn '' onderweg'' naar rusland, china en hong kong( 13 dagen en ééntje 17 ofzo.). ik weet ook niet wat er gebeurd als je adres incompleet is?

Maar nog stééds geen kaartje terug. -.- en mijn ouders die telkens zeggen dat het geldklopperij is omdat ik niks krijg. Ik word er echt gek van nu.
Maar er zijn dus al 2 aangekomen bij jouw? En hoeveel van jouw verzonden kaarten zijn al aangekomen?

En Rusland kan nog wel een tijdje duren voordat die aankomt. (mijn gemiddelde is 42 dagen :P) China is bij mij 27 dagen en Hong Kong 26 dagen. Je hebt dus net de pech dat je naar 'langzame' landen moet. Want ver weg hoeft niet altijd lang te duren. Japan is bij mij 6 dagen.
pi_125392644
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:31 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Maar er zijn dus al 2 aangekomen bij jouw? En hoeveel van jouw verzonden kaarten zijn al aangekomen?

En Rusland kan nog wel een tijdje duren voordat die aankomt. (mijn gemiddelde is 42 dagen :P) China is bij mij 27 dagen en Hong Kong 26 dagen. Je hebt dus net de pech dat je naar 'langzame' landen moet. Want ver weg hoeft niet altijd lang te duren. Japan is bij mij 6 dagen.
Nee, ik heb er 5 verstuurd waarvan 2 zijn aangekomen ( Deventer en Duitsland ). Ik kreeg een mail dat mijn adres niet goed was toen mijn nederlandse kaart was aagekomen, ik was enkel mijn naam vergeten. Dus toen aangepast en een dag later is mijn kaart is duitsland aangekomen.

Nu is het dus al anderhalf week stil, kwa ontvangen en verstuurd ook. Ik stuur nu niks meer, even wachten of ik überhaupt iets binnen krijg..
pi_125392739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:46 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, ik heb er 5 verstuurd waarvan 2 zijn aangekomen ( Deventer en Duitsland ). Ik kreeg een mail dat mijn adres niet goed was toen mijn nederlandse kaart was aagekomen, ik was enkel mijn naam vergeten. Dus toen aangepast en een dag later is mijn kaart is duitsland aangekomen.

Nu is het dus al anderhalf week stil, kwa ontvangen en verstuurd ook. Ik stuur nu niks meer, even wachten of ik überhaupt iets binnen krijg..
Kreeg je die mail van postcrossing of van een gebruiker?

En je krijgt sowieso wat binnen, alleen stel jouw eerste kaart die je ontvangt is nu onderweg vanuit rusland kan dat nog een tijd duren!
pi_125393492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:49 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Kreeg je die mail van postcrossing of van een gebruiker?

En je krijgt sowieso wat binnen, alleen stel jouw eerste kaart die je ontvangt is nu onderweg vanuit rusland kan dat nog een tijd duren!
Mail van postcrossing zelf dat mijn adres niet compleet is, en toen stond erbij wat ik moest aanpassen, bleek enkel mijnnaam te zijn.
  woensdag 17 april 2013 @ 15:01:39 #226
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_125398067
Aaah, ik wil kaartjes versturen, maar ik heb geen geld voor postzegels :').
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_125400668
Ehm. Oeps? :')

quote:
"thank you for the card. I have now 5 of this same card.
heidi"
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 12:46 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nee, ik heb er 5 verstuurd waarvan 2 zijn aangekomen ( Deventer en Duitsland ). Ik kreeg een mail dat mijn adres niet goed was toen mijn nederlandse kaart was aagekomen, ik was enkel mijn naam vergeten. Dus toen aangepast en een dag later is mijn kaart is duitsland aangekomen.

Nu is het dus al anderhalf week stil, kwa ontvangen en verstuurd ook. Ik stuur nu niks meer, even wachten of ik überhaupt iets binnen krijg..
Joh, echt even geduld hebben. Kaartjes komen vanzelf binnen.
  woensdag 17 april 2013 @ 16:23:19 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125401564
Ik ben 365 dagen lid 8-)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 17 april 2013 @ 17:49:29 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_125405167
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 16:01 schreef Crientj het volgende:
Ehm. Oeps? :')

[..]

Hahaha, welke kaart was dat? :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125406549
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha, welke kaart was dat? :D

Deze 3D kaart van Action. _O-
  Moderator woensdag 17 april 2013 @ 18:32:46 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_125406730
Heeft ze toch bijna een compleet pakje zo :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125407375
Vandaag zo'n leuke kaart binnen gekregen! :D Weer de achterkant die hem zo speciaal maakt.


http://www.postcrossing.com/postcards/US-2171848

Met als achterkant:



O+ O+ O+
Zelf getekend door Lori!
  Moderator woensdag 17 april 2013 @ 18:52:17 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_125407413
Ik heb een kaartje uit Guam gekregen :o *O* O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125407709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een kaartje uit Guam gekregen :o *O* O+
wow O+ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125407974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een kaartje uit Guam gekregen :o *O* O+
Gaum..?
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  woensdag 17 april 2013 @ 19:15:05 #236
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125408274
Hier was de brievenbus ook weer goed gevuld vanmiddag...maar liefst 3 kaartjes :) :
USA

http://www.postcrossing.com/postcards/US-2173188

UK

http://www.postcrossing.com/postcards/GB-418744

Een kaartje moet ik nog inscannen.

Verder weer 3 kaartjes op de brievenbus gedaan: Finland, Belgie, Engeland :)
En dat kan zomaar.....?
pi_125409036
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:07 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Gaum..?
GUAM
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 17 april 2013 @ 20:07:17 #238
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125410673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 19:33 schreef Bos81 het volgende:

[..]

GUAM
grappig! daar woont iemand die ik ken :P
En dat kan zomaar.....?
  Moderator woensdag 17 april 2013 @ 20:54:45 #239
155227 crew  Guppy
dus
pi_125413416
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125435441
Ooh ik zie echt weer leuke laarten voorbij komen!

@Crientj: Haha ook wel toevallig dat iemabd al vijf van die kaarten heeft gehad.

Ik heb vandaag na 12 kaarten mijn eerste lege hurray gehad :(
The things that scare you the most are often the most rewarding!
pi_125440189
Ik geloof dat 2 kaarten van mij gaan vervallen. Nog 2 dagen en dan vervalt mijn rusland kaart,nog 12 en dan mijn taiwan kaart. samen met de duitse kaart die tot nu toe niet is aangekomen (maar wel geregistreerd) zijn dat er dus 3. Dan zit ik op 50 % expired...
pi_125442143
Gisteren naar Bruna postzegels halen, hadden ze alleen plakzegels voor Europa. :6
Ja, zegt die mevrouw achter de balie, voor Europa zijn er geen likzegels uitgebracht. :?

Het lijkt me zo onwaarschijnlijk, je hebt nu toch die zegels met postauto's?
Ik vind die zegels van het Rijksmuseum zo mooi, maar die zijn alleen voor Nederland.

en ik wil likken.... :Y
pi_125442279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een kaartje uit Guam gekregen :o *O* O+
Wow, vraag me af wanneer ik eens een bijzonder land krijg/trek. Hoeveel kaarten zul je dan verstuurd moeten hebben of is het puur geluk? :7
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 18 april 2013 @ 15:31:49 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125442395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:27 schreef Crientj het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze 3D kaart van Action. _O-
Oh die heb ik ook nog wel een paar _O- Kutpaarden :{w :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 18 april 2013 @ 15:32:24 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125442413
quote:
15s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:24 schreef Molline het volgende:
Gisteren naar Bruna postzegels halen, hadden ze alleen plakzegels voor Europa. :6
Ja, zegt die mevrouw achter de balie, voor Europa zijn er geen likzegels uitgebracht. :?

Het lijkt me zo onwaarschijnlijk, je hebt nu toch die zegels met postauto's?
Ik vind die zegels van het Rijksmuseum zo mooi, maar die zijn alleen voor Nederland.

en ik wil likken.... :Y
Gewoon 2 keer likken, genoeg voor de hele wereld :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125447059
Het feest kan beginnen, want mijn eerste kaart is binnen! :D
pi_125447108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het feest kan beginnen, want mijn eerste kaart is binnen! :D
nou he he *)
pi_125447256
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:30 schreef Vlaggenroof het volgende:
Het feest kan beginnen, want mijn eerste kaart is binnen! :D
Yeah! *O* *O* w/

Van welk land?
pi_125447691
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:35 schreef Mokkels het volgende:

[..]

Yeah! *O* *O* w/

Van welk land?


http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1724387

Finland dus. :) 11 dagen onderweg haha. Morgen wat kaarten kopen denk ik.. :) Ook het tekenfilmfiguurtje ( ik ken niet meer op de naam komen, het komt me bekend voor) is '' aaibaar''. heel leuk voor een eerste kaart. :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2013 17:49:51 ]
  donderdag 18 april 2013 @ 17:58:40 #250
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125448007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:49 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1724387

Finland dus. :) 11 dagen onderweg haha. Morgen wat kaarten kopen denk ik.. :) Ook het tekenfilmfiguurtje ( ik ken niet meer op de naam komen, het komt me bekend voor) is '' aaibaar''. heel leuk voor een eerste kaart. :D
moomins
En dat kan zomaar.....?
pi_125448110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 17:58 schreef Lienzz het volgende:

[..]

moomins
Jaaa :D nu ik de begintune zie op YT weet ik het weer. :)
pi_125448294
Eindelijk Vlaggenroof :)

Vandaag lag onder andere deze uit Beieren in de bus



http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2088837

O+ O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125448341
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:07 schreef Bos81 het volgende:
Eindelijk Vlaggenroof :)

Vandaag lag onder andere deze uit Beieren in de bus

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2088837

O+ O+
Nice!
pi_125448584
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:07 schreef Bos81 het volgende:
Eindelijk Vlaggenroof :)

Vandaag lag onder andere deze uit Beieren in de bus

[ afbeelding ]

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2088837

O+ O+
Leuke kaart! :))
pi_125452661
-dubbel-
pi_125452737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:11 schreef Jum het volgende:
[quote]6s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon 2 keer likken, genoeg voor de hele wereld :P
of postzegels van PMK, kun je ook likken...
  donderdag 18 april 2013 @ 20:53:25 #257
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125454755
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:12 schreef Jum het volgende:

[..]

of postzegels van PMK, kun je ook likken...
en je proeft dan zelf soms de oudheid :9
En dat kan zomaar.....?
pi_125454879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:53 schreef Lienzz het volgende:

[..]

en je proeft dan zelf soms de oudheid :9
Jaaaa... dat ja... blegh.. :P vind dat zooo vies he..
pi_125459640
Oeh leuk! Kreeg vandaag een kaart uit Liechtenstein! Met een 3-cijferig ID.
M'n meest 'bijzondere' kaart tot nu toe!
pi_125468318
quote:
6s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon 2 keer likken, genoeg voor de hele wereld :P
Dat kan ook natuurlijk, ben je iets duurder uit. Plak je ook 2x Nederland voor kaarten binnen Europa of wordt je dat te gortig?
pi_125468338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:12 schreef Jum het volgende:

[..]

of postzegels van PMK, kun je ook likken...
Die bestel ik ook meestal, nadeel is dat de postzegels dan veel ruimte innemen op de kaart, en idd, die smaak :D
pi_125468610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 22:15 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
Oeh leuk! Kreeg vandaag een kaart uit Liechtenstein! Met een 3-cijferig ID.
M'n meest 'bijzondere' kaart tot nu toe!
Jaloers!!!
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 08:32:11 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_125468646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:04 schreef Molline het volgende:

[..]

Die bestel ik ook meestal, nadeel is dat de postzegels dan veel ruimte innemen op de kaart, en idd, die smaak :D
Ik krijg er altijd wel heel leuke reacties op :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125468734
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik krijg er altijd wel heel leuke reacties op :Y
Er zitten vaak wel leuke, echt Hollandse zegels bij idd.
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:03:29 #265
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125476349
Liechtenstein, Cool :)



http://www.postcrossing.com/postcards/SI-75606

Uit Slovenië :). Daar had ik nog niks uit :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125478949
Vogeltjes O+

Vraagje.. hoelang doet een kaart er gemiddeld over om in China aan te komen? Ik heb namelijk een kaart die 27 dagen onderweg is.. Maar die persoon die hem ontvangen moet, is ook al 27 dagen niet meer op postcrossing geweest..
Het is iemand die 1 kaart heeft verzonden en nog niets ontvangen, dus ik weet niet zo goed wat ik zal doen.. wachten of misschien toch vragen of ze iets ontvangen heeft.. Voel me alleen lullig als ze hem dan alsnog zou krijgen na mijn berichtje, haalt toch een beetje het plezier weg.. -O-
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:40:35 #267
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125483429
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 14:04 schreef VulpesVulpes het volgende:
Vogeltjes O+

Vraagje.. hoelang doet een kaart er gemiddeld over om in China aan te komen? Ik heb namelijk een kaart die 27 dagen onderweg is.. Maar die persoon die hem ontvangen moet, is ook al 27 dagen niet meer op postcrossing geweest..
Het is iemand die 1 kaart heeft verzonden en nog niets ontvangen, dus ik weet niet zo goed wat ik zal doen.. wachten of misschien toch vragen of ze iets ontvangen heeft.. Voel me alleen lullig als ze hem dan alsnog zou krijgen na mijn berichtje, haalt toch een beetje het plezier weg.. -O-
China kan makkelijk 30 dagen of meer duren.. Dat is redelijk normaal voor kaarten daarheen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:45:46 #268
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125483663
En een tip in het vervolg, hoewel dat bij iemand met 1 kaart nog niet echt kan uitmaken:

Als je bij iemand op het profiel klikt op postcards received, kom je op de stats pagina. Scroll even naar beneden en je komt de tabel tegen met landen. Kijk daar bij de rij Nederland onder de kolom avg received en je ziet hoelang gemiddeld een kaart uit NL naar die persoon is gegaan:

Kijk maar bij deze Chinese naar wie ik laatst een kaart heb gestuurd.

http://www.postcrossing.com/user/MORE-CHAN

:) :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 19 april 2013 @ 18:39:08 #269
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125490561
mijn kaartje naar Japan is ook aangekomen na 6 dagen :P

Ik vind de kaart zelf ook heel leuk :)


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1815061
En dat kan zomaar.....?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 april 2013 @ 19:03:18 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125491386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 08:02 schreef Molline het volgende:

[..]

Dat kan ook natuurlijk, ben je iets duurder uit. Plak je ook 2x Nederland voor kaarten binnen Europa of wordt je dat te gortig?
Nee ik plak 2 keer een 1 dan :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 19 april 2013 @ 19:03:48 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125491406
Eigenlijk wel lomp trouwens want binnen NL verstuur ik bijna niks 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_125493190
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 15:45 schreef Bos81 het volgende:
En een tip in het vervolg, hoewel dat bij iemand met 1 kaart nog niet echt kan uitmaken:

Als je bij iemand op het profiel klikt op postcards received, kom je op de stats pagina. Scroll even naar beneden en je komt de tabel tegen met landen. Kijk daar bij de rij Nederland onder de kolom avg received en je ziet hoelang gemiddeld een kaart uit NL naar die persoon is gegaan:

Kijk maar bij deze Chinese naar wie ik laatst een kaart heb gestuurd.

http://www.postcrossing.com/user/MORE-CHAN

:) :) :)
Ohw stom dat ik daar nog niet aan gedacht had :p
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  vrijdag 19 april 2013 @ 19:46:54 #273
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125493254
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:45 schreef VulpesVulpes het volgende:

[..]

Ohw stom dat ik daar nog niet aan gedacht had :p
Is niet stom, je moet het gewoon net weten :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 19:59:10 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_125494036
Ik kreeg een hurray :D

quote:
"Woah! Thank you so much for your nice postcard! You know how to push my buttons! hahaha!!

The stamps are great too! Thanks!

Happy postcrossing!

Xavier"
Euhm, graag gedaan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 08:34:10 #275
155227 crew  Guppy
dus
pi_125515168
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125520781
Er lag zojuist een enorme verrassing op de mat; een kaartje uit Irak:


http://www.postcrossing.com/postcards/IQ-343

Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe blij ik ben! *O*
pi_125520936
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:37 schreef Kaasmuisje het volgende:
Er lag zojuist een enorme verrassing op de mat; een kaartje uit Irak:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/IQ-343

Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe blij ik ben! *O*
Zooooo gaaf zeg, jaloers!!!!!! ^O^
  Moderator zaterdag 20 april 2013 @ 13:53:05 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_125521158
Wauw, Irak _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_125530811
Wow Irak :D

Vandaag weer een erg mooie hondenkaart



http://www.postcrossing.com/postcards/UA-568815

Ik heb echt al ongelooflijk veel mooie hondenkaarten ontvangen, dat geeft me echt een mooi gevoel O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_125532644
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:37 schreef Kaasmuisje het volgende:
Er lag zojuist een enorme verrassing op de mat; een kaartje uit Irak:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/IQ-343

Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe blij ik ben!
Wauw tof! :D Nummer 343 ook pas!

Ik kreeg vandaag een kaart uit Italië. Die had ik ook nog niet! *O*


http://www.postcrossing.com/postcards/IT-223414
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
  zondag 21 april 2013 @ 00:06:32 #281
147091 janeway
live long and prosper
pi_125541602
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:37 schreef Kaasmuisje het volgende:
Er lag zojuist een enorme verrassing op de mat; een kaartje uit Irak:

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/IQ-343

Jullie kunnen je vast wel voorstellen hoe blij ik ben! *O*
Leuk van hem heb ik ook ooit een kaartje gehad
pi_125547528
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 00:06 schreef janeway het volgende:

[..]

Leuk van hem heb ik ook ooit een kaartje gehad
:D
pi_125548387
Bij mij is er weer een kaart naar Rusland expired.. :'( en een kaart naar de USA werd na 49 geregistreerd want ze was hem vergeten te ..... ja potverdorie, hoe noem je dat nu :P registeren? Ah registreren.


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1742894

Nu mag ik weer schrijven naar Rusland en USA.

Die van rusland staat op:
52 verzonden
38 gekrgen

Wat een verschil! Daar zal wel veel verlopen zijn.
  maandag 22 april 2013 @ 20:08:36 #284
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125612561
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 22 april 2013 @ 21:50:40 #285
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125618887
quote:
Leuk! :D
Ik heb die eerste en laatste ge'faved :)

Ik mag eindelijk een kaart naar Ierland sturen! :D
Deze wordt het:

(Ze wilt graag trollen ontvangen)

Met een hele leuke achterkant ook!


Wel even een saaie postzegel, want groter pastte niet :P
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125622328
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Leuk! :D
Ik heb die eerste en laatste ge'faved :)

Ik mag eindelijk een kaart naar Ierland sturen! :D
Deze wordt het:
[ afbeelding ]
(Ze wilt graag trollen ontvangen)

Met een hele leuke achterkant ook!
[ link | afbeelding ]

Wel even een saaie postzegel, want groter pastte niet :P
Hé, het is nog helemaal geen 23 april! :P

Wel een hele leuke kaart. :D
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:11:33 #287
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125626398
Ik had een kaartje naar Belgie gestuurd. Krijg ik een hurray terug met de mededeling dat ze deze kaart al had ontvangen. En ik kijk altijd bij de ontvangen kaartjes voor dat ik een kaartje stuur, juist om te voorkomen dat iemand een kaartje dubbel krijgt. Kijk ik in haar profiel: heeft ze 33 kaarten ontvangen en alle kaartjes geüpload met foto. En mijn kaartje staat er helemaal nog niet tussen.... :N ondankbaar figuur 8)7
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:12:49 #288
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125626420

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1794235
Nijnemans is na 19 dagen aangekomen in Chili en ze was er heel blij mee :)
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:20:24 #289
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125626590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:11 schreef Lienzz het volgende:
Ik had een kaartje naar Belgie gestuurd. Krijg ik een hurray terug met de mededeling dat ze deze kaart al had ontvangen. En ik kijk altijd bij de ontvangen kaartjes voor dat ik een kaartje stuur, juist om te voorkomen dat iemand een kaartje dubbel krijgt. Kijk ik in haar profiel: heeft ze 33 kaarten ontvangen en alle kaartjes geüpload met foto. En mijn kaartje staat er helemaal nog niet tussen.... :N ondankbaar figuur 8)7
Misschien in een direct swap, maar goed dat kan jij niet zien en dan nog ondankbaar figuur. Ik kreeg ook laatst een kaart die ik al had ontvangen. Natuurlijk een beetje jammer dat ik die al had,heb dat hier ook neer gezet, maar wel gewoon blij met de post (ook al stond er een onwaarheid op de kaart). Ik heb ook niet in de hurray gezet dat ik die kaart al had en dat de informatie niet juist was, dat vind ik gewoon ongepast. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:25:18 #290
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125626689
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:20 schreef Bos81 het volgende:

[..]

. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken
Precies, en vooral ook omdat ik me ook nog meestal extra de moeite neem om te kijken bij de ontvangen kaarten van de user waar ik een kaartje heen moet sturen . Ik heb haar net een prive berichtje gestuurd en gezegd dat ik het spijtig vind dat ze mijn kaart al een keer ontvangen heeft en met de vraag of ze misschien een 2e account heeft en het in dat geval wel handig is omdat er bij te vermelden. Maar goed...we pakken de pen gewoon weer op :+ ik mocht vandaag 5 kaartjes sturen, dus kreeg er gratis kramp in m,n vingers bij :P Geen speciale landen verder :N
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:30:54 #291
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125626794
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:25 schreef Lienzz het volgende:

[..]

Precies, en vooral ook omdat ik me ook nog meestal extra de moeite neem om te kijken bij de ontvangen kaarten van de user waar ik een kaartje heen moet sturen . Ik heb haar net een prive berichtje gestuurd en gezegd dat ik het spijtig vind dat ze mijn kaart al een keer ontvangen heeft en met de vraag of ze misschien een 2e account heeft en het in dat geval wel handig is omdat er bij te vermelden. Maar goed...we pakken de pen gewoon weer op :+ ik mocht vandaag 5 kaartjes sturen, dus kreeg er gratis kramp in m,n vingers bij :P Geen speciale landen verder :N
Ik kijk ook meestal in de gallery en bij te veel kaarten alleen naar kaarten uit Nederland. Ik heb geen zin om 1000 afbeeldingen door te zoeken ;)

Ik wacht weer even een tijdje met versturen. Er is er nu slechts nog maar 1 traveling (naar Duitsland, al meer dan 25 dagen), maar ik ga denk ik pas weer in Juni schrijven, dan zal ik ook wel eindelijk betaald werken, scheelt toch een hoop financiele zorgen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 23 april 2013 @ 00:35:19 #292
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125626887
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:30 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik kijk ook meestal in de gallery en bij te veel kaarten alleen naar kaarten uit Nederland. Ik heb geen zin om 1000 afbeeldingen door te zoeken ;)

Ik wacht weer even een tijdje met versturen. Er is er nu slechts nog maar 1 traveling (naar Duitsland, al meer dan 25 dagen), maar ik ga denk ik pas weer in Juni schrijven, dan zal ik ook wel eindelijk betaald werken, scheelt toch een hoop financiele stress..
Ja ik selecteer ook meestal Nederland, en als ik nog wat tijd over heb kijk ik ook nog bij de favourites :Y
Ja postcrossing is toch wel een dure hobby als je heel veel kaarten wilt sturen, maar het is altijd een verassing als ik leuke kaartjes in de brievenbus krijg :) En ik ben ook wel een beetje verslaafd aan postkaarten kopen, als ik naar de stad ga kan ik niet thuiskomen zonder dat ik een paar nieuwe kaartjes heb gekocht (nu ga ik wel niet wekelijks naar de stad :P )
En dat kan zomaar.....?
pi_125628782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 00:11 schreef Lienzz het volgende:
Ik had een kaartje naar Belgie gestuurd. Krijg ik een hurray terug met de mededeling dat ze deze kaart al had ontvangen. En ik kijk altijd bij de ontvangen kaartjes voor dat ik een kaartje stuur, juist om te voorkomen dat iemand een kaartje dubbel krijgt. Kijk ik in haar profiel: heeft ze 33 kaarten ontvangen en alle kaartjes geüpload met foto. En mijn kaartje staat er helemaal nog niet tussen.... :N ondankbaar figuur 8)7
Ik zou laten weten dat je op moment van versturen had gecheckt en dat deze kaart er niet tussen stond.
  dinsdag 23 april 2013 @ 09:17:31 #294
181448 littlepea
does humor belong in music?
pi_125629895
Wauw een kaart uit Irak, wat tof! (ja, spuit elf, maar zo vaak kom ik hier niet :P).
En Lienzz ik zou idd ook even laten weten dat je het zelfs nog gecheckt hebt toen je je kaart verstuurde. Wat een ondankbaar mens zeg!

Zelf heb ik nu 5 kaarten die al meer dan 17 dagen traveling zijn -O- Wel allemaal naar landen die meestal wat langer duren, maar toch, ik wil dat er eentje aankomt dan kan ik weer nieuwe versturen!
pi_125630089


De eerste 2 liggen alleen nog in de auto bedenk ik me nu net. Vanmiddag maar even op de post doen.
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:30:25 #296
330954 Sokkepok
Echt waar.
pi_125631417
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2013 22:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hé, het is nog helemaal geen 23 april! :P

Wel een hele leuke kaart. :D
Haha, ik zet meestal de datum dat ik 'm verstuur erop :P

Ik ben vandaag trouwens jarig, hopen dat ik leuke kaarten ontvang! *O*
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_125631505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Haha, ik zet meestal de datum dat ik 'm verstuur erop :P

Ik ben vandaag trouwens jarig, hopen dat ik leuke kaarten ontvang! *O*
Gefeliciteerd! :D *O*
  dinsdag 23 april 2013 @ 10:37:27 #298
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_125631644
Ik had deze kaart naar Amerika gestuurd.
Een leuke hurray op gehad en al verzoeken om hem te sturen _O-


http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1794023
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 23 april 2013 @ 11:02:42 #299
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_125632301
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:37 schreef automatic_ het volgende:
Ik had deze kaart naar Amerika gestuurd.
Een leuke hurray op gehad en al verzoeken om hem te sturen _O-

[ afbeelding ]
http://www.postcrossing.com/postcards/NL-1794023
Die is ook leuk :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 23 april 2013 @ 12:31:07 #300
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_125634976
Gefeliciteerd Sokkepok!!
En dat kan zomaar.....?
pi_125635406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 10:30 schreef Sokkepok het volgende:

[..]

Haha, ik zet meestal de datum dat ik 'm verstuur erop :P

Ik ben vandaag trouwens jarig, hopen dat ik leuke kaarten ontvang! *O*
gefeliciteerd!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')