Haha, ja dat kloptquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef hugecooll het volgende:
Wel mooi eigenlijk. Als minder mensen tickets kopen om dat dan met terugwerkende kracht door te rekenen in de ticketprijs; het kost immers meer per persoon dan wanneer het vliegtuig vol had gezeten
Zeker. Jij wil graag zo veel mogelijk kosten ten laste van het collectief brengen (op enkele zaken na), en ik wil het tegenovergestelde. Daar zal je je redenen voor hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:29 schreef Operc het volgende:
[..]
ah, ik begrijp de verwarring. Het lijkt alsof de twee punten met elkaar in tegenspraak zijn, maar dat is niet zo.
Het eerste punt gaat erover dat omdat iets op dit moment op een bepaalde manier werkt, dat niet perse de best mogelijke manier is. Je stelt daarna een vraag over waarom we iets op dit moment niet doen. Het korte antwoord is: Omdat dat nooit is afgesproken. Aan de hand van mijn eerdere opmerking zou je kunnen denken dat dat een rechtvaardiging is waarom het goed is dat we dat gezin geen korting geven. Dat zeg ik niet. Ik geef daarna een argumentatie waarom ik wel vind dat het goed is dat we dat gezin geen korting geven.
Snap je het nu beter?
Topquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:35 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zeker. Jij wil graag zo veel mogelijk kosten ten laste van het collectief brengen (op enkele zaken na), en ik wil het tegenovergestelde. Daar zal je je redenen voor hebben.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef hugecooll het volgende:
Wel mooi eigenlijk. Als minder mensen tickets kopen om dat dan met terugwerkende kracht door te rekenen in de ticketprijs; het kost immers meer per persoon dan wanneer het vliegtuig vol had gezeten
Kijk, dat is nou precies het verschilt tussen ons: ik denk niet alleen aan mezelf.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:14 schreef DonJames het volgende:
Ik wist niet dat jij vies en dik was, dus nee, ik heb het niet op de man gespeeld.
Ja, doe je best maar. Wanhoopspogingquote:Het zal allemaal best, maar het blijft een heerlijk domme opmerking.
Dan snap je niet helemaal hoe het boekingssyteem van een luchtvaartmaatschappij werkt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:30 schreef hugecooll het volgende:
Die duizenden mensen die schildklierproblemen hebben....quote:Op dinsdag 2 april 2013 11:59 schreef penny-wise het volgende:
Geen 1 aprilgrap?
Mensen met schildklierproblemen vragen er niet om toch?
Maakt niet uit hoeveel. Die enkelen moeten wel betalen terwijl ze er om medische redenen niks aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Die duizenden mensen die schildklierproblemen hebben....
of naja duizenden mensen die gewoon te dik zijn en die enkelen die schildklierproblemen hebben.
Wacht, dus jij vindt het eerlijk dat als 1 persoon -om welke reden dan ook- een veel grotere kostenpost is voor het bedrijf, dat alle andere klanten daarvoor mee moeten betalen?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:27 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoeveel. Die enkelen moeten wel betalen terwijl ze er om medische redenen niks aan kunnen doen.
En als jij extra zou moeten betalen, zou jij je ook beledigd/gediscrimineerd voelen.
Ik heb het over medische redenen waar je niks aan kan doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wacht, dus jij vindt het eerlijk dat als 1 persoon -om welke reden dan ook- een veel grotere kostenpost is voor het bedrijf, dat alle andere klanten daarvoor mee moeten betalen?
Dus omdat jouw buurman meer afval produceert, is het eerlijk dat jouw afvalheffing omhoog gaat?
Wat een onzin.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:53 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik heb het over medische redenen waar je niks aan kan doen.
Als je je hele leven vol zit te vreten dan mag je idd meer betalen.
Als het zover komt, dan zal de betreffende persoon vast wel een bewijs van de dokter kunnen overleggen bij de incheckbalie om onder de extra kosten uit te komen.
Tjeemig zeg, wat is dat nou voor argument.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik ben lang door medische redenen, moet ik dan ook korting krijgen?
De KLM heeft toch niets te maken met de redenen... Het is deze enorme "oh, jij bent zielig" drang die Nederland naar de afgrond brengt...
Dit.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:03 schreef IntensiveGary het volgende:
Feit is, je kunt dit allemaal terugbrengen naar kosten per kilo en die kun je één op één omzetten naar je passagiers. Daar hoeft helemaal geen sociale component in te zitten. Iemand die te lang of te zwaar is, betaalt meer. Logisch, want hij kost ook meer. Punt.
Als je lang bent is het je vrije keus om meer te betalen voor een betere stoel, word je niet toe tot verplicht..quote:Op woensdag 3 april 2013 12:03 schreef IntensiveGary het volgende:
Het wil maar niet doordringen dat je dit los moet kunnen zien van het 'zielig' zijn van mensen met overgewicht. Mensen die lang zijn moeten ook al meer betalen omdat ze stoelen met meer beenruimte nodig hebben, bijvoorbeeld.
Er wordt je geen pistool op je hoofd gezet, nee. Maar als je langer bent dan pakweg 1.90 is het écht niet te doen om een standaard plek te nemen. Zeker op een lange vlucht niet. Daar heb ik het met mijn 1.80 al moeilijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als je lang bent is het je vrije keus om meer te betalen voor een betere stoel, word je niet toe tot verplicht..
Mwoah, ben zelf ook 1.90 en voor een vlucht van hooguit 3 uur is het wel vol te houden. Ga je naar de VS oid, dan zijn de zitplaatsen sowieso ruimer.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:43 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Er wordt je geen pistool op je hoofd gezet, nee. Maar als je langer bent dan pakweg 1.90 is het écht niet te doen om een standaard plek te nemen. Zeker op een lange vlucht niet. Daar heb ik het met mijn 1.80 al moeilijk.
Maar om even terug te komen op gewicht; nogmaals DS4's idee: x aantal kilo's mens en bagage zijn vrij. Daarboven betaal je bij. Ik zie het probleem niet. Ook op sociaal vlak niet. Als je te zwaar bent is dat echt geen probleem. Je bent alleen iets duurder in 't vervoer.
Dat is - wat mij betreft dan - het probleem van hen die zich gekwetst voelen. Vervoer kost een x-bedrag per kilo en dat kun je één op éen doorberekenen. Dat is niet persoonlijk, maar puur zakelijk. Als je gewicht een gevoelig onderwerp voor je is, dan moet je er iets aan doen. Niet afwentelen op anderen. Ik zit er in ieder geval niet mee als mijn ticket een paar tientjes duurder is. Zal er niet minder om van mijn biefstukje genieten ;-)quote:Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Mwoah, ben zelf ook 1.90 en voor een vlucht van hooguit 3 uur is het wel vol te houden. Ga je naar de VS oid, dan zijn de zitplaatsen sowieso ruimer.
Maar toch stoot je bepaalde mensen tegen het hoofd met die regel over extra gewicht helaas..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |