Ja dus? Allemaal hartstikke zielig, maar nog steeds zijn ze het zelf die die BigMac naar binnen schuiven. Ik doe dat niet. Niet bij hun, en ook niet bij mezelf. Waarom moet ik dan wél voor de extra kosten opdraaien?quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, mensen die te dik zijn zijn dat vaak niet zonder psychische of lichamelijke klachten, solidariteit is helaas ver te zoeken in onze maatschappij.
En al die dikke mensen schuiven een BigMac naar binnen. Man kijk eens wat verder dan je eigen neus. Daarnaast zou een beetje solidariteit bij mensen geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja dus? Allemaal hartstikke zielig, maar nog steeds zijn ze het zelf die die BigMac naar binnen schuiven. Ik doe dat niet. Niet bij hun, en ook niet bij mezelf. Waarom moet ik dan wél voor de extra kosten opdraaien?
Dikke mensen mogen ook wel een solidair zijn met zichzelf door minder te eten en meer te bewegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:08 schreef betyar het volgende:
[..]
En al die dikke mensen schuiven een BigMac naar binnen. Man kijk eens wat verder dan je eigen neus. Daarnaast zou een beetje solidariteit bij mensen geen kwaad kunnen.
En als ze dat door psychische en of lichamelijke klachten niet kunnen? Gevalletje pech gehad? Beetje jammer dat jij in het bijzonder bepaalde mensen weg wilt zetten, in het vervolg niet gaan janken als er weer een post voorbij komt waar jouw achtergrond wordt gepakt he.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Dikke mensen mogen ook wel een solidair zijn met zichzelf door minder te eten en meer te bewegen.
Nogmaals, dat zal allemaal best, maar IK kan er in elk gevál niets aan doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:08 schreef betyar het volgende:
[..]
En al die dikke mensen schuiven een BigMac naar binnen. Man kijk eens wat verder dan je eigen neus.
Solidariteit voor mensen met een probleem dat ze willens en wetens zelf veroorzaakt hebben? Nou nee..quote:Daarnaast zou een beetje solidariteit bij mensen geen kwaad kunnen.
Graag een bron dat ze bewust dik zijn en er vooral mee doorgaan omdat het zo fijn is.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zal allemaal best, maar IK kan er in elk gevál niets aan doen.
[..]
Solidariteit voor mensen met een probleem dat ze willens en wetens zelf veroorzaakt hebben? Nou nee..
Jawel, ik ga keihard huilen en laat je bannen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:18 schreef betyar het volgende:
[..]
En als ze dat door psychische en of lichamelijke klachten niet kunnen? Gevalletje pech gehad? Beetje jammer dat jij in het bijzonder bepaalde mensen weg wilt zetten, in het vervolg niet gaan janken als er weer een post voorbij komt waar jouw achtergrond wordt gepakt he.
Mensen met morbide obesitas vinden zichzelf eigenlijk gewoon best wel slank?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron dat ze bewust dik zijn
...
Dat zeg ik nergens. Hangt er soms een vetkwab voor je ogen?quote:... en er vooral mee doorgaan omdat het zo fijn is.
Waarom een bron als je gewoon kijkt naar de westerse wereld komt daar veel meer obeses voor als in de rest van de wereld. Dan kunnnen we weldegelijk aannemen dat de meeste obese niet erfelijk is maar juist door verkeerd gedrag veroorzaakt wordt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron dat ze bewust dik zijn en er vooral mee doorgaan omdat het zo fijn is.
Nogmaals, dikke mensen hebben vaak psychische en of lichamelijke klachten waardoor ze zo dik worden. Jij gaat ervan uit dat het hun eigen schuld is, als iets je eigen schuld is en je gaat ermee door vinden ze het fijn, net als roken anders hadden ze wel stappen ondernomen toen ze merkte dat die broek niet meer paste.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mensen met morbide obesitas vinden zichzelf eigenlijk gewoon best wel slank?!
[..]
Dat zeg ik nergens. Hangt er soms een vetkwab voor je ogen?
Echt, je hebt ze niet helemaal op een rijtje, wel?
Sportschool-types zouden helemaal niet mogen vliegen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:28 schreef Bombshell het volgende:
Het zal al vaker gezegd zijn maar hoe doen ze dat met lange mensen die bv aan krachttraining doen. Ik ben 195 cm en weeg tegen de 100 kilo moet ik dan ook meer betalen.. Een klein dikkerdje zal net zo zwaar zijn denk.
Tuurlijk wel wij kunnen terroristen overmeesterenquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
Sportschool-types zouden helemaal niet mogen vliegen.
Moet jij niet ergens gaan zitten janken en klagen met je CIDI-vriendjes?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:30 schreef waht het volgende:
Maak het betyar niet te moeilijk mensen, dat is gewoon niet eerlijk.
Nee meneertje, het is veel leuker om jou hier te zien spartelen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Moet jij niet ergens gaan zitten janken en klagen met je CIDI-vriendjes?
Ik spartel niet hoor, ik ben van mening dat men iets te gemakkelijk over dikke mensen praat. Geeft niks dat ze niet verder willen kijken dan hun eigen neus, of niet van die tunnelvisie willen afwijken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:33 schreef waht het volgende:
[..]
Nee meneertje, het is veel leuker om jou hier te zien spartelen.
Dat is het ook. Wie doet die hand met daarin die hamburger naar die mond toe? Die persoon zelf, of ik?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, dikke mensen hebben vaak psychische en of lichamelijke klachten waardoor ze zo dik worden. Jij gaat ervan uit dat het hun eigen schuld is,
Wat een waardeloos argument, het één heeft niet zo veel met het ander te maken. Dat ze ermee doorgaan klopt, of ze het nou echt fijn vinden om te veel te roken of te eten, waarschijnlijk niet. Maar maakt dat uit? Nee natuurlijk. Of ze het nou fijn vinden of niet, IK kan ze niet doen stoppen en IK voer ze geen vette hap. Zelfs al zouden ze er niks aan kunnen doen (lekker makkelijk!), dan nog is het gewoon niet mijn probleem.quote:als iets je eigen schuld is en je gaat ermee door vinden ze het fijn, net als roken anders hadden ze wel stappen ondernomen toen ze merkte dat die broek niet meer paste.
Oke, voor de laatste keer: Er zijn dikke mensen die er inderdaad geen reet om geven en zich heel de dag volproppen en er zijn dikke mensen die van alles proberen maar door psychische en of lichamelijke klachten er niks aan kunnen doen en professionele hulp nodig hebben.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is het ook. Wie doet die hand met daarin die hamburger naar die mond toe? Die persoon zelf, of ik?
Je kan het blijven herhalen, maar je snapt nog steeds het punt niet. Het boeit me niet of ze zich expres volvreten of dat ze dat moeten van een stemmetje in hun hoofd. Het boeit me niet, aangezien de uitkomst hetzelfde is: ze zijn te zwaar en daardoor wordt vliegen duurder. En feit blijft dat ik, zij het door een ijzeren discipline, een snelle stofwisseling of een afkeur van chocola, gewoon NIET te dik ben. Je blijft maar herhalen dat sommige mensen er niets aan kunnen doen (ben ik het niet mee eens), maar feit blijft dat ik er in elk geval niks aan kan doen. Dus wens ik daar ook niet voor te betalen. De schuldvraag is niet interessant. Zware mensen kosten meer brandstof, dus zware mensen moeten daar een toeslag voor betalen. Is volstrekt logisch.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Oke, voor de laatste keer: Er zijn dikke mensen die er inderdaad geen reet om geven en zich heel de dag volproppen en er zijn dikke mensen die van alles proberen maar door psychische en of lichamelijke klachten er niks aan kunnen doen en professionele hulp nodig hebben.
Die eerste groep hebben in mijn ogen nergens recht op, jammer dat ze misbruik maken van groep twee en zich daarachter verschuilen, hierdoor komt groep twee automatisch in de problemen want als je iemand kent die de boel besodemietert doet de gehele groep dat al gauw in je ogen.
Door o.a. het uitkleden van de zorg kunnen deze mensen niet van deze zorg gebruik maken en daardoor in een neerwaartse spiraal belanden, kan jij daar iets aan doen? Nee, of je stemt op een partij die dit wel mogelijk maakt. Kunnen zij daar iets aan doen ? Nee, wat de mogelijkheid om er iets aan te doen is hun afgenomen.
Zoiets, maar dan vanaf 75 kilo, dan zit je zo'n beetje op een gemiddelde van een normale man en vrouw. 80 kan ook nog. 100 is wat aan de ruime kant. Een vrouw van 100 kilo heeft al obesitas.quote:Op dinsdag 2 april 2013 15:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: bv tot 100 kg voor passagier + bagage is prijs X en dan per kg extra bijbetalen.
+ bagage staat er daarom ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoiets, maar dan vanaf 75 kilo, dan zit je zo'n beetje op een gemiddelde van een normale man en vrouw. 80 kan ook nog. 100 is wat aan de ruime kant. Een vrouw van 100 kilo heeft al obesitas.
Laat ik eens een poging wagen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar je snapt nog steeds het punt niet. Het boeit me niet of ze zich expres volvreten of dat ze dat moeten van een stemmetje in hun hoofd. Het boeit me niet, aangezien de uitkomst hetzelfde is: ze zijn te zwaar en daardoor wordt vliegen duurder. En feit blijft dat ik, zij het door een ijzeren discipline, een snelle stofwisseling of een afkeur van chocola, gewoon NIET te dik ben. Je blijft maar herhalen dat sommige mensen er niets aan kunnen doen (ben ik het niet mee eens), maar feit blijft dat ik er in elk geval niks aan kan doen. Dus wens ik daar ook niet voor te betalen. De schuldvraag is niet interessant. Zware mensen kosten meer brandstof, dus zware mensen moeten daar een toeslag voor betalen. Is volstrekt logisch.
Hehe. Dat is waar. + dat ze nu al jaren lang gratis bij de nooduitgang zijn geplaatst. Beetje genoegdoening daarvoor lijkt mij ook op zn plaats.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, en je kan dan ook niet fatsoenlijk in een Ferrari rijden. Life's a bitch!
Maar je doet het dan weer wel goed bij de vrouwen, dus alleen al dat lijkt mij die 100 euro weer waard.
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat iedereen evenveel bagage mee mag nemen. Heb je teveel bagage, betaal je extra, heb je teveel lichaam betaal je ook extra.quote:
Mijn WTF momentje van vandaag...quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Gia het volgende:
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat iedereen evenveel bagage mee mag nemen. Heb je teveel bagage, betaal je extra, heb je teveel lichaam betaal je ook extra.
Denk dat er een x-grootte aan bagageruimte is. Ik vind niet dat het van je gewicht af moet hangen hoeveel bagage je mee mag nemen.
Volgens mij snap je de discussie niet helemaal.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat iedereen evenveel bagage mee mag nemen. Heb je teveel bagage, betaal je extra, heb je teveel lichaam betaal je ook extra.
Denk dat er een x-grootte aan bagageruimte is. Ik vind niet dat het van je gewicht af moet hangen hoeveel bagage je mee mag nemen.
Er zijn mensen die moeite hebben met aankomen, mijn jongste zoon, bijvoorbeeld. En je hebt mensen die om uiteenlopende redenen snel aankomen, zoals ik, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Laat ik eens een poging wagen.
Ik ken je niet, maar als jij zegt dat je niet te dik bent geloof ik je daar in, want voor deze discussie boeit het niet. Wel geef je oorzaken aan waardoor jij niet te dik bent. Over de discipline zou je nog kunnen discussiëren, maar snelle stofwisseling en afkeur van chocola zijn toch eerder biologische oorzaken dan gedragsoorzaken. Jij hebt dus veel geluk met het feit dat je zonder moeite op een gezond gewicht zit en kunt blijven. Net zoals jij geluk kunt hebben met jouw lichaam, kunnen andere mensen pech hebben met dat van hun. Bijvoorbeeld door een trage stofwisseling, een omgekeerd argument van wat jij aanhaalt. Dat is echter geen reden om mensen extra te laten betalen. Want jij vind dat jij er niets aan kan doen dat jou stofwisseling snel is en dat je dus geen rekening hoeft te houden met anderen. Die anderen kunnen er niets aan doen dat hun stofwisseling traag is en hoeven dus (om jouw argumentatie maar te volgen) niet rekening te houden met jouw dunnere lichaam.
Verder in het algemeen over solidariteit: ik denk dat in de maatschappij solidariteit nog best te vinden is, maar op FOK! is dat een beetje een taboe.
waarom zou ik met een gezond gewicht meer moeten betalen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Omdat jij meer brandstof kost. Da's nogal logisch.
Ik zal het eens omdraaien. Waarom moet ik met m'n 60Kg meebetalen aan iemand anders z'n overgewicht?
Brandstof is verre weg de grootste kostenpost van vliegen. Bij een Airbus A-380 ongeveer 16.000 liter per uur.
Jawel hoor, jullie hebben het over een x-gewicht totaal. Bijv. Iemand van 65 kilo mag 35 kilo bagage meenemen, zonder bijbetaling. Iemand van 80 kilo maar 20 kilo bagage.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:53 schreef waht het volgende:
[..]
Volgens mij snap je de discussie niet helemaal.
Dat zeg ik ook nergens. Ik probeer DonJames uit te leggen dat de willekeurigheden waar hij fysiek voordeel van heeft dezelfde willekeurigheden zijn die bij een ander fysiek nadeel in de hand spelen. En dat je uit solidariteit kunt zeggen: we helpen elkaar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn mensen die moeite hebben met aankomen, mijn jongste zoon, bijvoorbeeld. En je hebt mensen die om uiteenlopende redenen snel aankomen, zoals ik, bijvoorbeeld.
Maar dat is geen excuus om dan maar de hoeveelheden te eten die mijn zoon weg werkt. Dan zou ik binnen een jaar over de 100, of nog veel meer wegen.
Jij bent zwaarder dan ik dus kost je meer brandstof. 1 en 1 is 2.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom zou ik met een gezond gewicht meer moeten betalen?
moet ik ondergewicht hebben om een normale prijs te betalen voor een reis?
Daar heb je wel gelijk in, maar er zijn zaken waar je extra voor moet betalen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens. Ik probeer DonJames uit te leggen dat de willekeurigheden waar hij fysiek voordeel van heeft dezelfde willekeurigheden zijn die bij een ander fysiek nadeel in de hand spelen. En dat je uit solidariteit kunt zeggen: we helpen elkaar.
Omdat het om de zgn 'rechtvaardigheid' gaat dat mensen met meer gewicht meer brandstof verbruiken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
waarom zou ik met een gezond gewicht meer moeten betalen?
moet ik ondergewicht hebben om een normale prijs te betalen voor een reis?
Prima voorbeelden waarom een solidair zorgstelsel in Nederland een goede methode is om de zorg te regelen. Ik hoop dat we daar nog lang van mogen genieten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar er zijn zaken waar je extra voor moet betalen.
Een kind dat een beugel moet, kostbaar geintje. Heb je mazzel als jouw kinderen dat niet hoeven.
Kleding voor grote maten is duurder dan de standaard confectiekleding.
Je kunt goede ogen hebben, of pech.
Omdat je in principe een waardeoordeel hangt aan een leefwijze en dat vind ik niet goed.quote:Waarom kan dat met vliegen, bus mi ook, dan ook niet op gaan?
Dat bestaat al, en daar gaat het dus juist niet om in dit topic. Het gaat hier puur om gewicht, niet om het huren van vierkante meters.quote:Maar, dan ook meer plaats. Betaal je dubbel zoveel, dan ook twee stoelen.
Ook jij snapt mijn punt niet helemaal. Zoals ik al zei: het gaat me er helemaal niet om of je er iets aan kan doen of niet. Het punt is dat bepaalde fysieke kenmerken gewoon bepaalde specifieke kosten met zich meebrengen. Zo zal iemand van 2m10 niet in een economy class-stoel passen. Die zal een ruimere, en dus duurdere stoel moeten kopen. Is niets vreemds aan. Heb je een hele lichte huid, zal je veel meer zonnebrandcreme gebruiken dan een Nigeriaan. De Nigeriaan slikt zich echter weer arm aan vitamine D, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Bepaalde lichaamskenmerken brengen bepaalde (gerelateerde) extra kosten met zich mee, die niet door het collectief gedragen worden. Waarom dan in dit geval wel?quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:05 schreef Operc het volgende:
[..]
Laat ik eens een poging wagen.
Ik ken je niet, maar als jij zegt dat je niet te dik bent geloof ik je daar in, want voor deze discussie boeit het niet. Wel geef je oorzaken aan waardoor jij niet te dik bent. Over de discipline zou je nog kunnen discussiëren, maar snelle stofwisseling en afkeur van chocola zijn toch eerder biologische oorzaken dan gedragsoorzaken. Jij hebt dus veel geluk met het feit dat je zonder moeite op een gezond gewicht zit en kunt blijven. Net zoals jij geluk kunt hebben met jouw lichaam, kunnen andere mensen pech hebben met dat van hun. Bijvoorbeeld door een trage stofwisseling, een omgekeerd argument van wat jij aanhaalt. Dat is echter geen reden om mensen extra te laten betalen. Want jij vind dat jij er niets aan kan doen dat jou stofwisseling snel is en dat je dus geen rekening hoeft te houden met anderen. Die anderen kunnen er niets aan doen dat hun stofwisseling traag is en hoeven dus (om jouw argumentatie maar te volgen) niet rekening te houden met jouw dunnere lichaam.
Verder in het algemeen over solidariteit: ik denk dat in de maatschappij solidariteit nog best te vinden is, maar op FOK! is dat een beetje een taboe.
Zou het niet leuker zijn als de meeste dingen geschikt zijn voor iedereen?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook jij snapt mijn punt niet helemaal. Zoals ik al zei: het gaat me er helemaal niet om of je er iets aan kan doen of niet. Het punt is dat bepaalde fysieke kenmerken gewoon bepaalde specifieke kosten met zich meebrengen. Zo zal iemand van 2m10 niet in een economy class-stoel passen. Die zal een ruimere, en dus duurdere stoel moeten kopen. Is niets vreemds aan. Heb je een hele lichte huid, zal je veel meer zonnebrandcreme gebruiken dan een Nigeriaan. De Nigeriaan slikt zich echter weer arm aan vitamine D, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Bepaalde lichaamskenmerken brengen bepaalde (gerelateerde) extra kosten met zich mee, die niet door het collectief gedragen worden. Waarom dan in dit geval wel?
De vliegtuigstoelen waren ook geschikt voor iedereen!quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:15 schreef novel het volgende:
[..]
Zou het niet leuker zijn als de meeste dingen geschikt zijn voor iedereen?
Dat wil iedereen wel. Het probleem is alleen dat bijna niemand daar extra voor wil betalen. Als jij voor 3 tientjes naar Barcelona kan vliegen doe je dat gewoon, en ga je niet 50 euro betalen voor een paar cm. extra beenruimte. Ik niet in elk geval.quote:Die vliegtuigstoelen mogen best groter. Dan heb ik, als 'normale', tenminste wat extra beweegruimte.
De bagage wordt nu al gewogen. Gewoon even plaatsnemen op die band, samen met je bagage.quote:Bovendien vraag ik me af of het zoveel goedkoper is als je alles krap gaat bemeten. Want dan moet je weer uitzonderingen maken. Allemaal bureacratie.
Maar die kosten de maatschappij tenminste niet zo veel geld..quote:En het leidt tot een toename aan azijnpissers.
Maar azijnpissers zijn wel slecht voor de gezondheid. Soort van meeroken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar die kosten de maatschappij tenminste niet zo veel geld..
Tsja. Mensen die argumenten niet snappen en dan maar op de man gaan spelen kan ik me soms ook over opwinden. Zo hebben we allemaal wel wat.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:23 schreef novel het volgende:
[..]
Maar azijnpissers zijn wel slecht voor de gezondheid. Soort van meeroken.
We hebben het hier over vliegtuigen he...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog
quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja. Mensen die argumenten niet snappen en dan maar op de man gaan spelen kan ik me soms ook over opwinden. Zo hebben we allemaal wel wat.
Jij speelt ook op de man. Alleen richt je je op anonieme personen uit groepen. Maar het is nog steeds 'persoonlijk' van toon.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je kan het blijven herhalen, maar je snapt nog steeds het punt niet. Het boeit me niet of ze zich expres volvreten of dat ze dat moeten van een stemmetje in hun hoofd. Het boeit me niet, aangezien de uitkomst hetzelfde is: ze zijn te zwaar en daardoor wordt vliegen duurder. En feit blijft dat ik, zij het door een ijzeren discipline, een snelle stofwisseling of een afkeur van chocola, gewoon NIET te dik ben. Je blijft maar herhalen dat sommige mensen er niets aan kunnen doen (ben ik het niet mee eens), maar feit blijft dat ik er in elk geval niks aan kan doen. Dus wens ik daar ook niet voor te betalen. De schuldvraag is niet interessant. Zware mensen kosten meer brandstof, dus zware mensen moeten daar een toeslag voor betalen. Is volstrekt logisch.
Die quote ik even voor het nageslachtquote:Op dinsdag 2 april 2013 19:35 schreef novel het volgende:
[..]
[..]
Jij speelt ook op de man. Alleen richt je je op anonieme personen uit groepen. Maar het is nog steeds 'persoonlijk' van toon.
Het is vrij duidelijk dat je mij bedoelt. Echt.quote:Btw. ik had het over azijnpissers en jij voelde je dus aangesproken
Je zegt zelf dat het je daar wel om gaat:quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook jij snapt mijn punt niet helemaal. Zoals ik al zei: het gaat me er helemaal niet om of je er iets aan kan doen of niet.
En in mijn post die jij quote geef ik aan dat de zware mensen daar ook niet perse iets aan kunnen doen. (Sommige wel, maar goed, daar hebben we het al over gehad.)quote:Je blijft maar herhalen dat sommige mensen er niets aan kunnen doen (ben ik het niet mee eens), maar feit blijft dat ik er in elk geval niks aan kan doen. Dus wens ik daar ook niet voor te betalen.
Dat kosten niet door het collectief gedragen worden, betekent niet dat dat niet een betere oplossing zou zijn. Ik vind zeker dat mensen van welke lengte dan ook, altijd in een normale stoel moeten kunnen, dus ook die mensen van 2m10 die jij noemt. Lengte kun je immers weinig aan doen. (Ja goed, het kán wel, maar je snapt wat ik bedoel.) Die stoelen moeten niet extra kosten enkel omdat iemand wat boven het lengte gemiddelde uitstijgt.quote:Het punt is dat bepaalde fysieke kenmerken gewoon bepaalde specifieke kosten met zich meebrengen. Zo zal iemand van 2m10 niet in een economy class-stoel passen. Die zal een ruimere, en dus duurdere stoel moeten kopen. Is niets vreemds aan. Heb je een hele lichte huid, zal je veel meer zonnebrandcreme gebruiken dan een Nigeriaan. De Nigeriaan slikt zich echter weer arm aan vitamine D, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Bepaalde lichaamskenmerken brengen bepaalde (gerelateerde) extra kosten met zich mee, die niet door het collectief gedragen worden. Waarom dan in dit geval wel?
Goh, en die vieze dikke mensen moeten denken dat het niet over hen gaat?quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:39 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die quote ik even voor het nageslacht![]()
Zoek eerst even op wat "op de man spelen" bedoelt.
Gedaan? Begrijp je nu dan dat het niet zo'n hele slimme opmerking was?
[..]
Het is vrij duidelijk dat je mij bedoelt. Echt.
Nee, dat staat er gewoon niet!quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het je daar wel om gaat:
[..]
En in mijn post die jij quote geef ik aan dat de zware mensen daar ook niet perse iets aan kunnen doen. (Sommige wel, maar goed, daar hebben we het al over gehad.)
Ik heb reeds betoogd dat bepaalde kenmerken bepaalde extra kosten met zich meebrengen, ga je daar nog op in? Nog een voorbeeld: de Fiat Panda van een chubby gezin is door het gewicht 5% minder zuinig dan dezelfde Fiat Panda van een slank gezin. Waarom geven we het chubby gezin geen 5% korting bij de pomp?quote:Dat kosten niet door het collectief gedragen worden, betekent niet dat dat niet een betere oplossing zou zijn. Ik vind zeker dat mensen van welke lengte dan ook, altijd in een normale stoel moeten kunnen, dus ook die mensen van 2m10 die jij noemt. Lengte kun je immers weinig aan doen. (Ja goed, het kán wel, maar je snapt wat ik bedoel.) Die stoelen moeten niet extra kosten enkel omdat iemand wat boven het lengte gemiddelde uitstijgt.
Het gaat natuurlijk om het principe.quote:Daarnaast doe je net alsof er gigantische verschillen in de vliegkosten zijn door het gewicht van mensen. Eerder in dit topic is al vastgesteld dat dat totale onzin is.
Ik wist niet dat jij vies en dik was, dus nee, ik heb het niet op de man gespeeld.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:06 schreef novel het volgende:
[..]
Goh, en die vieze dikke mensen moeten denken dat het niet over hen gaat?
Het zal allemaal best, maar het blijft een heerlijk domme opmerking.quote:En dat nageslacht ziet het in het licht van de geschiedenis. En die weten dan dat het paste in een periode waarin groepen zich slaafs tegen elkaar lieten opzetten. Zonder het grote patroon te zien. Bewaren dus!
Welles-nietes ga ik niet aan beginnen, dus jij je zin.quote:
Ik heb al aangegeven dat het feit dat iets op dit moment op een bepaalde manier geregeld wordt, niet wil zeggen dat dat de beste manier is.quote:Ik heb reeds betoogd dat bepaalde kenmerken bepaalde extra kosten met zich meebrengen, ga je daar nog op in?
Omdat we dat niet zo geregeld hebben. In de toekomst hoeft dit van mij ook niet, omdat ik van mening ben dat je beter gezonde en duurzame vervoermiddelen kunt promoten dan autorijden. Benzinekorting past wat mij betreft niet in die gedachte.quote:Nog een voorbeeld: de Fiat Panda van een chubby gezin is door het gewicht 5% minder zuinig dan dezelfde Fiat Panda van een slank gezin. Waarom geven we het chubby gezin geen 5% korting bij de pomp?
Fijn dat je je eigen punt binnen dezelfde post even onderuit schopt, hoef ik het niet meer te doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:22 schreef Operc het volgende:
...
Ik heb al aangegeven dat het feit dat iets op dit moment op een bepaalde manier geregeld wordt, niet wil zeggen dat dat de beste manier is.
[..]
Omdat we dat niet zo geregeld hebben.
...
ah, ik begrijp de verwarring. Het lijkt alsof de twee punten met elkaar in tegenspraak zijn, maar dat is niet zo.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Fijn dat je je eigen punt binnen dezelfde post even onderuit schopt, hoef ik het niet meer te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |