abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:16:29 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_124789584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen straf...

Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Benen amputeren en er daarna weer aanzetten. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_124789664
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet mee :( , of er blijft bagage achter.
Wat dat betreft is het wel raar dat er bij passagiersvliegtuigen blijkbaar altijd nog met gemiddelde gewichten wordt gerekend, dat kan natuurlijk met tientallen kilo`s varieren per passagier.
Ik denk dat bij een vleigtuig vooral het probleem is dat die bij zware belading de flaps een tikje in de stijgstand moet hebben staan om rechtuit te vliegen, en dan zit je buiten de marges van optimale aerodynamica.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_124789728
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Vrachtruim. >:O
pi_124789731
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?

Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.

En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789766
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Zou ook moeten vind ik. Dus bij mensen die niet op één stoel passen twee stoelen, wat prima haalbaar is als je per zetel en per kg betaalt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789803
@Weltscherz
Er moet toch ook berekend worden hoeveel brandstof er nodig is ?
Als er uit word gegaan van 75kg per persoon (ik noem maar wat) en het is in werkelijk 90 kg, dan scheelt dat bij 400 passagiers toch 6000 kg extra gewicht
pi_124789818
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik dit nou een goed of een slecht plan moet vinden eigenlijk.
Was het al niet zo, dat zéér zware mensen die eigenlijk twee plaatsen nodig hadden
ook 2 plaatsen moeten betalen?
Nee, dat ligt nog heel gevoelig. Dus dan wordt zo iemand ergens in het vliegtuig gezet waar hij/zij delen van de stoel van de persoon daarnaast opslokt.

Wat natuurlijk voor niemand een goede oplossing is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789858
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:10 schreef ShaoliN het volgende:
Leuk als je 2 meter en redelijk atletisch bent. Betaal je toch al gauw 100 euro meer dan andere.
Ja, en je kan dan ook niet fatsoenlijk in een Ferrari rijden. Life's a bitch!

Maar je doet het dan weer wel goed bij de vrouwen, dus alleen al dat lijkt mij die 100 euro weer waard. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789878
sowieso dat ik dan gewoon whiskey en sinaasappel dieet ga oor t vliegen
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_124789890
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou met gunnen te maken?

Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.

En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
pi_124789900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee? :?
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789941
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:

Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789954
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog _O-
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124789996
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790027
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Geen idee. :)
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:28:37 #66
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124790052
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Blijkbaar scheelt het best veel:
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml

[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:30:10 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790115
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124790161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

Geen idee. :)
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790205
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124790209
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
pi_124790246
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:33:56 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124790263
Voordeel is wel dat er misschien minder vatsige Amerikanen naar Europa komen. Dat verbeterd ook weer het straatbeeld hier.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:36:25 #73
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_124790342
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_124790390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar scheelt het best veel:

[..]

Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.
pi_124790525
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?

Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruiken :') Maar goed, ik zou best meer willen betalen, maar dan verwacht ik ook wel dat ik een plek krijg met meer beenruimte, anders voelt het als een soort straf.

Verder kan je natuurlijk wel bij alles door gaan rekenen, taxi's, bussen, treinen, waar ga je de grens trekken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')