Benen amputeren en er daarna weer aanzetten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen straf...
Hoe meer gewicht in het vliegtuig, hoe meer het vervoer kost. Logisch dus dat er ook naar gewicht gekeken wordt. Het is alleen heel vreemd dat baggage extreem duur is per kg, waar mensen als 1 gezien worden. Dat zou je beter kunnen uitsmeren lijkt mij.
Ik denk dat bij een vleigtuig vooral het probleem is dat die bij zware belading de flaps een tikje in de stijgstand moet hebben staan om rechtuit te vliegen, en dan zit je buiten de marges van optimale aerodynamica.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En als de helicopter te "zwaar" is dan mag er een passagier niet mee, of er blijft bagage achter.
Wat dat betreft is het wel raar dat er bij passagiersvliegtuigen blijkbaar altijd nog met gemiddelde gewichten wordt gerekend, dat kan natuurlijk met tientallen kilo`s varieren per passagier.
Vrachtruim.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:53 schreef Luigi het volgende:
Echt, wat gunnen we elkaar toch veel tegenwoordig he. Vroeger gingen we nog wel eens uit van het gemiddelde, de volgende mazzel jij weer of de volgende keer heeft een ander weer pech. Tegenwoordig zitten we hele dagen te berekenen of we vooral niks te kort komen of dat een ander niet meer voordeeltjes heeft dan ons... Wat een sneu volkje zijn we geworden.
Zou ook moeten vind ik. Dus bij mensen die niet op één stoel passen twee stoelen, wat prima haalbaar is als je per zetel en per kg betaalt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:04 schreef Luigi het volgende:
Krijg je trouwens voor die meerprijs wél een fatsoenlijke zitplaats als je 150 kilo weegt?
Nee, dat ligt nog heel gevoelig. Dus dan wordt zo iemand ergens in het vliegtuig gezet waar hij/zij delen van de stoel van de persoon daarnaast opslokt.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik weet niet of ik dit nou een goed of een slecht plan moet vinden eigenlijk.
Was het al niet zo, dat zéér zware mensen die eigenlijk twee plaatsen nodig hadden
ook 2 plaatsen moeten betalen?
Ja, en je kan dan ook niet fatsoenlijk in een Ferrari rijden. Life's a bitch!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:10 schreef ShaoliN het volgende:
Leuk als je 2 meter en redelijk atletisch bent. Betaal je toch al gauw 100 euro meer dan andere.
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met gunnen te maken?
Het gaat er gewoon om dat je betaalt naar gebruik. Dat werkt tegenwoordig overal zo. Dat noemen ze dan "de vervuiler betaalt". Prima. Ik betaal ook meer voor mijn zware auto, (veel) meer voor mijn electriciteitsaansluiting van de woning (want veel zware groepen), per keer dat ik de kliko aan de straat zet.
En ik betaal ook meer als ik weer eens meer baggage bij heb. Nou ja... logisch, al is de prijs die daarvoor wordt gerekend idioot.
Waarom niet het geheel bekijken? Dus weinig baggage is dan weer korting. Lijkt mij prima. Mag ik 29 kg baggage mee voor dezelfde prijs! Hoera!quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:
En als ik 100 kilo weeg en ik neem maar 2 kilo bagage mee?
Als ze een manier bedenken om de vleugels achter te laten moeten ze dat ook zeker doen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef mvdejong het volgende:
Je zou nog wat anders moeten uitsmeren. Reken namelijk maar eens uit hoeveel gewicht van het totale vliegtuig (enkele honderden tonnen) per passagier meevliegt, en welk percentage die 10 kg overgewicht daarvan vormt. Maar ja, als je dat daadwerkelijk zou indiceren, dan is de "overgewicht-toeslag" een paar cent.
Bij Pfizer hebben ze daar een oplossing voor...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:16 schreef AbsurdHero het volgende:
Als piloot vind ik dit wel een goed idee, krijg dat ding soms nauwelijks om hoog
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Geen idee.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom betaal je dan honderden euro's voor wat extra kg baggage?
Blijkbaar scheelt het best veel:quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of iemand nu 70 of 120 kilo weegt maakt op het totale gewicht van een vliegtuig nauwelijks tot niets uit. Het heeft dan ook niets met het belastbare gewicht te maken.
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)dje-luchtvaart.dhtml
[Volgens cijfers die door de industrie beschikbaar zijn gesteld, verbruikt een vliegtuig dat per vliegtuigstoel een kilo extra meesleept jaarlijks 34.000 liter kerosine meer. Het Amerikaanse National Center for Environmental Health becijferde in 2004 dat als de doorsneepassagier 5 kilo zwaarder wordt, de brandstofkosten van de luchtvaart met 214 miljoen euro per jaar stijgen.]
Deels natuurlijk omdat woekerprijzen voor baggage een methode is om extra te verdienen, maar ook deels omdat die paar kg extra toch weldegelijk een significante meerprijs ter zake van het verbruik oplevert.quote:
Alles beter dan die figuren die tien lagen kleding aantrekken om de heffing voor de bagage te ontlopen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerst even schijten, daarna even kokhalzen voordat je incheckt. Toch weer 2 kilo lichter als je mazzel hebt.
Nou, die heeft nog wel wat centjes liggen die nog niet in de wasmachine geweest zijn, toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:32 schreef johannes_vermeer het volgende:
Dan kan Jan Boskamp al die tripjes naar Barcelona en Manchester nooit meer betalen.
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?quote:Op dinsdag 2 april 2013 12:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Niet iedereen die zwaarder is heeft overgewicht. Dat is mijn probleem hiermee, waarom zou ik nu ineens met een normaal postuur meer moeten gaan betalen voor dezelfde stoel? Het argument dat ik meer brandstof gebruik vind ik nogal onzin, die 20 kilo extra zal weinig verschil maken op het totale gewicht.
Ja, op jaarbasis tikt dat wel aan. Maar als je dat per individu gaat belasten hebben we het eerder over centen dan over euro's gok ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Blijkbaar scheelt het best veel:
[..]
Als zo'n kist per jaar 600 vluchten maakt scheelt het 56 liter per stoel, per kilo, per vlucht.
Je voorbeelden slaan nergens op, waarom zou een lang iemand meer shampoo gebruikenquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Je gebruikt meer eten, meer shampoo, meer water om jezelf te wassen, je hebt misschien duurdere kleren, je hebt als je erg lang bent een extra duur bed met dure dekens, je handdoeken slijten sneller, etc. Dat alles is geen enkel probleem maar als je ook wat extra moet betalen voor het vliegtuig dan is het ineens wel een probleem?
Overigens is het privé in je auto altijd al zo: ik ben voor dezelfde rit minder aan benzine kwijt dan iemand van 120 kilo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |