Ja ik dacht ook al... ik lees volgens mij toch iets heel andersquote:Op donderdag 4 april 2013 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen hoe sommige mensen tekst interpreteren.
Dat staat er namelijk helemaal niet! Misschien moet je opnieuw naar school voor begrijpend leren lezen?
Mooie, interessante technieken zeker.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Met nieuwe aquaponische en hydroponische kassen kunnen we allemaal voedsel op een super productieve manier gaan verbouwen. En deze systemen zijn ontworpen om gesloten kringlopen te zijn, dus je hoeft er niet eens veel aan te doen. Je hoeft alleen maar te wachten en nogmaals, deze technieken zijn veel productiever dan de normale landbouw.
[ afbeelding ]
Ja leuk. Planten stapelen met een lamp boven elke plant.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Met nieuwe aquaponische en hydroponische kassen kunnen we allemaal voedsel op een super productieve manier gaan verbouwen. En deze systemen zijn ontworpen om gesloten kringlopen te zijn, dus je hoeft er niet eens veel aan te doen. Je hoeft alleen maar te wachten en nogmaals, deze technieken zijn veel productiever dan de normale landbouw.
[ afbeelding ]
Van lichtgevende bacteriën!quote:Op donderdag 4 april 2013 14:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja leuk. Planten stapelen met een lamp boven elke plant.
Mag jij raden waar die energie vandaan komt: uit een fossiele centrale!
Nee dat kan met zonne-energie.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja leuk. Planten stapelen met een lamp boven elke plant.
Mag jij raden waar die energie vandaan komt: uit een fossiele centrale!
Ja grapjas! Kijk eens goed naar je eigen plaatje... Er is een reden dat planten in de natuur naast elkaar groeien, en het onderin een dicht bos donker is.quote:Op donderdag 4 april 2013 15:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee dat kan met zonne-energie.
Waar heb je het over?quote:Op donderdag 4 april 2013 16:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja grapjas! Kijk eens goed naar je eigen plaatje... Er is een reden dat planten in de natuur naast elkaar groeien, en het onderin een dicht bos donker is.
Dat kon 100 jaar geleden al.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:11 schreef Matty___ het volgende:
nahja gratis is een groot woord maar ik kan mij best voorstellen dat je voldoende goedkoop stroom over 40jaar kunt produceren.
Alleen dat Bigoil op gegeven moment geen olie tegen een betaalbare prijs heeft.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat kon 100 jaar geleden al.
Het gaat niet gebeuren daar is BigOil. BigPharma, BigBusiness te machtig voor.
... maar daarkomt de zonnepaneeltax om de hoek kijken. daar kun je donder op zeggen.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Alleen dat Bigoil op gegeven moment geen olie tegen een betaalbare prijs heeft.
Ik stel me ook voor dat elk huis een dak heeft van zonnecellen, dat het in de ramen zit (kan nu al) en dat je zo voor een deel je eigen energiebehoefte dekt en aangevuld wordt door de energieleverancier.
tax op zonlicht? whats next. co2 belasting als je uit ademt?quote:Op donderdag 4 april 2013 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
... maar daarkomt de zonnepaneeltax om de hoek kijken. daar kun je donder op zeggen.
Nee een tax op bezit hebben van zonnepanelen.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
tax op zonlicht? whats next. co2 belasting als je uit ademt?
http://nos.nl/video/49205(...)r-onder-de-maat.htmlquote:Op donderdag 4 april 2013 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat we in NL geen veilig drinkwater hebben?
LOL
Dat dachten ze 100 jaar geleden vast ook wel over "BigCoal". Ondertussen is elke steenkoolmijn in Nederland en België gesloten wegens niet meer rendabel.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat kon 100 jaar geleden al.
Het gaat niet gebeuren daar is BigOil. BigPharma, BigBusiness te machtig voor.
de markt verschuift naar waar het meest te halen valt. Gratis met zonnepanelen is geen optie als iedereen het heeft.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:37 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Dat dachten ze 100 jaar geleden vast ook wel over "BigCoal". Ondertussen is elke steenkoolmijn in Nederland en België gesloten wegens niet meer rendabel.
Nee, maar waarom er per se een taks zou moeten komen is niet duidelijk. Natuurlijk zal iedereen natuurlijk wel moeten meebetalen aan het onderhoud van het elektriciteitsnet als het de bedoeling is dat je netto stroom genereert en het net op stuurt ipv zelf gebruikt. (Eigenlijk betaal je daar nu ook al voor als je een netto-afnemer bent, dat zit in de zgn. "transportkosten" in je energiefactuur.)quote:Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de markt verschuift naar waar het meest te halen valt. Gratis met zonnepanelen is geen optie als iedereen het heeft.
Een taks door de overheid zou nog kunnen, maar de bestaande energiereuzen, die kunnen dan groot en machtig zijn... maar wanneer ze op moeten boksen tegen honderden miljoenen individuen wereldwijd, dan verliezen ze dat. Kijk maar naar de muziekindustrie: klein gekregen door verveelde pubers die tijdens hun huiswerk illegaal muziek gingen downloaden.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de markt verschuift naar waar het meest te halen valt. Gratis met zonnepanelen is geen optie als iedereen het heeft.
En de politiek kreeg een excuus haar macht op het internet uit te breidenquote:Op vrijdag 5 april 2013 01:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Een taks door de overheid zou nog kunnen, maar de bestaande energiereuzen, die kunnen dan groot en machtig zijn... maar wanneer ze op moeten boksen tegen honderden miljoenen individuen wereldwijd, dan verliezen ze dat. Kijk maar naar de muziekindustrie: klein gekregen door verveelde pubers die tijdens hun huiswerk illegaal muziek gingen downloaden.
Niet helemaal het downloaden is booming geworden na sluiting Napster. Toen wist ook iedere huisvrouw, buurvrouw en de gehandicapte klapjosti dat het mogelijk was. En niet alleen de computernerd.quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Een taks door de overheid zou nog kunnen, maar de bestaande energiereuzen, die kunnen dan groot en machtig zijn... maar wanneer ze op moeten boksen tegen honderden miljoenen individuen wereldwijd, dan verliezen ze dat. Kijk maar naar de muziekindustrie: klein gekregen door verveelde pubers die tijdens hun huiswerk illegaal muziek gingen downloaden.
Dat vindt het RIVM helemaal niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
kennelijk niet helemaal. als RIVM al vind dat het ondermaats is.
Nee natuurlijk niet... en vandaar het journaal item was. Oke het is het MSM. Maar toch.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |