trouwens lcd trip, is dat iets wat je krijgt als je veel te lang naar een monitor staartquote:Op maandag 8 april 2013 17:32 schreef metis het volgende:
klopt wel, 100% zeker weet ik dat niet....ik heb daar vroeger zo ook nooit over gedacht hoor.
Het is pas de laatste jaren dat ik overtuigd ben geraakt dat dat beelden van een vorig leven moeten geweest zijn. Het is pas nadat ik andere dingen heb meegemaakt dat ik daarvan overtuigd ben geraakt. Met die lcd trip dat ik nog verder dan mijn geboorte terug ging...ben ik beginnen na te denken...dat er dus wel vorige levens zijn...en dan ben ik gaan beseffen dat die vroege beelden die ik had toen ik 3 was ook van een vorig leven moeten zijn.
het is een gevoel dat ik heb...zekerheid heb je natuurlijk niet.
groetjes
Dat is niet waar, er is een groot verschil tussen zaken die je hebt beleefd en zaken die je droomt of bedenkt en niet echt hebt beleefd, aan de hand van onderzoek hebben bepaalde wetenschappers geconcludeerd dat de eerste groep veel sterker wordt beleefd. Echter zijn er ook ervaringen, waaronder ook een Bijna-Dood-Ervaring bijvoorbeeld, die binnen een soort van derde groep vallen en zelfs nog sterker worden beleefd dan de zaken die je los van andere ervaringen hebt beleefd, die dus enorm echt worden ervaren om het zo maar te zeggen, en ik ben erg benieuwd of onderzoek zou kunnen aantonen waar TS bij zou kunnen horen of misschien ontdekken ze dan wel weer iets anders bijvoorbeeldquote:Op maandag 1 april 2013 22:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sja, zo werken de hersenen. We nemen misschien 10% waar van wat wij denken waar te nemen. De rest wordt door de hersenen ingevuld op basis van verwachtingen. Punt is: die 90% is net zo levensecht als die 10%. Ook wanneer die 90% er volledig naast zit. Dat gebeurt gelukkig niet zo vaak, maar het gebeurt.
Het menselijk geheugen is op dat punt niet anders. Herinneringen veranderen mettertijd, mede onder invloed van wat je in de tussentijd meemaakt. Veranderende verwachtingspatronen veranderen ook je herinneringen, vaak zonder dat je dit zelf door hebt.
Wat betreft dat laatste punt zijn er heel wat interessante onderzoeken gedaan ten aanzien van de betrouwbaarheid van getuigeverklaringen.
Dat is zo'n flauwekul. Er zijn tal van verhalen, en vaak veel bij mensen die iets onverwerkt hebben meegemaakt zoals moord of wat dan ook en gewone levens hebben, vaak komen deze herinneringen bij kinderen opzetten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 14:25 schreef hoatzin het volgende:
Om te beginnen hindoeïsme en boeddhisme. Verder rozenkruisers en andere esoterische groepen.
"in een vorig leven..." is al zo ingeburgerd, vergeet vooral de invloed van TV en de media niet, dat steeds meer mensen zich herinneren Napoleon te zijn geweest. Of Jeanne d'Arc. Vaak bekende figuren en niet zelden heldhaftig. Niemand herinnert zich ooit beul te zijn geweest onder Hitler of zo...
Overweeg dat het ook echt kan zijn overigens. Kan je wellicht wat rust geven in je leven, erg belangrijk, goed onderzoek is ter plekke onderzoek doen.quote:Op maandag 1 april 2013 22:07 schreef Tess_13 het volgende:
Best lezers,
Ik heb sinds mijn achte jaar herinneringen aan een vorig leven, Het leven van Emelie, een meisje met opvallende rossige krullen. Wat zich afspeelt in het redelijk zuidelijke gedeelte in Frankrijk. Tijdens de Middeleeuwen aan de rand van het bos, (Platteland).
Ze maakt veel dingen mee zoals: een oorlog, en het uit elkaar vallen van haar famillie, de moord op haar moeder en een eenzaamheid en slechte gezondheid.
Tien jaar lang heb ik de druk gevoeld om haar huis en haar leven op te sporen, om haar weer 'thuis' te brengen en voor me zelf gelijk te halen dat het niet iets is wat ik heb verzonnen.(Dit voelt dan ook als een eind doel, soms zelfs als: DE MISSIE VAN MIJN LEVEN.)
De laatste twee jaar heb ik geen herinneringen meer. Heb ook hard gezocht of er misschien een andere aanleiding is geweest waarom ik dit personage steeds zie, (Tv series, films ect.)
WETEN JULLIE WAAR DE NAAM: EMELIE VANDAAN ZOU KUNNEN KOMEN?!?
Of een meisje in middeleeuwse klederdracht met rode krullen en groenen ogen !?
Of hebben jullie hier ervaring mee? en kan iemand mij vertellen hoe ik erachter kan komen of dit realiteit of fictie is ..
Dankje wel ..
Tess
Dat je twijfelt is tot daar aan toe, maar omdat jij het misschien niet hebt, betekent niet dat het niet zo is uiteraard.quote:
Oh dat is flauwekul. "Vaak komen deze herinneringen bij kinderen opzetten" is natuurlijk géén flauwekul.quote:Op woensdag 10 april 2013 02:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is zo'n flauwekul. Er zijn tal van verhalen, en vaak veel bij mensen die iets onverwerkt hebben meegemaakt zoals moord of wat dan ook en gewone levens hebben, vaak komen deze herinneringen bij kinderen opzetten.
Er zijn hier best veel onderzoeken naar gedaan, nu ga ik niet zeggen dat de wetenschapper er over eens is dat het echt is, maar een eenduidig antwoord hebben ze evenmin, daarom is het onzin wat je zegt, je stormt hier binnen en doet alsof je het weet terwijl je het kennelijk niet weet, dat vind ik erg storend in dit soort topics.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Oh dat is flauwekul. "Vaak komen deze herinneringen bij kinderen opzetten" is natuurlijk géén flauwekul.
Right.
Naja een verklaring uiteraard (alleen vraag ik me af wat jij onder 'echte' verstaat, en is dat niet heel subjectief om aan te nemen dat een psycholoog deze 'echte' verklaring kan bieden?quote:Op donderdag 4 april 2013 08:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet jezelf hier toch afvragen wat je nu eigenlijk wilt.
1) voelen wat je wilt voelen / horen wat je wilt horen
2) een echte verklaring waarmee je jezelf en je herinneringen beter begrijpt
Die twee benaderingen zijn behoorlijk verschillend.
Een echte verklaring is per definitie niet subjectief. Of je die verklaring kunt kennen is een andere vraag, maar als iemand in staat is die te achterhalen is dat zeer waarschijnlijk een psycholoog.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:21 schreef Tess_13 het volgende:
[..]
Naja een verklaring uiteraard (alleen vraag ik me af wat jij onder 'echte' verstaat, en is dat niet heel subjectief om aan te nemen dat een psycholoog deze 'echte' verklaring kan bieden?
Niemand. Ik waarschuw er slechts voor dat dat een reële valkuil is: een verklaring accepteren, niet omdat ie correct is, maar omdat ie prettig is.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:21 schreef Tess_13 het volgende:
Wie heeft het hier over dat ik graag deze dingen wil voelen of horen,( Het is iets dat aan je knaagt en niet iets dat 'leuk' is om te voelen/en horen
Dankje wel voor het advies, Door dit te posten heb ik meer kunnen ondernemen, en heb een afspraak gemaakt bij een betrouwbare, wel geschoolde regressie therapeute. (De psycholoog kan altijd nog) Ik heb haar geen details gegeven over wat ik allemaal al weet, alleen globaal gezegd dat ik opzoek ben in 1 vorig leven: naar de woonplaats en de achternaam/naam. van deze persoon en dat ik wel al meer weet, en opzoek ben naar afsluiting, (eventueel het opzoeken van deze persoon z'n huis) Hier uit moet blijken of ik:quote:Op woensdag 10 april 2013 02:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Overweeg dat het ook echt kan zijn overigens. Kan je wellicht wat rust geven in je leven, erg belangrijk, goed onderzoek is ter plekke onderzoek doen.
Nee, dat zeker niet, ik neem niet zomaar iets aan. Zeker niet hier over.(Er zijn al genoeg mensen geweest die hier een verklaring voor mij voor zochten) Mocht ik niet tevreden zijn met wat deze therapie mij brengt ga ik als nog naar de psycholoog.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:31 schreef Molurus het volgende:
Niemand. Ik waarschuw er slechts voor dat dat een reële valkuil is: een verklaring accepteren, niet omdat ie correct is, maar omdat ie prettig is.
Ben benieuwdquote:Op woensdag 10 april 2013 23:55 schreef Tess_13 het volgende:
Over 5 dagen heb ik de therapie gehad en zal ik jullie op de hoogte houden hoe mij dit is vergaan. Ik ben heel voorzichtig omgegaan met de informatie die ik de therapeute heb verstrekt.(Eigenlijk alleen dat ik al wat herinneringen heb) Al ben ik het zelf die doodmiddel van een lichte trans. de vragen beantwoord het enige wat zij doet is de vragen stellen die ik haar geef. Ik blijf bewust dus ik hoef geen vertrouwen af te leggen dat als ik wakker word zij zogenaamd alle antwoorden op een briefje heeft staan. ( Het enige waarom ik er niet achter zou kunnen komen is, dat zij zelf :Emelie niet bewust is van haar woonplaats en achternaam. Al lijkt dat mij vrij onwaarschijnlijk) Mocht ik in een totaal heel ander leven terecht komen is het voor mij ook duidelijk, dan is dit niets anders dan fantasie. (Waarschijnlijk was ik 2 jaar geleden nog niet in staat dit te kunnen accepteren) Gelukkig sta ik er nu veel realistischer in en hoop dit voor me zelf ook te kunnen accepteren.
Tot zo ver bedankt
Uiteraard geen probleem. Er was eens een programma over dit op de publieke omroep met mensen die een zelfde therapie zijn ondergaan en op zoek gaan.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:36 schreef Tess_13 het volgende:
[..]
Dankje wel voor het advies, Door dit te posten heb ik meer kunnen ondernemen, en heb een afspraak gemaakt bij een betrouwbare, wel geschoolde regressie therapeute. (De psycholoog kan altijd nog) Ik heb haar geen details gegeven over wat ik allemaal al weet, alleen globaal gezegd dat ik opzoek ben in 1 vorig leven: naar de woonplaats en de achternaam/naam. van deze persoon en dat ik wel al meer weet, en opzoek ben naar afsluiting, (eventueel het opzoeken van deze persoon z'n huis) Hier uit moet blijken of ik:
1. In het goede leven terecht kom
2. Of mijn herinneringen kloppen
3. Zij mij onderbewuste kan leiden daar antwoorden op mijn vragen
4.Dit mijn vorige leven is geweest of fantasie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |