En plaatsnamen? Misschien steden die dichtbij lagen waar jij woondde.quote:Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Tess_13 het volgende:
Ja, mijn moeder die volgens mij Elisabeth heette mijn vader en een broertje.
Zag je dat als achtjarige ook? En zo ja, hoe wist je dat dan?quote:Op maandag 1 april 2013 22:34 schreef Tess_13 het volgende:
Ik zie dat overal aan dat het middeleeuws is, de omgeving, het huis.. de kleding die ik draag. er zijn nog geen technische vernieuwingen ,, paard en wagen .. etc
Sja, zo werken de hersenen. We nemen misschien 10% waar van wat wij denken waar te nemen. De rest wordt door de hersenen ingevuld op basis van verwachtingen. Punt is: die 90% is net zo levensecht als die 10%. Ook wanneer die 90% er volledig naast zit. Dat gebeurt gelukkig niet zo vaak, maar het gebeurt.quote:Op maandag 1 april 2013 22:45 schreef Tess_13 het volgende:
.. en dat een fantasie zo, levend is vind ik ook best vreemd,.
Dat is in elk geval redelijk concreet:quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Tess_13 het volgende:
Chalon-sur-Saone,, ( Zo iets kan ik me ook vaag herinneren) het was een plaats naam met van die strepjes..
Place Saint-Hubert in de buurt van Les Herbiers? Da's ook centraal Frankrijk, maar dan meer in het westen.quote:Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Tess_13 het volgende:
de les Herbiers of Hubert (zo iets is haar achternaam) maar meestal zijn het flitsen net zo als de plaat weet ik dat niet duidelijk genoeg
Gewoon uit nieuwsgierigheid... ben je ooit als kind op vakantie in Frankrijk geweest?quote:Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Tess_13 het volgende:
Molurus, Ik sluit ook niet uit dat je wel een gelijk zou kunnen hebben, maar ik zou toch heel graag willen weten waar dit dan wel vandaag komt (als het uit mijn onderbewuste komt) want ik heb het wel ergens van, en misschien dan alleen al die naam: Emelie. *( er is nooit iemand in mijn omgeving geweest die zo heette) Plus de hele setting waar het zich afspeeld. Zo ja, zou ik dat heel graag willen weten of er ook maar iets bestaat. wat er op lijkt (sorry die Brave, is te nieuw daar voor)
Ik leg alleen wat puzzelstukjes op tafel. Wie weet... misschien zie je ineens waar het verhaal vandaan komt.quote:Op maandag 1 april 2013 23:04 schreef Tess_13 het volgende:
Naja als ik het concreet zou weten zou ik er nu all lang zijn geweestslimmie ,,
Het zou zomaar kunnen dat in elk geval een aantal elementen in je verhaal direct daar vandaan komen.quote:Op maandag 1 april 2013 23:05 schreef Tess_13 het volgende:
Ja heel vaak zelfs, en idd het zou goed kunnen dat ik daar op vakantie ben geweest.. Maar ik kan me niet meer heugen of het daar was..
Ik kan het huis wel voor je beschrijven
Dat Herbiers/Hubert is de achternaam.quote:Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is in elk geval redelijk concreet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chalon-sur-Sa%C3%B4ne
Het ligt alleen in centraal frankrijk, niet in het zuiden.
[..]
Place Saint-Hubert in de buurt van Les Herbiers? Da's ook centraal Frankrijk, maar dan meer in het westen.
Hoe zij het zich herinnert zegt niet noodzakelijk iets over de oorsprong van die naam. Als de persoon Emelie fantasie is, of tenminste deels fantasie, dan nog moet de naam zelf ergens vandaan komen. Herinneringen aan een vakantie zijn een reele mogelijkheid.quote:
Ik bedacht me inderdaad net dat in die tijd de achternamen ook vaak plaatsgerelateerd waren.quote:Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe zij het zich herinnert zegt niet noodzakelijk iets over de oorsprong van die naam. Als de persoon Emelie fantasie is, of tenminste deels fantasie, dan nog moet de naam zelf ergens vandaan komen.
Dat is op zichzelf niet zo vreemd, en al zeker niet op jonge leeftijd. Om maar wat te noemen... 65% van de kinderen heeft denkbeeldige vriendjes. En daar gaan ze helemaal in op.quote:Op maandag 1 april 2013 23:15 schreef Tess_13 het volgende:
Ja idd precies !Dat is een beetje waarom ik op dit forum zit. Waarom zou mijn onderbewuste zo'n persoontje maken? En dat voor mijn gevoel zou belangrijk maken..
Dat zijn op zich interessante vragen. Maar zoals gezegd, het kan een samenraapsel zijn van ogenschijnlijk onbelangrijke gebeurtenissen die je mee hebt gemaakt als kind. En dan is de kans groot dat je er nooit achterkomt.quote:Op maandag 1 april 2013 23:15 schreef Tess_13 het volgende:
Ik wil gewoon weten wie of wat die naam had en waar die vandaan kwam, of die uit mijn vorig leven komt of uit een oude tv serie maakt mij niet uit.
Het eerste wat in me opkomt is dat het een vreemde spelling van de naam is.quote:Op maandag 1 april 2013 23:17 schreef Tess_13 het volgende:
Maar moeten jullie ergens aan denken? Als jullie de naam Emelie horen? Wat zijn jullie eerste gedachtes er bij? en misschien zijn jullie handiger op het web als ik ben.
Of misschien alleen het uiterlijk van een middeleeuws meisje met rode krullen?
Het eerste dat ik dacht bij die naam is 'wat een vreemde spelling', vandaar dat ik er naar vroeg. Gebruikelijker is Emily of Emilie.quote:Op maandag 1 april 2013 23:17 schreef Tess_13 het volgende:
Maar moeten jullie ergens aan denken? Als jullie de naam Emelie horen? Wat zijn jullie eerste gedachtes er bij? en misschien zijn jullie handiger op het web als ik ben.
Nee.. niet echt. Helaas.quote:Op maandag 1 april 2013 23:17 schreef Tess_13 het volgende:
Of misschien alleen het uiterlijk van een middeleeuws meisje met rode krullen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |