abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124774741
Ik heb een paar van mijn herrinneringen op geschreven, dit is mijn eerste herrinnering. een nachtmerrie die ik heel vaak had als klein meisje. Ik vertelde aan mijn ouders dat ik zo dood was gegaan:

Le Cauchemar
Ik kroop op handen en voeten. De goud-geel was nu de kleur van doodsangst. Hoe mooi het ook in de hete zomerzon heen en weer wiegde. Mijn jurk bleef onder mijn knieėn hangen. Ik probeerde beweging in mijn lichaam te krijgen. Verstijfdt, Met het geweten dat ik in de gaten gehouden werd.
Hij kwam mij halen.
Een begin begint altijd met een einde. Dit hier boven is mijn einde of tenminste dat van wat ik was. Het mooie aan een einde is dat je een keuze hebt. Een kans om jezelf of je omgeving te veranderen.
  maandag 1 april 2013 @ 22:44:32 #27
399117 Prolapsje
Mort de Rire
pi_124774743
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:42 schreef Tess_13 het volgende:
Ja, mijn moeder die volgens mij Elisabeth heette mijn vader en een broertje.
En plaatsnamen? Misschien steden die dichtbij lagen waar jij woondde.
Baby gooi je app?
  maandag 1 april 2013 @ 22:45:38 #28
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124774784
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:34 schreef Tess_13 het volgende:
Ik zie dat overal aan dat het middeleeuws is, de omgeving, het huis.. de kleding die ik draag. er zijn nog geen technische vernieuwingen ,, paard en wagen .. etc
Zag je dat als achtjarige ook? En zo ja, hoe wist je dat dan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_124774803
Molurus, ik denk inderdaad dat het zo iets is.. Maar ik heb al zo veel gezocht en bedacht.. en dat een fantasie zo, levend is vind ik ook best vreemd,. *en nee ik heb niet nog 5 andere vorig levens*
pi_124774936
Naja het kwam meer met de jaren .. na deze droom (wat volgens mij de laatste levende herrinnering is) zag is een klein meisje van een jaar of 8 (met een donkerblauwe jurk en een wit kapje) terwijl ik de naam Emelie hoorde .. Toen heb ik het ook voor het eerst aan mijn echte zus verteld. dat ik dit zag en of zij dat ook had..
pi_124774986
Ze groeide met mij mee.. Was ik 14 was zij dat ook.
pi_124775265
Chalon-sur-Saone,, ( Zo iets kan ik me ook vaag herinneren) het was een plaats naam met van die strepjes..

de les Herbiers of Hubert (zo iets is haar achternaam) maar meestal zijn het flitsen net zo als de plaat weet ik dat niet duidelijk genoeg
  maandag 1 april 2013 @ 22:56:57 #33
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124775356
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:45 schreef Tess_13 het volgende:
.. en dat een fantasie zo, levend is vind ik ook best vreemd,.
Sja, zo werken de hersenen. We nemen misschien 10% waar van wat wij denken waar te nemen. De rest wordt door de hersenen ingevuld op basis van verwachtingen. Punt is: die 90% is net zo levensecht als die 10%. Ook wanneer die 90% er volledig naast zit. Dat gebeurt gelukkig niet zo vaak, maar het gebeurt.

Het menselijk geheugen is op dat punt niet anders. Herinneringen veranderen mettertijd, mede onder invloed van wat je in de tussentijd meemaakt. Veranderende verwachtingspatronen veranderen ook je herinneringen, vaak zonder dat je dit zelf door hebt.

Wat betreft dat laatste punt zijn er heel wat interessante onderzoeken gedaan ten aanzien van de betrouwbaarheid van getuigeverklaringen.
pi_124775550
Molurus, Ik sluit ook niet uit dat je wel een gelijk zou kunnen hebben, maar ik zou toch heel graag willen weten waar dit dan wel vandaag komt (als het uit mijn onderbewuste komt) want ik heb het wel ergens van, en misschien dan alleen al die naam: Emelie. *( er is nooit iemand in mijn omgeving geweest die zo heette) Plus de hele setting waar het zich afspeeld. Zo ja, zou ik dat heel graag willen weten of er ook maar iets bestaat. wat er op lijkt (sorry die Brave, is te nieuw daar voor)
  maandag 1 april 2013 @ 23:01:30 #35
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124775581
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Tess_13 het volgende:
Chalon-sur-Saone,, ( Zo iets kan ik me ook vaag herinneren) het was een plaats naam met van die strepjes..
Dat is in elk geval redelijk concreet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chalon-sur-Sa%C3%B4ne

Het ligt alleen in centraal frankrijk, niet in het zuiden.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:54 schreef Tess_13 het volgende:
de les Herbiers of Hubert (zo iets is haar achternaam) maar meestal zijn het flitsen net zo als de plaat weet ik dat niet duidelijk genoeg
Place Saint-Hubert in de buurt van Les Herbiers? Da's ook centraal Frankrijk, maar dan meer in het westen. :)
  maandag 1 april 2013 @ 23:03:42 #36
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124775718
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:00 schreef Tess_13 het volgende:
Molurus, Ik sluit ook niet uit dat je wel een gelijk zou kunnen hebben, maar ik zou toch heel graag willen weten waar dit dan wel vandaag komt (als het uit mijn onderbewuste komt) want ik heb het wel ergens van, en misschien dan alleen al die naam: Emelie. *( er is nooit iemand in mijn omgeving geweest die zo heette) Plus de hele setting waar het zich afspeeld. Zo ja, zou ik dat heel graag willen weten of er ook maar iets bestaat. wat er op lijkt (sorry die Brave, is te nieuw daar voor)
Gewoon uit nieuwsgierigheid... ben je ooit als kind op vakantie in Frankrijk geweest?
pi_124775734
Naja als ik het concreet zou weten zou ik er nu all lang zijn geweest :P slimmie ,,
pi_124775783
Ja heel vaak zelfs, en idd het zou goed kunnen dat ik daar op vakantie ben geweest.. Maar ik kan me niet meer heugen of het daar was..

Ik kan het huis wel voor je beschrijven
  maandag 1 april 2013 @ 23:05:25 #39
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124775798
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:04 schreef Tess_13 het volgende:
Naja als ik het concreet zou weten zou ik er nu all lang zijn geweest :P slimmie ,,
Ik leg alleen wat puzzelstukjes op tafel. Wie weet... misschien zie je ineens waar het verhaal vandaan komt. ;)
  maandag 1 april 2013 @ 23:06:20 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124775844
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:05 schreef Tess_13 het volgende:
Ja heel vaak zelfs, en idd het zou goed kunnen dat ik daar op vakantie ben geweest.. Maar ik kan me niet meer heugen of het daar was..

Ik kan het huis wel voor je beschrijven
Het zou zomaar kunnen dat in elk geval een aantal elementen in je verhaal direct daar vandaan komen. ;)
pi_124775916
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is in elk geval redelijk concreet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chalon-sur-Sa%C3%B4ne

Het ligt alleen in centraal frankrijk, niet in het zuiden.

[..]

Place Saint-Hubert in de buurt van Les Herbiers? Da's ook centraal Frankrijk, maar dan meer in het westen. :)
Dat Herbiers/Hubert is de achternaam.
pi_124775974
Thanks, dat wadeer ik heel erg :)

Het huis is een rechthoekig gebouw. afgezonderd van een drop, met aan de rechterkant een strook openplek .. die aan een bos grenst. aan de onderkant loop de openplek naar een zandpad die als een horizon tale streep het trawe veld van het bos scheid.

In het bos ik schat 20 min lopen is eer een klein watertje. (die van de bergen komt)
ook staan er veel varens in het bos en is het vrij dicht gegroeid.
  maandag 1 april 2013 @ 23:12:41 #43
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124776129
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 23:07 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat Herbiers/Hubert is de achternaam.
Hoe zij het zich herinnert zegt niet noodzakelijk iets over de oorsprong van die naam. Als de persoon Emelie fantasie is, of tenminste deels fantasie, dan nog moet de naam zelf ergens vandaan komen. Herinneringen aan een vakantie zijn een reele mogelijkheid.
pi_124776195
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe zij het zich herinnert zegt niet noodzakelijk iets over de oorsprong van die naam. Als de persoon Emelie fantasie is, of tenminste deels fantasie, dan nog moet de naam zelf ergens vandaan komen.
Ik bedacht me inderdaad net dat in die tijd de achternamen ook vaak plaatsgerelateerd waren. :@
pi_124776257
Ja idd precies ! :P Dat is een beetje waarom ik op dit forum zit. Waarom zou mijn onderbewuste zo'n persoontje maken? En dat voor mijn gevoel zou belangrijk maken.. Ik wil gewoon weten wie of wat die naam had en waar die vandaan kwam, of die uit mijn vorig leven komt of uit een oude tv serie maakt mij niet uit.
pi_124776379
Maar moeten jullie ergens aan denken? Als jullie de naam Emelie horen? Wat zijn jullie eerste gedachtes er bij? en misschien zijn jullie handiger op het web als ik ben.

Of misschien alleen het uiterlijk van een middeleeuws meisje met rode krullen?
  maandag 1 april 2013 @ 23:20:55 #47
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124776532
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:15 schreef Tess_13 het volgende:
Ja idd precies ! :P Dat is een beetje waarom ik op dit forum zit. Waarom zou mijn onderbewuste zo'n persoontje maken? En dat voor mijn gevoel zou belangrijk maken..
Dat is op zichzelf niet zo vreemd, en al zeker niet op jonge leeftijd. Om maar wat te noemen... 65% van de kinderen heeft denkbeeldige vriendjes. En daar gaan ze helemaal in op.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:15 schreef Tess_13 het volgende:
Ik wil gewoon weten wie of wat die naam had en waar die vandaan kwam, of die uit mijn vorig leven komt of uit een oude tv serie maakt mij niet uit.
Dat zijn op zich interessante vragen. Maar zoals gezegd, het kan een samenraapsel zijn van ogenschijnlijk onbelangrijke gebeurtenissen die je mee hebt gemaakt als kind. En dan is de kans groot dat je er nooit achterkomt.

Als voorbeeld van hoe ogenschijnlijk onbelangrijke waarnemingen je herinneringen kunnen beinvloeden:

maandag 1 april 2013 @ 23:21:17 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_124776548
Misschien moet je eens naar een hypnotiseur gaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_124776577
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:17 schreef Tess_13 het volgende:
Maar moeten jullie ergens aan denken? Als jullie de naam Emelie horen? Wat zijn jullie eerste gedachtes er bij? en misschien zijn jullie handiger op het web als ik ben.

Het eerste wat in me opkomt is dat het een vreemde spelling van de naam is.
Emily, Emilie, Amely, Amelie zijn veel meer voorkomend.
  maandag 1 april 2013 @ 23:23:05 #50
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_124776633
quote:
Het eerste dat ik dacht bij die naam is 'wat een vreemde spelling', vandaar dat ik er naar vroeg. Gebruikelijker is Emily of Emilie.

quote:
Nee.. niet echt. Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')