Ja bedankt. Ik had zelf die vragen ook allebei al gemaakt en dan achteraf denk ik van ja best logisch. Maar best een goede tip inderdaad. 1 monster zo laten als het is, bij het andere monster datgene verwijderen waarvan je de werking wil onderzoeken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:10 schreef Tiezol het volgende:
[..]
Ja, ik heb hier toch wel enigszins een tip voor kunnen bedenken.
Deze vragen zijn meestal maar 2 punten waard, en dus niet erg moeilijk.
Ik ben zo'n vraag nu in 2 examens tegengekomen, en bij allebei kwam het antwoord hier op neer:
"2 Proefmonsters nemen van het stukje waar die bepaalde reactie plaatsvindt, en bij het ene proefmonster bepaalde stoffen eruit halen (zoals die bacteriën van jou voorbeeld), bij het andere proefmonster alles gewoon laten, en dan kijken of bij het eerder genoemde proefmonster de reactie niet meer plaatsvindt."
Vat je 'm een beetje?
In 2011-2 staat ook zo'n vraag over hoofdhaar tegen grijs-kleuring, ze dacht dat je het haar donker kon maken door een reactie met Pb2+ waarbij zwavelbruggen ontstonden, wat weer kon komen door bepaalde oliën uit het hoofd. Was het antwoord om dit te onderzoeken dus ook om 2 proefmonsters te nemen en bij die ene alle oliën weghalen van het proefmonster.
Me 2quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:54 schreef belkiss944 het volgende:
Ik hoop dat ik een negen haal voor scheikunde <3
Hahaha heb ik net m'n hoofd een kwartier over gebroken... Kijk eens naar CH3COO-quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef koningjim het volgende:
Ligt het nou aan mij of klopt in deze reactievergelijking (2012-I, vraag 1) in het correctievoorschrift de C-balans gewoon niet?
Ik tel links 6 C-tjes, en rechts 4...
Wat gaat hier mis?
C6H12O6 + 4 H2O → 4 H2 + 2 CH3COO– + 2 HCO3– + 4 H+
Haha, ik zat hier laatst ook zó lang naar te kijken en ik zag het echt niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:26 schreef koningjim het volgende:
Ligt het nou aan mij of klopt in deze reactievergelijking (2012-I, vraag 1) in het correctievoorschrift de C-balans gewoon niet?
Ik tel links 6 C-tjes, en rechts 4...
Wat gaat hier mis?
C6H12O6 + 4 H2O → 4 H2 + 2 CH3COO– + 2 HCO3– + 4 H+
Wajo nu zie ik het ineens. Wow zieke mindfuck haha.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:30 schreef Miousana het volgende:
[..]
Haha, ik zat hier laatst ook zó lang naar te kijken en ik zag het echt niet.
2 CH3COO– -> 2 x 2C-atomen
Trol je de hele boel hier nou?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:48 schreef kimm2013 het volgende:
scheikunde is het vak waar je hoog mee kan scoren voor degenen die niet aan een 5,5 komen gemiddeld.
hoezo?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:49 schreef Tiezol het volgende:
[..]
Trol je de hele boel hier nou?
Beste grap van de dag sowieso
"scheikunde is het vak waar je hoog mee kan scoren voor degenen die niet aan een 5,5 komen gemiddeld."quote:
nee je kan daar makkelijk een zeven of zelfs acht mee scoren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:04 schreef Tiezol het volgende:
[..]
"scheikunde is het vak waar je hoog mee kan scoren voor degenen die niet aan een 5,5 komen gemiddeld."
Scheikunde is eerder het vak om volledig op te zakken.
Een buffer is een mengsel van een zuur (CO2, ook wel H2CO3 genoemd) en de geconjugeerde base (HCO3-)quote:
En toch ligt de normering nagenoeg nooit onder de 0,5... Jij bent een van die mensen die die normering laag houdt haha...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:32 schreef kimm2013 het volgende:
[..]
nee je kan daar makkelijk een zeven of zelfs acht mee scoren.
de vraag heel goed lezen, schrijf se essentiele info op je blaadje over. kijk naar wat ze vragen, betreft het een redox? een zuur/base? je moet echt systematisch te werk gaan.
en koolstofchemie en biochemie is puur kwestie van thuis oefenen hoe je moet tekenen.
en dit is het? er is geen vak waar je minder voor moet doen dan sk (m.u.v. talen)
Of reactie in structuurformules!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:48 schreef remcoP het volgende:
Ik zie dat scheikunde dit jaar een uitwerkbijlage heeft. We moeten dus waarschijnlijk iets van een fabrieksproces tekenen. Ben ik wel blij mee, vind het altijd wel makkelijk punten scoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |