abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126723855
Wat is zelf niet snap is bij opgave 8 van 2011-2. De polymeereenheid die ontstaat is volgens het correctievoorschrift dit:

Maar waarom staan er in totaal 4 kringeltjes? Zijn er 4 uiteinden die doorlopen in een keten? Is het niet gewoon deel van één keten, dus moeten er neit gewoon twee kringeltjes staan? Heb nog nooit zoiets gezien met 4 kringeltjes
pi_126723878
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:28 schreef Nachojongen het volgende:
Wat is zelf niet snap is bij opgave 8 van 2011-2. De polymeereenheid die ontstaat is volgens het correctievoorschrift dit:

[ afbeelding ]

Maar waarom staan er in totaal 4 kringeltjes? Zijn er 4 uiteinden die doorlopen in een keten? Is het niet gewoon deel van één keten, dus moeten er neit gewoon twee kringeltjes staan? Heb nog nooit zoiets gezien met 4 kringeltjes
Dat is een netwerkstructuur
pi_126723886
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:25 schreef Vandateon het volgende:

[..]

Opzich is het gewoon een kwestie van logisch redeneren. Kijken wat de oxidator is en wat de reductor en zo steeds verder kijken hoe en waar alles moet staan. Meestal staat er ook bij gegeven dat er H2O en H+ in de reactie voorkomt. Je weet dat de oxidator elektronen opneemt en de reductor elektronen afstaat, maar soms is het idd wel een beetje gepuzzel.
Dat logisch redeneren klinkt zo gemakkelijk. Blijkbaar heb ik geen scheikunde-feeling.
Heb een goede leraar voor dit vak, toch nooit een echte voldoende gehaald, en doe doe redelijk m'n best.
Daarentegen heb ik blijkbaar wel een economie-feeling. Nog nooit iets voor dat vak gedaan, behalve de tekst doorlezen vlak voor de toets, en haal altijd een voldoende.
Zeer frustrerend maarja, niks aan te doen. Nu lekker op m'n gemak scheikundelessen op youtube kijken en daarna veel oefenen. We zien het wel.
Doei
pi_126723951
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:29 schreef spacer730 het volgende:

[..]

Dat is een netwerkstructuur
En hoe moet ik dat weten? Of wanneer is iets een netwerkstructuur?

Hier weet ik dus bijna niks van :')
pi_126723990
Ki
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:31 schreef Nachojongen het volgende:
En hoe moet ik dat weten? Of wanneer is iets een netwerkstructuur?

Hier weet ik dus bijna niks van
Bij mij staat het gewoon in me boek.. Hoofdstuk koolstofchemie 2
pi_126724031
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:32 schreef ShortyGirl het volgende:
Ki

[..]

Bij mij staat het gewoon in me boek.. Hoofdstuk koolstofchemie 2
Oke, toch nog maar even die polymeerchemie goed leren dan
pi_126724215
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:28 schreef Nachojongen het volgende:

[ afbeelding ]

Volgens mij is dat omdat de atomen waar de kringeltjes aan zitten, oorspronkelijk 'vol' zaten bij het monomeer. Een C heeft een covalentie van 4 en in het monomeer was hij ook gebonden aan 4 atomen. In het polymeer breekt de binding tussen die C en één van die 4 atomen waar hij aan gebonden zat waardoor hij in het polymeer maar aan 3 andere atomen is gebonden. Hij houdt dus als het ware een plekje over, waar dan dus een kringeltje komt.
Ik geloof dat het zo zit maar bind me er niet op vast, hopelijk begrijp je het zo een beetje.
pi_126724365
Ik heb even naar de vraag gekeken en bij de polymerisatie springt dus de dubbele binding open waardoor de C die deze binding in het monomeer had, nu een binding overhoudt in het polymeer waardoor er daar dus een kringeltje komt.
pi_126724981
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:07 schreef ShortyGirl het volgende:
Heeft iemand examen 2010-1 gemaakt?

http://static.examenblad.nl/9336110/d/ex2010/vw-1028-a-10-1-o.pdf

Ik heb een vraag over vraag 5, want er staat dat je van 3 mol CH4
10 mol H2 kan maken. En dat je daarom 10mol Ni kan maken.
Maar, je heb toch ook 4 mol CO nodig? Om het te zuiveren?
Dus dan zou je toch meer nodig hebben aangezien de verhouding CH4 : CO
niet gelijk is aan 3:4, maar 3:2. Er komt dus maar 2 mol CO vrij per 10 mol H2
Terwijl er eigenlijk 4 mol CO vrij zou moeten komen per 10 H2

Of ben ik nou gek?
de vergelijking is: 3 CH4 + 4 H2O = 2 CO + 1 CO2 + 10 H2
Als je goed kijkt hebt je geen extra CO nodig voor de zuiveringsreactie van ruw nikkel naar zuiver nikkel, omdat die extra CO steeds wordt hergebruikt als die vrijkomt van reactor 4. Trouwens hoef je sowieso geen rekening te houden met de reactie van ruw Ni naar zuiver Ni, omdat het allebei nikkel is en ze vragen naar de productie van 1,0 ton nikkel. (In andere woorden je denkt te moeilijk:P)
pi_126725415
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 15:43 schreef Porpoise het volgende:
Ik heb even naar de vraag gekeken en bij de polymerisatie springt dus de dubbele binding open waardoor de C die deze binding in het monomeer had, nu een binding overhoudt in het polymeer waardoor er daar dus een kringeltje komt.
O, oke, ik snap het nu, best logisch zo. Dankje!
pi_126734746
f

[ Bericht 55% gewijzigd door ShortyGirl op 19-05-2013 19:59:13 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 22:46:48 #62
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_126744239
Misschien een handige samenvatting voor jullie: http://www.schoolsamenvat(...)examen-stof-2011.pdf en http://www.chem.kuleuven.(...)2h3h4h5h6sedesv2.pdf Ik vind de 2de samenvatting persoonlijk fijner ^O^
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_126744552
Misschien handig om even apps of notefolio bestanden hier te verzamelen voor de grafische rekenmachine?
En is er ook ergens een lijst met alle namen en formules van stoffen die ze kunnen vragen? Zou zo'n lijst graag in m'n rekenmachine hebben. Ben bang dat ik sommige ineens niet meer weet en in de war raak bij stoffen als sulfaat sulfiet enz enz.
Doei
pi_126744874
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:46 schreef Nutkicker22 het volgende:
Misschien een handige samenvatting voor jullie: http://www.schoolsamenvat(...)examen-stof-2011.pdf en http://www.chem.kuleuven.(...)2h3h4h5h6sedesv2.pdf Ik vind de 2de samenvatting persoonlijk fijner ^O^
Laat me raden. Jij gaat meedoen met toelatingsexamen geneeskunde in Belgie? :p
pi_126745096
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:46 schreef Nutkicker22 het volgende:
LEUVEN HEUJJJ, ik wil daar ook heen volgend jaar :).
  zondag 19 mei 2013 @ 23:13:55 #66
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_126746041
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:56 schreef belkiss944 het volgende:

[..]

Laat me raden. Jij gaat meedoen met toelatingsexamen geneeskunde in Belgie? :p
Nee, geen geneeskunde voor mij, maar Moleculaire levenswetenschappen in Nijmegen. :Y Ik kwam de samenvatting toevallig tegen op internet.
  zondag 19 mei 2013 @ 23:16:46 #67
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_126746250
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:00 schreef Ascarona het volgende:

[..]

LEUVEN HEUJJJ, ik wil daar ook heen volgend jaar :).
Hehe, ik ga helaas niet naar belgië. Ik wil liever in Nederland blijven ondanks dat je in belgië goedkoper kan studeren en daarnaast doe ik geen lotingstudie.
pi_126746403
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:16 schreef Nutkicker22 het volgende:

[..]

Hehe, ik ga helaas niet naar belgië. Ik wil liever in Nederland blijven ondanks dat je in belgië goedkoper kan studeren en daarnaast doe ik geen lotingstudie.
Het is vooral dat loting gedeelte dat mij naar België trekt :'). Dat gezeik allemaal in Nederland blegh en daarnaast heb ik nog familie zitten in Leuven waar ik kan blijven.
pi_126746819
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:18 schreef Ascarona het volgende:

[..]

Het is vooral dat loting gedeelte dat mij naar België trekt :'). Dat gezeik allemaal in Nederland blegh en daarnaast heb ik nog familie zitten in Leuven waar ik kan blijven.
Wat heb je allemaal al gedaan ter voorbereiding? Ik heb bundel van Uhasselt daar doe ik elke dag 2/3 opgaves.

Het valt me op dat je alles heeeel goed uit je hoofd moet weten....
  zondag 19 mei 2013 @ 23:25:01 #70
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_126746830
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:18 schreef Ascarona het volgende:

[..]

Ja, het klopt wel dat er meer gezeik is in Nederland. Binnenkort willen ze misschien BSA gaan invoeren voor het 2de en 3de jaar dus ze willen het nog strenger gaan maken. Dan kan je beter naar België gaan, inderdaad. Alleen vind ik in Nederland studeren toch fijner, lekker dicht bij huis en qua studentenleven is het in België toch even anders. Wel fijn dat je familie in Leuven hebt, dan voel je je sneller thuis natuurlijk. Veel succes gewenst :)
pi_126746980
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef belkiss944 het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal al gedaan ter voorbereiding? Ik heb bundel van Uhasselt daar doe ik elke dag 2/3 opgaves.

Het valt me op dat je alles heeeel goed uit je hoofd moet weten....
Nog helemaal niks haha, ben er sinds vandaag pas eigenlijk echt uit dat ik naar Leuven wil. Ik sta al sinds December ingeschreven voor de studie bij Erasmus maar mijn gemiddelde gaat gewoon niet hoog genoeg worden mede dankzij Duits en Natuurkunde.

Ik ga binnenkort maar eens op bundeltjes jagen, in me vrije tijd alleen maar studeren ervoor en me kennis bijspijkeren. Als ik die samenvatting alleen al zie dan blijkt het al wel dat ik nog het een en ander onder de knie moet krijgen voor een studie in België.
pi_126747460
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:27 schreef Ascarona het volgende:

[..]

Nog helemaal niks haha, ben er sinds vandaag pas eigenlijk echt uit dat ik naar Leuven wil. Ik sta al sinds December ingeschreven voor de studie bij Erasmus maar mijn gemiddelde gaat gewoon niet hoog genoeg worden mede dankzij Duits en Natuurkunde.

Ik ga binnenkort maar eens op bundeltjes jagen, in me vrije tijd alleen maar studeren ervoor en me kennis bijspijkeren. Als ik die samenvatting alleen al zie dan blijkt het al wel dat ik nog het een en ander onder de knie moet krijgen voor een studie in België.
Voor die toelatingstoets moet je héél goed voorbereid zijn. Ze vragen vooral naar specifieke dingen die je moet weten om de vragen op te lossen. Daarnaast is het zo dat niet alle onderwerpen op het vwo behandeld worden, dus je moet zelf ook nog extra leren en oefenen.
pi_126748475
Wow die scheikunde samenvatting van KU Leuven is wel erg handig voor dat toelatingsexamen ja! Hebben ze die ook voor wiskunde en eventueel natuurkunde?

Ik ga ook meedoen met het toelatingsexamen, maar het is meer 'proberen' in mijn geval. Biologie is heel goed te doen, natuur- en scheikunde ook wel maar voor wiskunde moet je wel echt wat voorbereiden.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zondag 19 mei 2013 @ 23:58:44 #74
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_126748844
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:52 schreef Nafi het volgende:
Wow die scheikunde samenvatting van KU Leuven is wel erg handig voor dat toelatingsexamen ja! Hebben ze die ook voor wiskunde en eventueel natuurkunde?

Ik ga ook meedoen met het toelatingsexamen, maar het is meer 'proberen' in mijn geval. Biologie is heel goed te doen, natuur- en scheikunde ook wel maar voor wiskunde moet je wel echt wat voorbereiden.
Ik zie dat ze ook voor wiskunde hebben, ja. Erg handig voor Wiskunde B. Bedankt voor de tip: http://faber.kuleuven.be/toekomstigestudenten/Deel_wiskunde.pdf
pi_126748955
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:58 schreef Nutkicker22 het volgende:

[..]

Ik zie dat ze ook voor wiskunde hebben, ja. Erg handig voor Wiskunde B. Bedankt voor de tip: http://faber.kuleuven.be/toekomstigestudenten/Deel_wiskunde.pdf
Is er ook een deel 2?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')